π. Θεόδωρος Ζήσης:

…ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, μας δείχνει τον δρόμο· να δυναμώσουμε την πίστη, τις παραδόσεις, να διατρανώσουμε και να προβάλουμε την ορθόδοξη πνευματικότητα και να στείλουμε τους νέους Βαρλαάμ, δικούς μας και ξένους, εκεί που ανήκουν και τους ταιριάζει, εκεί που πήγε ντροπιασμένος ο Βαρλαάμ και διωγμένος από την Ανατολή· να προσκυνήσει τον Πάπα, όπως λέγει ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς: «προσφύσας μεν εκείνω τα χείλη και το γόνυ μεθ΄ ηδονής, ως έοικε, και σεβάσματος ασπασάμενος, την δε κεφαλήν υποθείς ταις εκείνου χερσί και την εκείθεν σφραγίδα χαίρων δεξάμενος». Εμείς ούτε γόνυ θα κλίνουμε ούτε χρειαζόμαστε την ευλογία του, και λυπούμαστε, γιατί οι ηγέτες μας αποδεικνύονται μικροί μπροστά σε τόσο μεγάλα θέματα. Όσοι σέβονται τον Πάπα, ας πάνε να τον επισκεφθούν στο Βατικανό, στη Ρώμη. Στην Ορθόδοξη Ελλάδα από αιώνων είναι πρόσωπο ανεπιθύμητο· persona non grata. Ποιος θα αλλάξει την ιστορία και θα ασεβήσει εις τους αγίους και εις τα άγια; 

Ο Παλαιός των Ημερών δεν είναι ένα ατομικό Πρόσωπο, Σταύρου Ασλανίδη

Ο Παλαιός των Ημερών δεν είναι ένα ατομικό Πρόσωπο, ούτε ο Θεός συνολικά είναι τρία ατομικά Πρόσωπα, ούτε ερχόταν στα δεξιά Του άλλο ατομικό Πρόσωπο.

Σταύρου Ασλανίδη

Μετά από συνέχεια

Η παρούσα εργασία επιδιώκει να δώσει την ερμηνεία για το ποιος ήταν αυτός που φανερώθηκε με το Πρόσωπο του «Παλαιού των Ημερών». Πριν από αυτό, χρειάζεται να γραφούν πολλά ακόμα, προκειμένου να στηριχθεί μια ερμηνεία σε στέρεες βάσεις, ως θεολογική συμφωνία. Εάν δεν προηγηθεί μια θεολογική κατανόηση σύμφωνη με το πνεύμα της Εκκλησίας σχετικά με το πώς γίνεται η διάκριση στα περί του Θεού και συμφωνία για την παντελή απουσία της διαίρεσης του Θεού σε επιμέρους, τότε εύκολα γίνεται διαστρέβλωση στο γράμμα της Γραφής . Αυτό σημαίνει ότι οδηγός σε κάθε ερμηνεία οφείλει να είναι το ορθό δόγμα.