Το 1988 ὁ οἰκουμενιστὴς
μητροπολίτης Περγάμου κ.᾿Ιωάννης (Ζηζιούλας) ἐχαρακτήρισεν ἀσεβῶς τὴν ῎Αχραντον
Νύμφην τοῦ Χριστοῦ, τὴν ῾Αγίαν ᾿Ορθόδοξον ᾿Εκκλησίαν, ὡς «ναρκισσευομένην»1. Παραπέμποντες
εἰς τὸ ἄρθρον μας: «῾Η ῾῾βαπτισματικὴ θεολογία᾿᾿ τῶν Οἰκουμενιστῶν — ῾Ετέρα
μορφὴ τῆς προτεσταντικῆς ῾῾θεωρίας τῶν κλάδων᾿᾿» 2, ὅπου ἀσχολούμεθα ἰδιαιτέρως
μὲ τὴν θεολογίαν τοῦ οἰκουμενιστοῦ αὐτοῦ ἀρχιερέως, δημοσιεύομεν τὸ παρὸν λίαν
εὔστοχον ἄρθρον τοῦ ἀειμνήστου Καθηγητοῦ, πρὸς συνειδητοποίησιν τῆς πτώσεως τοῦ
Περγάμου ᾿Ιωάννου καὶ τῶν ὁμοφρόνων του Οἰκουμενιστῶν.
* * *
* * *
Από ὀρθοδόξους οἰκουμενιστὲς
ὁ ὅρος «Ναρκισσισμὸς»3 ἀποδίδεται περιφρονητικὰ σὲ συντηρητικοὺς ὀρθοδόξους
χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι βλέπουν ὑπόπτως καὶ ἐπικρίνουν τὶς σύγχρονες οἰκουμενιστικὲς
διασυνδέσεις τῆς ᾿Ορθοδοξίας μετὰ τῶν ἑτεροδόξων ὁμολογιακῶν κοινοτήτων καὶ «ἐκκλησιῶν»,
αὐτοὶ ἐμμένοντες προσηλωμένοι στὰ πάτρια ἤθη καὶ τὰ δόγματα τῆς ᾿Ορθοδόξου
Καθολικῆς ᾿Εκκλησίας. Ο όρος προέρχεται ἀπὸ τὸν μυθολογούμενο Νάρκισσο, ποὺ ἦταν
γιὸς τοῦ Κηφισοῦ καὶ τῆς νύμφης Λειριώπης, γεννηθεὶς στὶς Θεσπιὲς τῆς Βοιωτίας.
῾Ο Νάρκισσος ἦταν ἐξαιρετικὰ ὡραῖος. Μετὰ τὸ θάνατο τῆς δίδυμης ἀδελφῆς του, τὴν
ὁποίαν ἀγαποῦσε ὑπερβολικὰ καὶ βρισκόταν πάντοτε μαζί της, λυώνοντας ἀπὸ τὴ λύπη
του μεταμορφώθηκε στὸ ὁμώνυμο ἄνθος. Κατὰ μίαν ἄλλην ἐκδοχή, πίνοντας κάποτε
νερὸ ἀπὸ μιὰ πηγὴ καὶ βλέποντας τὴ μορφή του νὰ σχηματίζεται σ᾿ αὐτήν, τόσο πολὺ
τὴν ἐρωτεύτηκε, ὥστε ἀποπειράθηκε νὰ τὴ συλλάβει· μὴ μπορώντας ὅμως νὰ τὸ πετύχει,
ὑπέστη μαρασμὸν καὶ τελικὰ πέθανε ἀπὸ τὴ λύπη του. Από τὴ μυθολογία ὁ ὅρος πέρασε
στοὺς χρόνους μας στὴν ὁρολογία τῆς ψυχαναλύσεως μὲ τὴν ἔννοια τοῦ ἔντονου αὐτοερωτισμοῦ,
κατὰ τὸν ὁποῖον τὸ σεξουαλικὸν ἔνστικτο τοῦ ναρκισσευόμενου στρέφεται ἀποκλειστικὰ
πρὸς τὸ δικό του σῶμα ἤ τὶς δικές του ψυχολογικὲς ἰδιότητες. ῎Ετσι τὸ ἄτομο αὐτὸ
κλεισμένο στὸν αὐτοερωτισμό του παραμένει ἀδιάφορο γιὰ ἄλλα ἄτομα, ἐπιδιώκοντας
μόνο νὰ προκαλέσει τὴν προσοχή τους, πρᾶγμα ποὺ ἐπιτείνει περισσότερο τὴν αὐταρέσκεια
καὶ τὸν αὐτοθαυμασμό του. Κατὰ τὴν ψυχανάλυση ὁ ναρκισσισμὸς ἀποτελεῖ τὸ ἀρχέγονο
ἀντίστοιχο τοῦ ἐγωϊσμοῦ, ὁ δὲ ναρκισσευόμενος, εἶναι ἀνίκανος νὰ ἔλθει σὲ ἐρωτικὴ
σχέση μὲ ὁποιοδήποτε ἄλλο ἄτομο, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό του. Σὲ ὁρισμένες
μορφὲς παρατηρεῖται ὡς σύνδρομο νοητικῶν διαταραχῶν, σὲ προχωρημένες δὲ καταστάσεις
ἀποτελεῖ τὴν ἀφετηρία ποικίλων ψυχοπαθολογικῶν ἐκδηλώσεων.
* * *
ΜΕ όσα πιὸ πάνω εἰπώθηκαν,
ἕνας ἀντιοικουμενιστὴς ὀρθόδοξος χριστιανὸς εἶναι, κατὰ τὴν κρίση τῶν οἰκουμενιστῶν:
1) ῎Ατομο ἐγωκεντρικὰ κλεισμένο στὸν ἑαυτό του. 2) Ζεῖ ἀπομονωμένος στὰ δικά
του ἰδεολογικὰ κάστρα. 3) ῎Εχει ἀποκόψει τὶς γέφυρες πρὸς ὁποιαδήποτε ἐξωορθόδοξη
ἐκκλησιαστικὴ διασύνδεση, εἶναι ἕνας ἐπαρχιώτης πού ζεῖ στὸ δικό του στενὸ ἐκκλησιολογικὸ
χῶρο, ἀρτηριοσκληρωτικὸς καὶ ἀνεξέλικτος. 4) Στὸ πρόσωπο τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ποὺ δῆθεν
προασπίζεται, ἀγαπᾶ μόνο τὴ δική του προβολή, ἐπιδιώκει νὰ προκαλέσει τὸ θαυμασμὸ
τῶν ἄλλων, ἐρωτεύεται τὸ δικό του ἐγώ, ποὺ ἀτενίζει μὲ ἐρωτικὴ λαγνεία καὶ αὐταρέσκεια.
5) Κυνηγάει τὴ σκιά του, ἕνα φευγαλέο καὶ ἄπιαστο ὄνειρο. 6) Εἶναι ἕνας ἀνειλικρινὴς
κάπηλος τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ἕνας νοσηρὸς ἐγωκεντριστής, ποὺ ἀσελγεῖ στὴν ἀλήθεια. 7)
᾿Ανήκει στὴν παθολογικὴ ἐκκλησιολογικὴ σφαίρα καὶ ἐκ τοῦ λόγου τούτου εἶναι ἐπικίνδυνος
γιὰ τὴν ὑπόθεση τῆς ᾿Ορθοδοξίας! Κατά τοὺς οἰκουμενιστές, λοιπόν, ποὺ στὴν ἀντίπερα
ὄχθη κατατρύχονται ἀπὸ τὸ σύνδρομο τοῦ οἰκουμενισμοῦ, στὰ θολὰ νερὰ τοῦ ὁποίου ἀρέσκονται
ἀφάνταστα νὰ καθρεφτίζονται καὶ νὰ ἡδονίζονται παίρνοντας τὴν ὄψη τοῦ ᾿Ιανοῦ,
ποὺ μὲ τὸ ἕνα τους πρόσωπο βλέπουν πρὸς τὴν ᾿Ορθοδοξία καὶ μὲ τὸ ἄλλο πρὸς τὴν αἱρετικὴ
οἰκουμενιστικὴ τερατογένεση, ὅλοι οἱ μαχητὲς τὴς ᾿Ορθοδοξίας πού, ἀπὸ τὴν ἐποχὴ
τοῦ ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ - καὶ νωρίτερα - μέχρι τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου
῾Ιεροσολύμων κ. Διοδώρου καὶ τῆς περὶ αὐτὸν ῾Ιερᾶς Συνόδου, οἱ ὁποῖοι, βλέποντες
τὴν κακομορφία τοῦ οἰκουμενιστικοῦ συνονθυλεύματος καὶ συναισθανόμενοι τοὺς
κινδύνους ποὺ συνεπάγεται ἡ εἰς αὐτὸ σύμφυρση τῆς ᾿Ορθοδόξου Καθολικῆς ᾿Εκκλησίας,
διέκοψαν ἐσχάτως κάθε σύνδεσμο τοῦ Πατριαρχείου μὲ τὴ λεγόμενη Οἰκουμενικὴ Κίνηση
καὶ τὸ Ρωμαιοπαπισμό 4, ὅλοι αὐτοὶ εἶναι πρόσωπα ναρκισσευόμενα, κατατρυχόμενα ἀπὸ
παθολογικὰ ἐκκλησιολογικὰ σύνδρομα! ῞Ολοι οἱ μαχητὲς τῆς ᾿Ορθοδοξίας, αὐτοὶ ποὺ
φλέγονται ἀπὸ ἔρωτα γιὰ τὰ πατροπαράδοτα δόγματα καὶ θέλουν νὰ τὰ προφυλάξουν ἀπὸ
τὴν ἐπιβουλὴ ὑπόπτων «φίλων», ποὺ δὲν τοὺς ἀρέσουν τὰ οἰκουμενιστικὰ καμώματα
καὶ οἱ γλυκανάλατες οἰκουμενιστικὲς διαχύσεις σὲ σαλόνια καὶ σὲ ἱεροὺς χώρους
λατρείας, αὐτοὶ ποὺ διαδηλώνουν ἄφοβα καὶ μὲ παρρησία τὸ ὀρθόδοξο «πιστεύω» τους
μέσα στὴ δίνη τῆς διεκκλησιαστικῆς λαίλαπος τοῦ παρδαλοῦ οἰκουμενιστικοῦ ἰδιοσκευάσματος,
ὅλοι αὐτοὶ αὐτοερωτίζονται(!), κυνηγοῦν τὴ σκιά τους καὶ δουλεύουν γιὰ τὴν
προσωπική τους ἀνάδειξη, εἶναι ἄτομα ἐγωκεντρικὰ καὶ φιλόδοξα, ἐπαρχιῶτες ἀτομιστὲς
ποὺ ἡ κεραία τους, κλεισμένη ἀσφυκτικὰ στὴν ἀπομόνωσή της, δὲν μπορεῖ νὰ συλλάβει
τὰ τόσο σημαντικὰ(!) γιὰ τὴν ᾿Ορθοδοξία κηρύγματα τοῦ ἐξελιγμένου οἰκουμενιστικοῦ
συρμοῦ τῶν μεγαλουπόλεων! Στή σκιαγράφηση αὐτή, ποὺ ἴσως νὰ ἔχει κάποια δόση
ρηματικῆς ὑπερβολῆς - στὴν οὐσία της ὅμως εἶναι πέρα ὡς πέρα ἀληθινὴ - δὲν περιλαμβάνονται
φυσικὰ οἱ καλῆς πίστεως οἰκουμενιστές 5, ὅσοι δηλαδὴ προσπαθοῦν νὰ μεταδώσουν τὴν
ὀρθόδοξη ἀλήθεια στὴ δυτικὴ αἵρεση καὶ νὰ βοηθήσουν καλόπιστα στὴν προσέγγιση τῶν
᾿Εκκλησιῶν. Σκοπό της ἡ σκιαγράφηση ἔχει νὰ ἀνασκευάσει μίαν ἀδικίαν καὶ μίαν ἀναλήθεια,
νὰ κρούσει δὲ παράλληλα τὸν κώδωνα τοῦ ὑπαρκτοῦ κινδύνου διὰ τὴν ᾿Ορθοδοξία ἀπὸ
τὰ ὕπουλα ἐναγκαλίσματα τοῦ οἰκουμενιστικοῦ ψεύδους, ποὺ εἶναι τόσον ὁρατὰ στὶς
ἡμέρες μας καὶ ἴσως στὸ ἄμεσο μέλλον νὰ προσλάβουν μορφὴ χιονοστιβάδας, ποὺ θὰ ἐπιπέσει
ἀνελέητη στὸν ἱερὸ καὶ ἄχραντο χῶρο τῆς ᾿Ορθοδοξίας μας. Ναρκισσισμός, λοιπόν, ἤ
ἔρως ᾿Ορθοδοξίας; ῾Ο νοῶν νοείτω!
(*) Περιοδ. «᾿Ορθόδοξος ῎Ενστασις
καὶ Μαρτυρία», ἀριθ. 24-25/᾿Ιούλιος -Δεκέμβριος 1991, σελ. 319-321, ἐκ τῆς ἐφημερ.
«᾿Ορθόδοξος Τύπος», ἀριθ. 869/26.1.1990, σελ. 1.
1. Περιοδ. «᾿Εκκλησία», ἀριθ.
7/1. 5.1988, σελ. 267α.
2. Περιοδ.᾿Ορθόδοξος ῎Ενστασις
καὶ Μαρτυρία, ἀριθ. 26-29/᾿Ιανουάριος - Δεκέμβριος 1992, σελ. 34-43.
3. Ναρκισσισμός· ἡ ἰδιότης
καὶ τὸ γνώρισμα τοῦ ναρκισσευομένου, ἡ ὑπερβολικὴ αὐταρέσκεια, ὁ αὐτοθαυμασμός,
ἡ ἐγωπάθεια, ἐγωμανία, αὐτολατρία, ἰδιολατρία, ὁ ἐγωκεντρισμός, ὁ αὐτοερωτισμός.
4. Βλέπε τὰ περὶ τὴν ἱστορικὴν
ἀπόφασιν αὐτὴν τοῦ Πατριαρχείου ῾Ιεροσολύμων (9. 5.1989) ἐν περιοδ. «Ο.Ε.Μ.», ἀριθ.
15/᾿Απρίλιος -᾿Ιούνιος 1989, σελ. 30-35: «Τὸ Πατριαρχεῖον ῾Ιεροσολύμων διακόπτει
τοὺς Διαλόγους μετὰ τῶν ἑτεροδόξων»· ἀριθ. 16/᾿Ιούλιος -Σεπτέμβριος 1989, σελ.
57-61: «῾Η ῾Ιστορικὴ ᾿Απόφασις εὑρίσκει ἀπήχησιν: Τὸ θέμα τῆς διακοπῆς τῶν ῾῾Διαλόγων᾿᾿»·
ἀριθ. 17/᾿Οκτώβριος- Δεκέμβριος 1989, σελ. 79-84: «῾Η ῾Ιστορικὴ ᾿Απόφασις τοῦ
Πατριαρχείου ῾Ιεροσολύμων εὑρίσκει ἀπήχησιν: ῾Η ὑπόθεσις τῆς διακοπῆς τῶν ῾῾Διαλόγων᾿᾿».
5. Κατὰ τὴν γνώμην μας, «ὅσοι
προσπαθοῦν νὰ μεταδώσουν τὴν ὀρθόδοξη ἀλήθεια στὴ δυτικὴ αἵρεση καὶ νὰ βοηθήσουν
καλόπιστα στὴν προσέγγιση τῶν ᾿Εκκλησιῶν» δὲν εἶναι ἀνάγκη νὰ ἐνεργοῦν
τοιουτοτρόπως μέσῳ τῆς λεγομένης Οἰκουμενικῆς Κινήσεως καὶ τοῦ «Π.Σ.Ε.», ὀνομαζόμενοι
«οἰκουμενιστές», ἐφ᾿ ὅσον ὑπάρχουν ὀρθόδοξοι τρόποι καὶ ὅροι, προβλεπόμενοι ἀπὸ
τὴν ῾Αγιοπνευματικὴν Παράδοσιν καὶ τὴν ῾Ιεροκανονικὴν Τάξιν τῆς ῾Αγίας ᾿Εκκλησίας
μας.
• ῾Υπὸ ἑτέρου
Πανεπιστημιακοῦ Καθηγητοῦ, ἡ συμμετοχὴ τῆς ᾿Ορθοδόξου ᾿Εκκλησίας εἰς τὸ
«Π.Σ.Ε.», ἐχαρακτηρίσθη ὡς «ἀλλόκοτος καὶ τερατώδης καὶ καταλυτικὴ τῆς ᾿Ορθοδόξου
κανονικῆς τάξεως καὶ ῾Ιερᾶς Παραδόσεως» καὶ ὑπεστηρίχθη, ὅτι αὐτὴ «συνιστᾶ τὴν
μεγίστην παγίδα τοῦ ᾿Αντικειμένου ἐν τῇ ῾Ιστορίᾳ τῆς στρατευομένης ᾿Εκκλησίας
τοῦ Χριστοῦ πρὸς διάβρωσιν καὶ ἀποσύνθεσιν τοῦ ἀπολυτρωτικοῦ ἔργου τῆς ᾿Ορθοδόξου
Καθολικῆς ᾿Εκκλησίας». (Κ.Δ. Μουρατίδου, Οἰκουμενικὴ Κίνησις: ὁ σύγχρονος μέγας
πειρασμὸς τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ἔκδοσις δευτέρα, «᾿Ορθόδοξος Τύπος», σελ. 24, ᾿Αθῆναι
1973).
• ῾Ο κορυφαῖος Δογματολόγος
᾿Αρχιμανδρίτης ᾿Ιουστῖνος Πόποβιτς († 1979), τὴν ἀπόφασιν τῆς Εʹ Πανορθοδόξου
Διασκέψεως τῆς Γενεύης (8-16.6.1968), «ὅπως ἐκφρασθῇ ἡ κοινὴ ἐπίγνωσις τῆς ᾿Ορθοδόξου
᾿Εκκλησίας ὅτι αὕτη ἀποτελεῖ ὀργανικὸν μέλος τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου ᾿Εκκλησιῶν»,
ἐχαρακτήρισεν ὡς «ἀποκαλυπτικῶς φρικαλέαν» καὶ «ἀνήκουστον προδοσίαν». (Βλ. ᾿Αρχιμανδρίτου
᾿Ιουστίνου Πόποβιτς, «᾿Ορθοδοξία καὶ ῾῾Οἰκουμενισμός᾿᾿: Μία ᾿Ορθόδοξος Γνωμάτευσις
καὶ Μαρτυρία», ἐν περιοδ. «Ο.Ε.Μ.», ἀριθ. 18-21/ ᾿Ιανουάριος -Δεκέμβριος 1990,
σελ. 166-173).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου