http://kyprianoscy.blogspot.ca/
''Μαθητών έκθεση μαθητείας'', μια συζήτηση στην ιστοσελίδα του facebook
- Tony Vook : Κυπριανε, οταν καποιος δηλωνει την εθελοντικη εξαρτηση του , εγω δεν μπορω να αξιολογησω αντικειμενικα την αποψη του, ποσο μαλλον να την δεχτω . Οντως με την θρησκεια δεν τα παω καλα , οπως και με ολες τις μορφες εξαρτησης ουτε προσπαθω να σας κανω να αλλαξετε τα πιστευω σας εφοσον και εσεις σεβεστε τα δικα μου , χαιρομαι παντως που διαφοροποιεισαι απο ζηλωτες , σκυφτους και αφωνους φανατικους στους οποιους αναφερεται το κειμενο.
- Kyprianos Christodoulides : Δεν ξέρω τι θέλεις να πεις με αυτό το "όταν κάποιος δηλώνει την εθελοντική του εξάρτηση", επειδή δεν έχω γνωρίσει κανένα, μέχρι τη στιγμή αυτή που σου γράφω, ο οποίος να μην τελεί υπό εξάρτηση. Αν εσύ ξέρεις κανένα, θα ήταν ευχάριστο να το μάθω.
- Tony Vook : Eπειδη δηλωνεις εξαρτημενος σε εμποδιζει να δεις οσους δεν ειμαστε , εγω ευτυχως ξερω αρκετους.
- Kyprianos Christodoulides : Είναι κι αυτό γνώμη σου. Δεκτή, δεν ξέρω μόνο αν, και πόσο, δέχονται την εξάρτηση της ζωής από το θάνατο και πόσο εξαρτούν τη ζωή από τη ζωή και όχι από το θάνατο.
- Tony Vook : Ευτυχια δεν ειναι ενας σταθμος στον οποιο φτανεις αλλα ενας τροπος για να ταξιδευεις . Οι πραξεις μενουν δεν αλλαζουν με μετανοιες , καλη αποκατασταση σου ευχομαι και εγω χριστιανη ορθοδοξη (σ.σ. από παρέμβαση άλλης σχολιάστριας). Επισης, Κυπριανε, πριν, νομιζω, οτι αναφερομασταν σε εθελοντικες εξαρτησεις και οχι σε φυσικες οπως της ζωης και του θανατου , αν και η δευτερη δεν μας αφορα ιδιαιτερα οπως λεει ο σοφος : Ο θανατος ουδεν προς ημας , το γαρ διαλυθεν αναισθητει , το δε αναισθητουν ουδεν προς ημας .
- Kyprianos Christodoulides Η εξάρτηση δεν διακρίνεται σε φυσική και εθελοντική. Είναι μια από τις πολλές ιδιότητες της φύσης - αναφερόμαστε στον άνθρωπο - και ανάλογα έχουμε : α) κατά φύσιν, β) παρά φύσιν και γ) υπέρ φύσιν, εξαρτήσεις.
- Tony Vook : Υπάρχει μόνο το κατα φύση, είτε είναι κατανοητό από τον άνθρωπο είτε όχι, και όλα τα υπόλοιπα είναι παρά φύση προπαγανδιστικά θεολογίστικα κόλπα ...
- Kyprianos Christodoulides : Τι είδους κόλπο είναι η γέννηση της Αθηνάς από την κεφαλή του Διός ; Και η Αφρόεσσα του Ησίοδου (θεογονία) πώς γεννήθηκε ; Με κόλπο ή άνευ ;
- Tony Vook : Aυτα που ρωτας ειναι εξαρτησεις ; Μου ζητας να σου εξηγησω τον συμβολικο τροπο γεννησης της Αθηνας και των αλλων θεων ; Ειναι πολλα για να τα γραψω τωρα , μπορεις ομως να διαβασεις σχετικα βιβλια , σου συστηνω αυτα του Βλαση Ρασια . Παντως γνωριζουμε οπως και οι αρχαιοι , οτι οι θεοι δεν ειχαν ουτε κεφαλια ουτε ποδια , αλλα δυναμεις ταξιθετες του συμπαντος που οι αρχαιοι μεσω του ανθρωπομορφισμου και συμβολισμων προσπαθησαν να τις κανουν πιο κατανοητες απο περισσοτερους και να διασφαλισουν την μεχρι σημερα διαδοση μεσω απλων ιστοριων . Αντιθετως με εσας που θεωρειτε οτι ο θεος εχει γιο που γεννηθηκε απο τον κρινο . Αυτο τι ειναι μυθολογια η εξαρτηση ; Eπισης αφου ειναι ανυπαρκτοι οι θεοι που αναφερεις γιατι στην καινη διαθηκη διαβαζουμε οτι ο Χριστος κατεβηκε στον Αδη ; Aυτος υπηρχε ;
- Kyprianos Christodoulides : Αυτά που ρωτώ είναι, ας το πούμε, εξαρτήσεις. Δεν είναι ακριβώς ερωτήματα, είναι ερωτηματικές απαντήσεις σε παρόμοιες δικές σου, όταν τέθηκε το ζήτημα των εξαρτήσεων από εσένα. Επειδή, δε, όπως γράφεις, πολλά θα μπορούσες να πεις, κι εγώ ίσως λιγότερα, την μεταξύ μας συζήτηση θα την αναρτήσω σαν ξεχωριστό θέμα, όπου θα μπορέσεις να πεις, αυτά που θέλεις. Σπεύδω να ανακόψω τη διαθέση μερικών, που ενδεχομένως με κατηγορήσουν ότι κάνω προσηλυτισμό κι εσένα θα χαρακτηρίσουν προσήλυτο θύμα.
Αν η αντιπαράθεση επιχειρημάτων λέγεται προσηλυτισμός, αυτό αποτελεί συκοφαντία πρώτου μεγέθους. Περί μαθητείας πρόκειται, αφού εσύ καταθέτεις αυτά που έχεις μάθει, μαθητεύοντας σε "αβγδ" γραφές, και ομοίως εγώ τα δικά μου. Πού, λοιπόν, ο προσηλυτισμός ; Οι κακοήθεις να αφήσουν στην άκρη τις συκοφαντίες τους και οπωσδήποτε τις βρισιές, που συνοδεύουν πάντα τα γραπτά τους.
Τα ανωτέρω σαν μια γενικότερη τοποθέτηση, που δεν σε αφορά.Μου έχει συμβεί κατά το παρελθόν. Οι ως συνήθως υποβόλιμοι και κακοήθεις συκοφάντες, με αυτό τον τρόπο υποδεικνύουν έμμεσα, σε όποιον θέλει να ανοίξει συζήτηση για τα θέματα αυτά, να αποσύρεται, προκειμένουν να μην πέφτει θύμα προσηλυτισμού. Οι ίδιοι πάντως "ψαρεύουν" από εδώ και από εκεί τα δικά τους θύματα. Αλλά όταν δουν ότι δεν έχουν απέναντί τους κάποιον αδαή τα μαζεύουν, όπως έγινε μια φορά με μένα, όταν τους έδειξα την ημιμάθεια και τη στρέβλωση που έκαναν, σε αυτά που ήθελαν να με μάθουν.
Και ας έρθουμε τώρα στα τελευταία. Το αξιοσημείωτο των προγόνων είναι ότι, πράγματι, διέγνωσαν τον ανθρωπομορφισμό του θείου, αλλά δεν τον συνέδεσαν με την πίστη. Αυτό έγινε με τη Χριστιανοσύνη και δεν το αναλύω. Τούτο μόνο θα γράψω, ότι ο ανθρωπομορφισμός δεν εξαντλεί το θείο. Και ένα δεύτερο, ότι είναι αδιανόητο ένας θεός να δημιουργεί το Σύμπαν δια του "είπε και εγένετο" και να του είναι αδύνατο να γονιμοποιεί ένα δικό του "σκεύος εκλογής" : Την υπεραγία και πανάμωμο Θετόκο Μαρία, την μετά τόκο παρθένο και μετά θάνατον ζώσα "υψηλοτέρα των ουρανών και καθαρωτέρα λαμπηδόνων ηλιακών". Όσον δε τα περί κρίνου, αυτά είναι άλλων και όχι δικά μας.
Οι εξαρτήσεις οι δικές μας είναι εξαρτήσεις εκ του αγίου Πνεύματος, δυνάμει του οποίου διερράγησαν εν Χριστώ τα δεσμά των κακαχθονίων. Ή του Άδη αν το προτιμάς, επειδή, όπως αναφερόμαστε στα ουράνια, έτσι κάνουμε χρήση και αυτής της αρχέγονης λέξης. Αυτά, ως προς την απορία σου : "... αφου ειναι ανυπαρκτοι οι θεοι που αναφερεις : Δίας, Αφροδίτη κ.λπ., γιατι στην καινη διαθηκη διαβαζουμε οτι ο Χριστος κατεβηκε στον Αδη ; Aυτος υπηρχε ;". Ο Άδης υπήρχε και υπάρχει, αλλά δεν πιστεύουμε σ΄ αυτόν.
Οι εξαρτήσεις οι δικές μας είναι εξαρτήσεις εκ του αγίου Πνεύματος, δυνάμει του οποίου διερράγησαν εν Χριστώ τα δεσμά των κακαχθονίων. Ή του Άδη αν το προτιμάς, επειδή, όπως αναφερόμαστε στα ουράνια, έτσι κάνουμε χρήση και αυτής της αρχέγονης λέξης. Αυτά, ως προς την απορία σου : "... αφου ειναι ανυπαρκτοι οι θεοι που αναφερεις : Δίας, Αφροδίτη κ.λπ., γιατι στην καινη διαθηκη διαβαζουμε οτι ο Χριστος κατεβηκε στον Αδη ; Aυτος υπηρχε ;". Ο Άδης υπήρχε και υπάρχει, αλλά δεν πιστεύουμε σ΄ αυτόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου