Ο ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΔΑΜ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΑ (με αφορμή μια διαδικτυακή συζήτηση)

πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου (χημικού-βιοχημικού)

Εισαγωγικά

Κύριε διαχειριστα του ιστολογίου ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΦΩΝΗ.

Σε μια από τις προηγούμενες δημοσιεύσεις  ένας από τους αναγνώστες του ιστολογίου σας  (Κ.Χ) σε άρθρο που είχε σχέση με το ημερολογιακό δημοσίευσε αποσπασματικά μέρος του διαλόγου στον οποίο συμμετείχε με θέμα :»Τι θα απαντούσατε σε ένα μαθητή πως πολλαπλασιάστηκε το ανθρώπινο γένος από τον Αδάμ και την Εύα».

Ο διάλογος έγινε στο προσωπικό μου προφίλ στο fb.Η παράθεση των αποσπασματικών σχολίων και μηνυμάτων σε ΑΣΧΕΤΟ ΘΕΜΑ (ημερολογιακό)  δυστυχώς αποδεικνύει ότι ο γράφων Κ.Χ κινείται με εμπάθεια και διατυπώνει μομφή στο πρόσωπό μου για τις θέσεις που εξέφρασα σαν απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

Ευχαριστώ τον ανώνυμο σχολιαστή που παρέθεσε το μεγαλύτερο μέρος του διαλόγου μεταξύ του γράφοντος (Fdimitrios Athanasiou) και του Κ.Χ.

Ο εριστικός, απόλυτος  και αφοριστικός τρόπος του διαλόγου εκ μέρους του Κ.Χ με ανάγκασαν με να τον αποκλείσω από την συνέχεια της συζήτησης .Επειδή όμως  ο Κ.Χ βιάστηκε να βγάλει τα συμπεράσματά του γιατί υπήρξαν στην συνέχεια και άλλες δημοσιεύσεις που αφορούσαν το θέμα τις οποίες τις παραθέτω στην συνέχεια ώστε να υπάρχει  ολοκληρωμένη παρουσίαση των θέσεών μου. Θα σας παρακαλέσω να τις δημοσιεύσετε. Εννοείτε ότι δεν θα συνεχίσω τον διάλογο με τον Κ.Χ στο ιστολόγιό σας.

 

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΔΑΜ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΑ.

-------------------------------------------------------------------

Κλείνοντας (στο fb) την  δημοσίευση με την μακροσκελή συζήτηση (78 σχόλια),που αφορά τον τρόπο πολλαπλασιασμού του ανθρωπίνου γένους από τον Αδάμ και την Εύα και προκειμένου να ξεκαθαρισθούν συνοπτικά οι θέσεις του γράφοντος (επειδή γράφτηκαν διάφορα αφοριστικά) σημειώνω τα εξής:

Α.Ο άνθρωπος πλάστηκε από τον Δημιουργό Θεό σύμφωνα με την απόφαση της Τριαδικής Θεότητας που γράφεται στο βιβλίο της Γένεσις. «Γεν. 1 ,26 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν…» Εδώ, κατά τη διδασκαλία τών πατέρων, φαίνεται πως ο Θεός είχε σκοπό να πλάσει τον άνθρωπο: ΄΄κατ' εικόνα και ομοίωσίν΄΄ Του.

Β. Οι φάσεις της δημιουργίας του ανθρώπου είναι ΔΥΟ. Στην αρχή ο άνθρωπος πλάστηκε κατ΄εικόνα του Θεού σύμφωνα με το χωρίο

«Γεν. 1,27 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς»

Όταν λοιπόν τον έφτιαξε τον άνθρωπο, τον έκανε κατ' εικόνα. Ο άνθρωπος ως πλασμένος ΄΄κατ' εικόνα΄΄, ήταν ΄΄καλός λίαν΄΄. Αυτοί οι άνθρωποι δημιουργήθηκαν πρώτα.(προαδαμιαιοι).

Το κατ' εικόνα, είναι η δυνατότητα που έχει ο άνθρωπος ως ελεύθερο και νοήμον πλάσμα, να ομοιάσει με τον Θεό.

Γ. Στην συνέχεια όταν ήλθε το πλήρωμα του χρόνου «Γεν. 2,7 καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν»..

Κατά το εδάφιο, ποιον έπλασε ο Θεός από το χώμα; ΄΄ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ΄΄. Και σε ποιον ενεφύσησε πνοή ζωής; Σ’ ΄΄αυτόν΄΄, δηλαδή ΄΄ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ΄΄. Και ποιος ΄΄εγένετο εις ψυχήν ζώσαν΄΄; ΄΄Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ΄΄. Παρατηρούμε ότι ο χαρακτηρισμός: ΄΄άνθρωπος΄΄, υπάρχει και ΠΡΙΝ από το ΄΄εμφύσημα΄΄ του Θεού.

Ο Αδάμ, πριν δεχθεί την πνοή του Θεού, ήταν ένα ζωντανό ον, όπως όλα τα άλλα ζώα στη γη με όλες τις φυσικές του ιδιότητες, έχοντας πνεύμα, ψυχή, μυαλό, καρδιά, όπως έχουν όλα τα ζώα, το καθένα κατά το είδος του.

Η πνοή του Θεού δεν έχει φυσικό, βιολογικό ή ψυχολογικό νόημα, δεν είναι κάποιο από τα φυσικά συστατικά του ανθρώπου, αλλά είναι η άκτιστη Ενέργεια του Αγίου Πνεύματος δοσμένη στον άνθρωπο από το Χριστό.

Αυτή η πνοή του Θεού, η άκτιστη Ενέργεια του Αγίου Πνεύματος είναι η ίδια μ’ αυτήν που φυτεύεται στους Χριστιανούς σαν σπόρος από την Εκκλησία κατά το Άγιο Βάπτισμα και η οποία, αν η ελευθερία του ανθρώπου επιτρέψει, βλασταίνει την αγιότητα και δίνει τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος. Ο ΑΔΑΜ επομένως ήταν Ο ΠΡΩΤΟΣ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

Δ. Μήπως λοιπόν ο Αδάμ δεν ήταν "ψυχή ζώσα" πριν από το εμφύσημα του Αγίου Πνεύματος; Όσον αφορά τη ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ της λέξης, ως προς τη φυσική γέννηση, δηλαδή την έννοια με την οποία ζουν τα ζώα, ναι. Ήταν ζωντανή ψυχή. Όσον αφορά όμως την ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ έννοια, δηλαδή τη λήψη του Αγίου Πνεύματος, όχι. Βιολογικά ναι, ήταν ήδη "ζωντανός". Πνευματικά όμως δεν ήταν, πριν τη λήψη αυτή του Αγίου Πνεύματος. Η λέξη χρησιμοποιείται εδώ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΣΗΜΑΣΙΕΣ. Ο άνθρωπος, (όχι κατ' ανάγκην μόνο ο Αδάμ), μπορεί να είναι ζωντανός βιολογικά, αλλά ταυτόχρονα να είναι νεκρός πνευματικά ΠΡΙΝ από τη λήψη του Αγίου Πνεύματος. Και εδώ αναφερόμαστε στη λέξη: "ψυχή" με την έννοια του όλου ανθρώπου.

Ε. Γιατί Ο Αδάμ θεωρείται ως ο πρώτος άνθρωπος;

Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι, όταν τον αποκαλούν άνθρωπο, δεν το εννοούν με την βιολογική του απλώς υπόσταση, αλλά με την παρουσία και του Αγίου Πνεύματος μέσα του. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει: ΄΄άνθρωπος γαρ εστίν, ούχ όστις απλώς χείρας και πόδας έχει ανθρώπου, ουδ’ όστις εστι λογικός μόνον, αλλ’ όστις ευσέβειαν και αρετήν μετά παρρησίας ασκεί» (PG 46, 232). Δεν φθάνει να γεννηθεί κάποιος βιολογικά για να ονομασθεί άνθρωπος, αλλά πρέπει να έχει μέσα του και το Άγιο Πνεύμα. Και αυτό είναι σημαντικό, γιατί όποια σχέση υπάρχει μεταξύ ψυχής και σώματος, τέτοια σχέση υπάρχει μεταξύ της ψυχής και του Αγίου Πνεύματος. Έτσι, ζωντανός και πραγματικός άνθρωπος είναι εκείνος που «χαριτώνεται» από την Χάρη του Θεού. Διαφορετικά, είναι μεν άνθρωπος, αλλά είναι νεκρός για τον Θεό, και, κυριαρχούμενος από διάφορα πάθη, μοιάζει με τα ζώα».

Σύμφωνα λοιπόν με την Ορθόδοξη πίστη, Εφ’ όσον άνθρωπος είναι μόνο όποιος λαμβάνει μέσα του το Άγιο Πνεύμα, και ο Αδάμ ήταν ο πρώτος που έλαβε το Άγιο Πνεύμα, ήταν Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Γι’ αυτό και ο Θεός, θεώρησε τον Αδάμ ως την υπόσταση εκείνη που έγινε φορέας της ανθρώπινης φύσης, και του έδωσε έτσι την πνευματική πατρότητα της ανθρωπότητας ολόκληρης. Με την έννοια αυτή τον ονομάζουμε ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΟ. Γιατί ήταν ο πρώτος που πλάσθηκε (εκτός από κατ’ εικόνα), και καθ’ ομοίωσιν του Θεού.

ΣΤ. Η Εύα δημιουργήθηκε για να έχει ο Αδάμ ίδια με αυτόν. O Aδάμ και η Εύα είναι οι πρώτοι άνθρωποι που ο Θεός ενεφύσησε σε αυτούς Πνεύμα Άγιο. Είναι οι πρώτοι άνθρωποι που φέρουν Πνεύμα Θεού, και είναι πλασμένοι κατ' εικόνα και ομοίωση Θεού και γι' αυτό λέγονται Πρωτόπλαστοι. Οι πριν από αυτούς άνθρωποι δεν έφεραν χάρη Θεού μέσα τους.

ΣΤ. Ο Αδάμ και η Εύα γέννησαν τον Κάϊν και τον Άβελ (αργότερα τον Σημ και πολύ αργότερα υιούς και θυγατέρες) .Ο Κάιν σκότωσε τον Άβελ..Αυτό το αποδεικνύει το παρακάτω αγιογραφικό κείμενο. ««Ο Κύριος ρώτησε τον Κάιν: «Πού είναι ο αδερφός σου ο Άβελ;» Εκείνος απάντησε: «Δεν ξέρω. Μήπως φύλακας του αδερφού μου είμαι εγώ;» Είπε τότε ο Κύριος: «Τι πήγες κι έκανες; Άκου! Το αίμα του αδερφού σου μου φωνάζει γοερά από τη γη! Από 'δω και πέρα θα σε καταριέται η ίδια η γη, που άνοιξε για να δεχτεί το αίμα του αδερφού σου, που εσύ τον σκότωσες. Όταν θα την καλλιεργείς, δεν θα σου δίνει πια τους καρπούς της. Φυγάς θα είσαι και περιπλανώμενος για πάντα πάνω στη γη».

Τότε ο Κάιν είπε στον Κύριο: «Βαριά είναι η τιμωρία μου! Δεν μπορώ να την αντέξω! Σήμερα με διώχνεις από τη χώρα, και πρέπει να χαθώ από μπροστά σου και να γίνω φυγάς, περιπλανώμενος στη γη. Όποιος με βρει θα με σκοτώσει». Κι ο Κύριος του αποκρίθηκε: «Δε θα συμβεί αυτό, γιατί οποιοσδήποτε σκοτώσει τον Κάιν, θα αντιμετωπίσει επταπλάσια εκδίκηση». Κι έβαλε σημάδι στον Κάιν, ώστε όποιος θα τον συναντούσε να μην τον σκοτώσει. Έτσι ο Κάιν έφυγε από τον τόπο όπου του είχε μιλήσει ο Κύριος και πήγε να ζήσει στη χώρα Νωδ, ανατολικά της Εδέμ» (Γεν. 4, 9-16)

Τρεις φορές το κείμενο γίνεται έμμεση, αλλά σαφέστατη αναφορά, ότι έξω απ’ την Εδέμ κυκλοφορούσαν άνθρωποι, σύγχρονοι του Κάϊν, αφού ο ίδιος ο Θεός έβαλε σημάδι στον Κάϊν για να μην τον σκοτώσουν οι άνθρωποι !

 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ. Εκτός του Παραδείσου υπήρχαν και άλλοι άνθρωποι (οι προ-αδαμιαίοι)

Ζ..Ο πολλαπλασιασμός του ανθρωπίνου γένους έγινε με την μίξη του Κάιν με γυναίκα που βρήκε από τους προ-αδαμιαίους. Δεν πιστεύουμε στον πολλαπλασιασμός του ανθρώπου δια της ΑΙΜΟΜΙΞΙΑΣ επειδή ένας τέλειος Δημιουργός όπως ο Τριαδικός Θεός δεν θα άφηνε να πολλαπλασιαστεί το ανθρώπινο γένος μέσα από διαστροφικές πρακτικές. ΑΛΛΑ το θέμα δεν σταματάει εκεί… Το ότι υπήρχαν σύγχρονοι άνθρωποι του Κάϊν, πολύ πριν συνευρεθούν ο Αδάμ με την Εύα και αποκτήσουν και άλλα τέκνα, αποδεικνύεται σαφέστατα από την αμέσως επόμενη παράγραφο της Γενέσεως όπου διαβάζουμε, ότι ο Κάϊν όχι μόνον βρήκε γυναίκα εκτός Παραδείσου, για να κάνει οικογένεια, αλλά και ανθρώπους πολλούς για να κτίσει ολόκληρη πόλη!

Ας διαβάσουμε το σχετικό απόσπασμα της Γραφής:

«Ο Κάιν συνευρέθηκε με τη γυναίκα του κι εκείνη έμεινε έγκυος και γέννησε τον Ενώχ. Έπειτα έχτισε μια πόλη και την ονόμασε με το όνομα του γιου του, Ενώχ. Από τον Ενώχ γεννήθηκε ο Ιράδ και ο Ιράδ απέκτησε το Μεχουϊαήλ ο Μεχουϊαήλ απέκτησε το Μαθουσάλα κι ο Μαθουσάλα απέκτησε το Λάμεχ.

Ο Λάμεχ πήρε δύο γυναίκες. Το όνομα της μιας ήταν Αδά και της άλλης Σιλλά. Η Αδά γέννησε τον Ιαβάλ. Αυτός έγινε ο γενάρχης των σκηνιτών και των κτηνοτρόφων. Το όνομα του αδερφού του ήταν Ιουβάλ. Αυτός έγινε γενάρχης εκείνων που παίζουν κιθάρα και αυλό. Η Σιλλά γέννησε κι αυτή τον Τουβάλ-Κάιν, το γενάρχη εκείνων που επεξεργάζονται το χαλκό και το σίδερο. Αδερφή του Τουβάλ-Κάιν ήταν ή Νααμά. Τότε είπε ο Λάμεχ στις γυναίκες του, την Αδά και τη Σιλλά:

«Ακούστε με, γυναίκες του Λάμεχ, στα λόγια μου δώστε προσοχή: Άνθρωπο σκότωσα γιατί με πλήγωσε, έναν νέο γιατί με χτύπησε. Αν στην περίπτωση του Κάιν προβλεπόταν επταπλάσια εκδίκηση, στην περίπτωση του Λάμεχ προβλέπεται εβδομήντα εφτά φορές μεγαλύτερη» (Γεν. 4, 17-24).

Η. ΚΑΜΙΑ ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ!..

Το θέμα μας δεν σταματάει εκεί. Προχωράει και παραπέρα, αφού αποδεικνύεται ότι ο Αδάμ και η Εύα συνευρίσκονται και αποκτούν τον Σηθ, για να πολλαπλασιασθεί το γένος των ανθρώπων, μετά τα γεγονότα, που περιγράψαμε προηγουμένως! Και ιδού το κείμενο:

«Ο Αδάμ συνευρέθηκε πάλι με τη γυναίκα του κι εκείνη γέννησε γιο. «Ο Θεός μού έδωσε άλλον απόγονο», είπε, «αντί για τον Άβελ, που τον σκότωσε ο Κάιν». Και τον ονόμασε Σηθ. Ο Σηθ απέκτησε κι εκείνος γιο και τον ονόμασε Ενώς. Τότε ήταν που οι άνθρωποι άρχισαν να προσεύχονται στο Θεό ονομάζοντάς τον «Κύριο». (Γεν. 4, 25-26).

Τι αποδεικνύεται εδώ, αγαπητέ αναγνώστη ή αγαπητή αναγνώστρια; Χρειάζεται πολύ σκέψη ή αρκετή «φαιά ουσία» για να καταλάβει κανείς, ότι ουδεμία αιμομιξία υπήρξε μεταξύ των τέκνων του Αδάμ και της Εύας για να πολλαπλασιαστεί το γένος των ανθρώπων, που με τόση άγνοια ή χαιρεκακία ομιλούν οι εχθροί της Παλαιάς Διαθήκης;

Κλείνοντας το θέμα του πολλαπλασιασμού του ανθρωπίνου γένους από τον Αδάμ και την Εύα συμπληρωματικά σημειώνω τα εξής:

Θ. Όσοι διαφωνούν (δικαίωμά τους) με τις παραπάνω θέσεις που στηρίζονται ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΑ, δεν έχουν παραθέσει μέχρι τώρα κανένα Πατερικό επιχείρημα ή ερμηνεία ή παραπομπή που να λέει ξεκάθαρα ότι ο Θεός επέτρεψε την ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ μεταξύ των ανθρώπων, ώστε να πολλαπλασιαστεί το ανθρώπινο γένος. Προσωπικά στην μέχρι τώρα έρευνά μου τέτοιο ΠΑΤΕΡΙΚΟ χωρίο δεν βρήκα. Αν κάποιος διαθέτει τέτοιο χωρίο τον παρακαλώ να το δημοσιεύσει. Τα γενικότερα σχόλια με γενικές απόψεις συγχρόνων εκκλησιαστικών προσωπικοτήτων που αφορούν την δημιουργία είναι άσχετα με το θέμα. Ούτε ήμουν, ούτε είμαι ούτε θα είμαι οπαδός της Θεωρίας της Εξελίξεως. Πιστεύω στην ΠΑΝΣΟΦΗ και ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΤΡΙΑΔΙΚΗ ΘΕΟΤΗΤΑ που όλα τα έκανε είναι ΚΑΛΑ ΛΙΑΝ.( καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησε, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα ἕκτη).

Ι. Όσες ερμηνείες έχουν γραφτεί ως σχόλια στην σχετική δημοσίευση είναι ή προσωπικές απόψεις ή στηρίζονται σε απόκρυφα βιβλία της Παλαιας Διαθήκης όπως π[.χ.στο Στο Εβραϊκό ερμηνευτικό βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, Μιδράς }.Δυστυχώς την άποψη αυτή (περι αιμομιξίας) υιοθέτησαν και ορισμένοι σεβαστοί γέροντες σε ομιλίες τους που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΒΔΕΛΥΡΗ ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ (έστω και προσωρινά) ως μέσο του ανθρώπινου πολλαπλασιασμού!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! χωρίς να την τεκμηριώνουν αγιογραφικά ώστε να φαίνεται καθαρά ότι πρόκειται για προσωπική τους άποψη και μόνο.

ΙΑ. Επαναλαμβάνω για μια άλλη φορά. ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΙΜΟΜΙΞΙΑΣ γιατί απλούστατα βλασφημεί τον ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΘΕΟ. Ήταν αδύνατο η «ΣΥΝΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΣ» να μην έβρισκε άλλον τρόπο αναπαραγωγής εκτός από την διαστροφική αιμομιξία. Αποδεχόμενη τα περί αιμομιξίας βλασφημούμε την ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟ ΘΕΟΤΗΤΑ υποβιβάζοντάς την σε μια ΑΤΕΛΗ ΘΕΟΤΗΤΑ. Ο καθηγητής Hanbury Brown γράφει ότι ΄΄ Η εξιστόρηση της Βίβλου διαφωτίζει όχι πώς ακριβώς δημιουργήθηκε ο κόσμος, αλλά ότι πίσω από τη δημιουργία υπάρχει μια θεία παρουσία κι ένας σκοπός΄΄ .Και δεν έχουμε δικαίωμα ούτε την Θεία Παρουσία να υποβιβάζουμε ούτε να διαστρέφουμε τον σκοπό της.

ΙΒ. Ένα από τα επιχειρήματα της αποδοχής της αιμομιξίας είναι ότι στην ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης υπάρχουν γάμοι μεταξύ συγγενών.

Οι υποστηρίζοντες τα ανωτέρω ξεχνούν ότι μιλάμε για την εποχή της δημιουργίας του ανθρώπου και του ανθρωπίνου γένους ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΙΚΗΣ ΘΕΟΤΗΤΑΣ και όχι σε εποχές πολλά χρόνια αργότερα ,όπου ο άνθρωπος ως ελεύθερη προσωπικότητα έκανε τις δικές του επιλογές . Άλλο ανέχεται ο Θεός λανθασμένες πρακτικές-επιλογές και ΑΛΛΟ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ,.

ΙΓ. Προξενεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι εμφανίζεται άποψη ότι ο ΠΑΝΣΟΦΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΘΕΟΣ καθιερώνει εμμέσως πλην σαφώς διαφορετικούς νόμους κληρονομικότητας. Άλλους για την αρχή του πολλαπλασιασμού του ανθρωπίνου γένους και άλλους αργότερα.

Ο γράφων ως χημικός-βιοχημικός στις μέχρι τώρα σπουδές του δεν βρήκε πουθενά κάτι τέτοιο γραμμένο. Αντίθετα αυτά που βρήκε είναι ότι οι νόμοι της κληρονομικότητας είναι ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΛΛΑΚΤΟΙ από την εποχή της εμφάνισης του ανθρώπου στην Γή. Κάθε παραβίαση των κανόνων και νόμων της κληρονομικότητας, που ο σοφός δημιουργός έθεσε σε λειτουργία στο ανθρώπινιο γένος, αποδεικνύει περίτρανα ότι έχουμε δυσάρεστες καταστάσεις γι΄αυτό ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ. Εδώ η Εκκλησία απαγορεύει ρητά τον γάμο μεταξύ ΑΝΑΔΟΧΟΥ και πνευματικού του τέκνου, ή μεταξύ ανθρώπων με τον ίδιο ανάδοχο (που έχουν μόνο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ) και θα ανέχεται στην κατηχητική της διδασκαλία να λέει ότι επιτρέπεται ο ΓΑΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΘΕΙΑ ΕΥΛΟΓΙΑ;;;;;;;;;;;;;;

ΙΔ. Λυπάμαι για όλους αυτούς που λένε απροκάλυπτα τον ΑΓΙΟ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕO έμμεσο υποστηρικτή της ΒΔΕΛΥΡΑΣ ΑΙΜΟΜΙΞΙΑΣ και δεν σκανδαλίζονται από αυτό. Αντίθετα σκανδαλίζονται από κάποιον που αναταράζει τα λιμνάζοντα ύδατα της επιλεκτικής κατηχητικής γνώσης που έχουν.

ΙΕ. Τέλος υπενθυμίζω στους αγαπητούς αναγνώστες την ερμηνεία των όρων «Κατ’ εικόνα» και • «Καθ’ ομοίωσιν»:

• «Κατ’ εικόνα»:

1. Ο άνθρωπος είναι λογικό ον, σε αντίθεση με τα ζώα. Μπορεί να σκέφτεται.

2. Έχει το αυτεξούσιο, δηλ. μπορεί να αποφασίζει ελεύθερα μόνος του και να είναι αίτιος των πράξεών του.

3. Μπορεί να κυβερνά τα υπόλοιπα δημιουργήματα σαν αγαθός και ικανός βασιλιάς.

4. Μπορεί να (επι)κοινωνεί με τον Θεό και με τους άλλους ανθρώπους.

• «Καθ’ ομοίωσιν»:

1. Έχει ψυχή αθάνατη.

2. Έχει κληθεί να φτάσει από την «καλή λίαν» κατάσταση στην τελειότητα, να γίνει ένας μικρός θεός.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η Ερμηνευτική του μακαριστού Πατρολόγου ΑΠΘ Π.ΧΡΗΣΤΟΥ σε άποψη του ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ για την δημιουργία του ανθρώπου,, σαν απάντηση στους επικριτές μας.

Προκειμένου να τεκμηριωθεί η άποψη ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΡΟ-ΑΔΑΜΙΑΙΟΙ διάφοροι χρησιμοποιούν ως επιχείρημα μία ερμηνευτική προσέγγιση του Αγιου Γρηγορίου Νυσσης που βρίσκεται στο έργο του Περί κατασκευῆς ἀνθρώπου, PG 44, 136 BC.

----------------------------------------------------------

Η ερμηνευτική του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης:

---------------------------------

Ο άγιος Γρηγόριος μολονότι στο θεολογικό του σύστημα δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη βιβλική φράση «κατ’ εικόνα Θεού» με την οποία δηλώνει την οντολογική δομή του ανθρώπου, αυτό δηλαδή που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε, (πάντοτε όμως με σχετική έννοια) «φυσικό άνθρωπο», δεν αντιδιαστέλλει το «κατ’ εικόνα» από το «καθ’ ομοίωσιν», αυτό δηλαδή που θα έλεγε κανείς «υπερφυσικό άνθρωπο». Γιατί θεωρεί αυτά τα δύο ως τις δυο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Και για να χρησιμοποιήσω δική του λέξη, που εκφράζει αυτά τα δυο δεδομένα, το κατ’ εικόνα είναι «αρχηγικώτερον» από το καθ’ ομοίωσιν. Εμφανίζεται δηλαδή χρονικά πρώτα μεν το κατ’ εικόνα, και ακολουθεί ως δεύτερο το καθ’ ομοίωσιν, το οποίο υπάρχει εν σπέρματι και εν δυνάμει στο πρώτο.

Δημιουργημένος ο άνθρωπος κατ’ εικόνα Θεού είχε όλα εκείνα τα γνωρίσματα που τον αναδεικνύουν ομοίωμα του αρχέτυπου. Όσα ο Θεός έχει «φύσει», αυτά και «μετέδωκε» στον άνθρωπο– την απάθεια, την καθαρότητα, την αφθαρσία, τη μακαριότητα, το λογικό και την ελευθερία. Γιατί μόνον έτσι, με την ύπαρξη των γνωρισμάτων αυτών «διασώζεται ο της εικόνος λόγος», επειδή, στην περίπτωση που θα έλειπε κάποιο από τα στοιχεία αυτά, θα έπαυε να υπάρχει η ομοιότητα τού αντιγράφου προς το αρχέτυπο» (ΒΕΠ. 65Α, 47). 4

ΣΧΟΛΙΑ

Ο άγ. Γρηγόριος στο 16ο κεφάλαιο του Περί κατασκευῆς ἀνθρώπου προβαίνει σε µια βαθύτερη ανάλυση της έννοιας της δηµιουργίας του ανθρώπου κατ᾽εἰκόνα Θεού. Όµως, λαµβάνοντας κανείς υπόψη τη σηµασία του κατ᾽εἰκόνα, διαπιστώνει πως, αν παρατηρήσει την ανθρώπινη ύπαρξη, η δηµιουργία του ανθρώπου κατ᾽εἰκόνα Θεού δεν εναρµονίζεται µε την τωρινή του κατάσταση.

Επιθυµώντας να εξηγήσει το γεγονός αυτό, παραθέτει το αγιογραφικό χωρίο, το οποίο αναφέρεται στην κατ᾽εἰκόνα Θεού δηµιουργία του ανθρώπου και στο διαχωρισµό των δύο φύλων.

Έπειτα, τονίζει ότι η κατασκευή της ανθρωπίνης φύσεως είναι διπλή. Ο άνθρωπος δηµιουργείται κατ᾽εἰκόνα Θεού και µε τη διάκριση σε άρρεν και θήλυ. Όµως, το γεγονός πως η διάκριση των δύο φύλων δεν υπάρχει στο κατ᾽εἰκόνα, δηµιουργεί κάποιο πρόβληµα. Ξένοι και Έλληνες ερευνητές λαµβάνουν αφορµή από αυτήν την προσπάθεια του αγ. Γρηγορίου, που συνίσταται στην εναρµόνιση της αρχικής δηµιουργίας του ανθρώπου µε τη µετέπειτα άσχηµη κατάστασή του και κάνουν λόγο περί δύο δηµιουργιών στην ανθρωπολογία του.

Ο Π. Χρήστου ασχολήθηκε µε τη µελέτη της διδασκαλίας του αγ. Γρηγορίου και διακρίνει και αυτός µε τη σειρά του το δόγµα περί δύο δηµιουργιών. Στη πρώτη δηµιουργείται το πλήρωµα της ανθρωπίνης φύσης, το οποίο ονοµάζει ως πρωτάνθρωπο. Αυτός ο πρωτάνθρωπος ήταν ένα είδος πνευµατικού σπέρµατος που εµπεριείχε όλη την ανθρωπότητα. Ο Π. Χρήστου θεωρεί ότι ο πρωτάνθρωπος υπήρξε και δεν ήταν ιδεατός. Ο πρωτάνθρωπος, λοιπόν, είχε σώµα και έφερε το κατ᾽ εἰκόνα, το οποίο φέρουν και οι µεταγενέστεροι άνθρωποι µέχρι το τέλος του κόσµου. Η διπλή κατασκευή του ανθρώπου, πνευµατική και γήινη, υφίσταται και στον πρωτάνθρωπο αλλά όχι η διάκριση των φύλων. Η δεύτερη φάση της δηµιουργίας του ανθρώπου πραγµατοποιείται µε νέα ενέργεια του Θεού, ο οποίος προσθέτει τη διάκριση των φύλων για τον πολλαπλασιασµό του ανθρωπίνου γένους. Το δόγµα περί δύο δηµιουργιών του αγ. Γρηγορίου, σύµφωνα µε τον Π. Χρήστου, οφείλεται στον Πλάτωνα και στο Φίλωνα. Η διαφορά µεταξύ του Φίλωνα και του αγ. Γρηγορίου βρίσκεται στο γεγονός πως ο πρώτος οµιλεί για δυο δηµιουργίες, κατά τις οποίες το αντικείµενο της κάθε ενέργειας είναι διαφορετικό, της πρώτης ο ιδεατός και µη συγκεκριµένος άνθρωπος και της δεύτερης ο συγκεκριµένος.

(Π. ΧΡΗΣΤΟΥ, «Τό ἀνθρώπινον πλήρωμα κατά τήν διδασκαλίαν τοῦ Γρηγορίου Νύσσης», Κληρονομία 4(1972( σελ.41-62

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

AΛΛΗ ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟ-ΑΔΑΜΙΑΙΟΥΣ

----------------------------------------------

Επειδή οι μέχρι τώρα διευκρινίσεις για τους προ-αδαμιαίους δεν έγιναν κατανοητές από φίλους αναγνώστες, αναγκάζομαι να επανέλθω στο θέμα. Μερικοί άλλα διαβάζουν και άλλα καταλαβαίνουν, όχι ό,τι γράφεται, αλλά ό,τι έχουν στο μυαλό τους.

Χθες ένας φίλος καλοπροαίρετα έγραψε ως σχόλιο (για να με επαναφέρει από τον δρόμο της πλάνης στον δρόμο της αληθείας) ένα κείμενο ενός εκκλησιαστικού συγγραφέα (ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ) σαν απάντηση στα διευκρινιστικά (Β) που έγραψα. Μόνο που αυτό το κείμενο ήταν απάντηση στους οπαδούς της θεωρίας της εξέλιξης του Δαρβίνου οι οποίοι πιστεύουν ότι οι προ-αδαμιαίοι ήταν τα ανθρωποειδή ζώα (πίθηκος κ.λ.π). Οι προ-αδαμιαίοι που εγώ έγραψα δεν έχουν καμία σχέση με αυτά. Γι΄ αυτό επαναλαμβάνω τα εξής:

Α. Η δημιουργία του ανθρώπου την 6η μέρα έγινε σύμφωνα με την διήγηση της Γένεσης σε δύο φάσεις: Στην πρώτη φάση ο άνθρωπος πλάστηκε κατ΄εικόνα Θεού σύμφωνα με το Αγιογραφικό. «καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς». ( Γεν. 1,27). Στην δεύτερη φάση έγινε η δημιουργία του Αδάμ και της Εύας.

Β. Οι προ-αδαμιαίοι που έγραψα εγώ είναι οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ οι πλασμένοι ΚΑΤ ΈΙΚΟΝΑ ΘΕΟΥ (Γεν.1,27) και είχαν τα παρακάτω χαρακτηριστικά.

1. Ήταν λογικά όντα σε αντίθεση με τα ζώα. Μπορούσαν να σκεφτούν.

2. Είχαν το αυτεξούσιο, δηλ. μπορούσαν να αποφασίζουν ελεύθερα μόνοι τους και να είναι αίτιοι των πράξεών τους.

3. Μπορούσαν να κυβερνήσουν τα υπόλοιπα δημιουργήματα σαν αγαθοί και ικανοί βασιλείς.

4. Μπορούσαν να (επι)κοινωνούν με τον Θεό και με τους άλλους ανθρώπους.

Ερωτώ λοιπόν τους επικριτές μου.

-Ποια από τα παραπάνω χαρακτηριστικά είχαν οι προ-αδαμιαίοι της θεωρίας της εξελίξεως;

-Πού βρίσκεται η θεολογική μου πλάνη;

-Βρίσκετε κάπου στα δημοσιευμένα γραπτά μου απόψεις που συνάδουν με την θεωρία της εξελίξεως του Δαρβίνου;

Δυστυχώς οι επικριτές μου βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου. Και εξηγώ.

-Γνωρίζουν ότι σήμερα στα ελληνικά σχολεία διδάσκεται η θεωρία της Εξελίξεως ως η μόνη αποδεκτή επιστημονική θεωρία για την δημιουργία του ανθρώπου;

-Γνωρίζουν ότι οι μαθητές σήμερα μαθαίνουν ότι το ανθρώπινο γένος πολλαπλασιάστηκε με την επάρατο αιμομιξία της θεωρίας της εξελίξεως;

Τους παραπέμπω στα βιβλία βιολογίας Α, B, Γ Γυμνασίου (υπάρχει ειδικό κεφάλαιο για την εξέλιξη), στο βιβλίο Βιολογίας Γενικής Παιδείας Β Λυκείου (Το κεφάλαιο Γ είναι αφιερωμένο στην εξέλιξη), στο βιβλίο Βιολογίας Εσπερινού Β Λυκείου και σε άλλα διδακτικά πακέτα άλλων μαθημάτων.

-Γνωρίζουν ότι σήμερα η θεωρία της αιμομιξίας ως μέθοδος πολλαπλασιασμού του ανθρωπίνου γένους κυκλοφορεί στα έντυπα των Μαρτύρων του Ιεχωβά και σε πολλά προτεσταντικά φυλλάδια και περιοδικά στην Ελλάδα;

Το αν υπήρξαν ή όχι "προαδαμιαίοι", δεν είναι θέμα δογματικό, ούτε θέμα σωτηριολογικό του Ευαγγελίου, αλλά θέμα Παλαιοντολογικό και Γενετικό. Η Επιστήμη έχει ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ κυρίως μέσω της Γενετικής, ότι υπήρχαν άνθρωποι σαν κι εμάς εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια πριν από τον Αδάμ, που κατά την Αγία Γραφή έζησε προ 7.500 ετών μόνο. Και επειδή είμαστε βέβαιοι ότι η Αγία Γραφή δεν κάνει λάθος σε αυτό, συμπεραίνουμε ότι υπήρξαν και άνθρωποι πριν από τον Αδάμ. Αν κάποιος έχει να μας υποδείξει μια ΚΑΛΥΤΕΡΗ ερμηνεία, που να μην περιλαμβάνει "προαδαμιαίους", και που να συμφωνεί με τις ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ της Επιστήμης, ευχαρίστως θα τον ακούσουμε, και αν έχει δίκιο, θα το δεχθούμε. Αρκεί η ερμηνεία του να μην παραβιάζει την αφήγηση της Αγίας Γραφής, και τις αποδείξεις της Επιστήμης.

Ο γράφων, γνωρίζοντας πολύ καλά τον θεσμικό του ρόλο ως κληρικός και εκπαιδευτικός, ποτέ δεν δίδαξε την θεωρία της εξελίξεως του Δαρβίνου ως αξιόπιστη, αλλά δίδαξε την θεωρία δημιουργίας του ανθρώπου, όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο της Γένεσης, όπου δίδονται όλες οι απαντήσεις που χρειάζονται. Οπότε μετά από 38 χρόνια διδακτικής εμπειρίας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα δεν έχει ανάγκη κηδεμόνων για να του δείξουν τα «αμπελοχώραφά του».

Θωρώ ύβρη να παρουσιάζω τον ΑΓΙΟ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ με την «συνεκτική και δημιουργική σοφία και δύναμη» σαν μια ατελή θεότητα που επευλογεί, έστω και προσωρινά, την βδελυρά πράξη της Αιμομιξίας όταν ο ίδιος ως Δημιουργός ό,τι δημιούργησε τα έφτιαξε ΚΑΛΑ ΛΙΑΝ (καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησε, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν. Γεν. 1,31).

Στην εποχή μας λοιπόν που έχει πλέον ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ, ότι υπήρχαν άνθρωποι χιλιάδες χρόνια πριν από το 5500 π.Χ. που κατά την Αγία Γραφή έζησε ο Αδάμ, είναι πλέον ο καιρός να ερμηνεύσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τη Γένεση, και ως προς αυτό το ζήτημα, αποδεικνύοντας ότι η Αγία Γραφή μιλάει για πραγματικά γεγονότα και όχι για ερμηνευτικές φαντασιώσεις.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

---------------------------------------------------------------------

Πριν μια βδομάδα ξεκινήσαμε δημοσιεύσεις με μικρά άρθρα που αφορούσαν την δημιουργία του ανθρώπου, ξεκινώντας από το ερώτημα «Τι θα απαντούσατε σε ένα μαθητή για τον πολλαπλασιασμό του ανθρωπίνου γένους από τον Αδάμ και την Εύα». Όταν ξεκίνησα την θεματολογία αυτή είχα υπόψη τα λόγια του Μ.Βασιλείου ο οποίος στην ομιλία του για την δημιουργία με τον τίτλο «Εξαήμερος», όπου επεξηγεί τη διήγηση της Π. Διαθήκης για τη δημιουργία του κόσμου, σπεύδει να παρατηρήσει ότι η διήγηση παρέλειψε πολλά, επειδή είχε σκοπό να γυμνάσει και να οξύνει το νου των ανθρώπων, ώστε με αφορμή τις λίγες λεπτομέρειες να βρουν και τα υπόλοιπα (Εις την Εξαήμερον PG 29, 33B). Επίσης τονίζει (και αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό από το προηγούμενο) ότι δεν μειώνεται καθόλου ο θαυμασμός μας για τα μεγαλεία του Θεού, αν βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο ο Θεός έφτιαξε όλα τα θαυμάσια δημιουργήματα. (Εις την Εξαήμερον, 25 Α).

Στην προκειμένη περίπτωση ο Μέγας Βασίλειος εισάγει δύο βασικές αρχές ως ερμηνευτικές προϋποθέσεις: α) την ελευθερία της επιστημονικής έρευνας, που είναι και γυμνασία του νου και β) τη διάκριση μεταξύ του ποιος έκανε τον κόσμο και του πώς έγινε ο κόσμος. Με άλλα λόγια, άλλο η θεολογική γνώση ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, και άλλο η έρευνα του τρόπου με τον οποίο πραγματώθηκαν όλα τα θαυμαστά έργα. Στη δεύτερη περίπτωση, την έρευνα την έχουμε ως περιγραφή και ανάλυση κτιστών δεδομένων κι όχι βέβαια της άκτισης θείας ενέργειας.

Δυστυχώς διαπίστωσα ότι το fb δεν είναι χώρος για κατηχητική παρουσίαση και εμβάθυνση θεμάτων που η Αγία μας Εκκλησία για μια ακόμα φορά θα μας τα παρουσιάσει σε λίγες μέρες κατά την Μεγάλη Σαρακοστή. Ο στείρος δογματισμός, η προκατάληψη, οι αφοριστικές πρακτικές, η αυθεντία των θεολόγων και θεολογιζόντων (που νομίζουν ότι κατέχουν την πάσα αλήθεια), η πλήρης αμφισβήτηση της επιστημονικής έρευνας, τα λάθος συμπεράσματα και οι προσωπικές επιθέσεις δια των σχολίων απέδειξαν για μια ακόμα φορά ότι δεν αντέχει το φιλο-αναγνωστικό κοινό να ασχοληθεί με τέτοια βαθύτερα θέματα. Ξεβολεύεται από την τυποποιημένη και αποσπασματική γνώση που του εχουν προσφέρει και αντιδρά. Και ενώ κατ΄επανάληψη τόνισα ότι ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΩ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΔΑΡΒΙΝΟΥ δυστυχώς αυτό δεν έγινε κατανοητό. Εξ αιτίας της απαράδεκτης συμπεριφοράς μερικών διαδικτυακων φίλων αναγκάστηκα και να διαγράψω και να μπλοκάρω πρόσωπα που ξέφυγαν απο τα όρια του διαλόγου και μπήκαν στον χώρο της ύβρεως.Ο μέγας Βασίλειος, ερμηνεύοντας την αρχή της Γένεσης στις περίφημες Ομιλίες εις την Εξηαήμερον με τη βοήθεια όλων των επιστημονικών γνώσεων της εποχής του, είπε: «Ου γαρ ελαττούται η επί τοις μεγίστοις έκπληξις επειδάν ο τρόπος καθ’ ον γίνεται τι των παραδόξων εξευρεθή» (δεν ελαττώνεται ο θαυμασμός μας για τα μεγαλεία της δημιουργίας όταν ανακαλυφθεί ο τρόπος με τον οποίο έγιναν, Εις την Εξαήμερον, Ομιλία Α΄, 10). Ο Μ.Βασίλειος το έγραψε αυτό, γιατί κάποιοι φανατικοί χριστιανοί της εποχής του γκρίνιαζαν που εξέταζε επιστημονικά τη Γένεση! Μετά τα παραπάνω αναγκάζομαι πλέον να σταματήσω αυτές τις δημοσιεύσεις.

Κλείνοντας την θεματολογία της δημιουργίας σημειώνω και τα εξής:

Α. Παρακαλώ τους επικριτές με την στείρα θεολογική γνώση να διαβάσουν τα γραφόμενα στις παρακάτω διευθύνσεις (ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ).) και να θαυμάσουν την ορθοδοξία τους.(παραθέτω σχεικές ηλεκτρονικές διευθύνσεις από ιστοσελίδες των Μαρτύρων του Ιεχωβά και προτεσταντών. Για λόγους ευνόητους δεν τις δημοσιεύω)

1…..ιστοσελίδα Μαρτύρων του Ιεχωβά

2…..ιστοσελίδα προτεσταντών

3. https://www.lifo.gr/.../palaiotero-kranio-homo-sapiens... (ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ)

-------------------------------------------------------------------

Τέλος θα παρακαλέσω τους διαφωνούντες να δημοσιεύσουν ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΧΩΡΙΑ απο έργα ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ που συμφωνούν με τις δημοσιεύσεις των παραπάνω ιστοσελίδων. Τους ενημερώνω όμως ότι η άποψη του ΘΕΟΔΩΡΗΤΟΥ ΚΥΡΟΥ που κυκλοφορεί σε ορισμένα ερμηνευτικά  βιβλία (περι αιμομιξίας) δεν γίνεται αποδεκτή επειδή ο συγκεκριμένος εκκλησιαστικός συγγραφέας ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ.

Να μην ξεχάσουν επίσης να διαβάσουν και την προηγούμενη δημοσίευση που αφορά ερμηνευτική στο έργο του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης για την κατασκευή του ανθρώπου.

πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου

 

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ λάθος ολά αυτά που γράφει ο π.Δημήτριος.

Ανώνυμος είπε...

Έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.

Ανώνυμος είπε...

Μπορείτε να παραθέσετε τα χωρία του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου που αμφισβητούν τα παραπάνω.
Ο Άγιος μιλάει για πολλαπλασιασμό δια αιμομιξίας;

Ανώνυμος είπε...

Βεβαίως και μπορώ.

Ανώνυμος είπε...

Περιμένω.