O Συναξαριστής της ημέρας.
Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2016
Ζαχαρίου του προφήτου, πατρός του Προδρόμου.
Ὁ Ζαχαρίας,
πατέρας τοῦ Ἰωάννη τοῦ Βαπτιστή, ἔζησε στὰ χρόνια του Ἡρῴδη, βασιλιὰ τῆς
Ἰουδαίας. Κατὰ τὴ γνώμη τοῦ Χρυσοστόμου, καθὼς καὶ ἄλλων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας,
ὁ Ζαχαρίας δὲν ἦταν ἁπλὸς ἱερέας, ἀλλὰ ἀρχιερέας ποὺ ἔμπαινε στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων.
Σύζυγο εἶχε τὴν Ἐλισάβετ καὶ δεν εἶχαν παιδί. Κάποια μέρα λοιπόν, τὴν ὥρα τοῦ θυμιάματος
μέσα στὸ θυσιαστήριο, εἶδε ἄγγελο Κυρίου ποὺ τοῦ ἀνήγγειλε ὅτι θὰ ἀποκτοῦσε γιὸ
καὶ θὰ ὀνομαζόταν Ἰωάννης. Ὁ Ζαχαρίας σκίρτησε ἀπὸ χαρά, ἀλλὰ δυσπίστησε. Ἡ
γυναῖκα του ἦταν στεῖρα καὶ γριά, πῶς θὰ γινόταν αὐτὸ ποῦ ἄκουγε; Τότε ὁ
ἄγγελος τοῦ εἶπε ὅτι θὰ μείνει κωφάλαλος μέχρι νὰ πραγματοποιηθεῖ ἡ βουλὴ τοῦ
Θεοῦ.
Πράγματι, ἡ Ἐλισάβετ συνέλαβε καὶ ἔκανε γιό. Ὅταν θέλησαν
νὰ δώσουν ὄνομα στὸ παιδί, ὁ Ζαχαρίας ἔγραψε πάνω σὲ πινακίδιο τὸ ὄνομα
Ἰωάννης. Ἀμέσως δὲ λύθηκε ἡ γλῶσσα του καὶ ὅλοι μαζὶ δόξασαν τὸ Θεό.
Βέβαια, ἡ χάρη αὐτὴ ἔγινε ἀπὸ τὸ Θεὸ στὸν Ζαχαρία, διότι ἦταν «δίκαιος ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, πορευόμενος ἐν πάσαις ταῖς ἐντολαῖς καὶ δικαιώμασι τοῦ Κυρίου ἄμεμπτος». Ἦταν, δηλαδή, δίκαιος μπροστὰ στὸν Θεὸ καὶ ζοῦσε σύμφωνα μὲ τὶς ἐντολὲς καὶ τὰ παραγγέλματα τοῦ Κυρίου, ἄμεμπτος ἀπὸ κάθε σοβαρὴ ἐνοχή.
Βέβαια, ἡ χάρη αὐτὴ ἔγινε ἀπὸ τὸ Θεὸ στὸν Ζαχαρία, διότι ἦταν «δίκαιος ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, πορευόμενος ἐν πάσαις ταῖς ἐντολαῖς καὶ δικαιώμασι τοῦ Κυρίου ἄμεμπτος». Ἦταν, δηλαδή, δίκαιος μπροστὰ στὸν Θεὸ καὶ ζοῦσε σύμφωνα μὲ τὶς ἐντολὲς καὶ τὰ παραγγέλματα τοῦ Κυρίου, ἄμεμπτος ἀπὸ κάθε σοβαρὴ ἐνοχή.
The Role of the Bishop of Rome in the communion of the Churches in the First Millenium
Protopresbyter
Fr. Anastasios Gotsopoulos
Fr. Anastasios Gotsopoulos
The Role of the Bishop of Rome in the
communion of the Churches in the First Millenium
ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Νέα ανάρτηση στο http://blogs.sch.gr/savvop-nik/
Ο
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΨΑΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ «ΠΑΝΑΓΟΥΔΑΣ» ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.
Ο Γέροντας Ευθύμιος από την Καψάλα και
πνευματικό τέκνο του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτη, αφού ενημερώθηκε για την (βλ.
εδώ ) επιστολή που του εστάλη από την Ομάδα προσκυνητών Αργολίδος σχετικά με
την Σύνοδο του Κολυμπαρίου , εξέφρασε την έντονη πικρία του για την συγκεκριμένη Σύνοδο,γνωστοποίησε την πλήρη διαφωνία του
με τις αποφάσεις της Συνόδου του Κολυμπαρίου
και ότι δεν τις αποδέχεται, δηλώνοντας
παράλληλα την βαθιά του λύπη για την δημιουργία των πολύ αρνητικών πνευματικών
συνεπειών αυτής στο σώμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας.Μαζί με τον Πατέρα Ευθύμιο αντιτίθενται στην αντιοορθόδοξη Σύνοδο του Κολυμπαρίου και οι Πατέρες της «Παναγούδας» π. Αρσένιος και π. Ησαϊας, όπως και ο π. Συμεών από το Κελλί «Παναγία του Καζάν» καθώς και άλλοι πολλοί Αγιορείτες Πατέρες, που πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν τα ονόματά τους.
Για την Ομάδα προσκυνητών Αγίου Όρους Αργολίδας:
Ιωάννης Καρυανός του Νικολάου (Α.Δ.Τ. ΑΗ233243), απόστρατος Αξιωματικός Σ.Ξ.
Ο Γεώργιος Κουντούρης άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτσ) : Η παρά των αιρετικών ...":
Ο Αββάς Ισχυρίων, μιλώντας στους Πατέρες της σκήτεως, τους αποκάλυψε τα έργα
και το φρόνημα των επομένων γενεών, έως της εσχάτης, με τα εξής λόγια: Ημείς,
τας Εντολάς Του Θεού εποιήσαμεν. Και αποκριθέντες είπον. Οι δε μεθ' ημάς, άρα τί
ποιούσιν; Και είπεν. Μέλλουσιν εις το ήμισυ του έργου ημών έρχεσθαι. Και είπον.
Οι δε μετ' αυτούς τί; Είπεν, ουκ έχουσιν όλως έργον της γενεάς εκείνης. Μέλλει
δε έρχεσθαι αυτοίς πειρασμός, και οι ευρισκόμενοι δόκιμοι εν τω καιρώ εκείνω,
μείζονες και ημών, και των Πατέρων ευρεθήσονται!
Άρα λοιπόν, υπάρχει Πατερική πληροφόρηση και εξήγηση, για το πνευματικό χάλι το οποίο διερχώμεθα...
Αυτό το πικρό ποτήρι, είναι κερασμένο στην δική μας γενεά. Όχι γιατί το θέλησε Ο Κύριος, αλλά γιατί το γέμισαν οι αμαρτίες μας, η αμετανοησία μας, η γενικότερη αποστασία μας και κυρίως, η νοθευμένη πίστη μας...
Γι' αυτό και Ο Κύριος αναρωτήθηκε -ρητορικώς- αν θα βρει την Πίστη Του, στην Β' και Ένδοξη Παρουσία Του! (ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΙΗ' 8)
Γεώργιος Κουντούρης
Άρα λοιπόν, υπάρχει Πατερική πληροφόρηση και εξήγηση, για το πνευματικό χάλι το οποίο διερχώμεθα...
Αυτό το πικρό ποτήρι, είναι κερασμένο στην δική μας γενεά. Όχι γιατί το θέλησε Ο Κύριος, αλλά γιατί το γέμισαν οι αμαρτίες μας, η αμετανοησία μας, η γενικότερη αποστασία μας και κυρίως, η νοθευμένη πίστη μας...
Γι' αυτό και Ο Κύριος αναρωτήθηκε -ρητορικώς- αν θα βρει την Πίστη Του, στην Β' και Ένδοξη Παρουσία Του! (ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΙΗ' 8)
Γεώργιος Κουντούρης
Βασικόν αίτιον αποστασίας. -- Αθωνικά άνθη
Κοινή γνώσις
παντός μεν ορθοδόξου πιστού, κατ΄ ιδιάζοντα δε λόγον των Μοναχών, πρέπει να
τυγχάνη ότι το αίτιον του κακού δεν έχει την προέλευσίν του και δεν αποτελεί
συνέπειαν απορρέουσαν εκ των προσωπικών-θεολογικών γνώσεων του Μεταξάκη ή του
Παπαδοπούλου, ούτε του Αθηναγόρου ή του Bαρθολομαίου, ως και προ ή μετά άλλων ομοίων αυτοίς, αλλά
πηγάζει εκ του γεγονότος ότι, ουχί μόνον ούτοι, αλλά, κρίμασιν οις οίδε Κύριος,
άπασα σχεδόν (όχι η Εκκλησία, άπαγε… αλλά) η πνευματική ηγεσία τής καθ΄ όλου
Εκκλησίας, εκτός βεβαίως σπανίων εξαιρέσεων, ως και οι πλείονες εκ των
Καθηγητών τής σημερινής θεολογικής επιστήμης, συμμιγέντες, αφομοιώθησαν με την
διεστραμμένην «θεολογικήν» σκέψιν της Δύσεως, τούθ΄ όπερ κατέστησε τούτους ου
μόνον απειθείς, αλλά και επικριτάς και κατηγόρους της Ορθοδόξου Πατερικής
θεολογίας, ανατρέποντες ούτω θεμελιωδώς την υπόστασιν της «Μίας, Αγίας,…» του
Χριστού Εκκλησίας! Η αποξένωσις τούτων αύτη και διάβρωσις, ου μην αλλά και η
πείσμων αυτών καταφορά και ύβρις κατά της διδασκαλίας των Αγίων Πατέρων της
Εκκλησίας, επ΄ αθετήσει και αυτού τούτου του Συμβόλου της Αγίας ημών Πίστεως
είναι η βασική αιτία και η ρίζα τού κακού, ήτις απέτεκε το απόβλητον εξάμβλωμα
και απαράδεκτον δια την Ορθόδοξον Εκκλησίαν πεπλανημένον και κακόδοξον φρόνημα,
ότι άπασαι αι «χριστιανικαί» ομολογίαι είναι και θεωρούνται «ΑΔΕΛΦΑΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΙ», πράγμα το οποίον τυγχάνει θεμελιώδης αρχή και κατευθυντήριος γραμμή
του λεγομένου Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών, (Π.Σ.Ε) το πιστεύω του οποίου
τυγχάνει η πεπλανημένη «θεωρία των κλάδων», βάσει της οποίας και προήλθεν η εξ
επόψεως ορθοδόξου υποστάσεως, φθορά των «ορθοδόξων»-μελών αυτού.
Τη Δ΄ (4η) Σεπτεμβρίου, μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος ΒΑΒΥΛΑ, Επισκόπου Αντιοχείας, και των συν αυτώ Τριών Παίδων.
Βαβύλας ο ιερώτατος και θαυμάσιος Μάρτυς, διαδεχθείς κατά τον Ευσέβιον
(βιβλ. στ΄ κεφ. κθ΄) τον Ζεβίνον, αρχιεράτευεν εις τον αγιώτατον θρόνον της
Αντιοχείας κατά τας ημέρας του ασεβεστάτου Νουμεριανού, όστις δεξάμενος την
βασιλείαν από τον πατέρα του Κάρον, εν έτει σπγ΄ (283), διεδέχθη και όλην την
ασέβειαν εκείνου. Ευθύς όθεν ως εβασίλευσεν ο μιαρός εκείνος εκίνησε μέγαν
διωγμόν εναντίον των Χριστιανών, και τους εθανάτωνε με πικρότατον θάνατον.
Ελθών δε ο ασεβής ούτος και εις την Αντιόχειαν, έκαμνε και εκεί τας ακαθάρτους
θυσίας του εις τον μιαρόν ναόν της Δάφνης, ως ο πατήρ του σατανάς τον εδίδαξεν,
ηθέλησε δε να μιάνη και Εκκλησίαν των Χριστανών εισερχόμενος εις αυτήν. Ούτος ο
μιαρός εκτός των άλλων κακών έκαμε και τούτο· τον υιόν του βασιλέως των Περσών,
τον οποίον είχε λάβει ως όμηρον δια την μετά των Περσών ειρήνην και τον οποίον
έφερε μαζί του, αθετών πάντα νόμον ανηλεώς κατέσφαξεν, ούτω δε μεμολυσμένος από
τον φόνον και από τας θυσίας των ειδώλων ηθέλησε να υπάγη να μολύνη και την
Εκκλησίαν των Χριστιανών, νομίζων τούτο μέγα κατόρθωμα προς θεραπείαν των
δαιμόνων.
Μεσογαίας Νικόλαος: Η Εκκλησία σήμερα βρίσκεται σε ύπουλο διωγμό
Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου να μη συμπίπτει
με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου
Ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, κ. Νικόλαος αναφέρει στο μήνυμά του επί τω Nέο Ἐκκλησιαστικό Ετος (1 Σεπτ 2016):
«Ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ρεύσουσιν ὕδατος ζῶντος» (Ἰω. ζ΄ 38)
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
Α. Ὅλοι πλέον ἀντιλαμβανόμαστε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας πορεύεται σὲ μία θάλασσα πρωτοφανοῦς ἀσεβείας, συντονισμένης ὕβρεως, ἰσχυρῶν ἀμφισβητήσεων, ἀθεϊστικῆς μανίας, συστηματικῆς προσπάθειας ἀπόρριψης κάθε ἔννοιας μυστηρίου καὶ ἱερότητος, ὕπουλου διωγμοῦ κατὰ τῆς χριστιανικῆς πίστεως ἀποκαλυπτικοῦ διαμετρήματος, μάλιστα ἀπὸ τὰ ἴδια τὰ χριστιανικὰ συστήματα.
Ἐκτιμᾶται ὅτι σὲ λίγα χρόνια, σὲ κάποιες μεγάλες Εὐρωπαϊκὲς πόλεις, οἱ μουσουλμάνοι θὰ εἶναι περισσότεροι ἀπὸ τοὺς χριστιανούς. Τὸ πραγματικὸ ὅμως πρόβλημα δὲν εἶναι ὅτι οἱ χριστιανοὶ θὰ εἶναι λιγότεροι, ἀλλὰ ὅτι ἤδη εἶναι λιγότερο χριστιανοὶ καὶ ἀκόμη περισσότερο ὅτι οἱ μεγαλύτεροι ἐχθροὶ τοῦ χριστιανισμοῦ εἶναι οἱ ἴδιοι οἱ χριστιανοί.
Τη Δ΄ (4η) Σεπτεμβρίου, μνήμη του Αγίου Προφήτου και Θεόπτου ΜΩΫΣΕΩΣ.
Μωϋσής ο Προφήτης
και θεόπτης, ο υπέρτατος των φιλοσόφων και ο σοφώτατος των νομοθετών και των
ιστοριογράφων απάντων ο αρχαιότατος, κατήγετο εκ φυλής Λευϊ· ο πατήρ του
ωνομάζετο Αμράμ και η μήτηρ του Ιωχαβέδ, εγεννήθη δε εις την Αίγυπτον το αφοα΄
(1571) π. Χ. Εις την Αίγυπτον οι Ισραηλίται είχον εγκατασταθή από της εποχής
του Ιωσήφ, όστις είχεν αναγορευθή υπό του Φαραώ αντιβασιλεύς. Ο Ιωσήφ εκάλεσεν
εις την Αίγυπτον τον πατέρα του Ιακώβ και τους αδελφούς του. Έκτοτε αυτοί και
οι απόγονοί των παρέμενον εις την Αίγυπτον. Μετά τον θάνατον του Ιακώβ οι
Ισραηλίται επληθύνθησαν τόσον, ώστε απετέλεσαν έθνος μέγα. Ο αγαθός εκείνος
Φαραώ της Αιγύπτου, όστις είχεν ανυψώσει τον Ιωσήφ εις το αξίωμα της
αντιβασιλείας, απέθανεν, ανέβησαν δε εις τον θρόνον άλλοι Φαραώ, οι οποίοι ουδέν
εγνώριζον περί του Ιωσήφ. Φοβούμενος λοιπόν ένας νέος Φαραώ την αύξησιν των
Ισραηλιτών εσκέφθη να καταστρέψη αυτούς δα παντός τρόπου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)