Απάντηση στό Δημοσίευμα : "Τό Ημερολογιακόν Σφάλμα στόν υπολογισμό τής ημερομηνίας τού Πάσχα"

---------- Forwarded message ---------

Από: Kyprianos Christodoulides <kyprianos01@gmail.com>
Date: Παρ, 24 Φεβ 2023, 18:46
Subject: Ημερολογιακόν
To: Kyprianos Christodoulides <kyprianos01@gmail.com>

 

Απάντηση στό Δημοσίευμα : "Τό Ημερολογιακόν Σφάλμα στόν υπολογισμό τής ημερομηνίας τού Πάσχα"

1) https://docs.google.com/document/d/11axoOwpN3aTUYAjpb7haCM0aY7AgeJML/edit?usp=drivesdk&ouid=109270966716349707863&rtpof=true&sd=true

 

2) https://docs.google.com/document/d/12T1_LYIYnfTzGzYqHMwMXtD4U8uxL-y3/edit?usp=drivesdk&ouid=109270966716349707863&rtpof=true&sd=true

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΡΧΗ ΧΡΟΝΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η Εκκλησία μέχρι της Πενθέκτης Οικουμενικής δεν είχε επίσημα καθορίσει σημείον αναφοράς ως αρχής χρονολόγησης. Βλέπουμε βέβαια, στην Α΄ Οικουμενική της χρονολόγησης από Αλεξάνδρου. Έτσι, για πρώτη φορά στον γ΄ κανόνα της Πενθέκτης βρίσκουμε αρίθμηση από Κτίσεως Κόσμου (και όχι από Χριστού γεννήσεως) ως έτος 6199 από κτίσεως κόσμου (691 μ.Χ.), θέτουσα έτσι, ως έτος κτίσεως του κόσμου, το έτος 5508 π.Χ: «….. ώστε, τους μεν δυσί γάμοις περιπαρέντας, και μέχρι της πεντεκαιδεκάτης του διελθόντος Ιανουαρίου μηνός της παρελθούσης τετάρτης Ινδικτιώνος, έτους εξακισχιλιοστού εκατοστού εννενηκοστού εννάτου, δουλωθέντας τη αμαρτία, και μη εκνήψαι ταύτης προελουμένους, καθαιρέσει κανονική υποβαλείν». Η αρίθμηση αυτή από Κτίσεως Κόσμου διήρκεσε επί 1000 περίπου χρόνια, στην Ανατολή, μέχρις ότου, το Πατριαρχείο ΚΠόλεως το άλλαξε (αλλάζοντας τον προσδιορισμό χρονολόγησης από Κτίσεως Κόσμου σε χρονολόγηση από Χριστού γεννήσεως) με τον Κύριλλο Α΄ Λούκαρι. Το ερώτημα είναι αν μια Πατριαρχική Σύνοδος μπορεί να αλλάξει χρονολόγηση, που υπάρχει σε Κανόνα μιας Οικουμενικής Συνόδου.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ τόν Ανώνυμο γιά τήν πληροφορία. Νά μάς δώσουν, τότε, καί οι αστρονόμοι, αστροφυσικοί κλπ. τόν δικό τους προσδιορισμό βάσει αφαιρετικής μεθόδου, εφόσον η γή περιστρέφεται γρηγορότερα από τό 365,250 τής ημέρας, κι έτσι θά γνωρίζουμε τόν χρόνο μηδέν (0) έναρξης. Στά αζήτητα, πάντως, ο χρόνος από πρωΐας έως εσπέρας τής "ημέρα μία".