Ο περί των Αγίων Εικόνων όρος της Αγίας Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, έχει ως εξής:

«Ορίζομεν συν ακριβεία πάση και επιμελεία παραπλησίως τω τύπω του Τιμίου και ζωοποιού Σταυρού, ανατίθεσθαι τας σεπτάς και Αγίας Εικόνας εν ταις Αγίαις του Θεού Εκκλησίαις, και ιεροίς σκεύεσι, και εσθήσι, τοίχοις τε και σανίσιν, οίκοις τε και οδοίς (όσω γαρ συνεχώς δι’ εικονικής ανατυπώσεως ορώνται, τοσούτον και οι ταύτας θεώμενοι διανίστανται προς την των πρωτοτύπων μνήμην τε και επιπόθησιν) και ταύταις ασπασμόν και τιμητικήν προσκύνησιν απονέμειν, (ου μη την κατά πίστιν ημών αληθινήν λατρείαν, η πρέπει μόνη τη Θεία Φύσει, αλλ’ ον τρόπον τω τύπω του Τιμίου και ζωοποιού Σταυρού, και τοις Αγίοις Ευαγγελίοις και τοις λοιποίς ιεροίς αναθήμασι) και υμιαμάτων και φώτων προσαγωγήν προς την τούτων τιμήν ποιείσθαι, καθώς και τοις αρχαίοις ευσεβώς είθισται· η γαρ της Εικόνος τιμή επί το πρωτότυπον διαβαίνει και ο προσκυνών την Εικόνα προσκυνεί εν αυτή του εγγραφομένου την υπόστασιν».

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γραφει πουθενά για εικονα της αγιας Τριάδας;
Δεν υπαρχει εικονα του Τριαδικου Θεου για ατελειωτους λόγους
Οι απεικονήσεις που γράφουν αγια Τριας ειναι βλασφημία
αυτο βεβαια εχει επικρατήσει εδω και αιωνες, οπως και αλλες αιρεσεις και βλασφημιες

εικονίζεται ΜΟΝΟΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ως άνθρωπος, γιατί τον ΕΙΔΑΜΕ
κατανοητό;;;
Ιερομοναχος Γρηγοριος Ζιωγος

ΥΣ
αντε τωρα να καταλαβει ο πάσα άσχετος
αλλα θα το ρισκάρω

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟΦΑΣΗ Ζ’ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Ωσαύτως και τας σεπτάς εικόνας της τε οικονομίας του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, καθό άνθρωπος γέγονε δια την ημετέραν σωτηρίαν και της αχράντου Δεσποίνης ημών της αγίας Θεοτόκου, των τε θεοειδών αγγέλων και των αγίων αποστόλων, προφητών, μαρτύρων, τε και πάντων των αγίων, ασπάζομαι και περιπτύσσομαι και την κατά τιμήν προσκύνησιν απονέμω.

Silver είπε...

Είμαι και εγώ ένας από τους " ο πάσα άσχετος", και θα σε ρωτούσα σύμφωνα με αυτά που γράφεις.

Τονίζω, δεν γνωρίζω Δογματικά και γενικά Εκκλησιολογικά, αλλά από αυτό που έγραψες νομίζω ότι κάτι λογικά δεν πάει καλά.

Γράφεις : εικονίζεται ΜΟΝΟΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ως άνθρωπος, γιατί τον ΕΙΔΑΜΕ
κατανοητό;;;

Μετά γράφεις : "θεοειδών αγγέλων"


Στη Φιλοξενία του Αβραάμ, τι είδε ο Αβραάμ ανθρωπομορφικά;

Και το τελευταίο σου το Υ.Σ. Έχω την εντύπωση ότι θα με βλέπεις χειρότερα από σκουλίκι, αφού δεν έχω φτάσει το βαθμό της δικής γνώσης.

Με την ευκαιρία να σε ρωτήσω, γιατί δεν επιτρέπεις σχόλια στο ιστολίγιό σου, αλλά ούτε και μια ηλεκτρονική διεύθυνση δεν βάζεις.

Νάσαι πάντα καλά!

Ανώνυμος είπε...

+ΙΓΖ

Τα σχολια τα εχω κλειστα γιατί μεχρι προτεινος ηταν αλλος ο κουμανταδορος
Ανελαβα την σελιδα πριν απο 2 μηνες περιπου, επειδη ο διαχειρηστης παραιτηθηκε [ γνωστος μου οπως γινεται αντιληπτον ]

θα τ ανοιξω τα σχολια, γιατι οχι, μηπως φοβαμαι κανεναν;; εχω δωσει την εντυπωση αυτή;; Απλα δεν εχουμε τον χρονο για εμπεριστατωμενη σελιδα με ολα τα κομφόρ

Νομιζεις οτι στην φιλοξενία του Αβρααμ ηταν ο Τρισυπόστατος Θεος;;
Ο Χριστος ηταν ως Μεγαλης Βουλης αγγελος με δυο αγγελους
ΕΙΣ ΤΥΠΟΝ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ

θα σου στειλω κατι στο μειλ σου επι του θεματος και διαβασε το με την ησυχια σου
Να εισαι παντα καλα

Ανώνυμος είπε...

+ΙΓΖ

«Και το τελευταίο σου το Υ.Σ. Έχω την εντύπωση ότι θα με βλέπεις χειρότερα από σκουλίκι, αφού δεν έχω φτάσει το βαθμό της δικής γνώσης».

Αδελφέ, αυτό ειναι λαθος που εγραψες, απο που προκύπτει;
κατα δευτερον δεν ξερεις ποσοι ασχετοι εχουν παρει εργολαβία το δόγμα....εξ ου και το υστερόγραφο

Να εισαι παντα καλά

Ανώνυμος είπε...

+ΙΓΖ

Για τους θιασωτες που πιστευουν οτι οι τρεις άγγελοι ηταν ο Τριαδικος Θεός
Μόνο μια εερώτηση:

Ειναι ποτε δυνατόν και να το σκεφτεί κανείς, ότι το άγιο πνεύμα και ο Αναρχος Πατηρ εν ειδει αγγέλων [οπως διατείνονται οι ασχετοι και βλάσφημοι] να δεχθούν σεξουαλική παρενόχληση, ΑΠΟ ΣΟΔΟΜΙΤΕΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; [ θεε μου συγχωρεσε μας ]

ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ

Ανώνυμος είπε...

+ΙΓΖ

Και μια ερώτηση δογματικού περιεχομένου:

Στην εικόνα του Χριστού μπορεί να μας πει καποιος τι εικονίζεται;;
Θεότητα
Ανθρωπος
Θεάνθρωπος

Επειδή οι περισσότεροι θα πουν θεάνθρωπος, σας λεω οτι αυτό ειναι ΑΙΡΕΣΗ
επειδη η θεοτητα δεν εικονιζεται

Ειναι ζωγραφισμενος ο άνθρωπος Χριστός που τον ειδαμε και Σταυρωθηκε
για την σωτηρια μας

xristianorthodoxipisti.blogspot.gr είπε...

Η ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ ΣΤΟ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ ΤΗΣ ! ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ, ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ,ΔΕΝ ΖΩΓΡΑΦΟΥΜΕΝ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ,ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ , ΔΙΆΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟ Ο ΩΝ , ΖΩΓΡΑΦΟΥΜΕΝ ΤΟ ΘΕΑΝΘΩΠΙΝΟΝ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ , ΔΙΆΥΤΟ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ , ΠΩΣ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ? ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ? ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ? ΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΑΣ ? ΚΑΛΗ ΦΩΤΗΣΗ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΔΙΟΤΙ : ΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ ΜΕΤΑ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ....
Ὁ δέ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, ὁ μεγάλος αὐτός Ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας ὁ ὁποῖος ἐπολέμησε μέ σφοδρότητα τούς Εἰκονομάχους, λέγει:
«Οἴδαμεν οὖν, ὅτι οὔτε Θεοῦ, οὔτε ψυχῆς, οὔτε δαίμονος δυνατόν θεαθῆναι φύσιν, ἀλλ᾽ ἐν μετασχηματισμῷ τινί θεωροῦνται ταῦτα, τῆς Θείας Προνοίας τύπους καί σχήματα περιτιθείσης τοῖς ἀσωμάτοις καί ἀτυπώτοις…
»Μή θέλων οὖν ὁ Θεός παντελῶς ἀγνοεῖν ἡμᾶς τά ἀσώματα, περιέθηκεν αὐτοῖς τύπους, καί σχήματα, καί εἰκόνας κατά τήν ἀναλογίαν τῆς φύσεως ἠμῶν, σχήματα σωματικά ἐν ἀΰλῳ ὁράσει νοός ὁρώμενα· καί ταῦτα σχηματίζομεν καί εἰκονίζομεν. Ἐπεί, πῶς ἐσχηματίσθη καί εἰκονίσθη τά Χερουβίμ; ἀλλά καί Θεοῦ σχήματα καί εἰκόνες ἡ Γραφή ἔχει». Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, P.G. 94, 1344-1345.
ὅτι καί ὁ Ἄναρχος Πατήρ πρέπει νά ζωγραφίζεται καθώς ἐφάνη εἰς τόν προφήτην Δανιήλ ὡς Παλαιός ἡμερῶν».Πηδάλιον, ἔκδοσις Ἀστήρ, σελίς 320.
ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος εἰς τήν 15ην Ὁμιλίαν του, ἀκριβῶς ἐπάνω εἰς τήν σχετικήν περικοπήν τοῦ Εὐαγγελίου τήν ὁποίαν χρησιμοποιοῦν οἱ Νεοεικονομάχοι:
«Θεὸν οὐδεὶς ἑώρακεν πώποτε· ὁ Μονογενὴς Υἱός, ὁ ὢν εἰς τὸν κόλπον τοῦ Πατρός, ἐκεῖνος ἐξηγήσατο. . . . Τί οὖν ἐροῦμεν τῷ μεγαλοφωνοτάτῳ Ἠσαΐᾳ λέγοντι· Εἶδον τόν Κύριον καθήμενον ἐπί θρόνου ὑψηλοῦ καί ἐπηρμένου; Τί δέ τῷ Ἰωάννῃ προσμαρτυροῦντι αὐτῷ ὅτι ταῦτα εἶπεν, ὃτε εἶδε τήν δόξαν αὐτοῦ; Τί δέ τῷ Ἰεζεκιήλ; Καί γάρ καί αὐτός ἐπί τῶν Χερουβίμ καθήμενον αὐτόν ὁρᾷ. Τί δέ καί τῷ Δανιήλ; καί γάρ αὐτός φῃσιν· Ὁ Παλαιός τῶν ἡμερῶν ἐκάθητο…. Καί ἕτεροι δέ αὐτόν ἑωράκασι. Πῶς οὖν ὁ Ἰωάννης εἶπεν, Θεὸν οὐδεὶς ἑώρακεν πώποτε; Δηλῶν ὃτι πάντα ἐκεῖνα συγκαταβάσεως ἦν, οὐκ αὐτῆς τῆς οὐσίας ….. Καί τοῦτο διά προφήτου τινός ὁ Θεός καί Πατήρ ἐμφαίνων ἔλεγεν· Ἐγώ ὁράσεις, φησίν, ἐπλήθυνα, καί ἐν χερσί Προφητῶν ὡμοιώθην, τουτέστι, συγκατέβην, οὐ τοῦτο ὅπερ ἤμην ἐφάνην». Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, P.G. 59, 97-98

Ανώνυμος είπε...

Οἱ εἰδωλολάτρες ὀπαδοὶ τῆς ἀπεικονίσεως τοῦ Ἀνάρχου Πατρός, ὅπως καὶ ὅλοι οἱ κατὰ καιροὺς αἱρετικοί, συνηθίζουν νὰ διαστρέφουν ἤ νὰ ἀποσιωποῦν, κατὰ τὸ δοκοῦν, ὅσα οἱ Θεοφόροι Πατέρες μᾶς ἐπαρέδωκαν γραπτῶς. Ἐξ ἴσου προσφιλής των τακτικὴ εἶναι ἡ ἀποσπασματικὴ καὶ κατ’ ἀποκοπὴν παρουσίασις κειμένων. Λαμπρὸν παράδειγμα μᾶς παρέχει ὁ κος telemaxos doumanis μὲ τὰς περὶ εἰκονομαχίας ἀράς, στηλιτεύσεις, ἀφορισμούς καὶ κατηγορίας του, ποιῶν χειρίστην χρῆσιν τῶν κειμένων τοῦ ἐν ἁγίοις πατρὸς ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ. Ὄσοι θέλουν, διὰ τοῦ λόγου τὸ ἀληθές, δύνανται νὰ συγκρίνουν τὰ περὶ εἰκόνων κείμενά του.

http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Migne/John%20of%20Damascus_PG%2094-96/Orationes%20de%20imaginibus%20tres.pdf

https://el.wikisource.org/wiki/Λόγοι_απολογητικοί_προς_τους_διαβάλλοντας_τας_Αγίας_Εικόνας

Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, Πρὸς τοὺς διαβάλλοντας τὰς ἁγίας εἰκόνας, λόγος Α’, MPG 94, 1237C, “καὶ ὅτι ἀδύνατον εἰκονίζεσθαι Θεόν, τὸν ἄποσον, καὶ ἀπερίγραπτον καὶ ἀόρατον”, καὶ 1245AB, “Πάλαι μὲν ὁ Θεός, ὁ ἀσώματός τε καὶ ἀσχημάτιστος, οὐδαμῶς εἰκονίζετο. Νῦν δὲ σαρκὶ ὀφθέντος Θεοῦ καὶ τοῖς ἀνθρώποις σθναναστραφέντος, εἰκονίζω Θεοῦ τὸ ὁρώμενον”, καὶ λόγος Β’, MPG 94, 1293D, “Εἰ δὲ Θεότητος τῆς ἀΰλου, καὶ ἀσωμάτου, καὶ ἀοράτου, καὶ ἀσχηματίστου, καὶ ἀχρωματίστου, εἰκόνα τις τολμήσει ποιῆσαι, ὡς ψευδῆ ἀποβαλλόμεθα”, καὶ 1289BC, “Θεοῦ μὲν γὰρ τοῦ ἀσωμάτου, καὶ ἀοράτου, καὶ ἀΰλου, καὶ μήτε σχῆμα, μήτε περιγραφήν, μήτε κατάληψιν ἔχοντος, ἀδύνατον ποιεῖν εἰκόνα. Πῶς γὰρ τὸ μὴ ὁραθὲν εἰκονισθήσεται;”, Ἔκδοσις ἀκριβἡς τῆς Ὀρθ. Πίστεως, Δ’ ις’, MPG 94, 1169C – 1172A, “Πρὸς δὲ τούτοις τοῦ ἀοράτου, καί ἀσωμάτου, καὶ ἀπεριγράπτου, καὶ ἀσχηματίστου Θεοῦ τὶς δύναται ποιήσασθαι μίμημα; Παραφροσύνης τοίνυν ἄκρας καἱ ἀσεβείας τὸ σχηματίζειν τὸ Θεῖον”.