Ενώ η Γαλλία αναζητεί και πάλι τις χριστιανικές αξίες
Από τον
Κωνσταντίνο Χολέβα*
Στη Γαλλία, τη χώρα της Ευρώπης, η οποία πρώτη καθιέρωσε νομοθετικά το ουδετερόθρησκο κράτος, ο πρόεδρος Μακρόν επιχειρεί να φέρει και πάλι τις αρχές του ρωμαιοκαθολικισμού στο επίκεντρο της κοινωνικής και της πολιτιστικής ζωής. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, τη χώρα που από τα πρώτα επαναστατικά Συντάγματα του 1821 ομνύει «Εις το όνομα της Αγίας, Αδιαιρέτου και Ομοουσίου Τριάδος», ο ΣΥΡΙΖΑ προβαίνει σε ενέργειες, οι οποίες προσβάλλουν τις αξίες και τις ευαισθησίες των ορθόδοξων χριστιανών.
Αρχίζω από τη Γαλλία. Στις 9 Απριλίου ο πρόεδρος της δημοκρατίας Εμανουέλ Μακρόν ήταν ο κύριος ομιλητής στη συνδιάσκεψη των ρωμαιοκαθολικών επισκόπων.
Απευθυνόμενος σε 400 επισκόπους, ο Γάλλος πρόεδρος δήλωσε ότι σέβεται μεν τον νόμο του 1905 περί πλήρους διαχωρισμού πολιτείας και θρησκείας, αλλά θέλει να αποκαταστήσει τη σχέση της ρωμαιοκαθολικής ομολογίας με το κράτος. Μία σχέση, η οποία έχει διαρραγεί, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε. Ο Μακρόν δεν θεωρείται παραδοσιακός χριστιανός, ούτε, όμως, δηλώνει άθεος. Εχει φοιτήσει σε σχολείο ιησουιτών μοναχών και σε ηλικία 12 ετών ζήτησε μόνος του να βαπτιστεί ρωμαιοκαθολικός παρά την αντίδραση των γονέων του.
Ο Γάλλος πρόεδρος παραδέχτηκε ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους τη γνώμη των χριστιανών για μια σειρά θεμάτων βιοηθικής και οικογενειακού δικαίου. Ζήτησε από τους επισκόπους και από τους πιστούς χριστιανούς να καταθέτουν τη σοφία τους στον δημόσιο διάλογο. Χαρακτήρισε απαραίτητη τη συμβολή των χριστιανών στην οικοδόμηση της εθνικής ταυτότητας και της κοινωνικής συνοχής. Είπε, μάλιστα, ότι κατά την άποψή του το εκκοσμικευμένο (ουδετερόθρησκο) κράτος δεν πρέπει να αρνείται την πνευματικότητα του χριστιανισμού, ούτε να απορρίπτει την έννοια του ιερού, στην οποία πιστεύουν πολλοί πολίτες.
Αυτά, λοιπόν, γίνονται στη Γαλλία, η οποία έκανε την Επανάστασή της το 1789 και εστράφη τότε κατά του ρωμαιοκαθολικού κλήρου. Επί δέκα χρόνια η Γαλλική Επανάσταση είχε καταργήσει το χριστιανικό ημερολόγιο και είχε επιβάλει τη θρησκεία του «ορθού λόγου». Παρά το αρνητικό παρελθόν, σήμερα γίνεται προσπάθεια προσεγγίσεως της πολιτείας προς τους ρωμαιοκαθολικούς επισκόπους και τους πιστούς.
Στην Ελλάδα, η οποία απελευθερώθηκε αγωνιζόμενη υπό την Εκκλησία, με τον ορθόδοξο επίσκοπο και ιερέα πρωταγωνιστή, οι ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ οδηγούν σε κινήσεις αντίθετες με την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας. Στελέχη της κυβερνήσεως και του ΣΥΡΙΖΑ επιπλήττουν το Συμβούλιο της Επικρατείας για την απόφαση 660/2018 υπέρ του ορθόδοξου περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών. Στον νέο οργανισμό του υπουργείου Παιδείας δεν περιλαμβάνεται ως σκοπός η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως. Και μαθαίνουμε ότι προωθείται νομοσχέδιο για το δικαίωμα τεκνοθεσίας των ομόφυλων ζευγαριών.
Η Γαλλία αναζητεί και πάλι τις χριστιανικές αξίες. Οι Ελληνες ψευδοπροοδευτικοί τις απορρίπτουν!
*Πολιτικός επιστήμων
Από τον
Κωνσταντίνο Χολέβα*
Στη Γαλλία, τη χώρα της Ευρώπης, η οποία πρώτη καθιέρωσε νομοθετικά το ουδετερόθρησκο κράτος, ο πρόεδρος Μακρόν επιχειρεί να φέρει και πάλι τις αρχές του ρωμαιοκαθολικισμού στο επίκεντρο της κοινωνικής και της πολιτιστικής ζωής. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, τη χώρα που από τα πρώτα επαναστατικά Συντάγματα του 1821 ομνύει «Εις το όνομα της Αγίας, Αδιαιρέτου και Ομοουσίου Τριάδος», ο ΣΥΡΙΖΑ προβαίνει σε ενέργειες, οι οποίες προσβάλλουν τις αξίες και τις ευαισθησίες των ορθόδοξων χριστιανών.
Αρχίζω από τη Γαλλία. Στις 9 Απριλίου ο πρόεδρος της δημοκρατίας Εμανουέλ Μακρόν ήταν ο κύριος ομιλητής στη συνδιάσκεψη των ρωμαιοκαθολικών επισκόπων.
Απευθυνόμενος σε 400 επισκόπους, ο Γάλλος πρόεδρος δήλωσε ότι σέβεται μεν τον νόμο του 1905 περί πλήρους διαχωρισμού πολιτείας και θρησκείας, αλλά θέλει να αποκαταστήσει τη σχέση της ρωμαιοκαθολικής ομολογίας με το κράτος. Μία σχέση, η οποία έχει διαρραγεί, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε. Ο Μακρόν δεν θεωρείται παραδοσιακός χριστιανός, ούτε, όμως, δηλώνει άθεος. Εχει φοιτήσει σε σχολείο ιησουιτών μοναχών και σε ηλικία 12 ετών ζήτησε μόνος του να βαπτιστεί ρωμαιοκαθολικός παρά την αντίδραση των γονέων του.
Ο Γάλλος πρόεδρος παραδέχτηκε ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους τη γνώμη των χριστιανών για μια σειρά θεμάτων βιοηθικής και οικογενειακού δικαίου. Ζήτησε από τους επισκόπους και από τους πιστούς χριστιανούς να καταθέτουν τη σοφία τους στον δημόσιο διάλογο. Χαρακτήρισε απαραίτητη τη συμβολή των χριστιανών στην οικοδόμηση της εθνικής ταυτότητας και της κοινωνικής συνοχής. Είπε, μάλιστα, ότι κατά την άποψή του το εκκοσμικευμένο (ουδετερόθρησκο) κράτος δεν πρέπει να αρνείται την πνευματικότητα του χριστιανισμού, ούτε να απορρίπτει την έννοια του ιερού, στην οποία πιστεύουν πολλοί πολίτες.
Αυτά, λοιπόν, γίνονται στη Γαλλία, η οποία έκανε την Επανάστασή της το 1789 και εστράφη τότε κατά του ρωμαιοκαθολικού κλήρου. Επί δέκα χρόνια η Γαλλική Επανάσταση είχε καταργήσει το χριστιανικό ημερολόγιο και είχε επιβάλει τη θρησκεία του «ορθού λόγου». Παρά το αρνητικό παρελθόν, σήμερα γίνεται προσπάθεια προσεγγίσεως της πολιτείας προς τους ρωμαιοκαθολικούς επισκόπους και τους πιστούς.
Στην Ελλάδα, η οποία απελευθερώθηκε αγωνιζόμενη υπό την Εκκλησία, με τον ορθόδοξο επίσκοπο και ιερέα πρωταγωνιστή, οι ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ οδηγούν σε κινήσεις αντίθετες με την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας. Στελέχη της κυβερνήσεως και του ΣΥΡΙΖΑ επιπλήττουν το Συμβούλιο της Επικρατείας για την απόφαση 660/2018 υπέρ του ορθόδοξου περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών. Στον νέο οργανισμό του υπουργείου Παιδείας δεν περιλαμβάνεται ως σκοπός η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως. Και μαθαίνουμε ότι προωθείται νομοσχέδιο για το δικαίωμα τεκνοθεσίας των ομόφυλων ζευγαριών.
Η Γαλλία αναζητεί και πάλι τις χριστιανικές αξίες. Οι Ελληνες ψευδοπροοδευτικοί τις απορρίπτουν!
*Πολιτικός επιστήμων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου