.... τὴν Ἱστορικῆς σημασίας Χειροτονίαν Ἐπισκόπου εἰς τὴν ὁποίαν προέβη ὡς Ἐπίσκοπος Βρεσθένης, εὑρισκόμενος εἰς τὰς δυσμὰς τοῦ βίου του, 87 ἐτῶν, Μόνος Ὀρθόδοξος Ἀρχιερεύς. Αὐτὴ ἡ πρᾶξις τὸν ἀνέδειξε Βιβλικὴν Μορφὴν καὶ Γνήσιον Ἀποστολικὸν Διάδοχον τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Ἀδιάδοχος Θεϊκὴ ΚΕΦΑΛΗ τῆς Ἐκκλησίας.
Ἀποτελεῖ δι᾽ ἡμᾶς ἱερὸν χρέος ἡ κατ᾽ ἔτος ἀνάμνησις καὶ ἀναφορὰ εἰς τὸν Ἀλήστου μνήμης Ἀοίδιμον καὶ Ἀείμνηστον Ἀρχιεπίσκοπον τῶν Γ.Ο.Χ. Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κυρὸν ΜΑΤΘΑΙΟΝ Α´ (Καρπαθάκην), κατὰ τὴν ἡμέραν τῆς ὁσιακῆς κοιμήσεώς του τὴν 14-5-1950.
Ἐφέτος δὲν θὰ ἀναφερθῶμεν γενικῶς εἰς τὸν θεάρεστον καὶ θαυμαστὸν βίον του, ἀλλὰ εἰς τὴν κορωνίδα τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Πράξεών του, τὴν Ἱστορικῆς σημασίας Χειροτονίαν Ἐπισκόπου εἰς τὴν ὁποίαν προέβη ὡς Ἐπίσκοπος Βρεσθένης, εὑρισκόμενος εἰς τὰς δυσμὰς τοῦ βίου του, 87 ἐτῶν, Μόνος Ὀρθόδοξος Ἀρχιερεύς. Αὐτὴ ἡ πρᾶξις τὸν ἀνέδειξε Βιβλικὴν Μορφὴν καὶ Γνήσιον Ἀποστολικὸν Διάδοχον τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Ἀδιάδοχος Θεϊκὴ ΚΕΦΑΛΗ τῆς Ἐκκλησίας.
Ἡ ἐκκλησιαστικῶς ΙΣΤΟΡΙΚΗ καὶ ΚΑΝΟΝΙΚΗ καὶ ΝΟΜΙΜΟΣ αὐτὴ Πρᾶξις ἐτελέσθη τὴν 1ην Σεπτεμβρίου 1948, ὅταν κατ᾽ ἔμπνευσιν τοῦ Παναγίου Πνεύματος, συμφώνως πρὸς τοὺς Ἱεροὺς Κανόνας διὰ τὴν Διασφάλισιν τῆς Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς, καὶ συμφώνως πρὸς τὴν ἀπὸ 26 Αὐγούστου 1948 Ἀπόφασιν τῆς Ἱερᾶς Συνάξεως τοῦ Κλήρου, ὁ Βρεσθένης Ματθαῖος προέβη μόνος του εἰς τὴν Χειροτονίαν Ἐπισκόπου, τοῦ Τριμυθοῦντος Κύπρου Σπυρίδωνος Πάσιου.
Εἰς τὴν συνέχειαν, μετὰ τοῦ Τριμυθοῦντος ἐχειροτόνησε τὸν Πατρῶν Ἀνδρέαν Ἀνέστην τὴν 13-9-1948. Ὁμοῦ οἱ τρεῖς ἐχειροτόνησαν τὸν Θεσσαλονίκης Δημήτριον Ψαροθεοδωρόπουλον τὴν 16-9-1948, καὶ οἱ τέσσαρες μαζὶ τὸν Κορινθίας Κάλλιστον Μακρῆν τὴν 25-10-1948.
Αἱ Ἀποστολικοῦ κύρους Χειροτονίαι αὐταὶ τοῦ Βρεσθένης Ματθαίου τὸ 1948 ἦσαν Ἱστορικῶς ᾐτιολογημέναι καὶ Ἐκκλησιαστικῶς ἐπιβεβλημέναι. Ἐὰν διὰ τὸ ἀπαρησίαστον τῶν Ἐπισκόπων ἐπιτρέπεται ἡ ὑφ᾽ ἑνὸς χειροτονία Ἐπισκόπου, πόσο μᾶλλον διὰ τὸ ἀνύπαρκτον τῶν Ἐπισκόπων, ὡς συνέβαινε τὸ 1948; «Ἐὰν δὲ ἀνάγκη καταλάβῃ, ὑπὸ ἑνὸς χειροτονηθῆναι...» (Ἀποστολικαὶ Διαταγαί, Βιβλίον Η', Κεφ. ΚΖ').
Εἰς τὴν ἱστορίαν τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, αἱ χειροτονίαι αὐταὶ ἀπετέλεσαν Σταθμόν, διὰ δὲ τοὺς πολεμίους τῆς Ἐκκλησίας Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, Νεοημερολογίτας καὶ ψευδοπαλαιοημερολογίτας Φλωριναίους ἢ Φλωρινικούς, τοὺς ΟΥΝΙΤΑΣ τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ, ἀποτελοῦν κάρφος εἰς τὸν ὀφθαλμὸν καὶ σημεῖον ἀντιλεγόμενον.
Ἤδη ἔχουν παρέλθει 63 ἔτη ἀπὸ τὴν ἐκδημίαν του ἐκ τῆς Στρατευομένης εἰς τὴν Θριαμβεύουσαν ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ τοῦ ΘΕΟΥ, καὶ ἡ μνήμη του διατηρεῖται ζωντανή, ὡς νὰ εὑρίσκεται ἐν ζωῇ.
Ἐφέτος δὲν θὰ ἀναφερθῶμεν γενικῶς εἰς τὸν θεάρεστον καὶ θαυμαστὸν βίον του, ἀλλὰ εἰς τὴν κορωνίδα τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Πράξεών του, τὴν Ἱστορικῆς σημασίας Χειροτονίαν Ἐπισκόπου εἰς τὴν ὁποίαν προέβη ὡς Ἐπίσκοπος Βρεσθένης, εὑρισκόμενος εἰς τὰς δυσμὰς τοῦ βίου του, 87 ἐτῶν, Μόνος Ὀρθόδοξος Ἀρχιερεύς. Αὐτὴ ἡ πρᾶξις τὸν ἀνέδειξε Βιβλικὴν Μορφὴν καὶ Γνήσιον Ἀποστολικὸν Διάδοχον τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Ἀδιάδοχος Θεϊκὴ ΚΕΦΑΛΗ τῆς Ἐκκλησίας.
Ἡ ἐκκλησιαστικῶς ΙΣΤΟΡΙΚΗ καὶ ΚΑΝΟΝΙΚΗ καὶ ΝΟΜΙΜΟΣ αὐτὴ Πρᾶξις ἐτελέσθη τὴν 1ην Σεπτεμβρίου 1948, ὅταν κατ᾽ ἔμπνευσιν τοῦ Παναγίου Πνεύματος, συμφώνως πρὸς τοὺς Ἱεροὺς Κανόνας διὰ τὴν Διασφάλισιν τῆς Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς, καὶ συμφώνως πρὸς τὴν ἀπὸ 26 Αὐγούστου 1948 Ἀπόφασιν τῆς Ἱερᾶς Συνάξεως τοῦ Κλήρου, ὁ Βρεσθένης Ματθαῖος προέβη μόνος του εἰς τὴν Χειροτονίαν Ἐπισκόπου, τοῦ Τριμυθοῦντος Κύπρου Σπυρίδωνος Πάσιου.
Εἰς τὴν συνέχειαν, μετὰ τοῦ Τριμυθοῦντος ἐχειροτόνησε τὸν Πατρῶν Ἀνδρέαν Ἀνέστην τὴν 13-9-1948. Ὁμοῦ οἱ τρεῖς ἐχειροτόνησαν τὸν Θεσσαλονίκης Δημήτριον Ψαροθεοδωρόπουλον τὴν 16-9-1948, καὶ οἱ τέσσαρες μαζὶ τὸν Κορινθίας Κάλλιστον Μακρῆν τὴν 25-10-1948.
Αἱ Ἀποστολικοῦ κύρους Χειροτονίαι αὐταὶ τοῦ Βρεσθένης Ματθαίου τὸ 1948 ἦσαν Ἱστορικῶς ᾐτιολογημέναι καὶ Ἐκκλησιαστικῶς ἐπιβεβλημέναι. Ἐὰν διὰ τὸ ἀπαρησίαστον τῶν Ἐπισκόπων ἐπιτρέπεται ἡ ὑφ᾽ ἑνὸς χειροτονία Ἐπισκόπου, πόσο μᾶλλον διὰ τὸ ἀνύπαρκτον τῶν Ἐπισκόπων, ὡς συνέβαινε τὸ 1948; «Ἐὰν δὲ ἀνάγκη καταλάβῃ, ὑπὸ ἑνὸς χειροτονηθῆναι...» (Ἀποστολικαὶ Διαταγαί, Βιβλίον Η', Κεφ. ΚΖ').
Εἰς τὴν ἱστορίαν τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, αἱ χειροτονίαι αὐταὶ ἀπετέλεσαν Σταθμόν, διὰ δὲ τοὺς πολεμίους τῆς Ἐκκλησίας Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, Νεοημερολογίτας καὶ ψευδοπαλαιοημερολογίτας Φλωριναίους ἢ Φλωρινικούς, τοὺς ΟΥΝΙΤΑΣ τοῦ Νεοημερολογιτισμοῦ, ἀποτελοῦν κάρφος εἰς τὸν ὀφθαλμὸν καὶ σημεῖον ἀντιλεγόμενον.
Αἱ ἀντιρρήσεις τῶν δύο αὐτῶν πολεμίων ἐξετάζονται ἀναλυτικώτερον εἰς τὴν συνέχειαν
http://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2014/09/1948.html
****
Σχόλιο του αδελφού μας Κυπριανού:
****
Σχόλιο του αδελφού μας Κυπριανού:
Διερωτώμαι, και απευθύνω την ερώτηση στους άλλους
αδελφούς, σε τι μας βοηθά η ανάμνηση των διαφωιών μας ; Δεν υπάρχει κανένας
τρόπος να κλείσουμε τις πληγές μας ;
Διαφορετικές εκτιμήσεις καταστάσεων θα υπάρχουν πάντα, πόσο μάλλον, όταν σκεφθούμε ότι ακόμη και οι δυο Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος, είχαν έλθη σε ρήξη. Η οποία όμως δεν παγιώθηκε. Εμείς ποιοι είμαστε και επιμένουμε στα διχαστικά σχήματα, που τόση ζημιά έφεραν στο λαό του Θεού ;
Διαφορετικές εκτιμήσεις καταστάσεων θα υπάρχουν πάντα, πόσο μάλλον, όταν σκεφθούμε ότι ακόμη και οι δυο Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος, είχαν έλθη σε ρήξη. Η οποία όμως δεν παγιώθηκε. Εμείς ποιοι είμαστε και επιμένουμε στα διχαστικά σχήματα, που τόση ζημιά έφεραν στο λαό του Θεού ;
3 σχόλια:
Διερωτώμαι, και απευθύνω την ερώτηση στους άλλους αδελφούς, σε τι μας βοηθά η ανάμνηση των διαφωιών μας ; Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να κλείσουμε τις πληγές μας ;
Διαφορετικές εκτιμήσεις καταστάσεων θα υπάρχουν πάντα, πόσο μάλλον, όταν σκεφθούμε ότι ακόμη και οι δυο Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος, είχαν έλθη σε ρήξη. Η οποία όμως δεν παγιώθηκε. Εμείς ποιοι είμαστε και επιμένουμε στα διχαστικά σχήματα, που τόση ζημιά έφεραν στο λαό του Θεού ;
Προς τον αγαπητό κ. Κυπριανό.
Γράφετε: σε τι μας βοηθά η ανάμνηση των διαφωνιών μας ; Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να κλείσουμε τις πληγές μας ;
Βεβαίως υπάρχει τρόπος , όχι όμως δικός μας αλλά ο Θεάρεστος! Η αναφορά στην αιτία του σχίσματος στους κόλπους των Γ.Ο.Χ. είναι ιστορία , και η ιστορία είναι ο καλύτερος διδάσκαλος! Στο δημοσιευθέν άρθρο :http://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2014/10/1935-1954.html#more
Φαίνεται καθαρά και αποδεδειγμένα η αιτία του σχίσματος μεταξύ των τότε Γ.Ο.Χ. αρχιερέων .
Οι λόγοι ήταν λόγοι πίστεως και καθαρής ομολογίας , τελικώς ο πρώην Φλωρίνης απέθανε χωρίς να αφήσει διαδόχους ! γιατί??? Ποία ήταν τελικώς η θέση του έναντι της σχιζματοαιρετικής εκκλησίας της Ελλάδος??
Οι δε υπ’ αυτόν κληρικοί , μετά τον θάνατο του , αντί να υπαχθούν στην σύνοδο του υπό του Βρεσθένης Ματθαίου επισκόπων παρέμειναν χωρίς επίσκοπο έως το 1960 , ώσπου κατέφυγαν στην Αμερική και χειροτονήθηκαν?? Υπό αμφιβόλου ομολογίας επίσκοπο ! στη δε δεύτερη χειροτονία επισκόπου τους στην Ελλάδα έλαβε μέρος και ο αποδεδειγμένα οικουμενιστής ο Χιλής Λεόντιος . τα ντοκουμέντα εδώ: http://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2014/10/blog-post_23.html
Αυτά για το παρελθόν ,λέτε: Διαφορετικές εκτιμήσεις καταστάσεων θα υπάρχουν πάντα, πόσο μάλλον, όταν σκεφθούμε ότι ακόμη και οι δυο Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος, είχαν έλθη σε ρήξη. Η οποία όμως δεν παγιώθηκε.
Ναι όντως υπήρξε διαφωνία μεταξύ των δύο Πρωτοκορυφαίων Αγίων Αποστόλων , η οποία λύθηκε εν συνόδω , επικρατώντας η γνώμη του Αποστόλου Παύλου , ο οποίος τότε δεν ήταν ούτε << πρωτοκορυφαίος >> όπως η<< πέτρα της πίστεως >>απ. Πέτρος , αντιθέτως δε ,ήταν κατά πολύ νεώτερος και προσφάτως ασπασθείς τον Χριστιανισμό!
Λέτε: Εμείς ποιοι είμαστε και επιμένουμε στα διχαστικά σχήματα, που τόση ζημιά έφεραν στο λαό του Θεού ;
Μα τα << διχαστικά σχήματα>> αφορούν θέματα πίστεως και αποστολικής διαδοχής , η Εκκλησία του Θεού δεν είναι ένα σωματείο με επικεφαλή κάποιον πρόεδρο , η Εκκλησία του θεού έχει κεφαλή της τον προαιώνιο Ιησού Χριστό τον δημιουργό των απάντων , και όσα μας έχει διδάξει , να πιστεύουμε και να ακολουθούμε είναι του Παναγίου Πνεύματος δια στόματος των Αγίων Πατέρων των οικουμενικών και τοπικών συνόδων !
Η στάσεις και οι ενέργειες των προερχομένων εκ του πρώην Φλωρίνης κληρικών (όλων των παρατάξεων) από το 1960 και εδώ , όσων αφορά τους νεοημερολογίτες γνωρίζεται πολύ καλά πια είναι , έχουμε όλοι μας προσωπικές εμπειρίες , βασίζονται πάνω στο δικολαβίστικο <> του πρώην Φλωρίνης !! κοινωνούμε με τα μέλει αλλά όχι με τους κληρικούς ( των νεοημερολογιτών) ! κάτι αντίστοιχο που κάνουν και οι αντι-οικουμενιστές κληρικοί του νέου ημερολογίου , καταγγέλλουν τους οικουμενιστές επισκόπους τους , ως αιρετικούς , αλλά συλλειτουργούν και τους μνημονεύουν ! εάν αυτό δεν είναι εμπαιγμός του Αγίου Πνεύματος τότε τι είναι??
Ακόμα και η περιβόητη ένωση μετά των εκ του Κυπριανού και η ομολογία πίστεως που εξεδόθη , ενώ στην αρχή καταγγέλλει το νέο ημερολογίτικο οικουμενισμό σαν παναί ρεση στις τελευταίες παραγράφους αυτοανερήται και αφήνει τον κάθε επίσκοπο να ενεργή όπως αυτός θέλει ( κατά το δικό του πιστεύω ) ως προς την αντιμετώπιση των εκ του νέου ημερολογίου προερχομένων! Όλα καλά αρκεί να μην χαλάσουμε κανενός το χατίρι !
Αγαπητέ η Εκκλησία του Θεού δεν λειτουργεί έτσι ! Η Εκκλησία του Θεού έχει ξεκάθαρες και αποκρυσταλλωμένες θέσεις και ενέργειες ! δεν πηγαίνει πίσω-μπρός , αλλά κρατά και φυλάτει την παρακαταθήκη των Αγίων Πατέρων καθαρή,και ανόθευτο , χωρίς πισωγυρίσματα , και ανθρώπινες συμφωνίες προς χάριν της όποιας ενώσεως προς χάριν της <> διότι αγάπη εν Χριστό χωρίς την αλήθεια του Χριστού δεν είναι αγάπη αλλά << έργα χειρών ανθρώπων>>!!
Η αγάπη της Εκκλησίας είναι θυσιαστική , πονάει , και όπως ο καλός ιατρός εάν χρειαστεί χειρουργεί το ασθενές μέλος προς θεραπεία , έτσι και η Εκκλησία του Αγίου Τριαδικού Θεού , από αγάπη ,<< χειρουργεί >>τα αποκοπέντα μέλλει της προς θεραπεία και επανένωση μετ’αυτής!
με την εν Χριστώ αγάπη
τηλέμαχος Δουμάνης
Δημοσίευση σχολίου