Ευδόκησε ο Θεός σε ένα πρόσωπο να κατοικήσει ολόκληρος. Ευδόκησε ο Θεός να
θαυμάσει το κάλλος ενός ανθρώπου, την αγιότητα της Παρθένου.
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
Ιερά αγρυπνία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη
27 Οκτωβρίου στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς. Κατά τη διάρκεια της
αγρυπνίας, μίλησε προς τους πιστούς που συμμετείχαν, ο Αρχιμανδρίτης Δανιήλ Αεράκης.
Η ιερά αγρυπνία και η ομιλία που
ακολούθησε, εντάσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» του Ιερού Ναού.
Η ομιλία του π. Δανιήλ επικεντρώθηκε στο
πρόσωπο της Παναγίας, την Σκέπη της οποίας τιμά αυτήν την ημέρα η Εκκλησία και
ιδιαίτερα στα ονόματα Της που προκύπτουν μέσα από την Αγία Γραφή.
Τιμάμε την Παναγία, αλλά δεν την υποτιμάμε
ούτε την υπερτιμάμε, είπε στην αρχή του λόγου του. Η Παναγία είναι μία και η
Εκκλησία την έβαλε στο εικονοστάσι του τέμπλου, ώστε σε κάθε Ναό να είναι η μία
Παναγία Παρθένος, η Θεοτόκος.
***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή
σας "Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης: Τιμάμε την Παναγία,
αλλά δε...":
Ο π. Δανιήλ Αεράκης είναι σαν τον αείμνηστο Στέργιο Σάκκο, συκοφαντημένο παιδί του Γέροντος Αυγουστίνου.
Ο π. Δανιήλ Αεράκης είναι σαν τον αείμνηστο Στέργιο Σάκκο, συκοφαντημένο παιδί του Γέροντος Αυγουστίνου.
Ακολούθως αναφέρθηκε στα ονόματα της
Παναγίας που είναι μέσα στην Αγία Γραφή. Ένα όνομα από την Παλαιά Διαθήκη,
είναι η «Κόρη των προφητειών».
Το δεύτερο είναι αυτό που μετέφερε ο
Αρχάγγελος Γαβριήλ στον Ευαγγελισμό. Είναι το όνομα «Κεχαριτωμένη».
Και συνέχισε ο π. Δανιήλ απαριθμώντας και
εξηγώντας και άλλα ονόματα.
Η Παναγία «Ευδοκία του ουρανού». Ευδόκησε ο
Θεός σε ένα πρόσωπο να κατοικήσει ολόκληρος. Ευδόκησε ο Θεός να θαυμάσει το
κάλλος ενός ανθρώπου, την αγιότητα της Παρθένου.
Έχουμε ύστερα την Παναγία «του Μυστηρίου».
Μία Παναγία που την ξεχνάμε. Έγινε όργανο στο μυστήριο των μυστηρίων, στο
μυστήριο της αγάπης του Θεού, στο μυστήριο της σαρκώσεως του Θεού – Λόγου, στο
μυστήριο της ενανθρωπίσεως.
Η Παναγία «της Υπακοής». Όταν ο Αρχάγγελος
Γαβριήλ της εξηγεί πως θα γίνει η μυστηριώδης κυοφορία και πως θα σαρκωθεί μέσα
Της ο Υιός του Θεού, τότε η Παναγία υποτάσσεται πλήρως στο σχέδιο και την
προαιώνιο βουλή του Θεού.
Έχουμε την «Ευλογημένη» Παναγία, όπως την
απεκάλεσε η εξαδέλφη Της, Ελισάβετ. Είναι η πιο ευλογημένη ύπαρξη του κόσμου.
Μέσα Της κατώκησε ολόκληρη θεότητα και ενώθηκε με όλη την ανθρωπότητα. Και
έγινε το πλήρωμα του θεανθρώπου Ιησού Χριστού.
Και συνέχισε ο π. Δανιήλ:
«Παναγία
«η Καρποφόρος», όνομα που προκύπτει επίσης από τον χαιρετισμό της Ελισάβετ (…ο
καρπός της κοιλίας Σου…).
Κάθε καρπός κοιλίας γυναίκας, κάθε παιδί
που κυοφορείται είναι ευλογημένος καρπός. Αλλά απ᾽ όλες τις κυοφορίες και απ᾽
όλους τους καρπούς, ο πιο ευλογημένος είναι ο καρπός της κοιλίας της Θεοτόκου.
Γιατί αυτός ο καρπός, ο Ιησούς Χριστός
είναι ο γλυκύτατος καρπός, εκείνος που θα τον γευόμαστε σε κάθε Θ. Λειτουργία
και μαζί του θα ζήσουμε αιώνια στην βασιλεία των ουρανών.»
Παναγία «η Μακαρία», από την γυναίκα που
διέκοψε την ομιλία του Κυρίου, μιλώντας με θαυμασμό για την μητέρα Του (Μακαρία
η κοιλία…). Είναι δηλαδή μακαρία η μάνα που Σε γέννησε.
Παναγία «η Φτωχιά». Όπως σημείωσε ο π.
Δανιήλ:
«Όσοι
άνθρωποι περνάνε φτώχεια, ας παρηγορούνται όταν σκέφτονται ότι ο πιο φτωχός στη
γη, έγινε Εκείνος που είναι ο πλούσιος του ουρανού.
Κανένας άλλος δεν γεννήθηκε κάτω από
φτωχότερες και αθλιότερες συνθήκες, από τον Υιό του Θεού που έγινε Υιός του
ανθρώπου.»
Παναγία «του Πόνου». Κάθε μητέρας η καρδιά
πληγώνεται όταν το παιδί της υποφέρει. Αλλά μια καρδιά πληγώθηκε όσο καμιά άλλη
καρδιά, βλέποντας τον Υιό Της τον αναμάρτητο, καρφωμένο πάνω στον Σταυρό.
Επίσης, «η Κυνηγημένη» Παναγία, που νύχτα
έφυγε με τα πόδια για την Αίγυπτο, έχοντας στην αγκαλιά Της τον Ιησού, για να
γλυτώσει από το μαχαίρι του Ηρώδη.
Η Παναγία «της Εκκλησίας». Όταν οι
Απόστολοι, μετά την Ανάσταση, συνάχθηκαν στο υπερώον για να περιμένουν το Άγιο
Πνεύμα κατά την Πεντηκοστή, στο κέντρο τους ήταν η Παναγία.
Αλλά και «η Υμνογράφος» Παναγία:
«Ποιος
άλλος έφτιαξε ωραιότερο ύμνο, από την ωδή που συνέθεσε η Παναγία και ψέλνουμε
σε κάθε όρθρο (Μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριον…). Η Παναγία είναι ο πρώτος
υμνογράφος της Εκκλησίας.»
Ολοκληρώνοντας ο π. Δανιήλ ανέφερε δύο
ακόμη ονόματα. Παναγία «της Αγίας Γραφής», αφού ο παραπάνω ύμνος είναι γεμάτος
από χωρία της Παλαιάς Διαθήκης, από τους Ψαλμούς.
Και τέλος Παναγία «του Σταυρού». Καρφωμένος
ο Κύριος στον Σταυρό, ενδιαφέρεται για την Αγία Μητέρα Του και Εκείνη οδυρομένη
δέχεται να πάει με το νέο υιό της, τον Ιωάννη, όπως της υπέδειξε ο Κύριος.
Και κλείνοντας το λόγο του, συμπλήρωσε:
«Μόνο
μία φορά μίλησε η Παναγία και έδωσε μία συμβουλή. Στον Γάμο της Κανά,
δείχνοντας τον Υιό Της: ότι σας λέει Εκείνος, αυτό θα κάνετε. Αυτή είναι η τιμή
της Παναγίας, να κάνουμε το θέλημα του Υιού Της.»
1 σχόλιο:
Ο π. Δανιήλ Αεράκης είναι σαν τον αείμνηστο Στέργιο Σάκκο, συκοφαντημένο παιδί του Γέροντος Αυγουστίνου.
Δημοσίευση σχολίου