Τιμήθηκε η μνήμη του Κωνσταντίνου Κατσίφα στους Βουλιαράτες


Δεκάδες άνθρωποι ταξίδεψαν απο κάθε μέρος της Ελλάδος να παρευρεθούν στο μνημόσυνο, όμως στο τελωνείο της Κακαβιάς τους απαγορεύεται η είσοδος προς στην Αλβανία με την αιτιολογία ότι είναι ανεπιθύμητοι. Επί Χότζα η Αλβανία είχε ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα, για να μην μπορεί κανείς να βγει, τώρα απαγορεύει την είσοδο, δυστυχώς ο ελληνισμός στην Αλβανία συνεχίζει να βρίσκεται υπό διωγμό.
Με απαγορεύσεις εισόδου στην Αλβανία, αυστηρούς ελέγχους και μπλόκα σε κάθε γωνιά, πραγματοποιήθηκε σήμερα 11.5.2019 στους Βουλιαράτες Βορείου Ηπείρου το εξάμηνο μνημόσυνο στη μνήμη του Εθνομάρτυρα Κωνσταντίνου Κατσίφα. Παρόντες η οικογένεια του, συγγενείς, συγχωριανοί, όσοι κατάφεραν να προσεγγίσουν το χωριό και ο πρόξενος Αργυροκάστρου κ. Λάμπρος Κακίσης.

Himara.gr

Χριστός Ανέστη- PASCHA - the Sunday of the Resurrection - Hymns


Τη ΙΓ΄ (13η) Μαϊου, μνήμη της Αγίας Μάρτυρος ΓΛΥΚΕΡΙΑΣ.

O Συναξαριστής της ημέρας.
Δευτέρα, 13  Μαϊου 2019                             

Γλυκερία η Αγία Μάρτυς του Χριστού ήκμασε κατά τους χρόνους του βασιλέως Αντωνίνου του βασιλεύσαντος κατά τα έτη ρλη΄ -  ρξα΄ (138 – 161) και Σαβίνου του ηγεμόνος, ευρισκομένη εις την Τραϊανούπολιν, την κειμένην εις την παραθαλασσίαν του Αδριατικού κόλπου, Τράνι κοινώς λεγομένην. Όταν δε ποτε εθυσίαζεν ο ηγεμών εις τα είδωλα, η Αγία Γλυκερία, χαράξασα επί του μετώπου της το σημείον του Τιμίου Σταυρού, προσήλθεν εις τον ηγεμόνα, κηρύττουσα και ονομάζουσα εαυτήν Χριστιανήν και δούλην Χριστού.

Μακελειό σε καθολική εκκλησία στην Μπουρκίνα Φάσο -- κύμα τζιχαντιστικής βίας

Ένοπλοι έκαψαν ολοσχερώς μία εκκλησία κατά τη διάρκεια λειτουργίας και σκότωσαν έξι άτομα, μεταξύ των οποίων και έναν ιερέα, στην πόλη Ντάμπλο της Μπουρκίνα Φάσο, αναφέρουν οι τοπικές αρχές.
Η επίθεση, η δεύτερη εναντίον εκκλησίας τις τελευταίες εβδομάδες στη χώρα, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης κυριακάτικης λειτουργίας, με τους ένοπλους να εισβάλουν στο εσωτερικό του ναού και να πυροβολούν αδιακρίτως τους παρευρισκομένους. Ακολούθως, έβαλαν φωτιά στο ναό, πριν εγκαταλείψουν το σημείο. Παρά την παράδοση θρησκευτικής ανεκτικότητας της αφρικανικής χώρας, ένα κύμα τζιχαντιστικής βίας από ομάδες με διασυνδέσεις στην Αλ Κάιντα, το Ισλαμικό Κράτος και την τοπική εξτρεμιστική οργάνωση Ανσαρούλ Ισλάμ βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2016.

Τῶν θλιβομένων Χαρά


Θησαυρὲ ζωῆς ἀκηράτου, νεφέλη φέρουσα τὴν οὐράνιον δρόσον τοῖς ἐπὶ γῆς, λαμπὰς τοῦ ἀπροσίτου φωτός, κλίμαξ μετάρσιος, διἧς οἱ ἐπουράνιοι Ἄγγελοι πρὸς ἡμᾶς κατεφοίτησαν, τῶν χειμαζομένων λιμήν, τῶν θλιβομένων χαρά, τῶν ἀδικουμένων προστάτις, τῶν πενθούντων παράκλησις, τῶν ἀβοηθήτων βοήθεια, τῶν ἀσθενούντων ῥῶσις, τῶν καταπονουμένων ἀντίληψις, τῶν τυφλῶν βακτηρία, τῶν πεπλανημένων σωτήριος ὁδηγός, τῶν ἐν ἀνάγκαις ἐπίκουρος ἀσφαλής.

Ἀγίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου

«Καί συνέτριψας μοχλούς αἰωνίους...» (Τό σπήλαιον τοῦ Πλάτωνος) -- Γράφει ὁ κ. Λουκᾶς Μπακάλης, φιλόλογος

Αἰῶνες πρὶν ἀπὸ τὴ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ, ὁ ἑλληνικὸς - ὅπως καὶ ὁ ὑπόλοιπος, πλὴν τοῦ ἑβραϊκοῦ- κόσµος, ζοῦσε στὸ σκοτάδι τῆς ἀγνωσίας τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ καὶ στὴν πλάνη τῶν εἰδώλων. Οἱ ἄνθρωποι, ὡς «µὴ ἔχοντες ἐλπίδα», κατατρυχόµενοι ἀπὸ τὰ καθηµερινὰ πιεστικὰ καὶ συνεχῶς ἄλυτα προβλήµατά τους, παραδίδονταν χωρὶς φραγµοὺς στὰ πάθη τους, τὰ ὁποῖα µὲ τὴ σειρά τους, τοὺς ὑποδούλωναν στὶς ἐπιθυµίες τῆς σάρκας καὶ τῶν αἰσθήσεων... Καὶ συνεχῶς κατέβαιναν ἠθικὰ ὅλο καὶ «πιὸ βαθιὰ στοῦ κακοῦ τὴ σκάλα». Οἱ κοινωνίες εἶχαν φθάσει στὸ ἔσχατο σηµεῖο τῆς σήψης: Οἱ ἐλεύθεροι ἄνθρωποι γιὰ ἐλάχιστα χρέη καταντοῦσαν δοῦλοι. Οἱ δοῦλοι λογαριάζονταν ὡς ζῷα. Οἱ ἀδύνατοι καὶ ἀνήµποροι πετάγονταν στοὺς Ἀποθέτες καὶ τὸν Καιάδα. Οἱ γέροντες ἄνω τῶν 60 ὑποχρεώνονταν νὰ πιοῦν κώνειο, γιὰ νὰ φύγουν ἀπὸ τὴ ζωή «οἰκειοθελῶς» (νῆσος Κέα καὶ ἄλλου). Οἱ γυναῖκες καὶ τὰ παιδιά, τέλος, εἶχαν τὴν ἀξία εὐτελοῦς ἀντικειµένου (res), χωρὶς κανένα δικαίωµα. Ἀληθῶς, «homo homini lupus»!

Ανάπαυση μέσα στο μόχθο …! -- του αειμνήστου Ιωάννου Κορναράκη, Καθηγητού Παν. Αθηνών

Η βασική επιδίωξη των τεχνολογικών κατακτήσεων εντοπίζεται εύστοχα στην εξασφάλιση κάθε φορά και τελειότερων ανέσεων μέσα στην περιοχή του ανθρωπίνου βίου. Η τεχνολογική πρόοδος δηλαδή υπηρετεί δουλικά και ασταμάτητα μια βασική αδυναμία της ανθρωπίνης προσωπικότητος, την ακατάσχετη τάση για άνεση, για ανάπαυση!
Φαίνεται ότι η νοσταλγία του Παραδείσου, την οποία και ο Μπερδιάγιεφ υπογραμμίζει, συμπυκνώνεται σήμερα (στην κοσμική της διαστροφή) σε μια ψυχική ροπή προς την αμεριμνησία, τη νωχέλεια, την ανάπαυση του σώματος και του νου. Ο τεχνολογικός αιώνας μας, όπως διαμορφώνει τη ζωή μας, εντείνει συνεχώς την ψυχική δίψα για άνεση, για ανάπαυση. Ήδη ο αιώνας αυτός κατόρθωσε να περιορίσει πολλές αναγκαίες εργασίες του ανθρώπου στην απλή πίεση ενός διακόπτη ή ενός ηλεκτρικού πλήκτρου. Έτσι ο σύγχρονος τεχνολογικός άνθρωπος εμπιστεύεται τις προσδοκίες και τις κρυφές αγωνίες του, για ανάπαυση και άνεση, σε μερικά θαυματουργικά κουμπιά. Θέλει να κινεί μόνο το δακτυλάκι του σε κάθε βασικό ή δευτερεύον έργο της ζωής και … τίποτε περισσότερο!!

Το Αρχιεπισκοπικό Συμβούλιο των Ελλήνων της Αμερικής απηγόρευσε στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο να εκλέξει Αρχιεπίσκοπο

Οι Αρχές δεν θα τον αφήσουν να κατέβει ούτε από το αεροπλάνο.
Το θέμα της γνωμοδότησης του Αρχιεπισκοπικού Συμβουλίου προς το Φανάρι για τον διάδοχο του αρχιεπισκόπου Δημητρίου, ήταν το δεύτερο σημαντικό θέμα της πρώτης μέρας της συνεδρίασης. Όπως έγινε γνωστό, το Οικουμενικό Πατριαρχείου ζήτησε εγγράφως την Πέμπτη από το Αρχιεπισκοπικό Συμβούλιο να επιδώσει κατάλογο με πέντε υποψηφίους μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής, προς εξέταση από την Ιερά Σύνοδο, πριν τη συνεδρίασή της στο Φανάρι, το Σάββατο.
Το Καταστατικό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής προνοεί αυτή τη διαδικασία, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στην Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο της Αμερικής και στο Αρχιεπισκοπικό Συμβούλιο να εκφράσουν συμβουλευτικά τη γνώμη τους «εγκαίρως». Το επίμαχο άρθρο 13 αναφέρεται και σε πιθανότητα μετάβασης αντιπροσωπείας στο Φανάρι για διαβουλεύσεις.