Κοράνι καὶ πόλεµος -- Γράφει ὁ κ. Γεώργιος Β. Τσούπρας, Δρ. Θεολογίας – Καθηγητής

Σὲ πρόσφατη τηλεοπτικὴ ἐκποµπή, κάποιος δηµοσιογράφος ρώτησε τοὺς ἐπιστήµονες, ποὺ συµµετεῖχαν στὴ συζήτηση, ἂν τὸ Κοράνι γράφει ὑπὲρ τοῦ ἱεροῦ πολέµου. Οἱ περισσότεροι (µᾶλλον χωρὶς νὰ ἔχουν σαφῆ γνώση) ἀπάντησαν ὅτι εἶναι θέµα ἑρµηνείας καὶ ὅτι δὲν ὑπάρχουν στὸ Κοράνι τέτοιες προβλέψεις. Χωρὶς νὰ εἶναι στὸν στόχο µου νὰ προκαλέσω κανένα, ὀφείλω γιὰ τὴν ἀλήθεια -µιὰ καὶ ἔτυχε νὰ διαβάσω τὸ Κοράνι- νὰ παραθέσω κάποια χωρία, ποὺ ἐκφράζουν τὴν ἰσλαµικὴ θεώρηση περὶ τοῦ πολέµου καὶ ἔχουν χρησιµοποιηθεῖ στὸ παρελθὸν σὲ µουσουλµανικὲς διδασκαλίες γιὰ τὸν Ἱερὸ πόλεµο. Προέρχοναι ἀπὸ τὴν ἐπίσηµη ἔκδοση τοῦ Κορανίου ἀπὸ τὸν Βασιλιᾶ Φάχντ τῆς Σαουδικῆς Ἀραβίας Βλ:
-Γιὰ τὸν πόλεµο: " Ὤ Προφήτη, παρότρυνε τοὺς πιστοὺς στὸν πόλεµο". "Πολεµῆστέ τους (σκοτώνοντάς τους) µέχρις ὅτου νὰ µὴ ὑπάρχει πειρασµὸς καὶ νὰ εἶναι ἡ θρησκεία τοῦ ΑΛΛΑΧ ἡ µοναδική...". (σούρα 8,65. 39, Τὰ λάφυρα τοῦ Πολέµου).

***
Ανώνυμος είπε...

Έχει διαστρεβλωθεί ο λόγος του Θεού σε υπερβολικό βαθμό. Ναι, να πολεμάμε για τη πίστη μας λέμε και οι χριστιανοί, αλλά ως ομολογία και μόνο σε πνευματικό επίπεδο. Ναι, να καταπολεμούμε τους εχθρούς μας, αλλά τους νοητούς εχθρούς, με νηστεία και προσευχητική διάθεση, με καθημερινό αγώνα κατά του μεγάλου εχθρού της ανθρωπότητας, του εαυτού μας που υποκύπτει στα πάθη, και του κοσμικού φρονήματος που μας αποσπά από το στόχο μας. Είναι τρομερό πόσο ο πονηρός κατάφερε να διαστρεβλώσει την αλήθεια του Θεού και να κατέχει πλήθος ανθρώπων!
11 Φεβρουαρίου 2019 - 10:56 μ.μ.

Οικουμενισμός η εσχάτη αίρεσις


Δεύτε λαοί -- Orthodox Hymns


Τη ΙΒ΄ (12η) Φεβρουαρίου, μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών ΜΕΛΕΤΙΟΥ Αρχιεπισκόπου Αντιοχείας της Μεγάλης.

O Συναξαριστής της ημέρας.

Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019                                                          

Μελέτιος ο εν Αγίοις Πατήρ ημών, ο της Μεγάλης Αντιοχείας Αρχιεπίσκοπος, ήκμασεν επί Κωνσταντίνου του Μεγάλου εν έτει τλδ΄ (334) και έζησε μέχρι της εποχής της Αγίας Β΄ Οικουμενικής Συνόδου της συνελθούσης εν έτει τπα΄ (381) επί Θεοδοσίου του Μεγάλου. Ούτος δια την υπερβάλλουσαν αρετήν του και δια την εις Χριστόν καθαράν αγάπην του, έγινεν εις τους πολλούς τοσούτον ποθητός και αξιέραστος, ώστε ότε το πρώτον εισήλθεν εις την Αντιόχειαν (ήτο δε τότε η κυρία ημέρα της χειροτονίας του), πας Χριστιανός ωθούμενος υπό του προς αυτόν πόθου, τον προσεκάλει εις τον οίκον του, νομίζων ότι μέλλει να αγιασθή δια μόνης της εισόδου του Αγίου.

ΤΟ ...«ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ» ΔΟΛΟΦΟΝΕΙ ΤΑ ΕΜΒΡΥΑ! -- Ἀγγελική Εὐθ. Ζώη

Τόν Ἰούνιο τοῦ 1969, ἡ τότε εἴκοσι ἑνός ἐτῶν Norma McCorvey ἀνακάλυψε πώς κυοφορεῖ τό τρίτο παιδί της. Ἀποφάσισε νά διακόψει τήν ἐγκυµοσύνη της, πού ἦταν ἀποτέλεσµα ἐξωσυζυγικῆς σχέσης. Ἡ νοµοθεσία τῆς Πολιτείας τοῦ Τέξας, ὅπου ζοῦσε, ὅριζε πώς ἡ ἄµβλωση εἶναι ποινικό ἀδίκηµα. Τήν ἐπέτρεπε µόνο κατ’ ἐξαίρεση, προκειµένου νά σωθεῖ ἡ ζωή τῆς µητέρας, ἄν βρίσκεται σέ κίνδυνο ἐξαιτίας τῆς ἐγκυµοσύνης. Ἡ McCorvey δέν µπόρεσε νά ἐπικαλεστεῖ ἰατρικούς λόγους πού νά δικαιολογοῦν τή νόµιµη ἄµβλωση. Προσπάθησε νά τερµατίσει τήν ἐγκυµοσύνη καί µέ παράνοµα µέσα, ἀλλά καί αὐτή ἡ προσπάθεια ἀπέτυχε.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ-ΜΕΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΛΑΤΡΕΙΑΝ.

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ
                                 ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ


Η φωνή του Αγίου Τριαδικού μας Πατέρα , ως “φωνή υδάτων πολλών “ μας παρακαλεί:
“Ίνα πάντες εν ώσιν”. Απλά μας θέλει όπως ομολογούμε στην Θεία Λειτουργία
“την ενότητα της Πίστεως και την Κοινωνίαν του Αγίου Πνεύματος” να κρατούμε ως κόρη οφθαλμού.

Η Αλήθεια=ο Χριστός μας-η αληθινή πίστη η ορθοδοξία, μας είναι γνωστό τι στοίχισε στον ενυπόστατο Λόγο. Προσέφερε και προσφέρει το Πανάγιο σώμα Του και αίμα  στα φωτόμορφα τέκνα της Εκκλησίας Του, της οποίας είναι κεφαλή και όχι ο οιοσδήποτε άλλος '  κατά τον Απόστολο Παύλο , είναι και ο επίσκοπος ο “τύπον και τόπον” του Κυρίου ευρισκόμενος, όταν ορθοτομεί.

ΤΡΙΩΔΙΟ: το Λειτουργικό Βιβλίο της Εκκλησίας μας

Τελώνου και Φαρισαίου (Αρχή Τριωδίου)
Τριώδιο ονομάζεται το Λειτουργικό Βιβλίο της Εκκλησίας μας το οποίο περιλαμβάνει τους Ύμνους των Κυριακών, από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Τελετή της Αναστάσεως. Ονομάζεται έτσι διότι οι περισσότεροι Κανόνες του Όρθρου (πρωινή Ακολουθία) περιέχουν τρείς Ωδές ενώ συνήθως περιέχουν εννέα Ωδές - την 8η και την 9η πάντοτε, ύστερα δε διαδοχικά μία από τις πέντε πρώτες.

ΕΥΧΗΘΕΙΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ!!! -- «ΔΡΟΜΟΚΗΡΥΞ» (=ταχυδρόμος, αγγελιοφόρος)

Όντως, ταχυδρόμοι και αγγελιοφόροι και μάλιστα  καλών ειδήσεων και μηνυμάτων επιθυμούμε να είμαστε. Δυστυχώς, όμως, η περιρρέουσα ατμόσφαιρα και οι τρέχουσες καταστάσεις τις περισσότερες φορές δεν το επιτρέπουν. Όχι ότι δεν υπάρχουν γεγονότα και περιστατικά τα οποία πραγματικά ευχαριστούν και ωφελούν, διότι πάντοτε και σε όλες τις εποχές υπάρχουν οι σωστοί άνθρωποι. Όπως όμως και να το κάνουμε το κακό διαφημίζεται ευκολότερα και προβάλλεται εντονότερα.
   Βέβαια, επειδή πιστεύουμε απόλυτα στον Τρισυπόστατο Θεό και στον Αιώνιο Λόγο Του, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι όπου «πλεονάζει η αμαρτία, υπερπερισσεύει η Χάρις»!
   Έχοντας λοιπόν αυτή την πεποίθηση, ξεκινάμε ελπιδοφόρα με την υπόσχεση να προσπαθούμε όσο πιο αντικειμενικά μπορούμε να μεταδίδουμε την ΑΛΗΘΕΙΑ και μόνο την ΑΛΗΘΕΙΑ!

Θεωρία καὶ πρᾶξις -- Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Στίς διάφορες συναντήσεις πού πραγµατοποιοῦν οἱ χριστιανοί συχνά γίνεται λόγος γιά ἐνάρετους ἀνθρώπους, πού εἶναι ἀνάµεσά µας καί προσφέρουν σηµαντικό πνευµατικό ἔργο. Περιγράφονται γεγονότα καί καταστάσεις µέ ἐνθουσιασµό καί ὑπερβολή καί δηµιουργοῦνται ἐντυπώσεις ἀδικαιολόγητες, γιατί ἡ πραγµατικότητα εἶναι διαφορετική. Αὐτό συµβαίνει, γιατί ἀγνοοῦν οἱ ἄνθρωποι ὅτι ἄλλο εἶναι ἡ γνώση τῶν ἀρετῶν καί ἄλλο ἡ ἀπόκτησή τους. Οἱ θεολόγοι καί οἱ ἱεροκήρυκες µιλοῦν µέ ἄνεση καί ἐνθουσιασµό γιά τίς ἀρετές, ἀλλά γιά τόν κόπο καί τόν ἱδρώτα πού ἀπαιτεῖ ἡ ἀπόκτησή τους δέν κάνουν λόγο! Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος λέει ὅτι «ἀρετή πού δέν ἀσκεῖται ἔµπρακτα, γρήγορα, κάτω ἀπό τήν ἐπήρεια τῶν διαφόρων περιστάσεων, ἐξαφανίζεται». Ἐνάρετος λοιπόν δέν εἶναι ὁ θεωρητικός τῆς ἀρετῆς, ἀλλά ὁ ἐργάτης τῆς ἀρετῆς.

Τη ΙΑ΄ (11ην) Φεβρουαρίου, μνήμη του Αγίου Νεομάρτυρος ΓΕΩΡΓΙΟΥ του Σέρβου,

του εν τη πόλει Σοφία μαρτυρήσαντος κατά το έτος αφιε΄ (1515) και δια πυρός τελειωθέντος.                                                                                                           

Γεώργιος ο νεοφανής Μάρτυς του Χριστού ήτο από την Σερβίαν, από πόλιν τινά λεγομένην Κράτοβαν, ευσεβών γονέων υιός Δημητρίου και Σάρρας· όταν δε έγινε το παιδίον εξ ετών, εδόθη υπό των γονέων του εις μάθησιν των ιερών γραμμάτων, τα οποία ταχέως έμαθεν· έπειτα έμαθε κατ’ ακρίβειαν και την τέχνην των χρυσοχόων. Κατά δε τον αυτόν καιρόν απέθανεν ο πατήρ αυτού και έμεινεν ορφανός·

Η ψευδοεορτή των παπικών για τον Αγ. Βαλεντίνο -- Γράφει ο κ. Αλέξανδρος Τζούπης

Οι άσχημες μέρες της ψευδοεορτής των παπικών για τον Αγ. Βαλεντίνο πλησίασαν και η Ελλάδα όπως και ο υπόλοιπος Κόσμος γεμίζει πλέον με το παπικό σύμβολο σε μαγαζιά, πλατείες, δρόμους, βιτρίνες, ακόμα περισσότερο στο διαδίκτυο και την τηλεόραση με αποκορύφωμα την 14 Φεβρουαρίου. Η συγκεκριμένη λατρεία είναι από ότι φαίνεται η ιδανικότερη προετοιμασία για τα καρναβάλια που δυστυχώς έπονται...Πολύ προσοχή όλοι και μην πηγαίνετε σε λιτανείες μαζί με τους παπικούς ειδικά οι αδελφοί σε Μυτιλήνη, Σύρο κλπ: 

https://cdn.stonisi.gr/repository/2019/valentinos.jpg

Τη ΙΑ΄ (11η) Φεβρουαρίου, μνήμη της Αγίας ΘΕΟΔΩΡΑΣ της βασιλίσσης, της υπερασπισάσης την Ορθοδοξίαν.

Θεοδώρα η μακαρία βασίλισσα ήτο γυνή του βασιλέως Θεοφίλου του εικονομάχου, όστις απέθανεν εν έτει ωμβ΄ (842), όχι όμως κακόδοξος, καθώς ήτο ο σύζυγός της, αλλ’ Ορθόδοξος και ευσεβής. Ήτο δε η μακαρία Θεοδώρα θυγάτηρ επιφανούς ανδρός εκ Παφλαγονίας ονόματι Μαρίνου και μητρός Θεοκτίστης, ευφυεστάτη και ευσεβεστάτη από της παιδικής της ηλικίας, διο και πάντες την εσέβοντο και την εθαύμαζον δια τε την πνευματικήν αυτής καλλονήν, αλλά και δια την αρετήν και αγιότητα αυτής.

Για να μην ξεχαστεί η Ιστορία μας!

Χρειάζεται νέο Κρυφό Σχολειό, προσαρμοσμένο στα δεδομένα της εποχής

Από τον Κωνσταντίνο Χολέβα

Η Συμφωνία των Πρεσπών πιθανότατα θα οδηγήσει σε φαινόμενα λογοκρισίας και σε συρρίκνωση της διδασκαλίας της Ιστορίας μας. Αυτό θα είναι το αποτέλεσμα των άρθρων 6 και 8 του κειμένου που κυρώθηκε από 153 βουλευτές.

Θυμίζω ότι το άρθρο 6 προβλέπει τα εξής: «Εκαστο μέρος θα αποτρέπει και θα αποθαρρύνει ενέργειες περιλαμβανομένων των προπαγανδιστικών, από ιδιωτικούς φορείς που πιθανόν υποδαυλίζουν τον σωβινισμό, την εχθρότητα, τον αλυτρωτισμό και τον αναθεωρητισμό ενάντια στο άλλο μέρος». Η ασάφεια είναι σκόπιμη και γι’ αυτό επικίνδυνη. Θα μπορούσε, π.χ., να απαγορευθεί το τραγούδι «Μακεδονία ξακουστή»; Η «Καθημερινή της Κυριακής» της 3/2/2019 απαντά ότι ίσως και αυτό να συμβεί. Το τραγούδι θα μπορούσε να θεωρηθεί... αλυτρωτικό.

«μηδὲν ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες»˙ Προσέγγιση στό μηδέν -- του ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη

«3 ... μηδεμίαν ἐν μηδενὶ διδόντες προσκοπήν, ἵνα μὴ μωμηθῇ ἡ διακονία, 4 ἀλλ' ἐν παντὶ συνιστῶντες ἑαυτοὺς ὡς Θεοῦ διάκονοι, ( ... ) 10 ὡς λυπούμενοι ἀεὶ δὲ χαίροντες, ὡς πτωχοὶ, πολλοὺς δὲ πλουτίζοντες, ὡς μηδὲν ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες» (2Κρ. ς')
«μηδὲν ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες»˙ Προσέγγιση στό μηδέν
Οι σοφοί μας πρόγονοι απέρριπταν τήν λεξαριθμική - απόδοση γραφής, τού μηδενός. Γι' αυτό προτιμούσαν νά αποδίδουν μέ γράμματα τό δέκα (γιώτα, ι'), τό είκοσι (κάππα, κ') καί τά όμοια άλλα. Αργότερα όμως έγινε δεκτή η αραβική αρίθμηση καί τό μηδέν αποδόθηκε γραπτώς μέ τόν γνωστό μας κύκλο (0), υποθέτω, γιά νά συμβολίζει τά αισθητηριακώς άπειρα καί φραστικώς ( : διά τών λέξεων) άρρητα ˙ μή δυνάμενα νά ειπωθούν εγγράφως, μέ τόν πεπερασμένο ανθρώπινο λόγο.

Είναι απίστευτο να βλέπουμε Μονές του Αγίου Όρους να κοινωνούν με σχισματικούς

Την έντονη αντίδρασή του για την επίσκεψη του Μητροπολίτη Οδησσού Παύλου της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας στο Άγιον Όρος, εξέφρασε σε μήνυμά του ο Αρχιεπίσκοπος Βερέγια κ. Αμβρόσιος, Πρύτανης της Θεολογικής Σχολής της Αγίας Πετρούπολης.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αμβρόσιος σχολιάζοντας την επίσκεψη του Μητροπολίτη Παύλου τόνισε: «Μπροστά στα μάτια μας, το ένα μετά το άλλο Αγιορείτικο Μοναστήρι ενώνεται με τους σχισματικούς, διαπράττοντας έτσι μια ασύλληπτη προδοσία κατά των Ορθοδόξων στην Ουκρανία, οι οποίοι εκδιώκονται, εκβιάζονται, ξυλοκοπούνται και εξωθούνται από τις εκκλησίες τους».