«Ρῶσος
εἶναι αὐτὸς ποὺ θεωρεῖ τὸν ἑαυτό του ὅτι εἶναι Ρῶσος, ποὺ δὲν ἔχει ἄλλες ἐθνικὲς
προτιμήσεις, ποὺ σκέφτεται καὶ μιλάει ρωσικὰ καὶ ἀναγνωρίζει τὴν Ὀρθοδοξία ὡς
βάση τοῦ ἐθνικοῦ καὶ πνευματικοῦ μας πολιτισμοῦ, ποὺ εἶναι κοινὸς μὲ τὴ μοῖρα
τοῦ ρωσικοῦ λαοῦ», ἔτσι καθόρισε τὸν Ρῶσο, ὁ Πατριάρχης Μόσχας καὶ Πασῶν τῶν
Ρωσσιῶν, Κύριλλος σὲ φεστιβὰλ τῆς ρωσικῆς Ἐκκλησίας στὴ Μόσχα, ποὺ
πραγματοποιήθηκε στὶς 11 Νοεμβρίου. Στὴ γιορτὴ συμμετεῖχαν πάνω ἀπὸ 400 ἐκπρόσωποι
τοῦ κοινοβουλίου καὶ πολιτικῶν ὀργανώσεων τῆς κοινωνίας ἀπὸ 40 ρωσικὲς
περιφέρειες. Ὁμόφωνα ἐγκρίθηκε κατὰ τὴ συνέλευση ἡ «Δήλωση τῆς ρωσικῆς
ταυτότητας», ὅπου τονίσθηκε ὅτι: «Ὁ ἰσχυρισμὸς ὅτι ὅλοι οἱ Ρῶσοι πρέπει νὰ ἀναγνωρίσουν
τὴν Ὀρθόδοξη Χριστιανοσύνη, βάσει τοῦ ἐθνικοῦ τους πολιτισμοῦ, εἶναι
δικαιολογημένη καὶ δίκαιη.
Ἡ ἄρνηση αὐτοῦ τοῦ γεγονότος, καὶ ἀκόμη περισσότερο, ἡ ἀναζήτηση σὲ ἄλλες θρησκευτικὲς βάσεις τοῦ ἐθνικοῦ πολιτισμοῦ, δείχνουν τὴν ἀποδυνάμωση τῆς ρωσικῆς ταυτότητας, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ ὁδηγήσει σὲ πλήρη ἀπώλειά της», εἶπε ὁ Πατριάρχης. «Ἡ μοναδικότητα τῆς ἐθνογένεσης τοῦ ρωσικοῦ λαοῦ, εἶναι ὅτι ἐπὶ πολλοὺς αἰῶνες ἡ ρωσικὴ ταυτότητα υἱοθετήθηκε ἀπὸ διαφορετικὲς ἐθνικότητες, χωρὶς ἀναγκασμὸ σὲ ἀφομοίωση τῆς μίας ἢ τῆς ἄλλης ἐθνικῆς ὁμάδας (στὸν ἐκρωσισμό, δηλαδή), ἀλλὰ ἦταν ἀποτέλεσμα τῆς ἐλεύθερης προσωπικῆς ἐπιλογῆς τῶν συγκεκριμένων ἀτόμων, ποὺ συνέδεσαν τὴ ζωή τους μὲ τὸ πεπρωμένο τῆς Ρωσίας. Ἔτσι, στὴ σύνθεση τοῦ ρωσικοῦ λαοῦ, ἐντάχθηκαν οἱ Τάταροι, οἱ Λιθουανοί, οἱ Ἑβραῖοι, οἱ Πολωνοί, οἱ Γερμανοί, οἱ Γάλλοι καὶ ἐκπρόσωποι ἄλλων ἐθνικοτήτων», πρόσθεσε. Ὁ ἐπικεφαλῆς τῆς Ρωσικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας στὴν ὁμιλία του τόνισε ὅτι «ἡ διατήρηση τῆς πνευματικῆς καὶ πολιτικῆς ἑνότητας τῆς Ρωσίας θὰ πρέπει νὰ ἀναγνωρισθεῖ ὅτι βασίζεται στὴ μοῖρα τοῦ ρωσικοῦ λαοῦ, στὴν εὐημερία του, τὴν ἀκεραιότητά του, τὴν ὡριμότητά του καὶ τὴν διατήρηση τῆς ταυτότητάς του, γιατί ἂν ἀγνοηθοῦν αὐτὰ θὰ σημάνει τὴν καταστροφὴ τῆς χώρας», εἶπε ὁ Πατριάρχης Κύριλλος. Ἐπέμεινε στὴ διατήρηση τῆς ἐθνικῆς ταυτότητας καὶ ἀποκάλεσε ὡς νοσηρὸ φαινόμενο αὐτὸ ποὺ συμβαίνει στὴ Δύση μὲ τὴν ἐγκατάλειψη τῆς πολυπολιτισμικότητας καὶ τὴν ἐπικράτηση τοῦ «χωνευτηρίου», ὅπου ὅλοι γίνονται ἕνα, ἀπὸ ὅλα μαζί, ὡς πρότυπο ἀνάπτυξης. «Ἐμεῖς πιστεύουμε στὸ δικαίωμα τῶν λαῶν καὶ τῶν θρησκευτικῶν κοινοτήτων στὴν ταυτότητά τους καὶ μέσῳ τῶν στοιχείων αὐτῶν στὴν ἀνάπτυξη», δήλωσε ὁ Πατριάρχης τῆς Ρωσίας».
Ἡ ἄρνηση αὐτοῦ τοῦ γεγονότος, καὶ ἀκόμη περισσότερο, ἡ ἀναζήτηση σὲ ἄλλες θρησκευτικὲς βάσεις τοῦ ἐθνικοῦ πολιτισμοῦ, δείχνουν τὴν ἀποδυνάμωση τῆς ρωσικῆς ταυτότητας, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ ὁδηγήσει σὲ πλήρη ἀπώλειά της», εἶπε ὁ Πατριάρχης. «Ἡ μοναδικότητα τῆς ἐθνογένεσης τοῦ ρωσικοῦ λαοῦ, εἶναι ὅτι ἐπὶ πολλοὺς αἰῶνες ἡ ρωσικὴ ταυτότητα υἱοθετήθηκε ἀπὸ διαφορετικὲς ἐθνικότητες, χωρὶς ἀναγκασμὸ σὲ ἀφομοίωση τῆς μίας ἢ τῆς ἄλλης ἐθνικῆς ὁμάδας (στὸν ἐκρωσισμό, δηλαδή), ἀλλὰ ἦταν ἀποτέλεσμα τῆς ἐλεύθερης προσωπικῆς ἐπιλογῆς τῶν συγκεκριμένων ἀτόμων, ποὺ συνέδεσαν τὴ ζωή τους μὲ τὸ πεπρωμένο τῆς Ρωσίας. Ἔτσι, στὴ σύνθεση τοῦ ρωσικοῦ λαοῦ, ἐντάχθηκαν οἱ Τάταροι, οἱ Λιθουανοί, οἱ Ἑβραῖοι, οἱ Πολωνοί, οἱ Γερμανοί, οἱ Γάλλοι καὶ ἐκπρόσωποι ἄλλων ἐθνικοτήτων», πρόσθεσε. Ὁ ἐπικεφαλῆς τῆς Ρωσικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας στὴν ὁμιλία του τόνισε ὅτι «ἡ διατήρηση τῆς πνευματικῆς καὶ πολιτικῆς ἑνότητας τῆς Ρωσίας θὰ πρέπει νὰ ἀναγνωρισθεῖ ὅτι βασίζεται στὴ μοῖρα τοῦ ρωσικοῦ λαοῦ, στὴν εὐημερία του, τὴν ἀκεραιότητά του, τὴν ὡριμότητά του καὶ τὴν διατήρηση τῆς ταυτότητάς του, γιατί ἂν ἀγνοηθοῦν αὐτὰ θὰ σημάνει τὴν καταστροφὴ τῆς χώρας», εἶπε ὁ Πατριάρχης Κύριλλος. Ἐπέμεινε στὴ διατήρηση τῆς ἐθνικῆς ταυτότητας καὶ ἀποκάλεσε ὡς νοσηρὸ φαινόμενο αὐτὸ ποὺ συμβαίνει στὴ Δύση μὲ τὴν ἐγκατάλειψη τῆς πολυπολιτισμικότητας καὶ τὴν ἐπικράτηση τοῦ «χωνευτηρίου», ὅπου ὅλοι γίνονται ἕνα, ἀπὸ ὅλα μαζί, ὡς πρότυπο ἀνάπτυξης. «Ἐμεῖς πιστεύουμε στὸ δικαίωμα τῶν λαῶν καὶ τῶν θρησκευτικῶν κοινοτήτων στὴν ταυτότητά τους καὶ μέσῳ τῶν στοιχείων αὐτῶν στὴν ἀνάπτυξη», δήλωσε ὁ Πατριάρχης τῆς Ρωσίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου