Τα "γένη γλωσσών"
είναι το θεμέλιον, επάνω εις το οποίον οικοδομούνται όλα τα άλλα χαρίσματα, που
αναστέλλονται προσωρινώς μόνον κατά την διάρκειαν του δοξασμού (Α' Κορ. 13:8).
Ως απόστολος ο Παύλος κατατάσσει τον εαυτόν του εις την κορυφήν του καταλόγου των
μελών, που "έθετο ο Θεός εν τη Εκκλησία". Όμως διατηρεί ακόμη
"τά γένη γλωσσών," δηλαδή το κατώτερον των χαρισμάτων. Γράφει:
"Ευχαριστώ τω Θεώ, πάντων υμών μάλλον γλώσσαις λαλώ," (Α' Κορ.
14:18). Αυτό σημαίνει, ότι τα "γένη γλωσσών" ανήκουν εις όλα τα επίπεδα
των χαρισμάτων εντός του σώματος του Χριστού. Με το "μή πάντες γλώσσαις
λαλούσι;" ο Παύλος εννοεί τους "ιδιώτας," οι οποίοι δεν
αριθμούνται μεταξύ των ναών του Αγίου Πνεύματος και μελών του σώματος του
Χριστού (1 Κορ. 12:28).
Ο φωτισμός και ο δοξασμός
των μελών του σώματος του Χριστού δεν είναι βαθμοί αυθεντίας προερχόμενοι από
ανθρωπίνην υπόδειξιν ή εκλογήν. Είναι εκ Θεού χαρίσματα προς εκείνους που
συνειργάσθησαν με φωτισμένους και θεουμένους, δια να τους διαδεχθούν ως θεραπευμένοι
και τελειοποιημένοι ίνα διατηρήσουν ούτω την αποστολικήν αυτήν παράδοσιν και
διαδοχήν από γενεάν εις γενεάν. Το ότι ο Παύλος καλεί τα μέλη των κατωτέρων
βαθμίδων θεραπείας και τελειότητος να αναζητήσουν τα κρείττονα χαρίσματα
σημαίνει σαφώς, ότι όλοι οφείλουν και δύνανται να γίνουν προφήται, δηλαδή να
φθάσουν εις τον δοξασμόν. "Θέλω δε πάντας υμάς λαλείν γλώσσαις, μάλλον δε
ίνα προφητεύητε"(Α' Κορ. 14:5).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου