Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος.

ν μως, παρά τατα, θεωρήσωμε δυνητικό τόν Κανόνα, τότε νοίγομε νομίμως τήν κερκόπορτα (μλλον τήν πλατεα πύλη) ποία προφανς δηγε ες τήν «ερύχωρον δόν τήν πάγουσαν ες τήν πώλειαν» (Ματθ. 7,13). λόγος εναι πλός. ν δηλαδή, κλάβωμε τόν Κανόνα ς δυνητικό, λοι θά προτιμήσουν τόν εκολο δρόμο καί τήν
εκολη λύσι, ποία, στήν προκειμένη περίπτωσι, εναι ποταγή στόν αρετικό πίσκοπο, ναμονή καί πραξία, φησυχασμός καί νάθεσις το προβλήματος διά τς προσευχς ες τόν Θεόν. φ’ σον εναι δυνητικός Κανών, γιατί κάθε ρθόδοξος νά κάνη πανάστασι, νά τά βάλη μέ τήν κκλησιαστική ξουσία, ποία χει συνεργό καί τήν πολιτική, νά διωχθ καί νά πιτιμηθ διά τήν νταρσία του, νά θεωρηθ πό τούς πολλούς κτός κκλησίας καί νά κατηγορται κόμη καί πό τούς συνειδητούς λλά κατευθυνομένους ρθόδοξους; φ’ σον, τέλος, εναι δυνητικός Κανών, δός τς ποταγς στόν αρετικό πίσκοπο φαίνεται σφαλεστέρα, διότι δι’ ατς, πως λέγεται, ποφεύγονται τά σχίσματα καί διασφαλίζεται νότης στήν κκλησία. Εναι εκολο νά κατανοήση καστος τι, τό νά κληφθ ς δυνητικός παρών Κανών, ξυπηρετε τά μέγιστα τούς αρετικούς πισκόπους, καθώς πίσης καί τούς χλιαρούς καί διάφορους καί δειλούς ρθοδόξους. Διότι ο μέν πρτοι διατηρον τήν ποθητή τους νότητα, ποία χει κέντρο καί ξονα τόν αυτόν των και ο δεύτεροι παλλάσσουν τήν συνείδησί των πό τίς τύψεις καί τίς εθύνες διά τούς γνες πού θά πρεπε νά κάνουν, ν Κανών ατός δέν το δυνητικός. Δημιουργεται πίσης ελόγως καί πορία, διατί ερός ατός Κανών νά εναι δυνητικός κατά τό δεύτερόν του μισυ καί νά μήν εναι δυνητικός λόκληρος καί, πί πλέον, διατί νά μήν εναι δυνητικοί καί ο δύο προηγούμενοι, ο ποοι, πως προαναφέραμε, χουν κκλησιαστικό χαρακτρα. Δηλαδή θεωρήσαμε δυνητικό τό δογματικό τμμα το ν λόγ Κανόνος, τό ποο κατοχυρώνει καί περασπίζεται τήν πίστι, καί θεωρομε ποχρεωτικό ,τι ξυπηρετε σήμερα τίς περεξουσίες τν πισκόπων. Δι’ ατό σως σήμερα καταντήσαμε νά περασπιζώμεθα τήν πίστι, πως θά περασπιζόμεθα ναν οονδήποτε κκλησιαστικό διοικητικό θεσμό. Πρέπει ες τό σημεο ατό νά συγκρίνωμε τόν παρόντα ερό Κανόνα μέ λλους, διά νά κατανοήσωμε κάπως τό
πνεμα τν Κανόνων καί νά διαπιστώσωμε τι ο Κανόνες εναι σαφες καί δέν φήνουν περιθώρια λευθέρας πιλογς κάποιου, παρά μόνο ν ατό, ο διοι ο Κανόνες τό ναφέρουν.

Συνεχίζεται.

Εκκλησιαστικά νέα 4/3

Σήμερα Κυριακή, 4 Μαρτίου ,  Α΄ Κυριακή των Νηστειών, εορτάζεται  η αναστήλωση των Ιερών Εικόνων. Στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου, οδού Σκουφά, στην Αθήνα , θα τελεσθεί  Συνοδική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Τον πανηγυρικό της ημέρας θα εκφωνήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος.
Στην Θεία Λειτουργία θα λάβουν μέρος και ενδημούντες στην Αθήνα Κληρικοί άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών. Προ της
Απολύσεως της Θείας Λειτουργίας, θα πραγματοποιηθεί  Λιτάνευση των Ιερών Εικόνων.


Σήμερα Κυριακή 4/3- της Ορθοδοξίας-  το πρωί ο Σεβασμιώτατος  Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ θα ιερουργήσει στον  Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς και  στις 6:30 το απόγευμα θα χοροστατήσει στην Ακολουθία του Κατανυκτικού εσπερινού. Στη συνέχεια θα κηρύξει το θείο λόγο.
Οι Ιερές Ακολουθίες θα μεταδοθούν απευθείας από το ραδιόφωνο της ‘Πειραϊκής Εκκλησίας’ και από την διαδικτυακή τηλεόραση  pewebtv.com.



Στον Ιερό Ναό Αναλήψεως Κυρίου Κορωπίου, έγινε υποδοχή αντιγράφου Ιεράς Εικόνας της Παναγίας Πορταΐτισσας, φιλοτεχνημένη στο κελλί Αγίου Νικολάου Μπουραζέρι Αγίου  Όρους. Η εικόνα θα παραμείνει στο Ναό καθ΄όλη τη διάρκεια της Μ. Σαρακοστής.


Πανηγυρικά θα τιμηθεί η μνήμη του Αγίου Νικολάου Πλανά, στον Ιερό Ναό  Αγίου Ιωάννου Κυνηγού στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και θα τεθεί σε προσκύνηση ιερό λείψανο  του Αγίου. Σήμερα Κυριακής  4/3 – της Ορθοδοξίας- θα τελεσθεί  πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Στις 5:00μμ  θα γίνει η περιφορά  των ιερών λειψάνων των αγίων   και της Ιεράς Εικόνας του Αγίου Νικολάου Πλανά . Στις 6:00μμ θα ψαλεί κατανυκτικός εσπερινός.


Στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Πειραιώς σήμερα  Κυριακή 4/3 το πρωί θα ιερουργήσει ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μαραθώνος κ. Μελίτων.
Ημερίδα με θέμα «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη». Η εξωτερική Ιεραποστολή στον κόσμο σήμερα’ διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολις Κηφισίας, σήμερα Κυριακή 4/3 στις 11:30 το πρωί στο Δημαρχείο Αμαρουσίου.  Στην ημερίδα θα μιλήσει  ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μαδαγασκάρης  κ. Ιγνάτιος για την ιεραποστολή στη χώρα και θα προβληθεί ταινία.


Στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, σήμερα Κυριακή 4/3 στις 5:00 το απόγευμα θα μιλήσουν  ο πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Τσιμούρης με θέμα «Ιεραποστολή προσφορά αγάπης»  και η εκπαιδευτικός  Ειρήνη Παπαχατζή με θέμα «Η Ορθόδοξη ιεραποστολή στο Μπουκίρι της Ουγκάντα». Η εκδήλωση διοργανώνεται από τον  Ιεραποστολικό Σύλλογο ‘Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος’. Θα προβληθούν φωτεινές διαφάνειες από  την Αφρική.


Ο Σεβ. Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος  σήμερα Κυριακή 4/3 το πρωί θα τελέσει τη Θεία Λειτουργία στον  Καθεδρικό Ιερό Ναό  Αποστόλου Παύλου Κορίνθου και το απόγευμα θα χοροστατήσει στον Κατανυκτικό εσπερινό στον ίδιο Ναό.


Στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Βύρωνος τις Κυριακές της Μ. Σαρακοστής τελείται Κατανυκτικός εσπερινός στις 6:00μμ χοροστατούντος του Σεβασμ. Μητροπ. Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ, ο οποίος στη συνέχεια κηρύττει το θείο λόγο.


Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου σήμερα Κυριακή 4/3 το πρωί , μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, θα μιλήσει η δασκάλα, βραβευμένη από την Ακαδημία Αθηνών Χαρά Νικολοπούλου.
Στις 6:00μμ θα ψαλεί κατανυκτικός εσπερινός και θα μιλήσει ο Αρχιμ. Νεκτάριος Αντωνόπουλος με θέμα «Δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα, και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου».  Θα τεθεί σε προσκύνηση λείψανο του Αγίου Λουκά του Ιατρού.



Σήμερα Κυριακή 4/3  στην Ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γλυφάδας κ. Παύλος   θα χοροστατήσει στον Ιερό Ναό  Αγίου Νικολάου Γλυφάδας στις 6:30μμ.


Στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Λαρίσης σήμερα Κυριακή 4/3 στις 6:30μμ , θα τελεσθεί Κατανυκτικός εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμ. Μητροπ. Λαρίσης κ. Ιγνατίου και στη συνέχεια θα μιλήσει ο Αγιορείτης Ιερομόναχος π. Συμεών με θέμα «Το Τριώδιο και η Αγία Τεσσαρακοστή ως μέθοδος  θεώσεως του ανθρώπου».


Στον Ιερό Ναό Αγίας Ματρώνης Νέας Ερυθραίας,  έχει τεθεί  σε προσκύνηση τεμάχιο Τιμίου Ξύλου έως τις  4/3. Σήμερα Κυριακή 4/3  στις 5:30μμ θα τελεσθούν κατανυκτκός εσπερινός , η Παράκληση του Τιμίου Σταυρού και ιερό ευχέλαιο. Στη συνέχεια θα μιλήσει  ο Αρχιμ. Σαράντης Σαράντος. 


Στον Ιερό Ναό  Κοιμήσεως Θεοτόκου  Πρασίνου Λόφου Ηρακλείου Αττικής τίθεται  σε προσκύνηση λείψανο των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων μέχρι τις 9 Μαρτίου.
Κατανυκτικοί Εσπερινοί θα τελεσθούν σήμερα Κυριακή 4/3 στους Ιερούς Ναούς:
-Παναγίας Χρυσοκαστριωτίσσης στην Πλάκα στις 7:00μμ.
- Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Νέας Μάκρης στις 6:00μμ.
-Αγίου Φανουρίου Ιλίου στις 6:00μμ.
-Αγίου Νικολάου Χαλκίδας, όπου θα μιλήσει ο Αρχιμ. Ανανίας Κουστένης.
-Υψώσεως Τιμίου Σταυρού Αιγάλεω, στις 5:30μμ, όπου θα μιλήσει ο Γέροντας Νεκτάριος Βιτάλης και θα τεθεί σε προσκύνηση λείψανο  του Αγίου Νεκταρίου.
-Κοιμήσεως Θεοτόκου Άνω Καλαμακίου στις 6:00μμ , όπου  θα μιλήσει ο πρωτοπρεσβ. Μιχαήλ Χαλάς με θέμα «Η Εκκλησία ως φορέας της ελπίδας».
-Αγίας Παρασκευής Ηλιουπόλεως στις 6:30μμ   όπου θα μιλήσει ο πρωτοπρεσβ. Γεώργιος Δορμπαράκης με θέμα «Αύτη η πίστις των Πατέρων».
-Αγίων Πέτρου και Παύλου  Πεύκης  στις 6:00μμ .Στη συνέχεια θα μιλήσει ο π. Γεώργιος Μεταλληνός.
-Αγίας Παρασκευής στις Εργατικές κατοικίες Μάνδρας, στις 5:00μμ .Θα ακολουθήσει ομιλία από τον Αρχιμ. Εφραίμ Τριανταφυλλόπουλο με θέμα «Η σταυροαναστάσιμη χαρά των ασθενειών και των θλίψεων».
-Αγίου Παντελεήμονος Πεύκης , στις 6:30μμ, όπου στη συνέχεια  θα μιλήσουν οι ιατροί Γρηγόριος Σκαμπαρδώνης, Δημήτριος Χατζηγεωργίου και Μαρία Τσερώνη για την ιεραποστολή στην Τανζανία και θα προβληθούν φωτεινές διαφάνειες.



Σήμερα Κυριακή 4/3 θα πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες ομιλίες:
-Στην  αδελφότητα «Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων»- Ζωοδόχου Πηγής 44 στην Αθήνα, στις 6:30μμ θα μιλήσει ο θεολόγος  Νικόλαος Σωτηρόπουλος με θέμα «Ουκ έστι κατά άνθρωπον».
-Στο ενοριακό Κέντρο Αγίας Παρασκευής Αττικής, στις 11:30 το πρωί , θα μιλήσει ο καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωάννης Κορναράκης με θέμα «Μια άποψη περί Μεταπατερικής Θεολογίας».



Δεύτερη Θεία Λειτουργία τελείται κάθε Κυριακή στους Ιερούς Ναούς:
-Αγίου  Βασιλείου Πειραιώς
-Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης  Πειραιώς10:30-11:30πμ
-Ευαγγελιστρίας Πειραιώς 10:30-11:30πμ
-Αγίας Μαρίνας Ηλιουπόλεως  9:45-11:00πμ( παρεκκλήσιο Αγίου Νεκταρίου).
-Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού 10:45-12:00
-Αγίου Θεράποντος Ζωγράφου  9:50-11:10πμ
-Αγίου Θωμά Αμπελοκήπων 10:00-11:30πμ

Είπε ο αββάς Μωυσής:

Δεν μπορεί κανείς να μπει στον στρατό του Χριστού, αν δεν γίνει σαν φωτιά όλος, αν δεν καταφρονήσει τη δόξα και την καλοπέραση, αν δεν ξεριζώσει τις απαιτήσεις του παλαιού ανθρώπου και δεν τηρήσει όλες τις εντολές του Θεού”.

Ενθυμού λοιπόν πώς έλαβες και ήκουσας, και φύλαττε αυτά

Ἰησοῦς Χριστός χθές καί σήμερον ὁ αὐτός καί εἰς τους αἰώνας (Εβρ. 13:8 ).

* «Άρα ουν, αδελφοί, στήκετε και κρατείτε τας παραδόσεις ας εδιδάχθητε είτε διά λόγου είτε δι₼ επιστολής ημών» (Β' Θεσ. β', 15).
* «...α και εμάθετε και παρελάβετε και ηκούσατε και είδετε εν εμοί, ταύτα πράσσετε, και ο Θεός της ειρήνης έσται μεθ’ υμών» (Φιλ. δ', 9).
 
* αλλά και εάν ημείς ή άγγελος εξ ουρανού ευαγγελίζηται υμίν παρ΄ ο ευηγγελισάμεθα υμίν, ανάθεμα έστω ( Γαλ. Α:8 ).
* "Ενθυμού λοιπόν πώς έλαβες και ήκουσας, και φύλαττε αυτά, και μετανόησον..." (Αποκ. γ:3)
* αμήν γαρ λέγω υμίν, έως αν παρέλθη ο ουρανός και η γη, ιώτα εν η μία κεραία ου μη παρέλθη από του νόμου έως αν πάντα γένηται. (κατα Ματθ. ε΄:18 ).

Αυτά από την Αγία Γραφή. Ας δούμε λίγο τι μας λένε και οι Πατέρες μας :
* "...Μή καινοτομίαν καί ἀφαίρεσιν ποιήσασθαι τῆς εὐσεβῶς ἐν ἡμῖν κεκρατηκυίας συνηθείας. Τά γάρ παραδοθέντα ἐν τῆ Καθολικῆ Ἐκκλησία οὔτε προσθήκην, οὔτε μείωσιν ἐπιδέχεται, μεγίστη γάρ τόν προστιθέντα ἤ τόν ἀφαιροῦντα τιμωρία δεσμοῖ. Ἐπικατάρατος γάρ φησίν, ὅς μετατίθησιν ὅρια πατέρων αὐτοῦ"
* «Εἴ τις πᾶσαν παράδοσιν  Εκκλησιαστικήν  ἔγγραφόν τε ἤ ἄγραφον ἀθετεῖ, ἀνάθεμα».(αυτόθι)
* «Ἅπαντα τά παρά τήν Εκκλησιαστικήν παράδοσιν καί τήν διδασκαλίαν καί ὑποτύπωσιν τῶν ἁγίων καί ἀοιδίμων Πατέρων καινοτομηθέντα, ἤ μετά ταῦτα πραχθησόμενα Ανάθεμα γ΄»
.(Από το Συνοδικό του Τριωδίου)
(Ζ΄Οικουμενική Συνοδος)

O Πειραιώς κ.Σεραφείμ για συμπροσευχές :

νωρίτερα (Σεπτέμβριος 2011) θαρραλέος καί μολογητής μητροπολίτης Πειραις κ. Σεραφείμ μέ φορμή διαθρησκειακή συνάντηση μέ συμπροσευχές, πού γινε στό Μόναχο, στίς ποες λαβαν μέρος Πατριάρχης Ρουμανίας Δανιήλ, ατοπροσώπως μητροπολίτης Γερμανίας Αγουστνος το Οκουμενικο Πατριαρχείου, μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Σεραφείμ το Πατριαρχείου λεξανδρείας, μητροπολίτης Χαλεπίου Παλος το Πατριαρχείου ντιοχείας, μητροπολίτης Μίνσκ Φιλάρετος το Πατριαρχείου Μόσχας, μητροπολίτης Κωνσταντίας καί μμοχώστου Βασίλειος τς κκλησίας τς Κύπρου, μητροπολίτης χαΐας θανάσιος τς κκλησίας τςλλάδος, ποος ντρέπεται γιά τό παραδοσιακό πλήρωμα τς λλάδος καί θέλει νά τό κσυγχρονίσητυχς πού ς τιτουλάριος δέν χει ποίμνιο) καί πίσκοπος Κρούγας ντώνιος τς κκλησίας τς λβανίας. Διά λους ατούς λοιπόν καί τούς σύν ατος νωτέρους καί κατωτέρους, δήλωσε μεταξύ λλων Πειραις:
 «Πῶς εἶναι δυνατόν νά ἀποδέχωνται χριστιανοί ἐπίσκοποι συμπροσευχάς μέ τούς δαιμονιῶντας ὀπαδούς τῶν ἀνθρωποκατασκευασμένων ψευδοθρησκειῶν, τῶν ὁποίων μέντωρ, ἐμπνευστής καί ποδηγέτης εἶναι ὁ Διάβολος; …Ἡ ἀπροκάλυπτος, πασίδηλος καί αὐταπόδεικτος καταπάτησις τῶν θείων καί ἱερῶν Κανόνων τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας ἀποτελεῖ διά τούς ἀνωτέρω ὄνειδος καί πτῶσιν, πού μόνον τό αἷμα τοῦ μαρτυρίου δύναται νά ἀποπλύνη, διότι μετ᾽ ἐπιγνώσεως ἀπεμπολοῦν καί περιφρονοῦν τόν λόγον τοῦ Δομήτορος τῆς Ἐκκλησίας καί Σωτῆρος τοῦ κόσμου. «Ὁ μή τιμῶν τόν Υἱόν οὐ τιμᾶ τόν Πατέρα τόν πέμψαντα αὐτόν»
(ωάν. 5,23).

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ, Άγίου Ιουστίνου (Πόποβιτς)

 Ο χριστοφώτιστος Επίσκοπος λέγει πικράν αλήθειαν περί της ευρωπαϊκής παιδείας: 

 Το σχολείον της Ευρώπης έχει αποχωρισθή από την πίστιν εις τον Θεόν. Εις αυτό έγκειται η μεταστροφή της εις δηλητηριάστριαν, εις αυτό και ο θάνατος της ευρωπαϊκής ανθρωπότητος. Εις τους ειδωλολατρικούς πολιτισμούς δεν εχωρίζετο ποτέ η επιστήμη από την θρησκείαν, μολονότι η θρησκεία ήτο εσφαλμένη και μωρά. Τούτο συνέβη μόνον εις την Ευρώπην, εις εκείνην την Ευρώπην η οποία εδέχθη την πλέον τελείαν πίστιν. Όμως, λόγω της συγκρούσεώς της με τους εκκλησιαστικούς ταγούς, εκακώθη η Ευρώπη και απέρριψε την τελείαν πίστιν και εκράτησε την τελείαν επιστήμην. Ω, αδελφοί μου, απέρριψε την θείαν γνώσιν και εδέχθη την ανθρωπίνην άγνοιαν! Οποία μωρία και οποίον σκότος!    

                                                                      
Ο θεόφρων άγιος Επίσκοπος λέγει τα εξής περί της εκουσίας τυφλώσεως της δυτικής ανθρωπότητος:

Η Δύσις εμωράνθη. Εις τούτο έγκειται η αισχύνη και η παραφροσύνη της. Εις την χριστιανικήν εποχήν, όταν η Δύσις ήτο ορθόδοξος, αυτή έβλεπε δια του πνεύματος και εθεώρει δια του νου. Αλλά καθ΄ όσον απεμακρύνετο ολονέν και περισσότερον από την χριστιανικήν αλήθειαν και αρετήν, η πνευματική όρασίς της εσμικρύνετο ολοέν και περισσότερον, έως ότου εσκοτίσθη ολοτελώς εις τον Κ΄ αιώνα. Τώρα της έμειναν μόνον σωματικοί οφθαλμοί δια την παρατήρησιν αισθητών αντικειμένων. Αύτη έχει εξοπλίσει τους σωματικούς οφθαλμούς με πολλάς εξαιρετικάς μηχανάς, δια να ημπορή καλύτερον και ακριβέστερον να βλέπη τον αισθητόν κόσμον, την μορφήν και το χρώμα των αισθητών πραγμάτων και όντων, τον αριθμόν, το μέτρον και την απόστασίν των. Παρατηρεί με το μικροσκόπιον και βλέπει μικρούς σκώληκας, μικρόβια, όπως ουδείς ποτέ άλλοτε. Παρατηρεί με το τηλεσκόπιον και βλέπει τα άστρα ωσάν επάνω από την καπνοδόχον, όπως ουδείς ποτέ άλλοτε τα έβλεπε. Εδώ σταματά και μέχρις εδώ φθάνει η όρασίς της. Όσον αφορά την νοεράν θεωρίαν και πνευματικήν διόρασιν εις τον κεκρυμμένον πυρήνα των πραγμάτων και εις το νόημα και την σημασίαν όλης της δημιουργίας εις το μέγα τούτο σύμπαν γύρω μας, ως προς τούτο, ω! αδελφοί μου, η δυτική ανθρωπότης είναι σήμερα τυφλοτέρα από την μουσουλμανικήν Αραβίαν και από την βραχμανικήν Ινδίαν και από το βουδδιστικόν Θιβέτ και από την πνευματιστικήν Κίναν. Πράγματι, ο Χριστός δεν είδε μεγαλυτέραν εντροπήν εις τας δύο περασμένας χιλιετηρίδας απ΄ αυτήν: οι βαπτισμένοι άνθρωποι να είναι τυφλότεροι από τους αβαπτίστους! Δια τούτο ό,τι έλεγεν ο απόστολος Παύλος προς τους βαπτισμένους Γαλάτας, το αυτό θα έλεγε και σήμερον δια την μωρανθείσαν και γηρασμένην Δύσιν. Ιδού τι έγραφε προς τους Γαλάτας: «Ω ανόητοι Γαλάται, τις υμάς εβάσκανε τη αληθεία μη πείθεσθαι, οις κατ΄ οφθαλμούς Ιησού Χριστός προεγράφη εν υμίν εσταυρωμένος;… Ούτως ανόητοί εστε; Εναρξάμενοι πνεύματι νυν σαρκί επιτελείσθε;» (Γαλ. 3.1,3). Και η Ευρώπη κάποτε είχεν αρχίσει εν πνεύματι, τώρα δε τελειώνει με την σάρκα, δηλαδή με την σαρκικήν όρασιν, με την σαρκικήν κρίσιν, με τας σαρκικάς επιθυμίας, με τας σαρκικάς κατακτήσεις, ωσάν κάποιος να την εβάσκανε! Όλη η ζωή της κινείται εις τας ημέρας μας εις δύο διαστάσεις: εις το πλάτος και εις το μήκος. Δεν γνωρίζει τι ούτε δια το βάθος ούτε δια το ύψος. Δια τούτο και αγωνίζεται δια την γην, δια τον χώρον, δια την επέκτασιν. Δια τον χώρον, και μόνον δια τον χώρον! Ιδού από πού έρχεται ο εις πόλεμος όπισθεν του άλλου, η μία φρίκη όπισθεν της άλλης. Διότι ο Θεός δεν εδημιούργησε τον άνθρωπον να είναι μόνον ζώον εν χώρω, αλλά δια να εισδύη με τον νουν του εις το βάθος των μυστηρίων, και με την καρδίαν να ανέρχεται προς το θείον ύψος. Ο πόλεμος δια την γην είναι πόλεμος εναντίον της αληθείας. Ο δε πόλεμος εναντίον της αληθείας είναι πόλεμος εναντίον της θείας και της ανθρωπίνης φύσεως. Ω πίκραι πικρότεραι και από την χολήν! Πόσον οι άνθρωποι πάσχουν, βασανίζονται και πόσα θυσιάζουν δια το πρόσκαιρον και απατηλόν επίγειον βασίλειον! Εάν θα υπέφερον έστω και το εν εκατοστόν των βασάνων και των θυσιών τούτων δια την ουράνιον βασιλείαν, ο πόλεμος επί της γης θα είχε γίνει δι΄ αυτούς μέχρι δακρύων γελοίος. Εις τον Χριστόν δίδουν με δυσκολίαν το δίλεπτον, εις δε την εκκλησίαν του Μολώχ-σατανά δίδουν όλην την περιουσίαν και όλα τα τέκνα των! Ας κάμη τον Σταυρόν της η Ευρώπη και ας ακολουθήση τον Χριστόν. Ας μνημονεύση την Παναγίαν Θεοτόκον και τους δώδεκα μεγάλους Αποστόλους και θα πέσουν τα λέπια από τους οφθαλμούς της. Και θα είναι πάλιν εύμορφος όπως ήτο εις τα πρώτα χίλια έτη η Ορθόδοξος Ευρώπη του Χριστού. Τότε και αυτή θα είναι ευτυχής και ημείς μαζί της. Και θα χαρούν τότε οι κλαίοντες λαοί της Ευρώπης και θα ψάλλουν μαζί μας την αιώνιον δοξολογίαν εις τον Θεόν: «Άγιος, άγιος, άγιος Κύριος Σαβαώθ, πλήρης ο ουρανός και η γη της δόξης Σου». Αμήν.       

Συνεχίζεται.