Με ρωτάει ο αγαπητός Misha:
«εξέτασες λοιπόν και είδες πως τα λείψανα των προαναφερθέντων πατέρων και μαρτύρων δεν ευωδιάζουν, δεν έχουν σημεία αφθαρσίας και δεν έχουν θεραπεύσει ανίατες ασθένειες, δαιμονιζομενους κλπ;;;;
τόσο για τους γεροντάδες μας όσο και για τους υπολοίπους αγίους που προανέφερα τα στοιχεία είναι πάρα πολλά...»!
Θα μου επιτρέψει ο φίλος Misha να απαντήσω τα εξής:
α. Αν δεν κάνω λάθος, έχουν αναφερθεί στη θεματική αυτή ενότητα τα ονόματα 4 καθ’ όλα σεβαστά σε μένα προσώπων, του π. Παϊσίου, του π. Πορφυρίου, του π. Ιακώβου Τσαλίκη και του π. Εφραίμ (Κατουνακιώτη).
Ο Misha τους αποκαλεί «γεροντάδες μας». Προφανώς εννοεί τον εαυτό του.
Ο αδελφός Misha γνώρισε τα πρόσωπα αυτά, τα οποία αποκαλεί «γεροντάδες» και θεωρεί μάλιστα «μάρτυρες»; Εγώ, τουλάχιστον, δεν γνωρίζω να μαρτύρησε κάποιος τους. Ίσως, εγώ να μην είμαι επαρκώς πληροφορημένος και να έχει δίκηο ο αδελφός! Ας μας είπει, λοιπόν, ο καλός αδελφός, που μαρτύρησαν τα πρόσωπα αυτά.
β. Με ρωτάει ο Misha: «εξέτασες και είδες αν τα λείψανα των προσώπων αυτών δεν ευωδιάζουν, δεν έχουν σημεία αφθαρσίας και δεν έχουν θεραπεύσει ασθένειες, δαιμονισμένους» κλπ.
Εγώ, ασφαλώς δεν έκανα καμιά τέτοια εξέταση. Άφησα το έργο αυτό στον ίδιο. Μπορεί, λοιπόν, να μας ειπεί ο αδελφός τα αποτελέσματα της δικής του εξέτασης;
Είμαι πρόθυμος να δεχθώ, ότι οι γέροντες αυτοί ενεργούν όλα αυτά και άλλα θαυμάσια, που θέλει ο αδελφός. ΄Ομως, αν λείπει, η βασική προϋπόθεση να είναι κάποιος συνειδητό μέλος της Εκκλησίας του Χριστού με βάση την ορθή πίστη, τότε τα «σημεία» των λειψάνων τους και όλα τα άλλα θαύματά τους, δεν βοηθούν τίποτε στην αγιοκατάταξή τους!
Πολύ φοβάμαι μήπως ισχύσουν εν προκειμένω τα λόγια του Κυρίου: «πολλοί ερούσι μοι εν εκείνη τη ημέρα. Κύριε Κύριε, ου τω σω ονόματι προεφητεύσαμεν, και τω σω ονόματι δαιμόνια εξεβάλλομεν και τω σω ονόματι δυνάμεις πολλάς εποιήσαμεν; και τότε ομολογήσω αυτοίς ότι ουδέποτε έγνων υμάς. αποχωρείτε απ’ εμού οι εργαζόμενοι την ανομίαν» (Ματθ. 7, 22-23)!
3. Ως προς την κατάτμηση των Παλαιοημερολογιτών σε παρατάξεις, ο αγαπητός o Misha αγνοεί, ή μάλλον θέλει ν’ αγνοεί, ότι υπάρχει Μία αγία καθολική και αποστολική Εκκλησία του Χριστού. Η Εκκλησία αυτή εξακολουθεί και μετά την 10η Μαρτίου 1924, ημερομηνία κατά την οποία οι Λατινόφρονες επίσκοποι της Ελλάδος θέλησαν να εισαγάγουν σ’ αυτή το φράγκικο ημερολόγιο, να ακολουθεί το πατροπαράδοτο Παλαιό Ημερολόγιο και να μη «κοινωνεί» με τους αιρετικούς Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, επισκόπους και γέροντες του Νεοημερολογιτισμού!
Τις λες, αδελφέ Misha;
Ακόμα και το θαύμα δεν είναι απόδειξη αγιότητος.
Ο Κανών Θ' εν Λαοδικεία αφορίζει κληρικούς και λαϊκούς που προσκύνησαν σε λείψανα αιρετικών για ίαση. Τουτέστιν θαύματα γίνονται και σε αιρετικούς για πολλούς λόγους.
Εν πρώτοις το θαύμα το προκαλεί η πίστι του προσερχομένου... εν συνδυασμώ του ελέους του Θεού που λυπάται το πλάσμα του.
Εάν δεχθείς το θαύμα του αιρετικού, τότε έχει ως αποτέλεσμα την "ορθή πίστι" που υποτίθεται ότι είχε.
Επειδή εάν "αγιάζουν" και θαυματουργούν οι αιρετικοί, τότε πως είναι αιρετικοί;
Και έτσι αρχίζουν όλα τα προβλήματα, γράφε ΓΟΧ, με τους αιρετικούς Σεργιανιστές "αγίους" Λουκά Ιατρό και Σεραφείμ Σόμπολιεφ ( λόγω θαυμάτων πάντα )
Και ελαν είναι έτσι, τότε οι ΓΟΧ γιατί ΔΕΝ δέχονται ως αγίους π.χ.τον Ραφαήλ και τους συν αυτώ Μυτιλήνης, και τον Εφραίμ Νέας Μάκρης;;; Εάν το κριτήριο είναι το θαύμα τότε εν προκειμένω Τα θαύματα είναι χιλιάδες.
Όποιος ζητά θαύμα για να πιστέψει ότι είναι στην Εκκλησία, τότε δεν είναι πιστός αλλά Άπιστος.
Ο Πρόδρομος δεν θαυματούργησε, ενώ ο Ιούδας οπωσδήποτε θαυματούργησε μαζί με τους αποστόλους. Τα συμπεράσματα δικά σας.
«εξέτασες λοιπόν και είδες πως τα λείψανα των προαναφερθέντων πατέρων και μαρτύρων δεν ευωδιάζουν, δεν έχουν σημεία αφθαρσίας και δεν έχουν θεραπεύσει ανίατες ασθένειες, δαιμονιζομενους κλπ;;;;
τόσο για τους γεροντάδες μας όσο και για τους υπολοίπους αγίους που προανέφερα τα στοιχεία είναι πάρα πολλά...»!
Θα μου επιτρέψει ο φίλος Misha να απαντήσω τα εξής:
α. Αν δεν κάνω λάθος, έχουν αναφερθεί στη θεματική αυτή ενότητα τα ονόματα 4 καθ’ όλα σεβαστά σε μένα προσώπων, του π. Παϊσίου, του π. Πορφυρίου, του π. Ιακώβου Τσαλίκη και του π. Εφραίμ (Κατουνακιώτη).
Ο Misha τους αποκαλεί «γεροντάδες μας». Προφανώς εννοεί τον εαυτό του.
Ο αδελφός Misha γνώρισε τα πρόσωπα αυτά, τα οποία αποκαλεί «γεροντάδες» και θεωρεί μάλιστα «μάρτυρες»; Εγώ, τουλάχιστον, δεν γνωρίζω να μαρτύρησε κάποιος τους. Ίσως, εγώ να μην είμαι επαρκώς πληροφορημένος και να έχει δίκηο ο αδελφός! Ας μας είπει, λοιπόν, ο καλός αδελφός, που μαρτύρησαν τα πρόσωπα αυτά.
β. Με ρωτάει ο Misha: «εξέτασες και είδες αν τα λείψανα των προσώπων αυτών δεν ευωδιάζουν, δεν έχουν σημεία αφθαρσίας και δεν έχουν θεραπεύσει ασθένειες, δαιμονισμένους» κλπ.
Εγώ, ασφαλώς δεν έκανα καμιά τέτοια εξέταση. Άφησα το έργο αυτό στον ίδιο. Μπορεί, λοιπόν, να μας ειπεί ο αδελφός τα αποτελέσματα της δικής του εξέτασης;
Είμαι πρόθυμος να δεχθώ, ότι οι γέροντες αυτοί ενεργούν όλα αυτά και άλλα θαυμάσια, που θέλει ο αδελφός. ΄Ομως, αν λείπει, η βασική προϋπόθεση να είναι κάποιος συνειδητό μέλος της Εκκλησίας του Χριστού με βάση την ορθή πίστη, τότε τα «σημεία» των λειψάνων τους και όλα τα άλλα θαύματά τους, δεν βοηθούν τίποτε στην αγιοκατάταξή τους!
Πολύ φοβάμαι μήπως ισχύσουν εν προκειμένω τα λόγια του Κυρίου: «πολλοί ερούσι μοι εν εκείνη τη ημέρα. Κύριε Κύριε, ου τω σω ονόματι προεφητεύσαμεν, και τω σω ονόματι δαιμόνια εξεβάλλομεν και τω σω ονόματι δυνάμεις πολλάς εποιήσαμεν; και τότε ομολογήσω αυτοίς ότι ουδέποτε έγνων υμάς. αποχωρείτε απ’ εμού οι εργαζόμενοι την ανομίαν» (Ματθ. 7, 22-23)!
3. Ως προς την κατάτμηση των Παλαιοημερολογιτών σε παρατάξεις, ο αγαπητός o Misha αγνοεί, ή μάλλον θέλει ν’ αγνοεί, ότι υπάρχει Μία αγία καθολική και αποστολική Εκκλησία του Χριστού. Η Εκκλησία αυτή εξακολουθεί και μετά την 10η Μαρτίου 1924, ημερομηνία κατά την οποία οι Λατινόφρονες επίσκοποι της Ελλάδος θέλησαν να εισαγάγουν σ’ αυτή το φράγκικο ημερολόγιο, να ακολουθεί το πατροπαράδοτο Παλαιό Ημερολόγιο και να μη «κοινωνεί» με τους αιρετικούς Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, επισκόπους και γέροντες του Νεοημερολογιτισμού!
Τις λες, αδελφέ Misha;
***
Ο +Ι.Γ.Ζ. άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας
"Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου,
θεολόγου...":
Ακόμα και το θαύμα δεν είναι απόδειξη αγιότητος.
Ο Κανών Θ' εν Λαοδικεία αφορίζει κληρικούς και λαϊκούς που προσκύνησαν σε λείψανα αιρετικών για ίαση. Τουτέστιν θαύματα γίνονται και σε αιρετικούς για πολλούς λόγους.
Εν πρώτοις το θαύμα το προκαλεί η πίστι του προσερχομένου... εν συνδυασμώ του ελέους του Θεού που λυπάται το πλάσμα του.
Εάν δεχθείς το θαύμα του αιρετικού, τότε έχει ως αποτέλεσμα την "ορθή πίστι" που υποτίθεται ότι είχε.
Επειδή εάν "αγιάζουν" και θαυματουργούν οι αιρετικοί, τότε πως είναι αιρετικοί;
Και έτσι αρχίζουν όλα τα προβλήματα, γράφε ΓΟΧ, με τους αιρετικούς Σεργιανιστές "αγίους" Λουκά Ιατρό και Σεραφείμ Σόμπολιεφ ( λόγω θαυμάτων πάντα )
Και ελαν είναι έτσι, τότε οι ΓΟΧ γιατί ΔΕΝ δέχονται ως αγίους π.χ.τον Ραφαήλ και τους συν αυτώ Μυτιλήνης, και τον Εφραίμ Νέας Μάκρης;;; Εάν το κριτήριο είναι το θαύμα τότε εν προκειμένω Τα θαύματα είναι χιλιάδες.
Όποιος ζητά θαύμα για να πιστέψει ότι είναι στην Εκκλησία, τότε δεν είναι πιστός αλλά Άπιστος.
Ο Πρόδρομος δεν θαυματούργησε, ενώ ο Ιούδας οπωσδήποτε θαυματούργησε μαζί με τους αποστόλους. Τα συμπεράσματα δικά σας.
1 σχόλιο:
+Ι.Γ.Ζ.
Ακόμα και το θαύμα δεν είναι απόδειξη αγιότητος.
Ο Κανών Θ' εν Λαοδικεία αφορίζει κληρικούς και λαικούς που προσκύνησαν σε λείψανα αιρετικών για ίαση. Τουτέστιν θαύματα γίνονται και σε αιρετικούς για πολλούς λόγους.
Εν πρώτοις το θαύμα το προκαλεί η πίστι του προσερχομένου... εν συνδυασμώ του ελεους του Θεού που λυπάται το πλάσμα του.
Εαν δεχθείς το θαυμα του αιρετικού, τότε έχει ως αποτέλεσμα την "ορθή πίστι" που υποτίθετε ότι είχε.
Επειδή εαν "αγιάζουν" και θαυματουργούν οι αιρετικοί, τότε πως είναι αιρετικοί;
Και έτσι αρχίζουν όλα τα προβλήματα, γράφε ΓΟΧ, με τους αιρετικούς Σεργιανιστές "αγίους" Λουκά Ιατρό και Σεραφείμ Σόμπολιεφ ( λόγω θαυμάτων πάντα )
Και εαν είναι έτσι, τότε οι ΓΟΧ γιατί ΔΕΝ δέχονται ως αγίους π.χ.τον Ραφαήλ και τους συν αυτώ Μυτιλήνης, και τον Εφραίμ Νέας Μάκρης;;; Εαν το κριτήριο είναι το θαύμα τότε εν προκειμένω Τα θαύματα είναι χιλιάδες.
Οποιος ζητά θαύμα για να πιστέψει ότι είναι στην Εκκλησία, τότε δεν είναι πιστός αλλά Απιστος.
Ο Πρόδρομος δεν θαυματούργησε, ενώ ο Ιούδας οπωσδήποτε θαυματούργησε μαζί με τους αποστόλους Τα συμπεράσματα δικά σας.
Δημοσίευση σχολίου