ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΩΝ:

Δύσκολο να πει κανείς τί είναι καλύτερο∙ να μεταλαμβάνουμε συχνά ή σπανίως των Αγίων Μυστηρίων του Χριστού. Ο Ζακχαίος υποδέχθηκε με χαρά στο σπίτι του τον αγαπημένο επισκέπτη, τον Κύριο, και καλώς έπραξε. Ενώ ο εκατόνταρχος, από ταπεινοφροσύνη , αναγνωρίζοντας την αναξιότητά του, δεν αποφάσισε να τον δεχτεί και καλώς έπραξε και αυτός. Οι πράξεις των, αν και ερχόμενες σε αντίθεση, είναι ταυτόσημες ως προς το κίνητρο. Και ενώπιον του Θεού φάνηκαν εξίσου άξιες. Η ουσία βρίσκεται στο ότι πρέπει να ετοιμάζουμε δεόντως τον εαυτό μας για το μέγα Μυστήριο.
***
Ο   +Ι.Γ.Ζ.  άφησε ένα  σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΩΝ:":


Συχνά, με αυστηρές προϋποθέσεις. Ο Χριστός κατεβαίνει για όλους._
Ο Χριστός είπε ο Τρώγων ( συνέχεια) και όχι ο φάγων ( άπαξ)

Σήμερα όμως βιώνουμε άλλη μία εκτροπή της λογικής, με τα δυο άκρα.
Στην πρώτη περίπτωση κάποιοι δίνουν ευλογία να μεταλαμβάνει ο κόσμος 3 φορές την εβδομάδα, χωρίς να υφίσταται έστω η στοιχειώδης νηστεία της προηγούμενης. Δηλαδή έχουμε την κατάντια των « χριστιανών» να καταλύουν κρέας πίτσα κλπ και την επόμενη να μεταλαμβάνουν. Αυτό όπως είπαμε μπορεί να τύχει 2-3 φορές εβδομαδιαίως. Αυτή η καινοτομία είναι απέναντι στην παράδοση της Εκκλησίας, και την καθιέρωσε ο αιρετικός θολολόγος Μακράκης ( βλέπε τρισύνθετο κλπ)
Στην δεύτερη περίπτωση έχουμε το 3 φορές τον χρόνο. Από το ένα άκρο στο άλλο. Από την μια πλάνη στην άλλη.

Ας δούμε όμως σε τι διαφέρουμε οι σημερινοί χριστιανοί από την αρχαία Εκκλησία όπου κοινωνούσαν καθημερινώς ΧΩΡΙΣ να νηστεύουν:

Ποιος έδωσε στο κοινό ταμείο όλη την περιουσία του;
( Θυμίζω τι έπαθαν ο Ανανίας και η Σαπφείρα επειδή δεν έδωσαν όλη την περιουσία τους στο κοινόβιο αλλά κράτησαν ένα χωραφάκι για τα γεράματα).
Ας κατέβουμε ένα
Level,
Ποιος δίνει την δεκάτη από τον μισθό του στους Ζητιάνους;

Ποιος διακονεί εθελοντικά τον ασθενή; Ποιος ομολόγησε ορθοδοξία στην δουλειά του και απολύθηκε; Ποιος ομολόγησε σε αρχές και εξουσίες; Ποιος υπέστη διωγμό;
Ποιος Χριστιανός έχει απέναντι τον Μουσουλμάνο και ομολογεί Χριστό ενώ ξέρει ότι θα του πάρει το κεφάλι; (γράφε Συρία κλπ)
Στις καθημερινές λειτουργίες που συναθροίζονταν, πάντα κάποιος έλλειπε… διότι είχε ομολογήσει τον Χριστό. Επίσης αυτό ήταν και ένα συνεχόμενο τέστ, ώστε να ξέρουν οι χριστιανοί εάν κάποιος αρνήθηκε τον Χριστό ( στην περίπτωση που δεν κοινώνησε)
Αργολογία θα κάνουμε να μιλήσουμε για τους δημόσιους βιασμούς… προκειμένου να αρνηθούν τον Χριστό οι υπόλοιπες Παρθένες.
Για όλους αυτούς τους λόγους στην αρχαία Εκκλησία είχαν την καθημερινή μετάληψη και μάλιστα χωρίς νηστεία.

Τι σχέση έχουν λοιπόν οι σημερινοί Χριστιανοί με τα παραπάνω που περιγράψαμε;

Για τους παραπάνω λόγους οι χριστιανοί της αρχαίας Εκκλησίας κοινωνούσαν καθημερινά, χωρίς να υπόκεινται σε νηστεία. Αλλωστε οι νηστείες καθιερώθηκαν αιώνες αργότερα για την κατάντια των χριστιανών. Το ίδιο ισχύει και για το αντίδωρο. Επειδή οι χριστιανοί ήταν ανάξιοι να κοινωνήσουν καθιερώθηκε το αντίδωρο, μετά από 700 χρόνια.

ο κάτωθι κανόνας ξεκαθαρίζει το ζήτημα:

Συμεών ἀρχιεπ. Θεσσαλονίκης, « Ἅπαντα » σελ. 479
Εντολή προς τους Ιερείς να νηστεύουν τους πιστούς τρεις μέρες πριν να μεταλάβουν.

Δια ταύτα εαν υπάρχουν οι ομολογιακές προυποθέσεις και κίνδυνος Μαρτυρίου, τότε μπορείς να μεταλαμβάνεις καθημερινά και χωρίς να νηστεύεις, όπως ακριβώς συνέβαινε στην αρχαία Εκκλησία και όπως συμβαίνει ανά τους αιώνες όπου υπάρχει διωγμός και Μαρτύριο ( Συρία κλπ)

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

+Ι.Γ.Ζ.
Συχνά, με αυστηρές προϋποθέσεις. Ο Χριστός κατεβαίνει για όλους._
Ο Χριστός είπε ο Τρώγων ( συνέχεια) και όχι ο φάγων ( άπαξ)

Σήμερα όμως βιώνουμε άλλη μία εκτροπή της λογικής, με τα δυο άκρα.
Στην πρώτη περίπτωση κάποιοι δίνουν ευλογία να μεταλαμβάνει ο κόσμος 3 φορές την εβδομάδα, χωρίς να υφίσταται έστω η στοιχειώδης νηστεία της προηγούμενης. Δηλαδή έχουμε την κατάντια των « χριστιανών» να καταλύουν κρέας πίτσα κλπ και την επόμενη να μεταλαμβάνουν. Αυτό όπως είπαμε μπορεί να τύχει 2-3 φορές εβδομαδιαίως. Αυτή η καινοτομία είναι απέναντι στην παράδοση της Εκκλησίας, και την καθιέρωσε ο αιρετικός θολολόγος Μακράκης ( βλέπε τρισύνθετο κλπ)
Στην δεύτερη περίπτωση έχουμε το 3 φορές τον χρόνο. Από το ένα άκρο στο άλλο. Από την μια πλάνη στην άλλη.

Ας δούμε όμως σε τι διαφέρουμε οι σημερινοί χριστιανοί από την αρχαία Εκκλησία όπου κοινωνούσαν καθημερινώς ΧΩΡΙΣ να νηστεύουν:

Ποιος έδωσε στο κοινό ταμείο όλη την περιουσία του;
( Θυμίζω τι έπαθαν ο Ανανίας και η Σαπφείρα επειδή δεν έδωσαν όλη την περιουσία τους στο κοινόβιο αλλά κράτησαν ένα χωραφάκι για τα γεράματα).
Ας κατέβουμε ένα Level,
Ποιος δίνει την δεκάτη από τον μισθό του στους Ζητιάνους;

Ποιος διακονεί εθελοντικά τον ασθενή; Ποιος ομολόγησε ορθοδοξία στην δουλειά του και απολύθηκε; Ποιος ομολόγησε σε αρχές και εξουσίες; Ποιος υπέστη διωγμό;
Ποιος Χριστιανός έχει απέναντι τον Μουσουλμάνο και ομολογεί Χριστό ενώ ξέρει ότι θα του πάρει το κεφάλι; (γράφε Συρία κλπ)
Στις καθημερινές λειτουργίες που συναθροίζονταν, πάντα κάποιος έλλειπε… διότι είχε ομολογήσει τον Χριστό. Επίσης αυτό ήταν και ένα συνεχόμενο τέστ, ώστε να ξέρουν οι χριστιανοί εάν κάποιος αρνήθηκε τον Χριστό ( στην περίπτωση που δεν κοινώνησε)
Αργολογία θα κάνουμε να μιλήσουμε για τους δημόσιους βιασμούς… προκειμένου να αρνηθούν τον Χριστό οι υπόλοιπες Παρθένες.
Για όλους αυτούς τους λόγους στην αρχαία Εκκλησία είχαν την καθημερινή μετάληψη και μάλιστα χωρίς νηστεία.

Τι σχέση έχουν λοιπόν οι σημερινοί Χριστιανοί με τα παραπάνω που περιγράψαμε;

Για τους παραπάνω λόγους οι χριστιανοί της αρχαίας Εκκλησίας κοινωνούσαν καθημερινά, χωρίς να υπόκεινται σε νηστεία. Αλλωστε οι νηστείες καθιερώθηκαν αιώνες αργότερα για την κατάντια των χριστιανών. Το ίδιο ισχύει και για το αντίδωρο. Επειδή οι χριστιανοί ήταν ανάξιοι να κοινωνήσουν καθιερώθηκε το αντίδωρο, μετά από 700 χρόνια.

ο κάτωθι κανόνας ξεκαθαρίζει το ζήτημα:

Συμεών ἀρχιεπ. Θεσσαλονίκης, « Ἅπαντα » σελ. 479
Εντολή προς τους Ιερείς να νηστεύουν τους πιστούς τρεις μέρες πριν να μεταλάβουν.

Δια ταύτα εαν υπάρχουν οι ομολογιακές προυποθέσεις και κίνδυνος Μαρτυρίου, τότε μπορείς να μεταλαμβάνεις καθημερινά και χωρίς να νηστεύεις, όπως ακριβώς συνέβαινε στην αρχαία Εκκλησία και όπως συμβαίνει ανά τους αιώνες όπου υπάρχει διωγμός και Μαρτύριο ( Συρία κλπ)

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά σήμερα έχουμε ένα απείρως σοβαρότερο πρόβλημα!! Οι περισσότεροι πλέον ιερείς που λειτουργούν στους ναούς έχουν πλέον κοινωνία με τους οικουμενιστές! Από την Σύνοδο στο Κολυμπάρι και έπειτα ο κάθε ιερέας που μνημονεύει τον Δεσπότη του έχει κοινωνία με αυτούς που αναγνώρισαν τις αιρέσεις ως Εκκλησίες!! Επομένως το ΤΕΡΑΣΤΙΟ πλέον πρόβλημα είναι ότι για να εκκλησιαστούμε, να εξομολογηθούμε και να κοινωνήσουμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ και όχι Αιρετικά και Θεατρικά θα πρέπει να έχουμε μπόλικα χρήματα στην άκρη(από αυτά που πλέον δεν μας περισσεύουν) ώστε να ταξιδέψουμε πιθανώς και εκατοντάδες χιλιόμετρα και να πληρώσουμε ξενοδοχείο για να βρούμε πραγματικό ιερέα που ούτε συμμετέχει σε άλλες συνόδους αλλά ούτε και συν-κοινωνεί με τους Οικουμενιστές. Και αν βρεις τέτοιο ιερέα που και αυτός αγωνίζεται με όλες του τις δυνάμεις πρέπει να τον βοηθήσεις και αυτόν με όποιον τρόπο μπορείς....Άρα εκ των πραγμάτων πόσες φορές πλέον να έχει κάποιος την άνεση και την δυνατότητα να εκκλησιαστεί, να εξομολογηθεί και να κοινωνήσει??? Ο πραγματικός πλέον πόλεμος προάσπισης της πίστης και της Εκκλησίας του Χριστού για τον κάθε πιστό ξεχωριστά έχει ξεκινήσει. Τα χρόνια της ειρήνης στην Ορθοδοξία αποτελούν παρελθόν. Ας όψονται ο παγκάκιστος Βαρθολομαίος και ο παμπόνηρος Ιερώνυμος και όλη χάβρα που τους ακολουθεί που μας κατέλαβαν τους ναούς μας και μας επιβάλλουν πλέον εκπτώσεις ακόμα και στα θέματα Σωτηρίας μας.....

Ανώνυμος είπε...

Στην Αποκάλυψή του ο Χριστός το αναφέρει ξεκάθαρα στον Ιωάννη να μην συγκοινωνούμε τις αμαρτίες της Μεγάλης Πόρνης αλλά να φεύγουμε από αυτήν μακρυά.

18-4 Καὶ ἦκουσα ἄλλην φωνὴν ἐκ τοῦ
οὐρανοῦ λέγουσαν· ἔξελθε ἐξ αὐτῆς ὁ λαός
μου, ἵνα μὴ συγκοινωνήσητε ταῖς ἁμαρτίαις
αὐτῆς, καὶ ἵνα ἐκ τῶν πληγῶν αὐτῆς μὴ
λάβητε· 18-5 ὅτι ἐκολλήθησαν αὐτῆς αἱ
ἁμαρτίαι ἄχρι τοῦ οὐρανοῦ, καὶ
ἐμνημόνευσεν ὁ Θεὸς τὰ ἀδικήματα αὐτῆς.