Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Λόγος εις την Ανάληψη του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού


pravoslavieto.com

Κατά το γεγονός της Αναλήψεως, πραγματοποιήθηκε στην πράξη η συμφιλίωση του Θεού με το ανθρώπινο γένος. Διαλύθηκε η παλιά έχθρα, τελείωσε ο μακροχρόνιος πόλεμος. Κι αυτό συνέβαινε έως τώρα, όχι επειδή μισούσε ο Θεός τον άνθρωπο, αλλά επειδή ο άνθρωπος επιδείκνυε αδιαφορία και αχαριστία. Και τώρα, η αλλαγή δεν έγινε εξαιτίας των δικών μας κατορθωμάτων ή επειδή αλλάξαμε στάση και συμπεριφορά, αλλά λόγω της απροσμέτρητης αγάπης και του ενδιαφέροντος του Θεού.

H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. ερμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.


Τώρα ὅμως, ὅπως ἀναφέραμε, χρειάζεται ὁ ἅγιος νά ἀποτειχισθῆ καί ἀπό τούς «ἡμετέρους», οἱ ὁποῖοι ἀνεγνώριζαν διά τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας τίς πλάνες τῶν Παπικῶν. Αὐτό δέν τό ἔπραξε μόνον αὐτός ἀλλά καί πολλοί ἄλλοι καί εἰδικά κληρικοί. Σέ ἐπιστολή του πρός τόν πρεσβύτερο Γεώργιο εἰς τήν Μεθώνη, ἀκροτελεύτια ὁ ἅγιος διά τό θέμα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐπικοινωνίας ἀναφέρει:

H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ


Καθὼς ἡ πατρίδα μας διέρχεται βαθιὰ οἰκονομική, πνευματικὴ ἀλλὰ καὶ πολιτικὴ κρίση, ὅλο καὶ περισσότερο ἀκούγονται ἀπορριπτικὲς ἀντιλήψεις γιὰ τοὺς πολιτικοὺς ἡγέτες μας. Μάλιστα πολλοὶ ἀγανακτισμένοι πολίτες ἐκφράζουν συχνὰ ἀπόψεις τελείως ἀπορριπτικὲς γιὰ τὸ θεσμὸ τῶν πολιτικῶν ἡγετῶν. Ποιοὶ ὅμως πρέπει νὰ εἶναι οἱ πολιτικοὶ ἡγέτες; Πῶς ὀφείλουν νὰ ἐπιτελοῦν τὸ ἔργο τους; Εἶναι ἀναγκαία ἡ ὕπαρξή τους; Σ’ αὐτὰ τὰ ἐρωτήματα θὰ ἀντλήσουμε ἀπαντήσεις μέσα ἀπὸ τὴ σοφία τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας.
1. Ἡ ἀναγκαιότητα τῶν πολιτικῶν ἡγετῶν καὶ οἱ κίνδυνοι τῆς ἐξουσίας
Μπορεῖ νὰ ὑπάρξει ὀργανωμένο κράτος χωρὶς πολιτικοὺς ἡγέτες; Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος ἀπαντᾶ: «Πρέπει νὰ ὑπάρχουν οἱ ἄρχοντες, γιὰ νὰ μὴν τρῶμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλο σὰν τὰ ψάρια» (PG 54, 596). «Ὁ Θεὸς μᾶς χάρισε τοὺς ἄρχοντες, γιὰ νὰ ἔχουμε εὐταξία καὶ νὰ μὴ συμπεριφερόμαστε πιὸ παράλογα ἀπὸ τὰ ἄλογα θηρία. Ἡ ἐξουσία τοῦ ἄρχοντα εἶναι παρόμοια μὲ τὴν τέχνη τοῦ ἡνίοχου καὶ τοῦ κυβερνήτη τοῦ πλοίου» (PG 55, 491). Ταυτόχρονα ὅμως ὑπογραμμίζει: «Εἶναι προτιμότερο νὰ μὴ διοικεῖται ἕνας λαὸς ἀπὸ κανένα, παρὰ νὰ διοικεῖται ἀπὸ ἕναν κακὸ ἡγέτη» (PG 63, 231). Δυστυχῶς ὅμως, τονίζει ἀλλοῦ, «οἱ ἄρχοντες συνήθως εἶναι διεφθαρμένοι» (PG 59, 274).


H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Επίσκεψη αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στην Εκκλησία της Ρωσίας



Αναχωρεί αύριο για επίσημη επίσκεψη στην Εκκλησία της Ρωσίας ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδας Ιερώνυμος με πολυπληθή συνοδεία. Η επίσκεψη θα διαρκέσει ως τις 30 Μαΐου και κατά τη διάρκειά της θα τελεσθεί πατριαρχικό και αρχιεπισκοπικό συλλείτουργο στις 24 Μαΐου στο ναό της Θεοτόκου στο Κρεμλίνο, με την ευκαιρία της εορτής της Αναλήψεως. 

Επίσης, ο αρχιεπίσκοπος θα παραστεί στην τελετή έναρξης των «Ημερών της Σλαβικής Γραφής» και του «Σλαβικού Πολιτισμού», ενώ με τον Πατριάρχη Κύριλλο θα συζητήσουν θέματα που αφορούν στη συνεργασία των δύο Εκκλησιών σε τομείς όπως 
είναι ο θρησκευτικός τουρισμός, η θεολογική εκπαίδευση κ.ά.  

Ο αρχιεπίσκοπος θα δώσει διαλέξεις τόσο στη Θεολογική Ακαδημία Μόσχας όσο και της Αγίας Πετρούπολης την οποία θα επισκεφθεί.  
Τον Ιερώνυμο θα συνοδεύσουν αρκετοί ιεράρχες, ο μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος, καθώς και κληρικοί αρμόδιοι επί του θρησκευτικού τουρισμού. 


http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4723042

Ο Νταβούτογλου σέ… Ορθόδοξη Θεία Λειτουργία


Νίκου Χειλαδάκη, Δημοσιογράφου-Τουρκολόγου 
Μεγάλη έκπληξη δοκίμασε το ορθόδοξο χριστιανικό ποίμνιο στην πόλη Κουμράτ της Μολδαβίας όταν ενώ ετελείτο η κυριακάτικη Θεία Λειτουργία είδαν να μπαίνει στον ναό, με όλη την ευλάβεια που απαιτεί ο χώρος, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Αχμέτ Νταβούτολγου, με την συνοδεία του και την σύζυγό του και να κάθεται σαν πιστός για να παρακολουθήσει την Λειτουργία.
Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών σε περιοδεία που έκανε στα μέσα Μαΐου στην Εσθονία και Μολδαβία, επισκέφτηκε και την πόλη Κουμράτ, πρωτεύουσα της αυτόνομης περιοχής των Γκαγκαούζων, των τουρκόφωνων ορθόδοξων χριστιανών της Μολδαβίας.

Ο Νταβούτολγου, επιδιώκοντας να προωθήσει την γνωστή πολιτική της Τουρκίας περί προσεταιρισμού των τουρκόφωνων Γκακαούζων, που όμως είναι χριστιανοί ορθόδοξοι ελληνικής καταγωγής όπως και οι Καραμανλήδες τουρκόφωνοι ορθόδοξοι της Μικρός Ασίας, αποφάσισε να κάνει μια συμβολική αλλά ιδιαίτερης σημασίας κίνηση. Έτσι πήγε στην ορθόδοξη μητρόπολη του Κουμράτ και παρακολούθησε όλη την Θεία Λειτουργία. Μάλιστα, όπως ανέφερε η τουρκική εφημερίδα Ραντικάλ σε αποκλειστικό της δημοσίευμα στις 14 Μαΐου, μετά την Θεία Λειτουργία είχε και μια εγκάρδια συζήτηση με τους ιερείς του ορθόδοξου χριστιανικού ναού και παρακολούθησε και ένα γάμο που τελέστηκε σύμφωνα με το ορθόδοξο τυπικό. Μετά δε την Θεία Λειτουργία, ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών περπάτησε με την συνοδεία του στην κεντρική λεωφόρο Λένιν της πόλης και είχε εγκάρδιες, όπως τονίζει η τουρκική εφημερίδα, συνομιλίες με κατοίκους Γκαγκαούζους.
Η κίνηση αυτή του Νταβούτολγου εντάσσεται στην πολιτική ανοίγματος της Τουρκίας στους τουρκόφωνους Γκαγκαούζους, αλλά σίγουρα, όπως τονίζουν και τα τουρκικά σχόλια, σκοντάφτει στο ορθόδοξο χριστιανικό φρόνημα που είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένο ανάμεσά τους. Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά το 1996 ο τότε πρόεδρος της Τουρκίας, Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, είχε επισκεφτεί την Γκαγκαουζία στην Μολδαβία και μοίραζε υποσχέσεις για οικονομική υποστήριξη της Τουρκιάς ενώ πρόσφερε δεκάδες υποτροφίες με προφανή σκοπό να αναπτύξει ένα τουρκικό εθνικιστικό συναίσθημα στους Γκαγκαούζους. Παρ’ όλα αυτά όμως  το θρησκευτικό εμπόδιο αποδείχτηκε αρκετά ισχυρό για να αφομοιωθούν οι Τουρκόφωνοι Γκαγκαούζοι από τους ισλαμιστές της Άγκυρας και όλα τα πανισλαμικά σχέδια της Τουρκίας έχουν αποτύχει. Στην ίδια την Γκαγκαουζία τα τελευταία χρόνια αναπτύχτηκε με την συμβολή και της ορθόδοξης Ρωσίας, (ο ελληνικός παράγοντας δυστυχώς είναι απών παρά τις φιλότιμες παρεμβάσεις  κάποιων ιδιωτών και παρά του ότι οι Γκαγκαούζοι θεωρούνται ελληνικής καταγωγής και από πολλούς Γκαγκαούζους έχουν εκδηλωθεί έντονες φιλελληνικές τάσεις), μια έντονη πολιτική κίνηση να ενωθούν με τους Ρώσους, αποκρούοντας όλες τις τουρκικές πονηρές προσφορές. 
Το δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Ραντικάλ, στις 14 Μαΐου, που αναφέρεται στην επίσκεψη του Αχμέτ Νταβούτογλου στην Γκαγκαουζία και προβάλει την φωτογραφία από τη επίσκεψη του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών στην ορθόδοξη χριστιανική μητρόπολη των Γκαγκαούζων στην πρωτεύουσά τους Κουμράτ και την συνομιλία που είχε με τον ιερέα του ναού.

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


Μόνον μέσα εις τον Γλυκύτατον Κύριον ησθάνθημεν και εμάθομεν ότι αυτός ο κόσμος είναι ένας πρόλογος δια τον άλλον, ο χρόνος είναι ένα προοίμιον δια την αιωνιότητα, η επίγειος ζωή είναι μία προετοιμασία δια την αιώνιον ζωήν, το επίγειον αγαθόν είναι η απαρχή του αιωνίου αγαθού. «Δούλε αγαθέ και πιστέ, επί ολίγα ης πιστός, επί πολλών σε καταστήσω, είσελθε εις την χαράν του κυρίου σου» (Ματθ.25, 21, 23). Αλλά δεν πρέπει να λησμονήσωμεν και το εξής: μόνον φωτισμένοι από το θείον φως του Θεανθρώπου είδομεν και ησθάνθημεν όλην την πλεθριότητα του κακού και της αμαρτίας και κατενοήσαμεν ότι το επίγειον κακόν είναι προοίμιον και προετοιμασία δια το αιώνιον κακόν, η αμαρτία εδώ εις την γην είναι εισαγωγή και προετοιμασία δια το αιώνιον βασίλειον της αμαρτίας, την κόλασιν. Μόνον οι χριστοφόροι άνθρωποι γνωρίζουν μέχρι των λεπτομερειών το μυστήριον του καλού και του κακού, διότι έχουν τα αισθητήρια «δια την έξιν γεγυμνασμένα προς διάκρισιν κακού τε και κακού» (Εβρ. 5 14). Επί πλέον, γνωρίζουν εντελώς την νοοτροπίαν του Σατανά και την διαλεκτικήν της φιλοσοφίας του κακού κατά τους λόγους του Αποστόλου: «ου γαρ αυτού τα νοήματα αγνοούμεν» (2 Κορ. 2,11).