Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο Ιατρός κ. Κυπριανός Χριστοδουλίδης άφησε σχόλιο ...":

Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ χαίρε!

Σας ευχαριστώ για την ενημερώση. Επιτρέψτε μου φιλικά κάποιο σχόλιο δημοσιογραφικής υφής για λόγους δικαιοσύνης:

Έχετε την δεοντολογική υποχρέωση, αν είστε έντιμος και ηθικός άνθρωπος,
 να παραθέσετε την ΠΗΓΗ προελεύσεως από όπου αντλήσατε το σχόλιον του κ. Κυπριανού ώστε να μελετήσουν οι αναγνώστες, με απόλυτη ακρίβεια και αντικειμενικότητα μέσα σε ποιό πλαίσιο και ποια συνάφεια, σχολίασε ότι σχολιάσε ο καλός ιατρός, και όχι να δημοσιεύετε αποσπασματικά και με υποκειμενική μονομέρεια όσα εσείς νομίζετε.

Το σχόλιον του κ. Κυπριανού εγράφθην εις το προσωπικόν
 προφίλ και ιστολόγιο μας κάτω από την ανάρτηση αυτή:  http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/06/blog-post_7.html#gpluscomments .

και συνεπώς η
 ΠΗΓΗ είναι αυτή: ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΚΛΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ,  http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/06/blog-post_7.html .

(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΕ Β΄ ΜΕΡΟΣ)

(Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α΄ ΜΕΡΟΣ)

Μάλιστα έχω απαντήσει αξιότιμε
 αδελφέ κύριε Κώστα, στο εν λόγω σχόλιον του αγαπητού συμπατριώτη μου ιατρού:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ
 ΣΕΒΑΣΤΟ « ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΨΥΧΙΑΤΡΟ» ΑΛΛΑ ΠΑΘΟΛΟΓΟ κ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ

Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Τα περί της Πατερικής Θεολογίας της ορθοδόξου Ποιμαντικής, επιτρέψτε μου πολυσέβαστε ιατρέ κύριε Κυπριανέ μου, ότι είναι αρχή απαράβατη, ότι δεν τα εξετάζουμεν από το ανθρωπολογικό
 πρίσμα της «κοινής λογικής», της Αριστοτελικής Λογικής, της Νεοπλατωνικής Λογικής, ή της Προτασιακής Μαθηματικοποιημένης Λογικής του Φρέγκε, του Ράσσελ, και του Χιούμ,  ή του Κάντ, ή του Βίτγκενστάϊν όπου ανέπτυξαν την Φιλοσοφική Λογική σε μέγιστο βαθμό.

Και βάσει όλων
 αυτών και άλλων τόσων, εξελίχθησαν και επροόδευσαν οι Θετικές Επιστήμες, μαζί και η Επιστήμη της Ψυχολογίας, αλλά και της Ψυχιατρικής.

Τα περί της Πατερικής Θεολογίας και
 της ορθοδόξου Ποιμαντικής, επιτρέψτε μου αγαπητέ μου ιατρέ, να σας πληροφορήσω, ότι οι θεολογικές και εκκλησιαστικές ενέργειες κρίνονται κατά βάση της Θεανθρωπολογικής και Ευαγγελικής θείας Λογικής.

Κρίνονται βάση συγκεκριμένων Πατρολογικών και Δογματολογικών προϋποθέσεων και κριτηρίων όπου υποστηρίζονται στη Θεανθρώπινη
 Λογική του ορθοδόξως και απλανώς θεολογείν και ποιμαίνει και επισκοπείν τον Λαόν του Θεού.

Συνεπώς, οι φλυαρίες σας είναι λογικοφανείς, και επιχειρηματολογικά διάτρητες, και τις εκλαμβάνω ως αλυσιτελή ά-θεολογήματα.

Να σας παραπέμψω σε ακαδημαϊκόν εγχειρίδιον (δείτε το εδώ: ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΟΥ,
 Προϋποθέσεις και Κριτήρια του Ορθοδόξως και Απλανώς Θεολογείν, http://www.pournarasbooks.gr/frontend/book.php?bookid=539) του Καθηγητού μου ώστε να εννοήσετε καλώς την Ορθόδοξη Πατερική και Δογματική Θεολογία και να αφήσετε στις καλλένδες τις γνωστές τραγελαφικές ασυναρτησίες και παπαγαλίες των «Λογικιστών» πεπλανημένων «Ζηλωτών».

Καλή ανάγνωση και καλύτερον προβληματισμό

π.ν.

Η οποία απάντησίς μου,
 βρίσκεται και πάλιν, στην ΠΗΓΗ της αναρτήσεως και των σχολιασμών κάτωθεν εξ αυτής:

ΠΗΓΗ:
http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/06/blog-post_7.html

Εκτενέστερη δε απάντηση στα «Ζηλωτικά» ερωτήματα του ιατρού δίδω επίσης
 εδώ σε μόλις προσφατο άρθρο μου:

ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΟ ΚΑΙ «ΖΗΛΩΤΙΚΟ» ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΗΜΑΤΗ,
 http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/05/blog-post_54.html.

Και αν κανείς ενδιαφέρετε για περισσότερη πληροφόρηση, ας δει και αυτό:
 

Η ΝΕΑ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ» ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ» ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΙΑΓΡΑΦΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤ΄ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΜΑΝΙΟΔΕΣΤΕΡΩΝ ΕΡΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ,
http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/05/blog-post_40.html


Αν σας ενδιαφέρει πράγματι η Εκκλησιαστική και Θεολογική αλήθεια των πραγμάτων έχετε την δεοντολογική και ηθική υποχρέωση για λόγους δικαιοσύνης, είτε να αναδημοσιεύσετε αυτούσια τα κείμενά μας, είτε
 το απαντητικό σχόλιόν μας κατά του σχολιασμού του ιατρού, καθώς και την ΠΗΓΗ προελεύσεως των σχολιασμών και κειμένων μας. Όλα τα κείμενα που σας παραθέτω είναι απαντήσεις, τα οποία νομίζω σας απέστειλα στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρόμειον, πιθανόν να μη τα έχετε μελετήσει ακόμη, στην ίδια και αυτή θεματολογία και στο θεολογικό πλαίσιο των «ζηλωτικών» ερωτήσεων του ιατρού.

Σας ευχαριστώ για την ενημέρωσιν και
 
πράξατε καλά.

Φιλικά

ο Παναγιώτης Π. Νούνης 


***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΟΥΝΗΣ ...":

Πάντως ασχέτως του ποιός έχει δίκαιο και ποιός όχι, αντί να παρλάρετε ασύστολα θα μπορούσατε εν περιλήψη να πείτε και εδώ δύο κουβέντες ουσίας για να υπερασπιστείτε την θέση σας και φυσικά να παραθέσετε και τις δικές σας πηγές....Πιο κουραστικό μήνυμα χωρίς καμία απολύτως πληροφόρηση και με μία ακατάσχετη ροή επαναλαμβανόμενων σύνθετων λέξεων δεν έχω ξαναδιαβάσει στην ζωή μου...Έλεος...Δημόσιο μήνυμα-σχόλιο κάνετε και όχι διάλεξη σε θεολογικό συνέδριο....

Φιλικά πάντα!

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πάντως ασχέτως του ποιός έχει δίκαιο και ποιός όχι, αντί να παρλάρετε ασύστολα θα μπορούσατε εν περιλήψη να πείτε και εδώ δύο κουβέντες ουσίας για να υπερασπιστείτε την θέση σας και φυσικά να παραθέσετε και τις δικές σας πηγές....Πιο κουραστικό μήνυμα χωρίς καμία απολύτως πληροφόρηση και με μία ακατάσχετη ροή επαναλαμβανόμενων σύνθετων λέξεων δεν έχω ξαναδιαβάσει στην ζωή μου...Έλεος...Δημόσιο μήνυμα-σχόλιο κάνετε και όχι διάλεξη σε θεολογικό συνέδριο....

Φιλικά πάντα!

Ανώνυμος είπε...

Απο το Παλαιό Ημερολόγιο είσαι 8 Ιουνίου 2017 - 9:16 π.μ. ;

Αν μιλούσε σύντομα ο κ. Νούνης θα λέγατε ότι μιλάει με συνθήματα.
Τώρα που επεκτείνετε περισσόετρο, σας φταίει και αυτό. Όλα σας φταίνε στο τέλος!

Σωστά τα λέει ο κ. Νούνης.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Παναγιώτη Νούνη :
«ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΤΟ « ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΨΥΧΙΑΤΡΟ» ΑΛΛΑ ΠΑΘΟΛΟΓΟ κ. ΚΥΠΡΙΑΝΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗ ...
«...Τα περί της Πατερικής Θεολογίας και της ορθοδόξου Ποιμαντικής, επιτρέψτε μου αγαπητέ μου ιατρέ, να σας πληροφορήσω, ότι οι θεολογικές και εκκλησιαστικές ενέργειες κρίνονται κατά βάση της Θεανθρωπολογικής και Ευαγγελικής θείας Λογικής. Κρίνονται βάση συγκεκριμένων Πατρολογικών και Δογματολογικών προϋποθέσεων και κριτηρίων όπου υποστηρίζονται στη Θεανθρώπινη Λογική του ορθοδόξως και απλανώς θεολογείν και ποιμαίνει και επισκοπείν τον Λαόν του Θεού.
Συνεπώς, οι φλυαρίες σας είναι λογικοφανείς, και επιχειρηματολογικά διάτρητες, και τις εκλαμβάνω ως αλυσιτελή ά-θεολογήματα.»

Κυπριανός Χ.
Κύριε Νούνη,
Δέν θά μπώ στόν κόπο νά απαντήσω σχολαστικά. Θά αρκεστώ στήν γραπτή απόκριση πού έδωσα σέ κάποιον σχολιαστή γιά τό συγκεκριμένο ζήτημα ( βλέπε http://orthodox-voice.blogspot.gr/2017/06/blog-post_8.html } καί είναι η εξής :

« Ανώνυμος είπε...
Στη θεολογική αυτή συζήτηση που γίνεται Το δίκαιο το έχει ο θεολόγος κ. Παναγιώτης Νούνης και όχι ο παλαιοημερολογίτης γιατρός κ. Κυπριανός Χριστοδουλίδης.

κχ
Άκουσε, αγαπητέ σχολιαστή, καί μάθε, ότι τό ζήτημα δέν είναι ποιός έχει δίκιο καί ποιός άδικο. Η "ουσία" τού θέματος είναι τίνος τά επιχειρήματα στοιχειοθετούν έλλογη τοποθέτηση, άρα αποδοχή, καί τίνος όχι. Παρένθεση, δέν είναι δικά μου αυτά που θά γράψω, είναι στοιχειοθετημένα από τήν Καινή Διαθήκη καί μάλιστα από τήν «Προς Εβραίους Επιστολή» τού Απ. Παύλου.

Γιά παράδειγμα, η αποτείχιση εκείνη η οποία προτείνει διακοπή Μνημόνευσης - αυτονόητα ΚΑΙ κοινωνίας - αλλά αφήνει ανοικτό τό ενδεχόμενο ο διακόψας τήν Μνημόνευση - αυτονόητα καί τήν Κοινωνία - νά συμμετέχει σέ συμπροσευχή καί συλλειτουργία μέ αμνημόνευτο ή αμνημόνευτους, τότε η διακοπή τής Μνημόνευσης χάνεται καί ο μή μνημονευτής γίνεται καί κοινωνός καί μνημονευτής. Δηλαδή, δέκτης τού αιρετικού ή αιρετίζοντος (μπορεί καί αλλόδοξου) επισκόπου ή επισκόπων.

Πές μου λοιπόν, σέ παρακαλώ, τό λαϊκό σώμα τής Εκκλησίας σέ τί κατάσταση βρίσκεται αντιμέτωπο, όταν έχει έναν ιερέα (ανώτερης ή κατώτερης βαθμίδας δέν έχει σημασία) ο οποίος από τή μιά παροτρύνει τούς πιστούς στήν αποτείχιση, ενώ από τήν άλλη συμμετέχει, συλλειτουργεί, συμπροσεύχεται, κοινωνεί, μέ εκείνους που έχει διακόψει Μνημόσυνο καί Κοινωνία ; Πώς θά περιέγραφες αυτή τήν κατάσταση ; Μέ τό τέχνασμα άλλο η μνημόνευση καί έτερο η κοινωνία; Δέν γράφει ο Απ. Παύλος (Εβ. ιγ΄) «7 Μνημονεύετε τῶν ἡγουμένων ὑμῶν, οἵτινες ἐλάλησαν ὑμῖν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν...», γιά νά συμπληρώσει πιό κάτω μέ τό «17 Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε· αὐτοὶ γὰρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσοντες· ἵνα μετὰ χαρᾶς τοῦτο ποιῶσι καὶ μὴ στενάζοντες· » ; Δέν βλέπεις εδώ, ότι η μνημόνευση απαιτεί τό «ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν» ; Ποιά είναι η πίστη αυτών τών ηγουμένων, γιά τούς οποίους γίνεται καί συνιστάται η αποτείχιση ;

Απάντησέ μου, σέ παρακαλώ, επειδή μπορεί νά κάνω λάθος στήν αναθεώρηση τής έκβασης τής αναστροφής τών ηγουμένων, τούς οποίους έχω από καιρό εγκαταλείψει. »

Καί αυτό τό ελάχιστο γιά εσάς κ Νούνη

Δέν έχω υπόψη μου, αν η καθ΄ υμάς Πατερική Θεολογία στερείται έλλογων επιχειρημάτων ή ,αν θέλετε, αυτού που λέμε «κοινή λογική», σέ συνάρτηση, οπωσδήποτε, μέ τήν δική μας μελέτη τής Αγίας Γραφής καί τής συναφούς εκκλησιαστικής Γραμματείας-Θεολογίας.

Ανώνυμος είπε...

8 Ιουνίου 2017 - 10:05 π.μ.

Βρε άνθρωπε του Θεού. Όταν γράφεις ένα κείμενο μπορείς να το γράψεις σε όποια γλώσσα επιθυμείς και είναι και δικαίωμά σου Όταν όμως σου ζητάνε να διευκρινήσεις τη θέση σου όπως εδώ τότε δεν πιάνεις την καθαρεύουσα αδιαφορώντας για όλους τους άλλους αλλά επεξηγείς και διευκολύνεις τον διάλογο σε γλώσσα που να διαβάζεται. Δεν σπουδάσαμε όλοι τις σπουδές του καθ όλα σεβαστού κύριου Νούνη για να μας είναι εύκολη τέτοια ανάγνωση. Πρέπει να το καταλάβει και ο ίδιος αν δεν κάνει μονόλογο αλλά ενδιαφέρεται τα μηνύματά του να μεταδίδονται στον αναγνώστη. Στην διχαστική σου ερώτηση που άπτεται του ημερολογίου δεν απαντώ γιατί θεωρώ γελοίους όσους και από τις δύο πλευρές δεν κοιτάνε την ουσία που είναι η αίρεση και κοιτάνε τις ημερομηνίες.... Το "σωστά τα λέει ο κύριος Νούνης" ή "σωστα τα λέει ο κύριος Χριστοδουλίδης" προσωπικά με αφήνει παντελώς αδιάφορο και δεν έκανα παρέμβαση γι αυτό αλλά για να επεξηγεί ο κύριος Νούνης την όποια θέση του με τρόπο πιο κατανοητό σε όλους εμάς που είμαστε λιγότερο φωτισμένοι και μορφωμένοι....

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ κ. ΝΟΥΝΗ

Kyprianos Christodoulides είπε...

Άνθρωπε τού Θεού, άν γιά σένα τό πρόβλημα είναι στή γλώσσα, γιά μένα είναι άλλο. Άν δέν τό καταλαβαίνεις, δικό σου θέμα. Παρά ταύτα όμως, αφού λες ότι σέ δυσκολεύει η γλώσσα που γράφει, τότε πώς αποφαίνεσαι ότι "δίκιο έχει ο Νούνης"; Ή τόν καταλαβαίνεις ή δέν τόν καταλαβαίνεις, άλλο δέν υπάρχει.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Επειδή μέ τό ανώνυμος γίνεται μπέρδεμα, δέν γνωρίζω σέ ποιόν απευθύνομαι. Αυτό γιά νά μήν παρεξηγηθω.