(σ. σ. Οι Αγιορείτες πανηγυρίζουν την απελευθέρωση από τους Τούρκους, και εμείς θρηνούμε την δουλεία τους στον Πάπα...)


E-mail Εκτύπωση PDF
Με την έλευση της φρεγάτας «Σαλαμίς», στο λιμάνι της Δάφνης, την Τετάρτη 14 Νοεμβρίου (1 Νοεμβρίου με το παλιό ημερολόγιο), αρχίζουν οι εκδηλώσεις στην Αθωνική Πολιτεία για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την απελευθέρωση του Αγίου Όρους.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα γίνει υποδοχή της φρεγάτας, στην οποία θα επιβαίνει ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, αντιναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης, στο λιμάνι της Δάφνης, από την Ιερά Επιστασία και στη συνέχεια υποδοχή των μελών της φρεγάτας από την Ιερά Κοινότητα, στον Ιερό Ναό του Πρωτάτου.
Το βράδυ της Τετάρτης θα τελεστεί αγρυπνία στο ναό του Πρωτάτου για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση και την επομένη θα τελεστεί πολυαρχιερατική θεία λειτουργία, με τη συμμετοχή του μητροπολίτη Καρπάθου Αμβροσίου, ο οποίος θα εκπροσωπήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, του μητροπολίτη Ελασσόνας Βασιλείου και του μητροπολίτη Δράμας Παύλου.

Την Πέμπτη, βασική ημέρα των εορτασμών θα γίνει δοξολογία στο ναό του Πρωτάτου και στη συνέχεια πανηγυρική εκδήλωση στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ιεράς Κοινότητας, με τη συμμετοχή των 20 ηγουμένων και των 20 αντιπροσώπων. Στην εκδήλωση θα τιμηθεί ο αρχηγός ΓΕΝ και θα του επιδοθεί αναμνηστικός πίνακας, που έχει φιλοτεχνηθεί από μέλη της Ιεράς Κοινότητας και απεικονίζει το θωρηκτό Αβέρωφ. Στη συνέχεια, θα παρατεθεί γεύμα και ακολούθως οι ηγούμενοι και αντιπρόσωποι θα μεταβούν στο «Σαλαμίς», όπου θα τελεστεί αγιασμός και θα υπάρξει ρίψη 21 κανονιοβολισμών.

Εξάλλου, στις 24 Νοεμβρίου θα τελεστεί επιμνημόσυνη δέση για τον πατριάρχη Ιωακείμ Γ’ από τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο, στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για την απελευθέρωση του Αγίου Όρους.

Για τον εορτασμό της επετείου στον αρχηγό του ΓΕΝ και σε άλλους επισήμους θα επιδοθούν αναμνηστικές πλακέτες, ενώ έχουν εκδοθεί και διάφορα βιβλία για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση.

Φως στα ιστορικά γεγονότα της περιόδου αναμένεται να ρίξει το Ζ’ Διεθνές Συνέδριο της Αγιορείτικης Εστίας με θέμα «Το Άγιον Όρος στα χρόνια της Απελευθέρωσης» που θα διεξαχθεί από 23 έως 25 Νοεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη. Στις 2 Νοεμβρίου 1912, ο ελληνικός στόλος, με επικεφαλής το θωρηκτό «Αβέρωφ», κατευθύνεται προς το Άγιον Όρος, όπου γίνεται αποδεκτός με κωδωνοκρουσίες στις οποίες απαντά με 21 κανονιοβολισμούς. Ύστερα από αιώνες σκλαβιάς, το Άγιον Όρος απελευθερώνεται. 

Πηγή : http://www.agioritikovima.gr/agnea/12114-i-fregata

Ecumenism part of NWO - orthodox-awareness-film [Part 5]


Ο Άγιος Ισαάκ ο Σύριος γράφει πολλά για το «χαροποιόν πένθος» κι ανάμεσα στα άλλα, λέγει:


 Κανένας δεν γνωρίζει τη βοήθεια που έρχεται από τα δάκρυα της μετανοίας, παρά μονάχα εκείνοι που παραδώσανε τις ψυχές τους  σ΄ αυτό το έργο. Κι ο άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος λέγει: πρώτη απ΄ όλες τις αρετές του χριστιανισμού είναι η ταπείνωση, που είναι η αρχή και το θεμέλιο. Δεύτερο είναι το πνευματικό πένθος και η πηγή των δακρύων. Είναι ένα θαύμα ανεκδιήγητο, γιατί τρέχουν τα δάκρυα από τα μάτια και ξεπλύνουν νοερά την ψυχή από τον μολυσμό της αμαρτίας. Ω δάκρυα, που αναβρύζετε από θεϊκό φωτισμό κι ανοίγετε τον ουρανό και μου προξενείτε θεϊκή παρηγοριά… Από τα δάκρυα γεννιέται το να αγαπά κανείς τους εχθρούς του και να παρακαλή το Θεό γι΄ αυτούς, το να στοχάζεται σαν δικές του τις αμαρτίες των άλλων και να κλαίη γι΄ αυτές…

Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.

Εις την ιστορίαν του ανθρωπίνου γένους υπάρχουν τρεις κυρίως πτώσεις: του Αδάμ, του Ιούδα, του πάπα. Η ουσία της πτώσεως εις την αμαρτίαν είναι πάντοτε η ιδία: το να θέλη κάνεις να γίνη καλός δια του εαυτού του. το να θέλη κάνεις να γίνη τέλειος δια του εαυτού του. Το να θέλη κανείς να γίνη θεός δια του εαυτού του. Αλλά τοιουτοτρόπως ο άνθρωπος ασυναισθήτως εξισούται με τον διάβολον. Διότι και αυτός ήθελε να γίνη Θεός δια του εαυτού του, να αντικαταστήση τον Θεόν με τον εαυτόν του. Και εις την υψηλοφροσύνην του αυτήν δια μιας έγινε διάβολος, τελείως κεχωρισμένος από τον Θεόν και όλος εναντίον του Θεού. Η ουσία της αμαρτίας, λοιπόν, πάσης αμαρτίας συνίσταται εις αυτήν την αλαζονικήν αυταπάτην. Αυτή είναι η ουσία και αυτού του διαβόλου, του Σατανά. Αυτό δεν είναι άλλο τι παρά το να θέλη κανείς να μένη εις την φύσιν του, το να μη θέλη εντός του τίποτε, εκτός του εαυτού του. Ο διάβολος ευρίσκεται όλος εις αυτό: εις το να μη θέλη καθόλου τον Θεόν μέσα του, εις το να θέλη να είναι πάντοτε μόνος, πάντοτε να ανήκη εις μόνον τον εαυτόν του, πάντοτε όλος εις τον εαυτόν του, όλος δια τον εαυτόν του, πάντοτε ερμητικώς κλειστός έναντι του Θεού και παντός ό,τι ανήκει εις τον Θεόν. Και τί είναι αυτό;Ο εγωισμός και η φιλαυτία ενηγκαλισμένα εις όλην την αιωνιότητα, δηλαδή η κόλασις. 

Συνεχίζεται.  

Εκκλησιαστικό «Καποδίστρια» ετοιμάζει η «τρόικα»

Οργανωμένο σχέδιο, που θα προκαλέσει τη συγχώνευση εκατοντάδων ενοριών και εν τέλει και ολόκληρων μητροπόλεων, φοβούνται στην Εκκλησία ότι δρομολογεί η «τρόικα». Τα κενά που δημιουργούνται από τη μη πρόσληψη νέων εφημερίων διαρκώς αυξάνονται. Για το 2012, το υπουργείο Παιδείας ενέκρινε την πρόσληψη μόλις εβδομήντα κληρικών. Την ίδια στιγμή θα συνταξιοδοτηθούν περισσότεροι από διακόσιοι ιερείς.

H συνέχεια, ‘’κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more

Του Αββά Παμβώ προς μαθητήν του


…Σου λέγω και τούτο Τέκνον μου, ότι θα έρθει καιρός, οπόταν οι χριστιανοί θα προσθέτουν και θα αφαιρούν και θα μεταβάλουν τας βίβλους των Αγίων Ευαγγελίων και των Αγίων Αποστόλων και των Θεσπέσιων Προφητών και των Ιερών Πατέρων και θα μαλακώνουν τας Αγίας Γραφάς και θα γράφουν τροπάρια και άσματα και λόγους τεχνολογικούς. Και ο νους των θα ξεχυθεί εις αυτούς, θα απομακρυνθούν δε από τα Θεϊκά πρότυπα. Και δια τούτον τον λόγον οι Άγιοι Πατέρες είχαν προαναγγείλει ότι οι μονασταί της ερήμου πρέπει να γράφουν τους βίους των Πατέρων όχι επάνω εις μεμβράνας, αλλά επάνω εις χάρτινους διφθέρας, διότι η ερχόμενη γενεά θα τους μεταβάλλει σύμφωνα με την δική των αρέσκεια. Όθεν και το κακό που μέλλει να προέλθει θα είναι φρικτόν. 

Κατόπιν λέγει ο μαθητής:
 
-Ώστε λοιπόν, Γέροντα, πρόκειται να αλλάξουν οι παραδόσεις και τα έθιμα των Χριστιανών; Μήπως δεν θα υπάρχουν πλέον ιερείς εις την Εκκλησίαν αφού θα βαδίσει προς αυτό το κατάντημα;
 

Τότε ο αββάς εσυνέχισεν:
 
-Εις τους καιρούς εκείνους πλέον, θα κρυώσει η αγάπη του Θεού από τις περισσότερες ψυχές και θα πέσει θλίψις μεγάλη εις τον κόσμον. Το ένα έθνος θα ρίχνεται εναντίον του άλλου. Οι λαοί θα μετακινούνται από τους τόπους των. Οι άρχοντες θα ανακατωθούν, οι ιερωμένοι θα το ρίξουν εις την αναρχίαν, οι δε μοναχοί θα ξεκλίνουν εις την αμέλειαν. Οι εκκλησιαστικοί ηγέτες θα θεωρούν ανάξιον πράγμα να φροντίζουν για την σωτηρίαν τόσον της ιδικής των ψυχής, όσον και του ποιμνίου των και θα περιφρονούν παντελώς ένα τοιούτον ζήτημα. Όλοι θα δείχνουν προθυμίαν και δραστηριότητα προ πάντων δια τα τραπέζια και διά τας ορέξεις των. Θα είναι οκνηροί εις τας προσευχάς και πρόχειροι εις τας κατακρίσεις. Τους βίους και τας διδαχάς και τα παραδείγματα των αγίων Πατέρων δεν θα ενδιαφέρονται μήτε να τα μιμηθούν, μήτε καν να τα ακούσουν, αλλά μάλλον θα κατηγορούν και θα λέγουν ότι, εάν εζούσαμε και μεις εις εκείνα τα χρόνια, έτσι θα συμπεριφερόμεθα. Οι δε αρχιερείς θα υποχωρούν μπροστά στους ισχυρούς της γης. Και θα λύνουν τις διάφορες υποθέσεις, βγάζοντες από πολλές μεριές δώρα και απολαβές λογιών λογιών για λογαριασμό των. Τον πτωχόν δεν θα τον υπερασπίζουν, θα θλίβουν τας χήρας γυναίκας και θα καταπονούν τα ορφανά. Αλλά και εις τον λαόν θα εισχωρήσει ασωτία. Οι περισσότεροι δεν θα πιστεύουν εις τον Θεόν, θα μισούνται αναμεταξύ των και θα αλληλοτρώγονται ωσάν τα θηρία, θα κλέπτουν ο ένας τον άλλον και θα μεθύουν και θα περπατούν ωσάν τυφλοί.
 

Τέλος ξαναρωτά ο μαθητής:
 
-Τι λοιπόν πρέπει να κάνει κάποιος σε κείνη την περίστασιν;
 
Και ο Γέρων Παμβώ απεκρίθη:
 

-Τέκνον μου, εις εκείνους πλέον τους καιρούς, όποιος αν ημπορέσει να σώσει την ψυχή του και να παρακινά και τους άλλους δια να σωθούν, αυτός θα ονομασθεί μέγας εις την βασιλείαν των Ουρανών.