«φραγγελώσας παρέδωσεν αυτόν...» (Μάρκ. ιε΄ 15).


Τι ήταν το φραγγέλιο; Ίσως νομίζουμε ότι το φραγγέλιο ήταν μία απλή μαστίγωσις. Δεν είναι καθόλου έτσι. Αυτόν που επρόκειτο να υποστεί το φραγγέλιο τον έδεναν σε μια κολώνα και ο ειδικός δήμιος που εκτελούσε την φραγγέλωση έπαιρνε ένα μαστίγιο βαρύ το οποίο είχε πολλές λουρίδες στην άκρη του, πάνω στις λουρίδες ήταν δεμένες σφαίρες από μολύβι ή μικρά οστάρια, κότσια από αρνί και τις έφερνε με όση δύναμη είχε πάνω στην ράχη δεμένου ανθρώπου. Πολύ σύντομα, απ’ τα πρώτα κτυπήματα εξεσχίζετο το δέρμα τού ανθρώπου που εδέχετο την φραγγέλωση και ύστερα από μερικά κτυπήματα ακόμη έφευγαν και κατεξεσχίζοντο τελείως οι σάρκες του και απεγυμνώνοντο τα κόκαλα τής ράχης. Αναφέρονται στην ιστορία αρκετές περιπτώσεις από ανθρώπους, που απέθαναν την ώρα τής φραγγελώσεως.

Σ’ αυτήν τώρα την καταξεσχισμένη, καταματωμένη και καταπονεμένη ράχη, κουβάλησε ο Χριστός μας τον Σταυρό του, που ήταν ξύλο βαρύτατο, έτσι ώστε να μπορεί να σηκώσει επάνω του το βάρος ενός ανθρώπου χωρίς να λυγίσει. Και είναι γνωστό αλλά και πάρα πολύ φυσικό να το περιμένει κανείς ότι λύγισε κάτω από το βάρος τού Σταυρού, ήδη εξαντλημένος και με αιμορραγία που τού είχε στοιχίσει απώλεια δυνάμεων, λύγισε κάτω από το βάρος τού Σταυρού αυτού και έπεσε, όπως λένε οι παραδόσεις, με το πρόσωπο πάνω στη γη, με το πρόσωπο, χωρίς καν να μπορεί να προστατεύσει το σώμα του απ’ τις συνέπειες τής πτώσεως χάρις στο Σταυρό, τον οποίο ήταν αναγκασμένος να κρατάει και που έπεσε σαν βάρος από πάνω του. Και ξέρουμε ότι για να μην πεθάνει πριν φθάσει καν στο ύψος τού Γολγοθά, ανέθεσαν στον Σίμωνα τον Κυρηναίο να κουβαλήσει αυτός για τον υπόλοιπο δρόμο τον Σταυρό.

Ας προσθέσουμε ακόμη και για τα αγκάθια που είχε ο στέφανος εκείνος που σε πολλά σημεία είχε τρυπήσει το κεφάλι Του και όλοι όσοι έχουν μια πείρα από θάλαμο ατυχημάτων τού Νοσοκομείου, ξέρουνε πόσο ιδιαίτερη τάση έχουν να αιμορραγούν τα τραύματα στο τριχωτό τής κεφαλής. Αυτό λοιπόν το έξαιμο σώμα, το καταπονημένο σώμα, καρφώθηκε επάνω στον Σταυρό.

1 σχόλιο:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Τα ανωτέρω δίνουν την επιστημονική απάντηση στο ερώτημα : Γιατί στον Κύριο δεν εμφανίσθηκε η λεγόμενη πτωματική ακαμψία;

Όπως γνωρίζουμε, μετά το θάνατο εμφανίζεται η πτωματική ακαμψία, η οποία και λύεται μετά άλλοτε άλλο χρόνο. Όσοι απέθνησκαν με σταυρικό θάνατο και αποκαθηλώνονταν, τους έσπαγαν τα οστά των χειρών και των σκελών για να τους μεταφέρουν εκεί όπου θα εθάπτοντο.

Στον Κύριο "ου κατέαξαν αυτού τα σκέλη" διότι η πτωματική ακαμψία ελύθη ταχέως λόγω της προηγηθείσας βαρείας σωματικής εξάντλησης (φραγγέλωση και άρση του Σταυρού με την συνοδό αιμορραγία).

Η Ιατροδικαστική επιστήμη μας βεβαιώνει ότι η πτωματική ακαμψία αίρεται ταχύτατα, όταν προηγείται έντονη σωματική καταπόνηση. Τοιουτοτρόπως, πάντα τα προφητευθέντα (ίνα η γραφή πληρωθή, οστούν ου συντριβήσεται αυτού) εγένοντο και οι βλάσφημοι, ας πάψουν να ισχυρίζονται ότι είχαμε το φαινόμενο της νεκροφάνειας. Το αποκλείει άλλωστε και το "αίμα και ύδωρ" το οποίο έρρευσε μετά το "Λόγχη ἐκεντήθη ὁ Υἱὸς τῆς Παρθένου".