Π Ε Λ Ε Κ Υ Σ Α Λ Η Θ Ε Ι Α Σ -- Ἡ ἀπολογία τῆς διώξεως τοῦ π. Σάββα

Σέ ἔκτακτη συνεδρία τῆς Γεροντίας τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Μεγίστης Λαύρας στίς 12/25-7-2016,  µετά ἀπό τήν ἀνάγνωση τοῦ Πατριαρχικοῦ γράµµατος πού διαβιβάστηκε ἀπό τήν Ἱερά Κοινότητα καί πού τόνιζε γιά µία ἀκόµη φορά τήν ἀντιεκκλησιαστική συµπεριφορά τοῦ Μοναχοῦ Σάββα Λαυριώτη, ζητήθηκε νά ἐπιληφθοῦν τοῦ θέµατος, δηλαδή νά τιµωρήσουν τόν µοναχό Σάββα. Ἡ Μονή µέ αἰτιολογία τήν ἀνυπακοή µου στόν Καθηγούµενο καί στό Μοναστήρι, καταπατώντας τόν ἐσωτερικό κανονισµό καί τόν καταστατικό χάρτη τοῦ Ἁγίου Ὄρους, µέ καθαιρεῖ ἀπό τό ἀξίωµα τοῦ Προϊσταµένου, µέ τήν δικαιολογία πώς µοῦ εἶχαν γίνει συστάσεις στό παρελθόν καί ἐγώ δέν τίς λάµβανα ὑπόψιν. Τί νά πρωτοπεῖ κάποιος γιά τούς κατά τά ἀλλά ἀγαπητούς Πατέρες τῆς Λαύρας ‑ἐξ οἰκείων τὰ βέλη; Πρός ἐνηµέρωση λοιπόν τοῦ Χριστεπωνύµου πληρώµατος, (διότι ὅ,τι κάνουν θέλουν νά τό κάνουν ἐν κρυπτῷ καί παραβύστῳ) ἐξηγοῦµαι καί ἀπολογοῦµαι. Καί ἄν κάποιος πεῖ, γιατί ἀπολογοῦµαι στά µέσα µαζικῆς ἐνηµέρωσης, εἶναι γιατί δέν µέ ἀφήνουν νά ἀπολογηθῶ, οὔτε διαβάζουν τά γράµµατά µου, καί αὐτό θά τό ἀποδείξω µέ ντοκουµέντα, τὰ ὁποῖα θὰ δώσω στὴ δηµοσιότητα. Ἔχω δηλώσει ἄπειρες φορές καί στήν Γεροντία καί σέ προσωπικές συ- ζητήσεις, πώς σέ θέµατα Πίστεως καί ἀνηθικότητας, δέν κάνουµε ὑπακοή, ἀλλά ἀκολουθοῦµε τίς ἐπιταγές τῶν Πατέρων, καί κατ’ ἐπέκτασιν τοῦ Εὐαγγελίου. Ἐµένα Πατέρες, µέ καταδικάζετε ἄλλη µία φορά γιά ἀντιεκκλησιαστική συµπεριφορά, διότι εὐθαρσῶς δηλώνω τήν ἀντίθεσή µου µέ τά αἱρετικά φρονήµατα τοῦ Πατριάρχου Βαρθολοµαίου. Σᾶς ἐπισυνάπτω κάποια ἀπό τά λεγόµενα καί πραττόµενα τοῦ Οἰκουµενικοῦ Πατριάρχου, καί αὐτά ἐνδεικτικῶς, διότι εἶναι πάρα πολλά, τά ὁποῖα ὅµως ἀποδεικνύουν τά αἱρετικά φρονήµατά του. Ἐνδεικτικῶς ἀπό τίς πολλές ἐκκλησιολογικές παρεκκλίσεις τοῦ Οἰκουµενικοῦ Πατριάρχου Βαρθολοµαίου, ἀπό τίς ὁποῖες ὁλοφάνερα προκύπτει ὅτι θεωρεῖ τούς Παπικούς ἀλλά καί τούς Προτεστάντες ὡς ἐκκλησίες τοῦ Χριστοῦ, µέ βάση τήν αἱρετική «βαπτισµατική θεολογία» τῆς Β´ Βατικανῆς Συνόδου πού υἱοθέτησε καί προβάλλει ὁ µητροπολίτης Περγάµου κ. Ἰωάννης, θά ἀναφέρω µερικές. Μέ αὐτές καταφρονεῖ τούς Ἱερούς Κανόνες τῶν Ἁγίων Πατέρων, τούς ὁποίους ὑβρίζει ὡς θύµατα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως, (καί κατ’ ἐπέκτασιν βλασφηµεῖται τό Ἅγιον Πνεῦµα τό ὁποῖον ὁµιλεῖ διά µέσου τῶν Πατέρων), ἐπειδή δῆθεν µᾶς κληροδότησαν τό σχίσµα. ∆έν εἶναι τυχαῖο ὅτι προστατεύει καί καλύπτει πλήρως τήν αἱρετική Ἀκαδηµία «Θεολογικῶν» Σπουδῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως ∆ηµητριάδος, ἡ ὁποία ἐπενόησε καί προβάλλει τήν «Μεταπατερική καί συναφειακή Θεολογία», τήν ὁποία προσφυῶς ὁ µητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος καί ἄλλοι χαρακτήρισαν ὡς ἐπικίνδυνη αἵρεση. Κατά τήν πρόσφατη συνάντησή του στά Ἱεροσόλυµα τόν Μάϊο τοῦ 2014 µέ τόν αἱρεσιάρχη πάπα Φραγκίσκο εἶπε: «Ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία... λόγῳ τῆς ὑπερισχύσεως τῆς ἀνθρωπίνης ἀδυναµίας καί τοῦ πεπερασµένου θελήµατος τοῦ ἀνθρωπίνου νοός διεσπάσθη ἐν χρόνῳ. Οὕτω διεµορφώθησαν καταστάσεις καί ὁµάδες ποικίλαι... αἱ κατά τόπους ἐκκλησίαι ὡδηγήθησαν εἰς διάσπασιν τῆς ἑνότητος τῆς πίστεως, εἰς ἀποµόνωσιν... [σηµ. τοῦ γράφοντος: οἱ προτεσταντικές ὁµολογίες καί κοινότητες ποικίλες καί παρασυναγωγές µεταρρυθµιστῶν ἀπό τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία ἤτοι τήν Ὀρθόδοξη ἀπεσπάθησαν ἤ ἀπό τήν πρώτη καί µεγάλη καί αἱρετική ψευδοεκκλησία-κράτος τοῦ Βατικανοῦ;] Ἐρχόµεθα ὁ πάπας καί ἡµεῖς διά νά τάµωµεν ὁδούς... διά νά συνεχισθῇ ἡ πορεία τῆς ἐκπληρώσεως τοῦ θελήµατος τοῦ Θεοῦ, ἤτοι τῆς καταντήσεως εἰς τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας». Ἀλήθεια, Πατέρες, ποιός ἀπό τούς Ἁγίους Ἀποστόλους καί τούς Ἁγίους Πατέρες ἐδίδαξε ὅτι ἡ ἀποκοπή τῶν αἱρετικῶν διαιρεῖ καί διασπᾶ τήν Ἐκκλησία,

Συνεχίζεται από τον "Ο.Τ"


***

Ο  Kyprianos Christodoulides άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "Π Ε Λ Ε Κ Υ Σ Α Λ Η Θ Ε Ι Α Σ -- Ἡ ἀπολογία τ...":

Αν τολμούσε να πει ή να γράψει ο Μοναχός π. Σάββας ότι είναι του Πατρίου Εορτολογίου - δεν είναι βέβαια - κυριολεκτικά θα τον ξέσκιζαν. Και οπωσδήποτε, την ομολογία του αυτή δεν θα την κοινοποιούσαν τα εκκλησιαστικά ιστολόγια, ακριβώς, όπως και το (τα) σχόλιο (σχόλια) του γράφοντος. Οι Παλαιοημερολογίτες είναι αντίγραφα των αποκεφαλιστών
ISIS ή, τουλάχιστον, μας προτρέπουν (ποιους ;) να τους μιμηθούμε ! Ήμαρτον Κύριε !!


***
Ο  Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Π Ε Λ Ε Κ Υ Σ   Α Λ Η Θ Ε Ι Α Σ -- Ἡ ἀπολογί...":

Τι σημαίνει αν τολμούσε να γράψει ότι είναι του Πατρίου θα τον ξέσκιζαν; Δηλαδή σαν τους Εσφιγμενίτες εννοείτε;
Φυσικά, όπως δεν βγαίνει στον κόσμο η αποτείχιση κληρικών από τους ΓΟΧ.
Γνωρίζετε ότι όποιος ξέρει πολλά...πρέπει να πεθάνει. Το έχετε ζήσει άλλωστε.
Τελικά, για όποιον γνωρίζει κάτι παραπάνω περί των εκκλησιαστικών (Πατρίου και Νέου) η αποτείχισις είναι μονόδρομος.

ΥΓ. Απλά στους ΓΟΧ αυτό γίνεται σιωπηρώς και όχι δια κυμβάλων και δηλώσεων.
 ***

Ο  Kyprianos Christodoulides άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "Π Ε Λ Ε Κ Υ Σ    Α Λ Η Θ Ε Ι Α Σ -- Ἡ ἀπολογί...":

Όταν τα παθήματα δεν γίνονται μαθήματα

Προφανώς, αυτό που γράψατε Ανώνυμε (30/07/2016), απηχεί τον π. Γ. Μεταλληνό. Ο οποίος σε ερώτηση υποθετική "και γιατί δεν πάτε στο Πάτριο", απάντησε "με ποιον να πάω, αφού η μια παράταξη αφορίζει την άλλη ;".

Η μια ακαταστασία έφερε την άλλη και οι μη έχοντες "ποῦ τὴν κεφαλὴν κλίνῃ" παραμένουν στην καινοτομία συνιστώντες την αποτείχιση εντός καινοτομίας. Δηλαδή, αυτή δεν τους έβλαψε, δεν φταίει σε τίποτα για το κυριολεκτικό κατάντημα της πίστεως. Καταγγέλλουν τον Οικουμενισμό και πάντως όχι τη βλάβη που υποστήκαμε από τους εκσυγχρονιστές των εκκλησιαστικών και θεολογικών μας πραγμάτων.

Κατ΄ αυτούς, η καινοτομία ήταν μεν πρόξενος βλάβης του εκκλησιαστικού σώματος, όχι δε ανίατος οδηγούσα σε θάνατο. Και τί θα πάθουμε, λένε, με δεκατρείς μέρες μπροστά ; Αλλά πάθαμε και ακόμη δεν μάθαμε. Προσευχόμενοι παρακαλούμε τον άγιο Θεό "μη εισενέγκεις ημάς εις πειρασμόν", θέλουμε όμως και να πάθουμε. Για να μάθουμε και όχι για να φωτισθούμε προς αποφυγή παθημάτων και παθών. Κανείς δεν μας είπε ποτέ ότι ο φωτισμός του αγίου Πνεύματος, που ζητάμε από τον Κύριο δια των πρεσβειών της υπεραγίας Θεοτόκου και πάντων των αγίων, είναι για να μάθουμε, ώστε να μην πάθουμε.

8 καίπερ ὢν υἱός, ἔμαθεν ἀφ' ὧν ἔπαθε τὴν ὑπακοήν, 9 καὶ τελειωθεὶς ἐγένετο τοῖς ὑπακούουσιν αὐτῷ πᾶσιν αἴτιος σωτηρίας αἰωνίου (Εβ. ε΄).

Τί θέλω και τα γράφω αυτά ;

***
Ο  Ανώνυμος άφησε ένα  σχόλιο :

Κ.Χ. "Καταγγέλλουν τον Οικουμενισμό και πάντως όχι τη βλάβη που υποστήκαμε από τους εκσυγχρονιστές των εκκλησιαστικών και θεολογικών μας πραγμάτων."

Και οι ΓΟΧ μιλάνε εναντίον του οικουμενισμού, όμως κάνουν ενώσεις χωρίς να υπάρχει ουσιαστική ομόνοια, προσπαθούν να μοιάσουν στο νέο ημερολόγιο, κοινωνούν τους νεοημερολογίτες σαν να μην υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ μας (όλα μέλι γάλα, άλλο όμως το μέλι και άλλο το γάλα, παρόλο που δεν αντικρούονται μεταξύ τους).
Αφήνουν το ποίμνιο να νομίζει ότι καθένας κάνει όπως τον αναπαύει(όπου θέλει πάει και κοινωνεί). Οι πνευματικοί του νέου σου δίνουν ευλογία να αλλάξεις πνευματικό "εντός εκκλησίας"(δηλ νεο ημερολόγιο) και οι πνευματικοί το πατρίου, έχοντας πνευματικοπαίδια και του νέου τους ευλογούν να εκκλησιάζονται όπου αναπαύονται (νέο ή παλαιό). Διαχωριστικές γραμμές δεν υπάρχουν.

Οι ΓΟΧ πλέον χάριν της ενώσεως άνοιξαν διάπλατα τις αγκάλες τους για να πλησιάσουν όλο και πιο κοντά στην "κανονική εκκλησία", πράγμα το οποίο ήδη γίνεται δια των πιστών (εκκλησιαζομένων και κοινωνούντων όπου λάχει). Κληρικοί οι οποίοι μέχρι πρότινος είχαν τον πρέποντα ζήλο, πλέον έχασαν το φρόνημα αυτό και λένε άλλα αντί άλλων.

Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, η σύνοδος του Κολυμπαρίου θεωρείται ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΗ... μέχρις ότου μια πανορθόδοξη σύνοδος αντιοικουμενιστών νέου και παλαιού αποφανθεί ότι είναι ληστρική. Είναι δηλαδή ΔΥΝΑΜΕΙ ληστρική, βλ Χρ. Καβουρίδης:  "η κρατούσα εκκλησία είναι δυνάμει σχισματική"...
Εφόσον λοιπόν εδημιουργήθη νέο θυσιαστήριο το 1935 (με τέσσερις νέες χειροτονίες) καθίσταται
de facto καρασχισματική η εκκλησία των ΓΟΧ. Τι λέτε;

Για να μη παρεξηγηθούμε γιατρέ, δηλώνω, ότι δεν υπήρξα ποτέ Ματθαϊκός.

και κάτι ακόμη γιατρέ μου.
παλαιότερα, όταν βρισκόμουν στο σχίσμα, κουβεντιάζαμε μ´ έναν γνωστό μου ιερέα περί παλαιοημερολογιτών. Ακολουθεί ο εξής διάλογος:

πάτερ μου, εάν είστε δίκαιος, θα πρέπει σε πνευματικοπαίδια σας, που έχουν αναζητήσεις (περί του ημερολογίου εννοείται) να τους λέτε να πάνε να εκκλησιαστούν, να δουν πως είναι, αν υπαρχουν διαφορές κ.λ.π.

τιιιι:::::::  να σπρώξω με τα ίδια μου τα χέρια τα παιδιά στην αίρεσηηη:::

ποια αίρεση πάτερ μου του λέω. Υπάρχει κάποια σύνοδος που να έχει αποφανθεί ότι ο παλαιοημερολογιτισμός είναι αίρεση;

γιατί μου λέει.... έχει καταδικάσει κάποια σύνοδος τους ιεχωβάδες ή τους πεντηκοστιανούς;

6 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Αν τολμούσε να πει ή να γράψει ο Μοναχός π. Σάββας ότι είναι του Πατρίου Εορτολογίου - δεν είναι βέβαια - κυριολεκτικά θα τον ξέσκιζαν. Και οπωσδήποτε, την ομολογία του αυτή δεν θα την κοινοποιούσαν τα εκκλησιαστικά ιστολόγια, ακριβώς, όπως και το (τα) σχόλιο (σχόλια) του γράφοντος. Οι Παλαιοημερολογίτες είναι αντίγραφα των αποκεφαλιστών ISIS ή, τουλάχιστον, μας προτρέπουν (ποιους ;) να τους μιμηθούμε ! Ήμαρτον Κύριε !!

Ανώνυμος είπε...

Τι σημαίνει αν τολμούσε να γράψει ότι είναι του Πατρίου θα τον ξέσκιζαν; Δηλαδή σαν τους Εσφιγμενίτες εννοείτε;
Φυσικά, όπως δεν βγαίνει στον κόσμο η αποτείχιση κληρικών από τους ΓΟΧ.
Γνωρίζετε ότι όποιος ξέρει πολλά...πρέπει να πεθάνει. Το έχετε ζήσει άλλωστε.
Τελικά, για όποιον γνωρίζει κάτι παραπάνω περί των εκκλησιαστικών (Πατρίου και Νέου) η αποτείχισις είναι μονόδρομος.

ΥΓ. Απλά στους ΓΟΧ αυτό γίνεται σιωπηρώς και όχι δια κυμβάλων και δηλώσεων.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Όταν τα παθήματα δεν γίνονται μαθήματα

Προφανώς, αυτό που γράψατε Ανώνυμε (30/07/2016), απηχεί τον π. Γ. Μεταλληνό. Ο οποίος σε ερώτηση υποθετική "και γιατί δεν πάτε στο Πάτριο", απάντησε "με ποιον να πάω, αφού η μια παράταξη αφορίζει την άλλη ;".

Η μια ακαταστασία έφερε την άλλη και οι μη έχοντες "ποῦ τὴν κεφαλὴν κλίνῃ" παραμένουν στην καινοτομία συνιστώντες την αποτείχιση εντός καινοτομίας. Δηλαδή, αυτή δεν τους έβλαψε, δεν φταίει σε τίποτα για το κυριολεκτικό κατάντημα της πίστεως. Καταγγέλλουν τον Οικουμενισμό και πάντως όχι τη βλάβη που υποστήκαμε από τους εκσυγχρονιστές των εκκλησιαστικών και θεολογικών μας πραγμάτων.

Κατ΄ αυτούς, η καινοτομία ήταν μεν πρόξενος βλάβης του εκκλησιαστικού σώματος, όχι δε ανίατος οδηγούσα σε θάνατο. Και τί θα πάθουμε, λένε, με δεκατρείς μέρες μπροστά ; Αλλά πάθαμε και ακόμη δεν μάθαμε. Προσευχόμενοι παρακαλούμε τον άγιο Θεό "μη εισενέγκεις ημάς εις πειρασμόν", θέλουμε όμως και να πάθουμε. Για να μάθουμε και όχι για να φωτισθούμε προς αποφυγή παθημάτων και παθών. Κανείς δεν μας είπε ποτέ ότι ο φωτισμός του αγίου Πνεύματος, που ζητάμε από τον Κύριο δια των πρεσβειών της υπεραγίας Θεοτόκου και πάντων των αγίων, είναι για να μάθουμε, ώστε να μην πάθουμε.

8 καίπερ ὢν υἱός, ἔμαθεν ἀφ' ὧν ἔπαθε τὴν ὑπακοήν, 9 καὶ τελειωθεὶς ἐγένετο τοῖς ὑπακούουσιν αὐτῷ πᾶσιν αἴτιος σωτηρίας αἰωνίου (Εβ. ε΄).

Τί θέλω και τα γράφω αυτά ;

Ανώνυμος είπε...

Κ.Χ."Καταγγέλλουν τον Οικουμενισμό και πάντως όχι τη βλάβη που υποστήκαμε από τους εκσυγχρονιστές των εκκλησιαστικών και θεολογικών μας πραγμάτων."

Και οι ΓΟΧ μιλάνε εναντίον του οικουμενισμού, όμως κάνουν ενώσεις χωρίς να υπάρχει ουσιαστική ομόνοια, προσπαθούν να μοιάσουν στο νέο ημερολόγιο, κοινωνούν τους νεοημερολογίτες σαν να μην υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ μας (όλα μέλι γάλα, άλλο όμως το μέλι και άλλο το γάλα, παρόλο που δεν αντικρούονται μεταξύ τους).
Αφήνουν το ποίμνιο να νομίζει ότι καθένας κάνει όπως τον αναπαύει(όπου θέλει πάει και κοινωνεί). Οι πνευματικοί του νέου σου δίνουν ευλογία να αλλάξεις πνευματικό "εντός εκκλησίας"(δηλ νεο ημερολόγιο) και οι πνευματικοί το πατρίου, έχοντας πνευματικοπαίδια και του νέου τους ευλογούν να εκκλησιάζονται όπου αναπαύονται (νέο ή παλαιό). Διαχωριστικές γραμμές δεν υπάρχουν.

Οι ΓΟΧ πλέον χάριν της ενώσεως άνοιξαν διάπλατα τις αγκάλες τους για να πλησιάσουν όλο και πιο κοντά στην "κανονική εκκλησία", πράγμα το οποίο ήδη γίνεται δια των πιστών (εκκλησιαζομένων και κοινωνούντων όπου λάχει). Κληρικοί οι οποίοι μέχρι πρότινος είχαν τον πρέποντα ζήλο, πλέον έχασαν το φρόνημα αυτό και λένε άλλα αντί άλλων.

Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, η σύνοδος του Κολυμπαρίου θεωρείται ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΗ... μέχρις ότου μια πανορθόδοξη σύνοδος αντιοικουμενιστών νέου και παλαιού αποφανθεί ότι είναι ληστρική. Είναι δηλαδή ΔΥΝΑΜΕΙ ληστρική, βλ Χρ. Καβουρίδης:"η κρατούσα εκκλησία είναι δυνάμει σχισματική"...
Εφόσον λοιπόν εδημιουργήθη νέο θυσιαστήριο το 1935 (με τέσσερις νέες χειροτονίες) καθίσταται de facto καρασχισματική η εκκλησία των ΓΟΧ. Τι λέτε;

Για να μη παρεξηγηθούμε γιατρέ, δηλώνω, ότι δεν υπήρξα ποτέ Ματθαϊκός.

Ανώνυμος είπε...

και κάτι ακόμη γιατρέ μου.
παλαιότερα,όταν βρισκόμουν στο σχίσμα,κουβεντιάζαμε μ´έναν γνωστό μου ιερέα περί πακαιοημερολογιτών.ακολουθεί ο εξής διάλογος:

πάτερ μου,εάν είστε δίκαιος,θα πρέπει σε πνευματικοπαίδια σας,που έχουν αναζητήσεις(περί του ημερολογίου εννοείται)να τους λέτε να πάνε εκκλησιαστούν,να δουν πως είναι,αν υπαρχουν διαφορές κ.λ.π.

τιιιι:::::::να σπρώξω με τα ίδια μου τα χέρια τα παιδιά στην αίρεσηηη:::

ποια αίρεση πάτερ μου του λέω.υπάρχει κάποια σύνοδος που να έχει αποφανθεί ότι ο παλαιοημερολογιτισμός είναι αίρεση;

γιατί μου λέει....έχει καταδικάσει κάποια σύνοδος τους ιεχωβάδες ή τους πεντηκοστιανούς;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Διαχωριστικές γραμμές

Αγαπητέ Ανώνυμε (30/07/2016)
Γράφετε λίγα, αλλά η απάντηση που πρέπει να σας δοθεί οφείλει να είναι εκτεταμένη. Στα ολίγα δικά σας υπάρχει το ουσιαστικό περιεχόμενο των διαχωριστικών γραμμών και αυτό είναι για μένα το ενδιαφέρον.

Δεν μπορώ να σας απαντήσω εκτενώς, παρά, μόνο, να περιοριστώ σε αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε μαζί μου. Λάβετε υπόψη, δεν είμαι ούτε φιλόλογος ούτε (ακαδημαϊκός) θεολόγος. Τα Θρησκευτικά που έμαθα είναι από την Εκκλησία, όπου παιδιόθεν θήτευα και θητεύω. Η Εκκλησία δεν χορηγεί πτυχία, δεν δίνει ακαδημαϊκούς τίτλους σε κανένα. Συνέβαλε όμως σημαντικά στις γνώσεις αυτές και το επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο, το οποίο μετά ζήλου σπούδασα και αφοσιώθηκα.

Το καλώς γενόμενο της καταδίκης του νεοημερολογητισμού είχε άδοξη συνέχεια από την διένεξη μεταξύ π. Χρυσοστόμου (νυν αγίου) και του π. Ματθαίου (και αυτός νυν άγιος). Πληροφοριακά σας λέγω ότι τιμώ την αγιότητα αμφοτέρων.

Η διένεξη αφορμή είχε το «δυνάμει» και «ενεργεία», δηλαδή, αν ο νεομερολογητισμός ήταν δυνάμει σχίσμα ή ενεργεία αίρεση. Οι φιλόλογοι δίνουν την ερμηνεία ως προς το "δυνάμει", εφόσον όμως διαπραγματευόμαστε θεολογικό ζήτημα, κατά τη γνώμη μου, άλλως πρέπει να είναι η ερμηνεία (νόημα) του "δυνάμει". Δεν είναι δυνητικό εδώ το επίρρημα "δυνάμει". Το επίρρημα εδώ – επαναλαμβάνω, συζητάμε για θεολογικό θέμα - σημαίνει το θεωρητικό (εκ του δύναμις) υπόβαθρο μιας εκτροπής από τα εκκλησιαστικά (και δογματικά) θέσμια. Το λέγω αυτό, φυσικά κατά τη γνώμη μου, διότι η αίρεση έχει πάντα ένα θεωρητικό υπόβαθρο ("φόντο") και το υπόβαθρο της καινοτομίας ήταν η αθέτηση των χρονικών ορίων (Α΄ Οικουμενική) του Πασχαλίου Κανόνος. Γνωστοί οι λόγοι και επί πλέον, αν έσφαλε ως προς το ζήτημα του χρόνου, γιατί να μην έκανε και ένα ακόμη λάθος ! Ας πούμε, στο «μια αγία καθολική και αποστολική εκκλησία» ή στο «φιλιόκβε» ;

Εάν γίνει δεκτό, παγιωθεί, το θεωρητικό υπόβαθρο της εκτροπής (αίρεσης), τότε μιλάμε για "ενεργεία", δηλαδή "κατά πράξιν", σχίσμα. Τούτο συνέβη με το φιλιόκβε, το οποίο κυριολεκτικά : δυνάμει ή θεωρητικά, σερνόταν στη Δύση από τον 6 μΧ αιώνα. Ανάλογο ήταν το ζήτημα των Εικόνων, το ίδιο συμβαίνει και με το εορτολόγιο.
Κάλλιστα, θα μπορούσε να είχε συγκλιθεί στις αρχές του 20 αιώνα νέα Σύνοδος, προκειμένου να ανανεώσει τις αποφάσεις προγενεστέρων και να δώσει τις δέουσες θεολογικές απαντήσεις στα, εν τω μεταξύ, επιστημονικώς προτεινόμενα. Αλλά αυτό δεν έγινε. Οι εντολές - το πιθανολογώ βάσιμα - ήταν να αποφευχθεί κάτι τέτοιο. Σημειώνω παρόμοιες εντολές υπάρχουν και για τα νέα επιτεύγματα, φύσεως βιοηθικής, της επιστήμης. Σιγή και εδώ.

Θα χρειαζόταν να γράψω περισσότερα, για τους λόγους που με κάνουν σύμμαχο της άποψης ότι η ημερολογιακή καινοτομία συνιστά αίρεση. Αρκούμαι σε αυτά - είναι τα ουσιώδη για μένα. Θα πω όμως τούτο : Μήπως οι Ρωμαιοκαθολικοί και οι Προτεστάντες (Αγγλικανοί κλπ.) έγιναν καλύτεροι Χριστιανοί με την αλλαγή του ημερολογίου ; Δεν το νομίζω. Εκείνο που πέτυχαν με τον συνεορτασμό ήταν η οικονομική άνθιση του εμπορίου και άλλο τίποτα.

Και τελευταίο, οι διαχωριστικές γραμμές στις οποίες αναφερθήκατε, είναι ορατές στους καθαρούς τη καρδία. Οι χοϊκοί οφθαλμοί συχνά απατώνται .

Αυτά είχα να σας δώσω ως απάντηση, αγαπητέ Ανώνυμε . Για τα δευτερεύοντα άλλα και σημειολογικώς αξιόλογα για σας , προτιμώ να μην ασχοληθώ.