Περιοδικόν «Θεοδρομία» : ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑ

«Αποδεχόμαστε όλα τα δόγματά της, όλους τους Ιερούς Κανόνες της, όλες τις Οικουμενικές και Τοπικές Συνόδους και αποκρούουμε και αποκηρύσσουμε όλες τις αιρέσεις, παλαιές και νεώτερες, και μεταξύ αυτών τις πάμπολλες του Παπισμού και του Προτεσταντισμού. Όσοι τις δικαιολογούν ως θεολογούμενα, όσοι αναγνωρίζουν τα μυστήρια και την Χάρη των δήθεν αδελφών  εκκλησιών, των αιρέσεων, των δήθεν εκκλησιών, αυτοί σχίζουν και διαιρούν τους Ορθοδόξους  πιστούς και υπόκεινται στα σχετικά επιτίμια των Ιερών Κανόνων, που δεν έχουν παλιώσει, ούτε έχουν ακυρωθή, αλλά ίσχυαν, ισχύουν και θα ισχύουν πάντοτε. Η Νέα Εποχή, η καινή κτίση, άρχισε δια της ενανθρωπήσεως, δια της Γεννήσεως του Χριστού, και συνεχίζεται δια των Αποστόλων και των Πατέρων. Δεν την αρχίζουν τώρα οι πατριάρχες και οι αρχιεπίσκοποι, που διακρίνουν τις εποχές και διαιρούν την Εκκλησία, για να αποφύγουν τις συνέπειες της συνεχείας και της ταυτότητος»  

1 σχόλιο:

telemaxos doumanis είπε...

Αποδέχεσαι π. Ζήση την 8η και 9η οικουμενική ? και τας συνόδους του 16ου αιώνος που καταδικάζουν και αναθεματίζουν κάθε αλλαγή στο ημερολόγιο -εορτολόγιο , ως και αυτή του 1948 επί Ανθίμου πατρειάρχου ,ή ισχυρίζεσαι ότι αυτές είναι πλαστές ? διότι και τις αρχαίες συνόδους Α'- Ζ' η στάση σας μέχρι σήμερα τουλάχιστον δείχνει ότι μάλλον δεν τις δέχεσται εξ ολοκλήρου τουλάχιστον όσον αφορά τις σχέσεις μας με τους αιρετικούς !