Ο Δούρειος Ίππος του ισλαμικού δικτύου τού Ερντογάν στην Ευρώπη

 Του Μιχάλη Ψύλου

Με ιδιαίτερη ανησυχία βλέπει ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν την αυξανόμενη τουρκο-ισλαμική επιρροή στη Γαλλια, η οποία συνδέεται και με την κατασκευή τού μεγαλύτερου τεμένους στην Ευρώπη στο Στρασβούργο, μεταδιδει το πρακτορείο Bloomberg.

Η γαλλική Κυβέρνηση αντιμετωπίζει με πολύ σκεπτικισμό την κατασκευή στο Στρασβούργο τού τζαμιού Εγιούμπ Σουλτάν, μόλις λίγα χιλιόμετρα από το κτίριο όπου γίνονται οι συνεδριάσεις της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Πρόκειται για τον Δούρειο Ίππο του ισλαμικού δικτύου τού Ερντογάν στην Ευρώπη» γράφει το γαλλικό περιοδικό Marianne.

ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΓΝΩΣΙΑ -- Του αειμνήστου Ιωάννου Κορναράκη Ομ. Καθηγητού Παν Αθηνών.

Η αυτογνωσία έχει αναγνωρισθή από καιρό σαν το πιο δύσκολο εγχείρημα του ανθρώπου στην περιοχή της κατακτήσεως της πνευματικής ωριμότητος. Είναι αλήθεια, που δεν μπορεί να αμφισβητηθή, ότι όσο πιο πολύ γνωρίζει το άτομο τον εαυτό του, υπό ορισμένους φυσικά όρους, τόσο περισσότερο ωριμάζει ψυχολογικά και πνευματικά. Κάθε πράξη και εμπειρία αυτογνωσίας είναι ένα βήμα προς την ολοκλήρωση της ωριμότητος.


Αλλ’ η ψυχολογία, ιδιαίτερα σήμερα, υποστηρίζει ότι η αυτογνωσία, για να θεωρείται πράγματι παράγων ωριμότητος, δεν πρέπει να εννοείται σαν μια αποκλειστικά «ατομική» ενέργεια και εμπειρία. Γιατί είναι αλήθεια ότι ο ίδιος ο όρος της «αυτογνωσίας» αποτελεί συχνά μια παγίδα για τον άνθρωπο που θα ήθελε να προχώρηση σε μια καλύτερη και βαθύτερη γνωριμία με τον εαυτό του. Και τούτο επειδή, εκ πρώτης όψεως, αυτογνωσία θα ειπή να στρέψης την ερευνητική προσοχή σου και τους προβολείς της διανοίας σου στο εσώτερο βάθος της ατομικότητός σου.

Τη ΙΒ΄ (12η) Νοεμβρίου, μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών ΙΩΑΝΝΟΥ Αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας του Ελεήμονος.

Ιωάννης ο εν Αγίοις πατήρ ημών Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας ο Ελεήμων εγεννήθη εν έτει φνε΄ (555) εις την νήσον Κύπρον, εις την οποίαν και ανετράφη ώσπερ φυτόν ευθαλές και εστολισμένον δια της αρετής. Ο πατήρ αυτού ήτο ενάρετος άνθρωπος και επιφανής, Επιφάνιος το όνομα, όστις δια τας αρετάς του έγινεν έπαρχος εις την αυτήν νήσον. Η δε γυνή αυτού Κοσμία πρεπόντως είχε και το σωματικόν κάλλος ομού με την ψυχικήν ωραιότητα, και ωμοίαζεν εις τας αρετάς του ανδρός της. Έχων λοιπόν ο Ιωάννης τοιούτους γεννήτορας δεν παρήλλαξεν από αυτούς, αλλά μάλλον εσπούδαζε να τους στολίση με τας πράξεις περισσότερον, δια να γνωρίζεται από τον καρπόν το δένδρον και όχι απ’ εκείνο ο καρπός να στολίζεται, αλλά μάλιστα δια το παιδίον ο πατήρ να σεμνύνεται.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΝ ΚΥΤΤΑΡΟΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ -- Τοῦ κ. Δημητρίου Κ. Κουτσουλέλου, Ἐπιτ. Ἐπόπτου Δημοτικῆς Ἐκπ/σεως

Η οἰκογένεια ἀποτελεῖ τὸν πρῶτο πυρήνα, γιὰ τὴν ὕπαρξη ὑγιοῦς Κοινωνίας. Ἕνας ἱερὸς καὶ εὐλογημένος θεσμός, ποὺ δέχεται σήμερα πολλὲς ἐπιθέσεις καὶ ἄνεμοι καταλυτικοὶ ἀπειλοῦν νὰ τὸν κλονίσουν. Ζοῦμε μέσα σὲ δύσκολους καὶ ταραγμένους καιρούς. Τὴ γενικὴ νοσηρὴ αὐτὴ κατάσταση ἀκολουθεῖ, δυστυχῶς, ὡς εὐπαθὴς κοινωνικὸς θεσμός, καὶ ἡ οἰκογένεια. Τὸ πνεῦμα ἀντιπαλαίει κατὰ τοῦ κακοῦ καὶ ὀλεθρίου πνεύματος, μέσα στὴν τραγικὴ ἀντιφατικότητα τῶν καιρῶν μας. Οἱ ἐλλοχεύουσες δυνάμεις τῆς ἀρνήσεως ὑπονομεύουν, δίχως ἔλεος, τὴν ἀνθρώπινη προσωπικότητα καὶ ὀρθώνονται μπροστά μας ἀπειλητικά. Ζοφερὸς εἶναι ὁ οὐρανὸς τῆς ἑλληνικῆς οἰκογένειας. Θύελλες καὶ ἀστροπελέκια τὴν ἀπειλοῦν. Τὰ κηρύγματα τοῦ ψευτοφεμινισμοῦ καὶ οἱ συμμαχικὲς ἀνερμάτιστες δυνάμεις του ὑπονόμευσαν καὶ ὑποβάθμισαν σημαντικὰ τὸ θεοΐδρυτο θεσμὸ τῆς οἰκογένειας, μὲ τραγικὲς ἐπιπτώσεις: τὴν αὔξηση τῶν διαζυγίων, τὸν κλονισμὸ τῆς ἱερῆς ἀποστολῆς τοῦ γάμου, τὸν ἐμπαιγμὸ τῆς ἀληθινῆς ζωῆς, τὴν ἔλλειψη ὀρθῆς διαπαιδαγωγήσεως τῶν παιδιῶν, τὴ διαστροφὴ τῆς παραδόσεως καὶ τὸ κλυδωνισμὸ ὁλοκλήρου τοῦ κοινωνικοῦ οἰκοδομήματος.

Η άγία Tράπεζα στις φλόγες

Τον περασμένο αιώνα στη Μικρασία έζησε ένας άγιος άλλ' αφανής λευίτης, ο π. 'Ιωάννης. Ήταν έγγαμος, οικογενειάρχης, από το Γκέλβερι της Καππαδοκίας. Τις καθημερινές εργαζόταν στά χωράφια, ενώ τις Κυριακές και τις γιορτές λειτουργούσε στην εκκλησία. 

Η "Δεξαμενή Σκέψις" (Think Tank) τού αντιοικουμενισμού --- Του ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Δύο εξέχουσες προσωπικότητες τού αντιοικουμενισμού είναι σήμερα ο π. Θεόδωρος Ζήσης καί ο π. Βασίλειος Βολουδάκης. Καί ο μέν π. Βολουδάκης διεξάγει τόν καλόν αγώνα λέγοντας «εμείς μένουμε εντός εκκλησίας καί κάνουμε αγώνα από μέσα». Δηλαδή εντός καί επί τά αυτά ! Από τήν άλλη, ο χαρισματικός π. Θ. Ζήσης λέγει : «Είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Δέν είναι μόνον υπεύθυνος ο Πατριάρχης. Δέν είναι μόνον υπεύθυνος ο Επίσκοπος ο οποίος σιωπά καί η οποία σιωπή είναι τρίτο είδος αθεϊας. Είμαστε υπεύθυνοι καί εμείς οι Πρεσβύτεροι καί μαζί μέ εμάς, είστε καί σείς οι λαϊκοί, πού έρχεστε μαζί μέ μάς καί δέν μάς λέτε: “Φεύγουμε εμείς"» !! Καί οι δύο λένε τό ίδιο πράγμα μέ διαφορετικά λόγια : Μένουμε μέσα στήν Εκκλησία, διότι άν φύγουμε θά κάνουμε σχίσμα, ο ένας, ή φύγετε εσείς (οι πιστοί) κι εμείς θά σάς ακολουθήσουμε, ο άλλος. Δηλαδή, νά φύγουν τά πρόβατα από τό μαντρί, γιά νά τά ακολουθήσει ο φύλακας καί ποιμένας !! Εδώ, δύο τά θαυμαστικά. Αμφότεροι οι πρωταγωνιστές του αντιοικουμενισμού είναι άριστοι γνώστες τής Θεολογίας. Τούς λείπει η γνώση τής Παθολογίας επειδή τό γνωσιακό αντικείμενο σπουδών τους δέν συμπεριλαμβάνει τήν Ιατρική Επιστήμη. Η τελευταία διδάσκει ότι αποτελεσματική θεραπεία μιάς πληγής, που έχει εξελιχθεί σέ γάγγραινα, είναι η χειρουργική εκτομή τού προσβληθέντος μέλους τού σώματος. Άν τώρα αυτό θέλαμε νά τό γράψουμε στήν γλώσσα τής Θεολογίας, θά επαναλαμβάναμε τό «7 ... ἀνάγκη γὰρ ἐστιν ἐλθεῖν τὰ σκάνδαλα· πλὴν οὐαὶ τῷ ἀνθρώπῳ ἐκείνῳ δι' οὗ τὸ σκάνδαλον ἔρχεται. 8 εἰ δὲ ἡ χείρ σου ἢ ὁ πούς σου σκανδαλίζει σε, ἔκκοψον αὐτὰ καὶ βάλε ἀπὸ σοῦ· καλόν σοί ἐστιν εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωὴν χωλόν ἢ κυλλὸν, ἢ δύο χεῖρας ἢ δύο πόδας ἔχοντα βληθῆναι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον. 9 καὶ εἰ ὁ ὀφθαλμός σου σκανδαλίζει σε, ἔξελε αὐτὸν καὶ βάλε ἀπὸ σοῦ· καλόν σοί ἐστι μονόφθαλμον εἰς τὴν ζωὴν εἰσελθεῖν, ἢ δύο ὀφθαλμοὺς ἔχοντα βληθῆναι εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός.» (Μτ. ιη΄) Όποιος, λοιπόν, καί όσοι σκανδαλίζονται καί σκανδαλίζουν, μέ όλα αυτά τά δυσάρεστα που συμβαίνουν σήμερα στήν Νεορθόδοξη Εκκλησία καί τήν Διοικούσα αυτήν Ιεραρχία, άς έχουν υπόψη τους τά ανωτέρω, παρότι αυτά συνεπάγονται τόν ακρωτηριασμό τους. Νά τά σκεφθούν καί αναλόγως άς πράξουν. ΥΓ. Ο ενδιαφερόμενος, άν θέλει, μπορεί νά ρίξει μιά ματιά καί σ΄ αυτό : http://orthodox-voice.blogspot.com/2020/11/blog-post_37.html


Σ.σ. Το κείμενο του πατέρα Θεοδώρου Ζήση είναι από κείμενο πριν κάνει την αποτείχισή του.