Κυπριανός Χ. Επίλυση καλής διαφωνίας

- Πέτρος Τυριντζής

"Κυπριανέ, οι ορθόδοξοι θεολόγοι λένε ότι τό πύρ τής Κολάσεως είναι άκτιστο"

 

- Κυπριανός Χ.

Αυτό δέν τό γνωρίζω. Άν κάνουν τό λάθος καί ταυτίζουν τό πύρ τής φλεγομένης βάτου ή τό φώς τής Μεταμορφώσεως, μέ τό πύρ τής Κολάσεως, όπου τό μέν είναι καθαρτικό, τό δέ καυστικό, προφανώς βρίσκονται σέ σύγχυση. 

 

Τό ίδιο θά ίσχυε μέ τήν λέξη "πνεύμα". Τό μέν ένα είναι τό Άγιον Πνεύμα, τό δέ έτερο είναι τό " πνεύμα " τού αέρος, τήν εξουσία τού οποίου έχει "ο άρχοντας τού αέρος, τό πνεύμα τών υιών τής απειθείας", καθώς γράφει ο Απ. Παύλος στήν Πρός Εφεσίους, κεφ. β'.

 

Σέ ευχαριστώ γιά τήν ευκαιρία που μου έδωσες, ώστε νά ξεκαθαρίσουν κάποια ασήμαντα ζητήματα, όμως λίαν σοβαρά. 

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το τι υποστηρίζουν οι ορθόδοξοι θεολόγοι για το άκτιστο πυρ της κολάσεως το έχω καταθέσει κ σε προηγούμενο σχόλιο
Το ξανακαταθετω:
https://alopsis.gr/%ce%b7-%ce%ba%cf%8c%ce%bb%ce%b1%cf%83%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%ce%b4%ce%b5%ce%b9%cf%83%ce%bf%cf%82-%cf%84%e1%bd%80%cf%80%ce%bf%cf%82-%ce%ae-%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%80/

Έχει κι άλλα άρθρα στο διαδίκτυο σχετικά.

Ένα χωρίο σαυτό το άρθρο λέει:

"Το θέμα είναι ότι τόσο ο Παράδεισος όσο και η Κόλαση δεν είναι κτιστές πραγματικότητες, αλλά άκτιστες. Οι δίκαιοι και οι αμαρτωλοί θα δουν τον Θεό στην άλλη ζωή, αλλά, ενώ οι δίκαιοι θα έχουν μέθεξη Θεού και κοινωνία, οι αμαρτωλοί δεν θα έχουν μέθεξη. "

Πέτρος Τυριντζής

Ανώνυμος είπε...

Να γράψω και εγώ το πιστεύω μου αν και δεν έχω κρατήσει κάποια πατερική παραπομπή. Αυτό που θα αναφέρω στηρίζεται στο ότι ο Θεός έκανε και δίνει μόνο το Αγαθό.

Ο Θεός ότι έκανε είναι καλό. Οι άγγελοι, οι άνθρωποι, η κτίση. Επίσης και η Ενέργεια Του είναι καλή. Αντίθετα η "κακία" δεν έχει ύπαρξη, αλλά είναι η άρνηση τους. "Αμαρτία" είναι ότι μας αποκόβει από τον Θεό. Δεν υπάρχει διθεΐα στον Θεό, παρόμοια με αυτήν που λέγεται στις ανατολικές θρησκείες, ο καλός και ο Δίκαιος Θεός, με καλές και τιμωρητικές Ενέργειες (κάτι παρόμοιο αναφέρεται στα δύση για την θεία Δικαιοσύνη). Ο Θεός δίνει σε όλους ανεξαιρέτως, τις Ενέργειες του και αυτές άλλους τους ευχαριστεί και άλλους τους καίει. Το ποιο από τα δύο επικρατεί το καθορίζει το ίδιο το κτίσμα, ανάλογα με το πόσο καλλιέργησε ή όπως λέγεται καθάρισε το πνεύμα του σε αυτόν τον κόσμο.
Η παρούσα ζωή είναι περίοδος ετοιμασίας για την μέλλουσα ζωή.

Σαν παράδειγμα θα αναφέρω ότι και σε αυτήν την ζωή η αγάπη που δίνει ο χριστιανός, ο Ταπεινός ή ο ενάρετος άνθρωπος άλλους του ευφραίνει και άλλους τους καίει και μάλιστα σε κάποιους αυτή (η αγάπη) είναι ανυπόφορη. Έτσι και στην αγάπη του Θεού κάποιοι θα ευφραίνονται και κάποιοι θα καίγονται. Μόνο αγάπη έχει ο φιλάνθρωπος Θεός, εντούτοις η δικαιοσύνη Του σημαίνει ότι θα επιτρέψει στο κτίσμα να την αρνείται πεισματικά.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ, δεν είστε ο μόνος που το λέει αυτό "Ο Θεός δίνει σε όλους ανεξαιρέτως, τις Ενέργειες του και αυτές άλλους τους ευχαριστεί και άλλους τους καίει"
το οποίο φυσικά καταλήγει στο ότι το πυρ της κόλασης που είναι πραγματικότητα μιας και μας το είπε ο Ίδιος ο Κύριος είναι Ακτιστο δλδ ο Ίδιος ο Κύριος...όπερ σημαίνει ο Κύριος είναι η Κόλαση μιας και το πυρ το αιώνιο στην ουσια ειναι η κολαση!

Απορώ πώς το προσπερνάτε κι εσείς και κάποιοι άγιοι που τυχόν λένε τα ίδια με εσάς!
Θέλετε δε θέλετε όμως έρχεστε αντιμέτωποι με το "πορεύεσθε ἀπ’ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον, τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ” δλδ ο Κύριος τους διώχνει μακρυά Του στο πυρ το αιώνιον το οποίοι επουδενι δεν μπορεί ταυτόχρονα να είναι ο Ίδιος ο Κύριος!

Πέτρος Τυριντζής

Ανώνυμος είπε...

Συνέχεια του διαλόγου.

Νομίζω ότι δεν καταλάβατε τίποτα από αυτά που προανέφερα. Τολμάτε και λέτε ότι: "όπερ σημαίνει ο Κύριος είναι η Κόλαση μιας και το πυρ το αιώνιο στην ουσία είναι η κόλαση!".

Δεν μπορεί να είστε χριστιανός και να εκστομίζετε τέτοια βλαστήμια!!!

Αντίθετα με αυτά που γράφετε, η κόλαση είναι ο αντίχριστος και και ότι απομακρύνει από τον Χριστό. Κόλαση είναι η άρνηση να δεχτούμε την Ενέργεια του Χριστού.

Ανώνυμος είπε...

Βρίσκεστε εν τρικυμία

Πέτρος Τυριντζής