ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ -- Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

Πρν π δεκατέσσερα χρόνια στς 25 ανουαρίου το 2007, προσκεκλημένος π ρθόδοξο σωματεο, μίλησα στν αθουσα το Πνευματικο Κέντρου το Δήμου Βόλου, μ θέμα: «Κινδυνεύει τώρα σοβαρ ρθοδοξία». φυπνιστικ κείνη μιλία, μ σχυρ τεκμηρίωση, δημοσιεύθηκε στ περιοδικ τς «ταιρείας ρθοδόξων Σπουδν», στήν «Θεοδρομία»[1], κα τάραξε τς συνειδήσεις τν Οκουμενιστν, διότι παρουσίαζε λοφάνερα τν λλαγ πορείας τς παραδοσιακς κκλησίας τς λλάδος π τν ρθοδοξία πρς τν παναίρεση το Οκουμενισμο.

ντοπίσαμε τος κινδύνους κυρίως σ τρες περιοχς τς κκλησιαστικς ζως. ν πρώτοις ες τ τι λες ο εραρχίες, λοι ο πίσκοποι τν τοπικν ατοκεφάλων κκλησιν, πλν λαχίστων ξαιρέσεων, χουν διαβρωθ π τν παναίρεση το Οκουμενισμο. Προστέθηκε σ ατς κα εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος, ποία μέχρι τ τέλη το 20ο αἰῶνος, μέχρι κα το ρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ταν παραδοσιακ ρθόδοξη.

σοι κπροσωπούσαμε τν κκλησία τς λλάδος στος Θεολογικος Διαλόγους κα σ λλες διαχριστιανικές, διαθρησκειακές, διορθόδοξες συναντήσεις θεωρούμασταν «μαρα πρόβατα» π τν πλειονόητα τν λλων ντιπροσωπειν, νεπιθύμητα πρόσωπα, γιατ ντιδρούσαμε στς οκουμενιστικς ποφάσεις τν πολυποίκιλων διαλόγων κα συναντήσεων, πολυμερν κα διμερν. γράφων ξεδιώχθη π τν Διάλογο ρθοδόξων κα Ρωμαιοκαθολικν ς κπρόσωπος τς κκλησίας τς λλάδος, μ παίτηση το Βατικανο κα τυφλ πακο το Φαναρίου, παρ τν ντίδραση το τότε ρθοδόξου ρχιεπισκόπου Σεραφείμ, διότι πρωτοστάτησα στν καταδίκη τς Ονίας στ Freising το Μονάχου τν ούνιο το 1990, που ναγκάσθηκαν κα ο Ρωμαιοκαθολικο ν πογράψουν τν καταδίκη τς Ονίας, κα περισσότερο, διότι ντέδρασα κα παρουσίασα τς οκτρς κα θεολόγητες ποφάσεις, λοφάνερα προδοτικές, σ καινούργια χρείαστη συνεδρία τς λομέλειας το Διαλόγου στ Balamand το Λιβάνου τ 1993, που χι μόνον θωώθηκε Ονία, λλ γι πρώτη φορ «ρθόδοξοι» κληρικο κα θεολόγοι ναγνώρισαν τν Παπισμ ς κκλησία μ γκυρα μυστήρια κα ποστολικ διαδοχή, νομίμως δρντα γι τν σωτηρία τν νθρώπων[2].

δεύτερος χρος τν ποο διέβρωσε Οκουμενισμς εναι ο δύο Θεολογικς Σχολς θηνν κα Θεσσαλονίκης, κα λλες βέβαια ν τν Οκουμένη Θεολογικς Σχολές, ο ποες τροφοδοτον πλέον τν κλρο κα τν κπαίδευση μ θεολόγους οκουμενιστικς νοοτροπίας κα σπουδς. ,τι μαθαίνουν στς Θεολογικς Σχολς π τος κατ συντριπτικ πλειοψηφία οκουμενιστς καθηγητάς, ατ διδάσκουν στς νορίες κα στ σχολεα ο νέοι κληρικο κα θεολόγοι. Τώρα μάλιστα γι πρώτη φορ Οκουμενισμς κα τ οκουμενιστικ κείμενα τς ψευδοσυνόδου τς Κρήτης (2016), ποία νομιμοποίησε τς αρέσεις κα τν παναίρεση τ Οκουμενισμο, πέρασαν κα στ νέα βιβλία Θρησκευτικν το Δημοτικο, το Γυμνασίου κα το Λυκείου. Κα μολονότι «Πανελλήνια νωση Θεολόγων» (ΠΕΘ) γωνίσθηκε κα γωνίζεται ναντίον τς οκουμενιστικς φατρίας τν θεολόγων το «Καιρο», πο μετήλλαξαν τ μάθημα τν Θρησκευτικν π ρθόδοξη διδαχ σ οκουμενιστικ σούπα, παρ τατα δν τόλμησαν οτε τν Οκουμενισμ πίσημα ν καταδικάσουν, οτε τν ψευδοσύνοδο το Κολυμπαρίου κα τ Οκρανικ σχίσμα, οτε τος πρωτεργάτας κα πρωτοστάτας τς οκουμενιστικς διαβολικς στερίας. μετάλλαξη μως το μαθήματος τν Θρησκευτικν εναι καρπς το Οκουμενισμο κα τ κακ χτυπιέται στν ρίζα του.

τρίτος χρος, που πρόσμενα κα προσδόκητα σιγά-σιγά, εσέδυσε Οκουμενισμς εναι δυστυχς τ γιον ρος, κυρίως βέβαια στ πίπεδο τς διοίκησης τν Μονν, ετυχς χι λων, ν πλειονότητα τν μοναχν στς σκτες κα στ κελι ντιδρον κα νθίστανται, διωκόμενοι κα ταλαιπωρούμενοι. Εναι πάντως διστακτικ κα πιφυλακτικ στ ν καταδικάσει τ οκουμενιστικ κτροπα το Οκουμενικο Πατριαρχείου, τν ψευδοσύνοδο τς Κρήτης στ Κολυμπάρι (2016) κα τ Οκρανικ Σχίσμα, πως πραττε παλαιότερα γι μικρότερες κτροπές. ντίθετα στειλε κα κπρόσωπο στ Κολυμπάρι τς Κρήτης, κα κάποιοι π τος γουμένους κα ερομονάχους συλλειτούργησαν κα συλλειτουργον μ τος σχισματικος τς Οκρανίας.

Ο λόγοι γι τος ποίους ναφερόμαστε στος κινδύνους πο ντιμετωπίζει ρθοδοξία εναι δύο. ν πρώτοις, διότι χι μόνο παληθεύθηκαν σα τότε, πρν π δεκατέσσερα χρόνια πισημαίναμε γι τν οκουμενιστικ διάβρωση τν πισκόπων, τν Θεολογικν Σχολν κα το γίου ρους, λλ κα διότι τώρα μεγάλωσαν ο κίνδυνοι κα φθάνουμε στ ρια το μ παρέκει, στν κίνδυνο ν μς γκαταλείψει Θεός, στν Θεοεγκατάλειψη, λόγ τς ποστασίας μας. ψευδοσύνοδος τς Κρήτης, τ Οκρανικ Σχίσμα, τ κλείσιμο τν ναν λόγ το Κορωνοϊο, μ λα τ συνακόλουθα, τν μασκοφορία μέσα στος ναος κα τν σεβ εκονομαχικ στάση πέναντι τν ερν εκόνων κα τν ερν λειψάνων, τν παγόρευση τν λιτανειν, τν δυσφήμηση κα βλάσφημη θέση πέναντι στν Θεία Κοινωνία κα στν ερ Λαβίδα, κα πολλ λλα, πιβάλλουν ν χτυπήσουμε κα πάλι τς καμπάνες το κινδύνου, μήπως κα ξυπνήσουν κάποιοι π τν ραστώνη κα τν διαφορία. Γι τν λόγο ατ θ κυκλοφορηθε ντς τν μερν σ μικρ βιβλίο, εκολα προμηθεύσιμο, μιλία μας κείνη στν Βόλο τν ποία μνημονεύσαμε μ τίτλο «Κινδυνεύει τώρα σοβαρ ρθοδοξία». Στν Βόλο, που τοπικ ερ Μητρόπολη Δημητριάδος κα λμυρο πρωταγωνιστε μ τν «καδημία Θεολογικν Σπουδν» στν ποδόμηση τς ρθόδοξης Πατερικς Θεολογίας κα στν οκοδόμηση νς ργαστηρίου διαθρησκειακο κα διαχριστιανικο Συγκρητισμο.

δεύτερος λόγος πο ξαναπροβάλλουμε τος κινδύνους φείλεται ες τ τι διαψεύδονται κα θ διαψεύδονται ο φροδες λπίδες τν Οκουμενιστν γι λοκληρωτικ κατάληψη τς κκλησίας, μόλις βιολογικ κατ τ θέλημα το Θεο κλείψουμε σοι π τος παλαιοτέρους γωνιζόμαστε γι τν φίλη ρθοδοξία. Θες δν θ φήσει νυπεράσπιστη τν κκλησία Του. πάρχουν νέοι θεολόγοι, ερες, μοναχο κα λαϊκο μ πλούσιο γνωσιολογικ ξοπλισμ κα καδημαϊκ ξιωσύνη, πο θ συνεχίσουν καλύτερα π μς τν ντιοικουμενιστικ γώνα. Ατς τς μέρες φθασε στ χέρια μας να ξαιρετικ βιβλίο νς νέου θεολόγου, διδάκτορος τς Θεολογίας, το ναστασίου Πολυχρονιάδη μ τίτλο «ποδομητς τς ρθόδοξης Θεολογίας». Τ βιβλίο πιβεβαιώνει περίτρανα σα μες γράψαμε δη τ 2007 γι τν διάβρωση τν Θεολογικν Σχολν. Γράφει στν Πρόλογο το βιβλίου διεισδυτικς κα μ καλ δογματικ συγκρότηση, λλ κα θαρραλέος κα τολμηρός, συγγραφεύς: «Καταθέτουμε λόγο κριτικό, μ σκοπ τν φανέρωση τς πόκλισης π τν ρθόδοξη Θεολογία … τν καθηγητν Πέτρου Βασιλειάδη, ωάννη Πέτρου, Χρυσόστομου Σταμούλη κα Μιλτιάδη Κωνσταντίνου. κόμη, σχολιάζουμε τ φημολογία περ πιτιμοποίησης ς διδάκτορα π τ Τμμα Θεολογίας το ΑΠΘ, το Κύπριου ποιητ Κυριάκου Χαραλαμπίδη. λλ κα θέσεις πο διατύπωσε μητροπολίτης λεξανδρουπόλεως νθιμος. Μαζ μ ατς κα τ περ ξομολογήσεως λεχθέντα π τν Παναγιώτη νδριόπουλο. Κα φυσικ μ φορμ σα κούστηκαν περ τς μεταλήψεως τν χράντων Μυστηρίων, μ τομικ κουταλάκια μις χρήσεως … ν τ τελευταο κεφάλαιο περ τν κρυφο-μεταπατερικν θεολόγων, παρατίθεται δ γι πρώτη φορά»[3].

Συγχαίρουμε κα παινομε τν νέο πιστήμονα γι τν δογματικ εθυκρισία κα τ θάρρος του πέναντι στ «πνέον πειλς κα δυσφημίας θεοστυγος»[4] οκουμενιστικ κατεστημένο το Τμήματος Θεολογίας το ΑΠΘ κα λπίζουμε ποχώρησή τους π τν νεργ πηρεσία, λόγ λικίας, ν ποδομήσει τν δική τους στρεβλ κα ντορθόδοξη διδασκαλία κα ν δομήσει στερεωτικ τν ρθόδοξη Πατερικ Θεολογία. πάρχουν κα λλοι νέοι θεολόγοι, τος ποίους, πως τος Τρες Παδας ν τ καμίν, «οκ δειμάτωσε θυμς θηριώδης, ο πρ βρόμιον»[5]. Χτύπησε χηρ τν καμπάνα τς ρθοδοξίας, κα χι γι πρώτη φορά, καλς κα εαίσθητος ρθόδοξος Θεολόγος ναστάσιος Πολυχρονιάδης. Δν τν κονε μως οτε τ Οκουμενικ Πατριαρχεο, οτε κκλησία τς λλάδος, οτε ερ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης πο συνεργάζονται κα τιμον κα ατος κα λλους ποδομητς τς ρθοδόξου Θεολογίας, γιατ μαζί τους οκοδομον τν νέο πύργο τς Βαβέλ, τν παναίρεση το Οκουμενισμο.

[1]. Θεοδρομία 9 (2007) 89-128.

[2]. Περισσότερα βλ. στ βιβλίο το Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδωρου Ζηση, Ονία. καταδίκη κα θώωση (Στ Freising κα στ Balamand), Θεσσαλονίκη 2002.

[3]. Αναστασιοσ Ομ. Πολυχρονιαδησ, ποδομητς τς ρθόδοξης Θεολογίας, κδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2021, σελ. 7.

[4]. π τν ερμ τς ζ δς το κανόνος στν ψωση το Τιμίου Σταυρο: «κνοον πρόσταγμα τυράννου δυσσεβος».

[5]. π τν διο ερμό.

Πηγή: http://aktines.blogspot.com/2021/11/blog-post_78.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: