Περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ :

 Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἄν εὑρεθῇ ἐνώπιον προτάσεως περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα ἤ οἱασδήποτε ἄλλης ἑορτῆς μετά τῶν ἑτεροδόξων, ὀφείλει νά ἀρνηθῇ καί συζήτησιν κἄν περί τοῦ θέματος. Τοιαύτη συζήτησις πρέπει νά ἀποκλεισθῇ παντί σθένει καί πάσῃ θυσίᾳ, διότι ἀποτελεῖ ἀνατροπήν ἐκ τῶν θεμελίων τῆς Ὀρθοδόξου Δογματικῆς καί ἰδίᾳ τῆς Ἐκκλησιολογίας. Ἤ πιστεύομεν ὅτι εἴμεθα ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία ἤ δέν πιστεύομεν. Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία πεποιθυΐα ὅτι αὕτη καί μόνη εἶνε τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ὁ στύλος καί τό ἑδραίωμα τῆς Ἀληθείας, τό Ταμεῖον τῆς Χάριτος, τό Ἐργαστήριον τῆς Σωτηρίας, ἐνδιαφέρεται μέν ζωηρότατα περί τῆς εἰς αὐτήν ἐπιστροφῆς τῶν πεπλανημένων, ἀδιαφορεῖ ὅμως τελείως περί τῶν ἐσωτερικῶν αὐτῶν ζητημάτων, ἐν ὅσῳ οὗτοι μένουν ἐν τῇ πλάνῃ. Ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἠθέλησε νά θεσπίσῃ κοινόν ἑορτασμόν, ἀλλά διά τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας, οὐχί διά τούς ἐκτός αὐτῆς εὑρισκομένους. Δέν συνεζήτησεν οὔτε μετά τῶν Γνωστικῶν, οὔτε μετά τῶν Μαρκιωνιτῶν, οὔτε μετά τῶν Μανιχαίων, οὔτε μετά τῶν Μοντανιστῶν, οὔτε μετά τῶν Δονατιστῶν, ἵνα εὕρῃ βάσιν συνεννοήσεως περί κοινῶν ἑορτασμῶν. Καί ὅτε βραδύτερον ἀπεκόπησαν ἐκ τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας οἱ Ἀρειανοί, οἱ Νεστοριανοί, οἱ Μονοφυσῖται οἱ Εἰκονομάχοι κ.λπ. κ.λπ., ἡ Ἐκκλησία οὐδέποτε διενοήθη νά προέλθῃ εἰς συνεννοήσεις μετ᾽ αὐτῶν πρός θέσπισιν κοινοῦ ἑορτασμοῦ εἴτε τοῦ Πάσχα εἴτε οἱασδήποτε ἄλλης ἑορτῆς. Ἡ Ἐκκλησία ρυθμίζει τά ζητήματα Αὐτῆς, λαμβάνουσα ὑπ᾽ ὄψιν ἀποκλειστικῶς καί μόνον τό συμφέρον τῶν μελῶν Αὐτῆς καί οὐχί τάς ἐπιθυμίας τῶν ἐκτός Αὐτῆς εὑρισκομένων. Ἄν οἱ ἑορτασμοί τῶν αἱρετικῶν συμπίπτουν μετά τῶν τοιούτων τῆς Ἐκκλησίας, ἄς συμπίπτουν. Ἄν δέν συμπίπτουν, ἄς μή συμπίπτουν. Ἡ Ἐκκλησία δέν συσκέπτεται ἐπί ἴσοις ὅροις μετά τῶν αἱρετικῶν. Διαλέγεται βεβαίως μετ᾽ αὐτῶν, ἀλλ᾽ ἵνα δείξῃ εἰς αὐτούς τήν ὁδόν τῆς ἐπιστροφῆς. Τό νά συγκροτῶνται ‘Οἰκουμενικά Συμπόσια’ ἤ ἄλλου τύπου Συνέδρια μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων καί τῆς πανσπερμίας τῶν αἱρετικῶν καί ἐν αὐτοῖς νά συσκεπτώμεθα περί καθορισμοῦ κοινῶν ἑορτασμῶν, ἐμμενόντων ὅμως καί τῶν μέν καί τῶν δέ (Ὀρθοδόξων καί αἱρετικῶν) ἐν τοῖς οἰκείοις Δογματικοῖς χώροις, τοῦτο ἄγνωστον καί ἀδιανόητον ὄν εἰς τήν ἱστορίαν τῆς Ἐκκλησίας, ὄζον δέ ἀπαισίου θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ καί τεῖνον εἰς τήν καθιέρωσιν τῆς ἁρμονικῆς καί ἀδιαταράκτου συνυπάρξεως ἀληθείας καί πλάνης, φωτός καί σκότους, μόνον ὡς ‘σημεῖον τῶν καιρῶν’ δύναται νά ἑρμηνευθῆ.

Ο Δημήτριος Χατζηνικολάου σχολίασε την ανάρτηση "1η Ἀπόφασις τῆς Συνόδου τοῦ 1583"

Ξέχασες τόν ἄλλον κρυπτο-οικουμενιστήν, τόν π. Ἐπιφάνιον Θεοδωρόπουλον, ὡς τόν «φόβον καί τρόμον» τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ.! Ἤ τόν κρατᾶς γιά ἄλλο «σχόλιον», ὥστε νά εἰσπράξῃς ἄλλο ἕνα €0,60; Εἰς τήν λυσσώδη μανίαν του νά πολεμήσῃ τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ., περιέπεσεν ὁ δυστυχής εἰς τήν φοβεράν αἵρεσιν τοῦ «Δυνητισμοῦ», ὅτι ὁ 15ος Κανών τῆς ΑΒ Συνόδου δίδει δῆθεν τήν ἐπιλογήν τῆς κοινωνίας μέ τούς Οἰκουμενιστάς, ἐνῷ, ἀντιθέτως, ὅλες οἱ Γραφές, ὅλες οἱ Σύνοδοι καί ὅλοι οἱ Πατέρες ἀπαγορεύουν τήν κοινωνίαν μέ τήν αἵρεσιν: «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι καί πᾶσαι αἱ θεῖαι Γραφαί φεύγειν τούς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καί τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι» (Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός, Patrologia Graeca, τόμος 160, σ. 101). Σημειωτέον ὅτι ὁ Ἅγιος δέν ὁμιλεῖ κἄν γιά αἱρετικούς, ἀλλά γιά «ἑτερόφρονας»! Εἶναι, βλέπεις, ΔΟΓΜΑ πίστεως τό ὑποχρεωτικόν τῆς ἀποτειχίσεως ἀπό τήν αἵρεσιν, ἀκόμη καί πρίν αὐτή κατακριθῇ ὑπό Συνόδου! Βλ. Δοσιθέου Ἱεροσολύμων «Τόμον Χαρᾶς», σελ. 573, ὅπου ὁ Ἅγιος Μελέτιος Γαλησιώτης, μαζί μέ τόν συν-ομολογητήν του Γαλακτίωνα Γαλησιώτην ἐκράτησαν τήν ἀκόλουθον στάσιν πρός τόν διώκτην των, τόν ἑνωτικόν (=οἰκουμενιστήν) αὐτοκράτορα Μιχαήλ Η' Παλαιολόγον τόν ἀζυμίτην: «τρανῶς ὡμολόγουν τοῦ τῶν πατέρων εἶναι δόγματος καί μή κοινωνεῖν αἱρέσει, πρός τῶν πατέρων ἀριδήλως καί πρό τοῦ γενέσθαι ἀπελεγχθείσῃ». Συνεπῶς, ὅπως ἔχω ἀποδείξει εἰς μίαν σειράν πέντε ἄρθρων μου στόν «Ὀρθόδοξον Τύπον», ἡ ἀποτείχισις εἶναι ὑποχρεωτική ἀκόμη καί ἀπό ἀκρίτους αἱρετικούς! Αὐτά γιά τήν αἵρεσιν τοῦ «Δυνητισμοῦ», τό δεκανίκι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὁ ὁποῖος θά κατέρρεε χωρίς αὐτό τό δεκανίκι. Ὁ ἄλλος «φόβος καί τρόμος» τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ. εἶναι ὁ ἐπίσης δυστυχής π. Εὐθύμιος, ὁ ὁποῖος ἐπίσης ἀγωνίζεται λυσσωδῶς κατά τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ. καί ὑπέρ τῆς αἱρέσεως τοῦ ν.ἑ., ἐπιστρατεύοντας ψεύδη (ὅπως ὅτι δῆθεν οἱ τοῦ π.ἑ. εἶναι ... «ἡμερολάτραι») καί χονδροειδεῖς διαστρεβλώσεις τῆς Ἀληθείας, παραθεωρώντας σκανδαλωδῶς τό ΓΕΓΟΝΟΣ ὅτι τό ν.ἑ., ὡς ἕν ἀκόμη δεκανίκι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ποδοπατεῖ φανερά τέσσερα δόγματα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί σιωπηρῶς ἀνατρέπει ὁλόκληρον τήν Ὀρθοδοξίαν! Ὅλ' αὐτά ἀποδεικνύονται εἰς τά ἀκόλουθα ἄρθρα μου:

https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/12/blog-post_16.html
https://orthodox-voice.blogspot.com/2022/12/blog-post_11.html
https://orthodox-voice.blogspot.com/2019/08/blog-post_768.html
https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/10/blog-post_62.html
https://orthodox-voice.blogspot.com/2024/04/blog-post_9.html#more

https://www.triklopodia.gr/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%E1%BD%91/

https://orthodox-voice.blogspot.com/2024/09/blog-post.html

Κάρτα τοῦ Πολίτη:

 «Δέν θά γίνουμε σφραγισμένα μοσχάρια στόν σταῦλο τῆς παγκοσμιοποίησης». Αὐτόν ἀκριβῶς τόν σταυλισμό μας ἐπιδιώκουν σήμερα τά ἀόρατα σιωνιστικά κέντρα ἐξουσίας. Ἀφοῦ μᾶς ἐξανδραποδίσουν καί μᾶς ἀπονευρώσουν ψυχικά καί σωματικά, στοχεύουν νά μᾶς μεταβάλλουν σέ μεταλλαγμένους ἀνθρώπους, ἄψυχους, ἀπνευμάτιστους καί ἀνερμάτιστους, χωρίς πνοή, χωρίς θέληση, χωρίς ἐλπίδα καί σκοπό, χωρίς νά προσδοκοῦν καί νά βλέπουν πρός τόν οὐρανό.

Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ὄντως ἡ Ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν ἔγινε!

 «Μετά τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εὑρισκόμεθα σχεδόv εἰς τελείαv κοινωνίαv»!

Μέ ἄλλα λόγια, κατά τόν Πάπα Παῦλο Στ’ ἡ Ἕνωση ἔγινε, ἀλλά δέν εἶναι ἀκόμα «τελεία»!

Ἡ ἄποψη αὐτή ὑποστηρίζεται συνεχῶς μέχρι σήμερα ἀπό τούς Λατίνους καί τούς Λατινόφρονες τοῦ Φαναρίου. Καί εἶναι ἀπό μιά σκοπιά σωστή. Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι ὄντως ἡ Ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν ἔγινε! Αὐτό πού ἀπομένει εἶναι μόνο ἡ ἀποκάλυψη της στούς πιστούς, ὡς καί ἡ ἀποδοχή της ἀπ’ αὐτούς. Αὐτό  ὅμως θά γίνη ὅταν πάπας καί Πατριάρχης «κοινωνήσουν» ἀπό τό «Κοινό Ποτήριο», ὅπως ἤδη «κοινωνοῦν» μετά τό 1965, σέ πολλές περιπτώσεις, λοιποί κληρικοί καί λαϊκοί ἀπό τίς δύο «ἐκκλησίες» τους»!

Είμεθα πλάσματα Θεού με υιοθεσίαν.

Οι άνθρωποι, δεν είναι μοιραία όντα επί της γης. Δεν είναι ακατανόητον συνονθύλευμα σκοτεινών δυνάμεων. Δεν είναι αποίμαντος αγέλη περιέργων ζώων. Ούτε είδος μικράς αξίας. Είμεθα πλάσματα Θεού με υιοθεσίαν. Είμεθα λογικά ζώα με ηθικότητα. Ερχόμεθα ως χιόνες από τα υψηλά όρη της θείας επικρατείας. Καταβαίνομεν από την άϋλον Βασιλείαν του Θεού και σαρκούμεθα εις την γην. Είμεθα αντικείμενον της αγάπης Εκείνου, Όστις αγρυπνεί εφ’ ημών και θάλπει την ψυχήν μας, που είναι άϋλος. Είμεθα τα απλούστερα λογικά όντα, εφ’ όσον παραμένομεν εις την ηθικήν τάξιν μας. Αποτελούμεν μίαν θαυμασίαν πνευματικήν αρμονίαν. Με λογικότητα και ελευθερίαν μας κατεκόσμησεν. Μας προώρισεν εις ομοίωσίν Του. Άρρητος η τιμή. Απερίληπτος η δόξα. Αλλά βαρεία η ευθύνη.


μ.θ.δ.

«Εμίσησα Εκκλησίαν Πονηρευομένων»

Το στυγερώτερον έγκλημα εις βάρος της αγίας μας Ορθοδοξίας είναι η ανοχή των Αιρέσεων και των Αιρετικών. Ασεβέστατα κηρύσσονται από Ορθοδόξους (;) ποιμένας αιρέσεις φοβεραί, και ανεμπόδιστα κινούνται Αιρεσιόφρονες Ποιμένες (;) μεταξύ της Ποίμνης του Χριστού! Έπαυσε, φαίνεται, εις ωρισμένους να λειτουργή το αισθητήριον της Ορθοδοξίας και η Εκκλησιαστική συνείδησις  έχει επικινδύνως αμβλυνθή, ώστε να μη διακρίνωνται τα Αγιοπνευματοχάρακτα σύνορα της Ορθοδοξίας από την πλάνην και την Αίρεσιν. Ποίοι άραγε ευθύνονται δια την τραγικήν αυτήν ψυχικήν τύφλωσιν; Κατ΄ αρχήν όλοι· προ παντός όμως οι Ποιμένες!  «Ποιμένες πολλοί διέφθειραν τον αμπελώνα μου, εμόλυναν την μερίδα μου…» (Ιερ. 12, 10), θρηνωδεί ο προφήτης Ιερεμίας· και προσθέτει: «Ω οι ποιμένες (…) Υμείς διεσκορπίσατε τα πρόβατά μου και εξώσατε αυτά…» (Ιερ. 23, 1-3).  Δυστυχώς Πατριάρχαι, Αρχιερείς, Επίσκοποι, Ηγούμενοι, με έναν λόγον Ποιμένες εμολύνθησαν από τον Οικουμενισμόν, ώστε να έχουν συνηθίσει εις τας Οικουμενιστικάς βλασφημίας και να μη ενοχλούνται από τα κηρύγματα των Αιρέσεων, δια των οποίων βάλλεται, εξοντωτικώς η Αγία μας Ορθόδοξος Εκκλησία. Φαίνεται, ότι εις την εποχήν του Υλιστικού Ευδαιμονισμού δεν θεωρείται πλέον υπέρτατος σκοπός της Εκκλησίας η αγιότης, αλλά η κοσμική σκοπιμότης.

Διαχρονικαὶ θέσεις

Ο Παπισμὸς δεν απεκήρυξε τας κακοδοξίας και τας αιρέσεις του. Ο Οικ. Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος πραγματοποιεί  την ψευδοένωσιν κάμνων απαραδέκτους υποχωρήσεις και συμβιβασμοὺς μετὰ των Παπικών. Οφείλει όμως να γνωρίζῃ ότι πάσα Ένωσις, αγνοούσα την δογματικὴν ένωσιν εν τη Ορθοδόξω πίστει,  καταδικάζεται ως ανίερον πραξικόπημα υπὸ της Πανορθοδόξου Εκκλησιαστικής Συνειδήσεως, οι δε Επίσκοποι, οι οποίοι  αποτολμούν πραξικοπηματικὴν ένωσιν,  εκπίπτουν αυτομάτως της Ορθοδόξου Πίστεως και  ευρίσκονται εις την παράταξιν των Εξωμοτών, φέροντες ως άλλοι Βησσαρίωνες, το αιώνιον στίγμα του προδότου της Ορθοδοξίας.

Στην Ορθοδοξία συντελείται η προσωπική κοινωνία και συνάντηση του πιστού με τον Θεό

Η Ορθοδοξία είναι η αποκάλυψη του Θεού με την ενανθρώπιση του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος. Δεν είναι δηλαδή η Ορθοδοξία απλώς μία θρησκευτική τελετουργία ή θρησκευτική γνωσιολογία και θρησκευτικός στοχασμός. Στην Ορθοδοξία συντελείται η προσωπική κοινωνία και συνάντηση του πιστού με τον Θεό, ο Οποίος στις σχέσεις Του με τον άνθρωπο δεν είναι μόνο Θεός , αλλά Θεάνθρωπος. Και η συνάντηση και κοινωνία του πιστού με τον Θεάνθρωπο συντελείται με την βιωματική ένταξή του στο Σώμα του Χριστού, την Αγία Εκκλησία Του και την μέθεξη της Θείας Χάριτος με τα μυστήρια της Εκκλησίας. Χωρίς την βιωματική αυτή ένταξη είναι αδύνατη η λύτρωση, η αναγέννηση και τελείωση του ανθρώπου. Η Ορθοδοξία ως καθαρώς πνευματική βασιλεία του Χριστού έχουσα αποκλειστικό σκοπό την πνευματική αναγέννηση, απολύτρωση και θέωση του ανθρώπου, αποτελεί την μοναδική δυνατότητα για την διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και συνεπώς κοινοτήτων με ανθρώπινο πρόσωπο, όπως απέδειξε με την δισχιλιετή προσφορά Της στην ανθρωπότητα.

1η Ἀπόφασις τῆς Συνόδου τοῦ 1583

 1η Ἀπόφασις τῆς Συνόδου τοῦ 1583, ἡ ὁποία ὑπογράφεται ἀπό τούς Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, Ἱερεμία, Ἀλεξανδρείας, Σίλβεστρο, Ἱεροσολύμων, Σωφρόνιο καί ἀπό τούς ὑπόλοιπους παρόντες Ἀρχιερεῖς:


Κανών Ζ': " Ὅποιος δέν ἀκολουθᾶ τά ἔθιμα τῆς Ἁγίας Ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας, καθώς αἱ ἑπτά Ἅγιαι Οἰκουμενικαί Σύνοδοι ἐθέσπισαν, καί τό Ἅγιον Πάσχα καί τό Μηνολόγιον καλῶς ἐνομοθέτησαν νά ἀκολουθῶμεν, καί θέλει νά ἀκολουθᾶ τό νεοεφεύρετον Πασχάλιον καί νέον Μηνολόγιον τῶν ἀθέων ἀστρονόμων τοῦ Πάπα, καί ἐναντιώνεται εἰς αὐτά ὅλα καί θέλει νά ἀνατρέψῃ καί νά χαλάσῃ τά πατροπαράδοτα δόγματα καί ἔθιμα τῆς Ἁγίας Ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας, ἄς ἔχει τό ἀνάθεμα καί ἔξω τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας καί τῆς τῶν Πιστῶν ὁμηγύρεως ἄς εἶναι.

Ἐσεῖς δέ οἱ εὐσεβεῖς καί Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί μένετε ἐν οἷς ἐμάθετε, ἐγεννήθητε καί ἀνετράφητε καί, ὅταν τό καλέσῃ ὁ καιρός καί ἡ χρεία, καί αὐτό τό αἷμα σας νά χύνετε, διά νά φυλάξετε τήν πατροπαράδοτον πίστιν καί ὁμολογίαν σας καί νά φυλάγεσθε ἀπό τῶν τοιούτων, καί προσέχετε, ἵνα καί ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός σᾶς βοηθᾶ, ἅμα καί ἡ εὐχή τῆς ἡμῶν μετριότητος εἴη μετά πάντων ὑμῶν. Ἀμήν."
1583 Ἰνδικτίων ιβ΄, Νοεμβρίου κ' "

Ο Δημήτριος Χατζηνικολάου σχολίασε την ανάρτηση "1η Ἀπόφασις τῆς Συνόδου τοῦ 1583"


@4 Απριλίου 2025 στις 7:10 μ.μ.
Τό γεγονός ὅτι τό «Λατινικόν Καλεντάριον» κατεκρίθη ὑπό τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου τοῦ 1583 εἶναι καταγεγραμμένον εἰς βιβλία Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας, ὅπως π.χ. τοῦ Μελετίου,Μητροπολίτου Ἀθηνῶν. Βλ. Γ’ Τόμος, Βιέννη 1784, σελ. 402 (http://invenio.lib.auth.gr/record/125916), ὅπου ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς: «Πατριαρχεύοντος τότε τοῦ Ἱερεμίου σύνοδος Μητροπολιτῶν συνήχθη ἐν Κωνσταντινουπόλει τῷ αφπγ’. ἐπιδημήσαντος καί Σιλβέστρου τοῦ Ἀλεξανδρείας, ἥτις κατακρίνασα τό καινοτομηθέν ὑπό Γρηγορίου τοῦ Ρώμης Καλενδάριον, δέν τό ἐδέχθη, κατά τήν αἴτησιν τῶν Λατίνων». Δεδομένου ὅτι τό γεγονός αὐτό εἶναι ἀδιαμφισβήτητον, οἱ Οἰκουμενισταί ἐφηῦραν ἄλλην ὁδόν διά νά τό ἐκμηδενίσουν στά μάτια τῶν ἀδαῶν: τήν ὁδόν τῆς δῆθεν πλαστότητος αὐτῆς τῆς ἀποφάσεως. Ὁμιλοῦν, λοιπόν, διά κάποιον μοναχόν Ἰάκωβον Νεοσκητιώτην, ὁ ὁποῖος περί τό 1870 ἐπλαστογράφησε δῆθεν τήν ὡς ἄνω ἀπόφασιν (σιγίλλιον). Τοῦτο, ὅμως, δέν προκύπτει ἀπό κάπου, οὔτε ὑπῆρχε κίνητρον νά τό κάμῃ κάποιος, δεδομένου ὅτι ἡ ἡμερολογιακή διαμάχη ἦλθε μερικές δεκαετίες ἀργότερον. Ἐπιπλέον, ἡ ἀπόφασις αὐτή εἶναι πλήρως ἐνηρμονισμένη μέ τήν Συνοδικήν κατάκρισιν τοῦ παπικοῦ καλενταρίου, ἄρα εἶναι ἀπολύτως ἀξιόπιστος. Διά πρώτην φοράν, τώρα βλέπω ὅτι ὑπάρχει καί τρίτη ὁδός ἐκμηδενίσεως τῆς ἐν λόγῳ ἀποφάσεως: ὅτι δῆθεν «ἐκαινοτόμησαν» οἱ Πατέρες! Καί ὅλ' αὐτά γράφονται ὅταν εἶναι πλέον πασιφανές ἀκόμη καί στίς ... πέτρες ὅτι ἡ προσαρμογή τοῦ ἡμερολογίου καί τοῦ Πασχαλίου ἔγιναν μέ στόχον νά συνεορτάζουν οἱ Ὀρθόδοξοι μέ τούς αἱρετικούς, διευκολύνοντας ἔτσι τήν ἕνωσιν μέ αὐτούς! (Ἡ προσαρμογή τοῦ Πασχαλίου ἔγινε μόνον εἰς τήν «ἐκκλησίαν» τῆς Φινλανδίας μέχρι τώρα, ἀλλ' ἔρχεται καί ἡ γενική.)

τό τοῖς πατρᾶσιν διορισθέν περί τοῦ Ἁγίου καί σωτηρίου Πάσχα.

 

πόφασις το 1593, ποία πογράφεται πό τούς Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, ερεμίαν, λεξανδρείας, Μελέτιον Πηγν, ντιοχείας, ωακείμ καί εροσολύμων, Σωφρόνιον καί τήν περί ατούς εράν Σύνοδον τν ρχιερέων:
"
παρασάλευτον διαμένειν βουλόμεθα τό τος πατρσιν διορισθέν περί το γίου καί σωτηρίου Πάσχα. χει δέ οτως:
παντας τούς τολμντας παραλύειν τούς ρους τς γίας καί Οκουμενικς πρώτης Συνόδου, τς ν Νικαί συγκροτηθείσης πί παρουσί το εσεβος καί Θεο-φιλεστάτου βασιλέως Κωνσταντίνου περί τς γίας ορτς το Σωτηρίου Πάσχα, κοινωνήτους καί ποβλήτους εναι τς κκλησίας, ε πιμένειν φιλονικώτερον, νιστάμενοι πρός τά καλς δεδιδαγμένα. Καί τατα γήσθω περί τν λαϊκν.

Ε
δέ τις τν προεστώτων τς κκλησίας πίσκοπος Πρεσβύτερος, Διάκονος, μετά τόν ρον τοτον, τολμήσειεν πί διαστροφ τν λαν καί ταραχ τν κκλησιν διάζειν, καί μετά τν Λατίνων καί ουδαίων πιτελεν τό Πάσχα, τοτον γία Σύνοδος ντεθεν δη λλότριον κανε τς κκλησίας. Δε δέ στοιχεν τ τν Πατέρων κανόνι, μέχρι καί σήμερον Θεο χάριτι, , καθ’ δε καί τά λοιπά το Θεο κκλησία διαφυλάττει.
ν τει σωτηρί, Ζρα΄: αφηγ,΄ Φεβρουαρίου ιβ΄ 1593."

Τό πρόβλημα πού
νακύπτει μέ τό Σιγγίλιον, πως τό ντέγραψε Μοναχός άκωβος Νεοσκητιώτης καί βρίσκεται στήν . Μ. Παντελεήμονος στό γιον ρος μέ ριθμ. Κώδ. 772, ντοπίζεται στό τι φέρεται πό τόν Μοναχόν άκωβον νά τό πογράφει τό 1593 καί Πατριάρχης Σίλβεστρος, ποος εχε ποθάνει τό 1590 στή Ρόδο[1].

Ο
καινοτόμοι Νεοημερολογίτες ποστηρίζουν κόμη τι μόνον σοι κολουθήσουν τό Νέον Πασχάλιον ναθεμα-τίζονται πό τήν Σύνοδο το 1593 καί χι σοι κολουθήσουν Νέον μερολόγιον-Μηνολόγιον, τήν δέ Σύνοδον το 1583 πί ερεμίου το Β΄ θέλουν νά τήν γνοον καί τήν πόφαση τς Συνόδου τήν θεωρον πλαστή (!), πως μς τήν διέσωσαν ο στορικοί.

μοναχός άκωβος ντέγραψε σέ να καί τό ατό χειρόγραφο καί τίς δύο ποφάσεις, τόσο τήν το 1583 σο καί κείνη το 1593. Στό τέλος το χειρογράφου ναφέρει τά νόματα τν Πατριαρχν, ερεμίου, Κωνσταντινουπόλεως, Σιλβέστρου, λεξανδρείας καί Σωφρονίου, εροσολύμων, ο ποοι, κατά τίς διάψευστες μαρτυρίες λων τν στορικν πέγραψαν τήν στορικήν πόφαση το 1583, μαζί μέ τούς Συνοδικούς ρχιερες. Τήν δεύτερη πόφαση το 1593 πέγραψαν ο Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, ερεμίας, λεξανδρείας, Μελέτιος Πηγς, ντιοχείας ωακείμ καί εροσολύμων Σωφρόνιος καί περί ατούς ερά Σύνοδος τν ρχιερέων.

Ε
ναι πέραν κάθε μφιβολίας τι στήν Σύνοδο το 1583, στήν Κωνσταντινούπολη, μετεχεν ντως καί Πατριάρχης Σίλβεστρος! Πρόκειται, λοιπόν, ξεκάθαρα γιά δύο διαφορετικές Συνόδους καί δύο ντίστοιχες ποφάσεις, πως δημοσιεύονται νωτέρω.

Ο
ποφάσεις τν Μεγάλων ατν Πανορθοδόξων Συνόδων δέν μφισβητήθηκαν ποτέ μέχρι σήμερα πό κανένα σοβαρό στορικό!

"...Ο
Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, λεξανδρείας καί ντιοχείας συγκάλεσαν τό 1583 ερά Σύνοδο πό τόν Οκουμενικό Πατριάρχη ερεμία Β΄, τόν Τρανό (1539-1595). ερά Σύνοδος καταδίκασε ς μή ναγκαία τή Γρηγοριανή μεταρρύθμιση, φο δημιουργοσε πολλά προβλήματα στό ορτολόγιο τς Χριστιανικς κκλησίας. Οκουμενικός Πατριάρχης ερεμίας Β΄ πείλησε τι θά φορίσει σους θά δέχονταν τή μεταρρύθμιση, καί πειλή το φορισμο παναλήφθηκε στή Σύνοδο το 1593, που λαβαν μέρος τόσο διος, σο καί ο Πατριάρχες λεξανδρείας, εροσολύμων καί ντιοχείας, καθώς καί πεσταλμένος το Ρώσσου Πατριάρχη."[2]

κριβς, πειδή παναλήφθηκε φορισμός σων τολμήσουν νά καινοτομήσουν -χι μόνον ες τό Πασχάλιον λλά καί ες τό Μηνολόγιον-ορτολόγιον- καί στήν Σύνοδο το 1593, γιατό τό λόγο μοναχός άκωβος ναφέρει καί τούς Κανόνες τς Συνόδου το 1583, πού πέγραψαν ο τρες Πατριάρχες, ερεμίας, Κωνσταντινουπόλεως, Σίλβεστρος, λεξανδρείας καί Σωφρόνιος, εροσολύμων, σέ να καί τό ατό χειρόγραφο μαζί μέ τόν φορισμό λων σοι τολμήσουν νά κολουθήσουν τό νέον παπικόν Πασχάλιον. μοναχός άκωβος παρέλειψε νά σημειώσει τά νόματα τν Πατριαρχν Κωνσταντινουπόλεως, ερεμίου, λεξανδρείας, Μελετίου Πηγ, ντιοχείας, ωακείμ, καί εροσολύμων, Σωφρονίου, πού πέγραψαν τήν πόφαση τς Συνόδου το 1593 μέ τήν περί ατούς εράν Σύνοδον τν ρχιερέων.

πίσης, τέως ρχιεπίσκοπος τς καινοτομίας καί Λατινόφρων, Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης, στό βιβλίο του "Μελέτιος Πηγς", θναι 1971, σελ. 86-88 γραφε:
"Κατά τήν
ποχήν ταύτην, (1583), νεφύη καί τό καλούμενον "μερολογιακόν" ζήτημα, κατόπιν τς πό το Πάπα Γρηγορίου ΙΓ΄ ναληφθείσης πρωτοβουλίας περί διορθώσεως το μέχρι τότε ν σχύι ουλιανο μερολογίου... λλ’ Πατριάρχης ερεμίας Β΄, παντν δήλου τ πισκόπ τς Ρώμης, τι χι μόνον ποστέργει τά καινοτομηθέντα, "λλ’ οδ’ ες ψιλήν πίνοιαν φικέσθαι τατα πιτρέπει''...

"
ερεμίας Β΄, νησυχν διά τήν ξέλιξιν το ζητήματος καί διά τάς νδεχομένας πιπτώσεις ατο πί της κανονικς ν τ κκλησί τάξεως, συνεκάλεσεν ν τει 1583 Σύνοδον ν Κωνσταντινουπόλει ες ν λαβε μέρος καί λεξανδρείας Σίλβεστρος. Σύνοδος ατη ξέδωκε Τόμον κατά το Γρηγοριανο μερολογίου καταδικάσασα οτω τήν παπικήν καινοτομίαν. λλα καί Μελέτιος, εκαιρίας δοθείσης, κατεπολέμησε τήν παπικήν νέργειαν, συγγράψας τ προτροπ το Πατριάρχου Σιλβέστρου, εδικην μελέτην, πονομάσας ταύτην "τερον Τόμον λεξανδρινόν..."

Στόν τόμον α
τόν Μελέτιος νομάζει τήν λλαγήν το μερολογίου-Μηνολογίου[3] "δεκαθήμερον κτρωμα", Τόμος λεξανδρινός περί το Πασχαλίου, το μακαριωτάτου καί παναγιωτάτου πάπα λεξανδρείας κυρο Μελετίου περί το Πάσχα:
"...
ν πατήρ καί γεννήτωρ νεώτατος οτος νεωτερισμός το Πασχαλίου, ν κίσσησεν ώμη πρεσβυτέρα, μή φησυχάζουσα τας τν πατέρων δόξαις, λλά τας δίαις κολουθοσαû φροντίζουσα τν το προφήτου ημάτων, σωφρονίζοντος τούς νεωτέρους μή φιλοτιμάσθαι, δοξάζεσθαι π’ τιμι πατέρων καί νή τ’ ληθές, ε κρίνειν φείλομεν, (ς κρίνειν φειλομεν κατά τόν το Σωτρος λόγον), κ τν καρπν τό δένδρον, δένδρον εη πάντως κακόν το πασχαλίου ατη διόρθωσις, πειδπερ κακν καρπν γέγονεν οστή. Ἐῶ γάρ λέγειν τό το τους δεκαθήμερον κτρωμαû ο γάρ τς σελήνης μετασχηματισμοί τος μετέροις, (τουτέστι τος παλαιος), νταποκρινόμενοι δλον ς λέγχουσι τά παρ’ μν τν μέτρα, καί μερν μή δεσθαι φαιρέσεων προσθηκν."
πογραμμίσεις καί ο ντονοι τονισμοί λοι δικοί μας).

Καί στήν διδακτορική του διατριβή
Λατινόφρων Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης " στορική καί Κανονική θεώρησις το Παλαιοημερολογιτικο ζητήματος κατά τε τήν γένεσιν καί τήν ξέλιξιν ατο ν λλάδι", θναι 1982, στήν σελ. 24, παραπέμποντας στόν γιον Δοσίθεον, Τόμος γάπης, άσιον 1698. σελ. 538-547 γράφει:
"
τι πισημώτερον λλ’ μμέσως, πεκρούσθη ν τ νατολ τό Γρηγοριανόν μερολόγιον πό τς ν Κων-σταντινουπόλει συνελθούσης τ 1593 νδημούσης Συνόδου, ς μετέσχον ο Πατριάρχαι Κωνσταντινουπόλεως, ερεμίας Β΄, λεξανδρείας, Μελέτιος Πηγς, πέχων τόν τόπον καί το ντιοχείας, εροσολύμων Σωφρόνιος καί τεσσαράκοντα καί ες ρχιερες το Οκουμενικο θρόνου".

Γιά δέ τήν Σύνοδον το
1587 γράφει:
" Καί
ν τει 1587 πό τς ν Κωνσταντινουπόλει Συνόδου κατεκρίθη μεταβολή το μερολογίου κατά τό παπικόν πρότυπον, ς πισφαλής καί οκ ναγκαία."

Γιά τά
νωτέρω πιχειρήματά μας καί τήν ξεκάθαρη διάκριση τν ποφάσεων τν δύο Συνόδων το 1583 καί τα 1593 βλ. διαιτερως: Δοσιθέου εροσολύμων, "Τόμος γάπης", άσιον 1698, σελ. 538, βλ. καί στήν "Δωδεκάβιβλο", σελ. 209. πίσης διος γράφει:
"Τέσσερα μεγάλα θηρία
γέννησε ΙΣΤ΄ αών. Τήν αρεσιν το Λουθήρου, τήν αρεσιν το Καλβίνου, τήν αρεσιν τν Γιεβουζιτν, καί τήν αρεσιν το Νέου Καλενταρίου. Καί κατά μέν τν αρέσεων Λουθήρου καί Καλβίνου γραψαν ο ... κατά δέ τς αρέσεως το Νέου Καλενταρίου πεφάνθη ν Κωνσταντινουπόλει μεγάλη Οκουμενική Σύνοδος τό 1593".[4]
Λατινόφρων καί Οκουμενιστής, Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης, στήν διδακτορική του διατριβή " στορική καί Κανονική θεώρησις το Παλαιοημερολογιτικο ζητήματος κατά τε τήν γένεσιν καί τήν ξέλιξιν ατο ν λλάδι", θναι 1982, σελ. 19-20, παραδέχεται πίσης τι τό 1583 Πατριάρχης ερεμίας πέκρουσε τά δρα καί τίς προτάσεις τν δύο λλήνων πεσταλμένων το Πάπα Γρηγορίου ΙΓ΄, Μιχαήλ πάρχου καί ωάννη Βοναφέα, ναφερόμενος χι μόνον στόν ορτασμόν το Πάσχα λλά καί στό Μηνολόγιον ταν γράφει πί λέξει:

"
ν κατακλείδι Πατριάρχης Ε΄ ερεμίας πεκάλει τήν πελθοσαν διά το Γρηγοριανο μερολογίου διόρθωσιν τν δέκα μερν "παγκόσμιον σκάνδαλον", παγόμενος ν συνεχεί τι "οδέ μετατρέπειν δε τόν τν γίων Πατέρων κανόνα καί καινοτομεν καί ες ατίαν στάσεως τάς Χριστο κκλησίας κινεν, επερ ληθεί καί θεί Πνεύματι περί ναγκαίων κυρίως σκόπουν, πολλά λλα εσί τά ψυχωφελ καί οχί τά παίγνια τν ρολογίων τούτων οδέν ντων".[5]

Τά λεγόμενα, λοιπόν, περί πλαστογραφίας ε
ναι νας χαρος μθος, πού προσφέρεται ς παυσίπονο σέ σους τρέμουν τά κκλησιαστικό ατό νάθεμα.