Άρχιζε από την νηστεία.


Στον «Λόγον ΠΕ´» του Αγ. Ισαάκ του Σύρου διαβάζω:

«Σε κάθε αγώνα κατά της αμαρτίας και της επιθυμίας, η αρχή γίνεται με τον κόπον της νηστείας και της αγρυπνίας και μάλιστα στον αγώνα, που γίνεται για την εσωτερικήν αμαρτία…
Η αρχή της αγίας αυτής οδού του Θεού και το θεμέλιον όλων των αρετών είναι η νηστεία και η αγρυπνία και η μετά προσοχής προθυμία στο έργο του Θεού, που είναι η προσευχή… ».

 Όλοι οι Άγιοι συνιστούν αυτήν την τριάδα των καλών όπλων της νηστείας, της αγρυπνίας και της προσευχής.


Ευλόγει η ψυχή μου, τον Κύριον.



Τρώνε παιδιά για να επιβιώσουν στη Βόρειο Κορέα

ΕΠΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ


Στο φως της δημοσιότητας επανέρχονται οι ανατριχιαστικές καταγγελίες περί ανθρωποφαγίας στη Βόρειο Κορέα, όπου κάτοικοι από επαρχίες που πλήττονται από λιμό, φέρεται να φτάνουν στο σημείο να δολοφονούν τα ίδια τους τα παιδιά για να τα φάνε.



Συγκλονιστικές αναφορές από την Βόρεια Κορέα τις οποίες μεταδίδει το πρακτορείο Asia Press και αναδημοσιεύουν οι Sunday Times και η Independent, περιγράφουν μια εφιαλτική εικόνα, υποστηρίζοντας ότι αυξάνονται τα κρούσματα κανιβαλισμού στις επαρχίες της βόρειας και της νότιας Hwanghae όπου περίπου 10.000 άνθρωποι έχουν χάσει την ζωή τους εξαιτίας του λιμού.
Οι αναφορές να κάνουν λόγο για την εκτέλεση ενός άνδρα που δολοφόνησε τα παιδιά του για να τα φάει, ενώ φέρεται να υπήρξε περίπτωση άνδρα που ξέθαψε το πτώμα του εγγονιού του για να τραφεί και ενός άλλου που έβρασε το πτώμα του παιδιού του και έφαγε τις σάρκες.

Ρίγη ανατριχίλας προκαλούν τα όσα καταγγέλλει βορειοκορεάτης, μιλώντας στο πρακτορείο Asia Press: «Στο χωριό μου, τον Μάιο, ένας άνδρας εκτελέστηκε επειδή σκότωσε τα δυο του παιδιά και προσπάθησε να τα φάει. Ενώ η σύζυγός του έλειπε για δουλειές, σκότωσε την μεγαλύτερη κόρη του και επειδή ο γιος του είδε τι είχε κάνει, σκότωσε και τον γιο του. Όταν επέστρεψε η γυναίκα του, της προσέφερε φαγητό λέγοντας: Έχουμε κρέας».
Το πρακτορείο Asia Press που μεταδίδει τις συγκλονιστικές καταγγελίες, έχει έδρα την Ιαπωνία και ισχυρίζεται ότι έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο από «πολίτες- ρεπόρτερ» στην Β. Κορέα, που συλλέγουν στοιχεία από πρώτο χέρι.
Μέχρι στιγμής, η Πιονγιάνγκ, ούτε διαψεύδει ούτε επιβεβαιώνει τις αναφορές για τους θανάτους, αλλά η Independent σημειώνει ότι τα στοιχεία θεωρούνται αξιόπιστα.

Πηγή : http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22769&subid=2&pubid=63773772

Φώτης Κόντογλου :


…Τούτη η Ορθοδοξία που έχουμε και που την κληρονονήσαμε από τους πατεράδες μας, είναι παλιά, είναι βλάχικη Ορθοδοξία, που δεν πάει να την έχουνε μοντέρνοι άν­θρωποι, που ζήσανε στην Ευρώπη και στην Αμερική!
Κάθε τόσο έρχεται στην Ελλάδα μια φουρνιά από νεαρούς θεολόγους, που σπουδάσανε στην Ευρώπη και που δεν μπορούνε πια να χωνέψουνε τίποτα από τα δικά μας. Όλα, τους φαίνονται κουτσά και στραβά, και δουλεύουνε φανατικά για να χαλάσουνε την αγνή και σωστή πίστη του λαού μας. Θά 'λεγε κανένας πως γι' αυτούς έγραψε ο απόστολος Παύλος τα παρακάτω λό­για: «δια τους παρεισάκτους ψευδαδέλφους, οίτινες παρεισήλθον κατασκοπήσαι την ελευθερίαν ημών, ην έχομεν εν Χριστώ Ιησού, ίνα ημάς καταδουλώσωνται» (Γαλάτ. β', 4).
Ο Ορθόδοξος λαός μας έχει, αληθινά, την ελευθε­ρία της πίστεως την εν Χριστώ Ιησού, και τούτοι οι νέοι γραμματείς με τα διπλώματα, θέλουνε να μας καταδουλώσουνε στα αμαρτωλά ορθολογιστικά συ­στήματα της Δύσης.
Οι περισσότεροι σπουδαστές μας, μόλις πατήσουνε στην Ευρώπη απομένουνε  εμβρόντητοι από τις ψευτοφιλοσοφίες που διδάσκουνε κάποιοι σπουδαίοι καθη­γητές, και μάλιστα σε ξένη γλώσσα. Η ξένη γλώσσα τους κάνει μεγάλη εντύπωση! Κατάπληξη τους κάνου­νε κ' οι μεγάλες, πολιτείες, οι φαρδιοί δρόμοι, τα με­γάλα χτίρια, οι λεωφόροι, τα τραίνα, οι λογής-λογής μηχανές, οι αγορές, το πολύ χρήμα, τα βλοσυρά Πανε­πιστήμια. Κι αυτό γίνεται, γιατί οι περισσότεροι απ’ αυτούς τους σπουδαστές είναι χωριατόπουλα, που νοιώθουνε μέσα τους ντροπή για το χωριό τους, κι ό,τι βλέπουνε κι ακούνε, είναι γι’ αυτούς ουρανοκατέβατο!

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


53. Η συνεχής διάθεσις προσευχής, η «προσευχητικότης», αποκτάται μέσα εις την καθολικήν προσευχήν (λατρείαν) της Εκκλησίας. Η ζωή εν τη Εκκλησία είναι πρωτίστως συμμετοχή όλου του είναι μας εις την καθολικήν προσευχήν (λατρείαν) «συν πάσι τοις αγίοις». Τότε όλαι αι αμοιβαίαι σχέσεις ρυθμίζονται ευκόλως και ευαγγελικώς από αυτήν την προσευχητικήν διάθεσιν. Ο άνθρωπος ο οποίος έχει την διαρκή προσευχητικήν διάθεσιν συμπεριφέρεται πάντοτε κατά τρόπον ευαγγελικόν προς τους αδελφούς του, προς όλους τους ανθρώπους, προς όλην την κτίσιν.

Συνεχίζεται 

Παναγία η Λιμνιά


Σε μια γραφική παραλία στον βόρειο Ευβοϊκό, όπου το αρχαίο Ελύμνιο, είναι σήμερα χτισμένη η κωμόπολη της Λίμνης. Στον περικαλλή ναό της είναι θησαυρισμένη η θαυματουργή εικόνα της πολιούχου της Παναγίας της Λιμνιάς. 
Στα 1560, καθώς διασώζει η παράδοση, όταν ήταν σουλτάνος ο Σουλεϊμάν ο μεγαλοπρεπής, ένα τούρκικο πλοίο έπεσε στα μέρη της Κασσάνδρας με κατεύθυνση τη Χαλκίδα. Στο πλήρωμα του καραβιού ήταν κι ένας χριστιανός ναύτης, ο λοστρόμος Δημητρός, άνθρωπος ευλαβής και ηλικιωμένος.
 
Το καράβι πλησίαζε στη Σκιάθο με φουσκωμένα τα πανιά από τον σορόκο. Ξαφνικά ο άνεμος κόπασε. Τότε ο Δημητρός έδωσε εντολή να ρίξουν τις βάρκες στη θάλασσα, για να ρυμουλκήσουν το καράβι.
 
Εκείνη τη στιγμή βλέπει ο λοστρόμος στο πλάι του καραβιού, πάνω στα κύματα, ένα μεγάλο εικόνισμα. Χωρίς να χάσει καιρό, κατεβαίνει σε μια φελούκα, σηκώνει την ιερή εικόνα από το νερό, και προσκυνάει την Παναγία που ήταν ζωγραφισμένη πάνω σε αυτή. Ύστερα ανεβάζει την εικόνα στο κατάστρωμα και την παραδίδει στον πλοίαρχο, στον Τούρκο Μεχμέτ.
 
Αμέσως σηκώνεται δυνατός βοριάς, που κολπώνει τα πανιά. Τα άλμπουρα τριζοβολούν, ενώ η πλώρη σκίζει με ορμή το αφρισμένο κύμα.
 
Παρέκαμψαν τις Σποράδες, μπήκαν στον Ευβοϊκό κι έβαλαν πλώρη για την Χαλκίδα. Μόλις όμως έφθασαν στην περιοχή της Λίμνης, ο άνεμος κόπηκε απότομα και το καράβι ακινητοποιήθηκε. Ρίχτηκαν και πάλι οι βάρκες στη θάλασσα και άρχισαν να το ρυμουλκούν.
 
Ύστερα από ώρες έφθασαν στη βάση του όρους Καντήλι. Εκεί απροσδόκητα ξεσπά καταιγίδα. Τα κύματα σηκώνονται απειλητικά και σπρώχνουν το σκάφος πάλι στη Λίμνη. Μόλις πλησιάζουν εκεί, η τρικυμία σταματά και η θάλασσα πάλι γαληνεύει.
 
Το πλήρωμα κάνει καινούρια προσπάθεια να κατευθύνει το καράβι στον προορισμό του. Ξεσπάει όμως νέα καταιγίδα, πιο απειλητική, και τους σπρώχνει πάλι στη Λίμνη.
 
Ο καπετάνιος και οι ναύτες έχουν απελπιστεί. Δεν μπορούν να διακρίνουν πίσω από τη θαλασσινή περιπέτεια το χέρι της Παναγίας.
 
Τότε φωτίστηκε επιτέλους ο ευλαβής λοστρόμος. Πλησιάζει τον καπετάνιο και του λέει:
 
- Δεν πρόκειται να απαλλαγούμε από αυτήν την ταλαιπωρία, αν δεν βγάλουμε σε αυτήν εδώ τη στεριά την εικόνα της Παναγίας.
 
Ο πλοίαρχος συμφώνησε και ειδοποίησε το χωριό Καστριά- χτισμένο λίγα χιλιόμετρα μακριά από την παραλία- να έρθουν να την παραλάβουν.
 
Δεν άργησε να καταφθάσει ο πιστός λαός, έχοντας επικεφαλείς τους ιερείς, με εξαπτέρυγα, σταυρούς και λαμπάδες. Στην παραλία τους περίμενε ο Δημητρός, που τους παρέδωσε την ιερή εικόνα σαν ατίμητο θησαυρό.
 
Αμέσως φύσηξε φρέσκο αεράκι κι έσπρωξε κατάπρυμνα το ιστιοφόρο με τους ναύτες, κατευθείαν για τον προορισμό τους. Ήταν το « ευχαριστώ » της Παναγίας, η ευαρέσκειά Της για τον κόπο τους.
 
Στο μεταξύ η πομπή ξεκίνησε μεγαλόπρεπα από την παραλία για το χωριό. Εκεί, στον ναό της αγίας Άννας τριγυρισμένον από γέρικες βελανιδιές, πλατάνια και κυπαρίσσια, απόθεσαν τη σεπτή εικόνα. Έψαλαν Παράκληση, δοξολογία, και ευχαρίστησαν τη Θεοτόκο για την ανεκτίμητη δωρεά.
 
Την άλλη μέρα η εικόνα έλειπε από την εκκλησία. Την αναζήτησαν παντού, και τη βρήκαν στην τοποθεσία της σημερινής Λίμνης. Την επανέφεραν στον ναό της αγίας Άννης, αλλά εκείνη επέστρεψε στον ίδιο τόπο.
 
Αυτό επαναλήφθηκε μερικές φορές, κι έτσι κατάλαβαν οι κάτοικοι πως ήταν θέλημά Της να παραμείνει οριστικά εκεί. Έχτισαν λοιπόν μια μικρή εκκλησία και την τοποθέτησαν μέσα σε αυτή.
 
Την ιερή εικόνα ακολούθησαν και οι ίδιοι. Εγκατέλειψαν τα Καστριά και μετοίκησαν στη Λίμνη. Αργότερα, στη θέση του πρώτου ναΐσκου έχτισαν μεγαλόπρεπο ναό, και τον αφιέρωσαν στο Γενέσιο της Θεοτόκου.
 
Κάθε χρόνο, στις 8 Σεπτεμβρίου, γίνεται πανηγυρικός εορτασμός προς τιμήν της Παναγίας της Λιμνιάς. Οι διαστάσεις της εικόνας είναι 95Χ65 εκ. Πάνω σε αυτή εικονίζεται η Παναγία η Γλυκοφιλούσα, ζωγραφισμένη σε σκληρό και βαρύ ξύλο και καλυμμένη με ασημένια επένδυση .

Ο π. Θεόδωρος Ζήσης για τον Άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο


Να πληρώνουν για το κόμμα σας όσοι σας ψηφίζουν?



Ο κ. Τάσος Κουράκης θέλει να επιβληθεί φόρος Πίστης. Όποιος θέλει να εκκλησιάζεται, να αναλάβει μερίδιο της δαπάνης. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εμπνεύστηκε και πρότεινε ειδικό φόρο για όσους θα συμπληρώνουν στη φορολογική τους δήλωση το «πιστεύω» τους ώστε να πληρώνουν ειδικό τέλος χριστιανοσύνης.Δηλαδή αυτοί που έκαναν τα πάντα για να μην αναγράφεται το θρήσκευμα στην ταυτότητα, θέλουν τώρα να τους φακελώσουν για να πληρώνουν φόρο λες και γυρίσαμε στην Τουκοκρατία, τότε που ΜΟΝΟ οι Χριστιανοί πλήρωναν φόρο.

Η ιδέα θα μπορούσε να επεκταθεί. Να δημιουργηθεί νέος πίνακας όπου οι φορολογούμενοι θα δηλώνουν τις προτιμήσεις τους ώστε να μην κόψει το κράτος τις δαπάνες για κάποιες συνήθειες που έχουν ορισμένοι αλλά όχι όλοι οι πολίτες. Για παράδειγμα να δηλώνονται οι πολιτικές προτιμήσεις. Τι κόμμα ψήφισες κύριε? ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ κ.α? Το ξέρεις ότι το κόμμα σου έχει "φεσώσει" το Ελληνικό Δημόσιο τόσα εκατομμύρια ευρώ μέσω θαλασσοδανείων? Ποιός θα τα πληρώσει αυτά? Γιατί να τα πληρωσουμε όλοι? Να τα πληρώσετε εσείς που τους ψηφίσατε.
Το μισθό του Κουράκη γιατί να τον πληρώνουμε όλοι? Να τον πληρώνουν αυτοί που τον «σταύρωσαν», δικιά τους επιλογή δεν είναι? Βλέπετε εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ για κάθε "έξυπνο" επιχείρημα υπάρχει πάντα το αντεπιχείρημα, και συνήθως είναι πιο "εξυπνούλικο".
Στην τελική το πολιτικό μας σύστημα μόνο καταστροφή και «φέσι» μας έχει φέρει, για την Εκκλησία όμως δεν μπορεί να το ισχυριστεί ο κ. Κουράκης, τα γεγονότα άλλα λένε.
Η Εκκλησία χάρισε μανουάλια κι ασημικά για την Επανάσταση. Παραχώρησε γη οποτεδήποτε υπήρξε ανάγκη. Σήμερα επιδίδεται σε φιλανθρωπικό έργο για το οποίο κάνουν επίδειξη άλλοι, όχι οι κληρικοί. Συνήθως όταν διάφοροι δημαρχαίοι φωτογραφίζονται να μοιράζουν συσσίτιο στους φτωχούς, αυτό είτε έχει πληρωθεί από αρχιεπισκοπή ή έχει μαγειρευτεί από εθελοντές ενορίας.
Δύο διαφωτιστικά νούμερα: η Εκκλησία δίνει κάθε χρόνο περί τα 100 εκατομμύρια σε φιλανθρωπικό έργο. Όσον αφορά τον μύθο του αφορολόγητου, καταβάλλονται περί τα 8 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με διάφορους κωδικούς.
Από ότι ξέρουμε τα κόμματα δεν δίνουν τίποτα, αλλά αντιθέτως πέρνουνε, δεν συντηρούν αδιακρίτως όποιον έχει ανάγκη παρά μόνον τα "κομματόσκυλα", με την τσέπη των υπολοίπων μας, βεβαίως.
Εις ανώτερα και σε νέες φαεινές ιδέες εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ και προπαντώς με στέρεα και καλή τεκμηρίωση.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ κ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ : Η ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ


Η αποστολική διαδοχή δεν είναι μόνο μια σειρά χειροτονιών, αλλά συγχρόνως και μετοχή στην αποκαλυπτική αλήθεια. Όταν μια Εκκλησία αποκόπτεται από τον κορμό της Ορθοδόξου Εκκλησίας, λόγω δογματικών διαφορών, αυτό σημαίνει ότι υπολείπεται και στο μυστήριο της ιερωσύνης. Δηλαδή, όταν χάνεται η αποκαλυπτική αλήθεια και υιοθετούνται αιρετικές απόψεις, αυτό έχει συνέπειες και στην αποστολική διαδοχή Διότι οι άγιοι Απόστολοι μετέδιδαν το χάρισμα της ιερωσύνης, αλλά ταυτόχρονα παρέδιδαν, δια της αναγεννήσεως, και όλη την αποκαλυπτική παράδοση. 

Στο σημείο αυτό πρέπει να υπενθυμίσουμε την διδασκαλία του αγίου Ειρηναίου Επισκόπου Λυώνος, στην οποία φαίνεται καθαρά ότι η Εκκλησία συνδέεται στενότατα με την Ορθοδοξία και την Θεία Ευχαριστία, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι
 όταν χάνεται η Ορθόδοξη πίστη, τότε δεν υπάρχει ούτε Εκκλησία ούτε και Θεία Ευχαριστία. Οπότε ο κληρικός που χάνει την ορθόδοξη πίστη αποκόπτεται από την Εκκλησία και, βεβαίως, τότε δεν υφίσταται και η αποστολική παράδοση και η αποστολική διαδοχή. Το ότι ο άγιος Ειρηναίος συνδέει την αποστολική διαδοχή όχι μόνον με την χειροτονία, αλλά και με την διατήρηση της αληθούς πίστεως, φαίνεται από ένα χωρίο: «δια τούτο τοις εν τη Εκκλησία πρεσβυτέροις υπακούειν δει, τοις την διαδοχήν έχουσιν από των Αποστόλων, καθώς επεδείξαμεν, τοις συν τη επισκοπική διαδοχή το χαρισμα της αληθείας ασφαλές, κατά την ευδοκίαν του Πατρός ειληφόσι».