ΕΟΡΤΟΔΡΟΜΙΟΝ
Ωδή α΄ Ήχος
Πλ. δ΄. Ειρμός.
Σταυρόν χαράξας
Μωσής, επ΄ ευθείας ράβδω, την ερυθράν διέτεμε τω Ισραήλ πεζεύσαντι· την δε επιστρεπτικώς,
Φαραώ τοις άρμασι κροτήσας ήνωσεν· επ΄ εύρους διαγράψας, το αήττητον όπλον· διο
Χριστώ άσωμεν, τω Θεώ ημών, ότι δεδόξασται.
Ερμηνεία.
Επειδή ο Προφήτης
Μωϋσής εστάθη ο Ποιητής της πρώτης ωδής, (ταύτην γαρ έγραψεν εν Κεφαλ. ιε΄ της
Εξόδου, αφ΄ ου διεπέρασαν μεν οι Εβραίοι την ερυθράν θάλασσαν, κατεποντίσθησαν
δε εις αυτήν οι Αιγύπτιοι και Φαραωνίται). Τούτου χάριν και ο Μελωδός Κοσμάς
ερανίσθη από την ωδήν εκείνην τον παρόντα Ειρμόν και λέγει, ότι ο θεόπτης
εκείνος Μωϋσής χαράξας, ήτοι προεικονίσας συμβολικώς και προτυπώσας τον
Σταυρόν, εκτύπησε μεν πρώτον την ράβδον του με ευθείαν και ίσην γραμμήν επάνω
εις την ερυθράν Θάλασσαν, και ούτω διέσχισεν αυτήν τω Ισραήλ, πεζεύσαντι: ήτοι
χάριν του ισραηλιτικού λαού, ος τις επέζευσε· τουτέστι, διεπέρασεν αυτήν πεζός
και με γυμνά ποδάρια, χωρίς να βραχή.
O Συναξαριστής της ημέρας.
Πέμπτη, 9 Ιουλίου 2015
Παγκρατίου Ιερομάρτ., Διονυσίου ρήτορος.
Καταγόταν ἀπὸ τὴν
Ἀντιόχεια καὶ ἔζησε στὰ χρόνια τῶν Ἀποστόλων.
Νεαρὸς ἀκόμα, ἐπισκέφθηκε μὲ τοὺς
γονεῖς του τὰ Ἱεροσόλυμα, ὅπου καὶ βαπτίσθηκε. Μετὰ τὸ θάνατο τῶν γονέων του, ὁ
Παγκράτιος θέλησε νὰ ἀφιερωθεῖ ὁλόψυχα στὸ Χριστὸ καὶ στὴ διάδοση τοῦ
Εὐαγγελίου Του.
“Μαρτυρία ἢ ἀποστασία; Σκέψεις καὶ ἐκτιμήσεις μετὰ τὴ Ραβέννα”.
«Τὸ θέμα τῆς κοινωνίας μὲ τοὺς αἱρετικούς, ὡς καὶ τῆς ἐν
συνεχείᾳ κοινωνίας μὲ τοὺς κοινωνοῦντες οἱ ὁποῖοι μὲ τὴν πράξη τους αὐτὴ ἀποβαίνουν
ακοινώνητοι, εἶναι τὸ μεῖζον καὶ ἐπεῖγον θέμα στὴν σημερινὴ ἐκκλησιαστικὴ ζωή. Τὸ ἐκκλησιαστικὸ
σῶμα νοσεῖ ἐπικίνδυνα· ὑπεύθυνοι γι αυτὴν την νόσο εἴμαστε ὅλοι, ὄχι μόνον οἱ
κοινωνοῦντες μὲ τοὺς ἑτεροδόξους, ἀλλὰ καὶ ὅσοι κοινωνοῦμε μὲ τοὺς κοινωνοῦντες· ἡ ἐκτροπὴ καὶ ἡ παράβαση
μοιάζει μὲ τὰ συγκοινωνοῦντα δοχεῖα…»
Πατερικές συμβουλές για τους πειρασμούς
Αντώνιος ο Μέγας:
Ουδείς χωρίς πειρασμόν θα δυνηθή να εισέλθη εις την βασιλείαν των ουρανών.
Αφαίρεσε τους πειρασμούς, αλλά ουδείς θα σωθή.
Μ. Βασίλειος:
Αι θλίψεις δεν παρέχονται υπό του Κυρίου εις τους δούλους Του άνευ λόγου,
αλλά προς δοκιμήν της αληθινής αγάπης μας προς τον Κτίστη μας.
Συμεών ο Ν. Θεολόγος:
Μιμήσου Χριστόν τον Θεόν. Πάθε δια την σωτηρίαν σου όπως εκείνος έπαθα για
σένα. Διότι τον έλεγον δαιμονισμένον, πλάνον, φάγον και οινοπότην…
ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ ΤΟ ΓΑΛΑΖΟΒΛΕΦΟ ΝΑΪΚΟ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΜΙΓΟΠΕΛΑΓΟΥ ΝΗΣΙΟΥ
ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ –ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ, ΔΡ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΠ. ΜΕΝΤΗ
Η θρησκευτική
Επέτειος «των εγκαινίων του Ιερού Ναού του Αγ. Σπυρίδωνα»
( DR KONSTANTINOS MENTIS )
Πόλος έλξης, για τον επισκέπτη της Λακωνίας, αποτελεί το
Νιογέννητο Νησί της Γαλάζιας Άνοιξης, η Κυματοβατούσα Ελαφόνησος.
Το λιμάνι του
Αντινόγναθου (υπόστεγου), αποτελεί το
πιο σύντομο πέρασμα προς το νησί. Δυτικά του λιμανιού και λίγα μέτρα πιο κάτω
από τις στήλες της ΔΕΗ, μπορεί κανείς να θαυμάσει, ακόμη και σήμερα, τους
αμαξήλατους δρόμους που ένωναν το σημερινό νησί με τη στεριά, μέχρι το 375 μ.Χ.
και σήμερα χάνονται στο πυθμένα της θάλασσας (σε μερικά σημεία είναι ορατοί),
για να εμφανισθούν σε αρκετές τοποθεσίες του νησιού.
Στη θέση
"Σιδεροσπηλιά" και "Καμάρι" υπήρχαν μεταλλεία σιδήρου
(ολίγιστος) στην αρχαιότητα.
Αντινόγναθο –Πούντα – Παυλοπέτρι- Άγιος Σπυρίδων-
Ελαφόνησος
ΠΑΜΕ ΚΑΤΑ… ΔΙΑΒΟΛΟΥ; του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.
Μέσα στό γενικό κλῖμα τῆς ἀπαξίωσης πού μᾶς κατακλύζει καί στο ἄγχος τῆς διάσωσης ἀπό τό χρέος πού μᾶς πνίγει, συνηθίσαμε τόσο πολύ νά ἀκοῦμε καί νά βλέπουμε ἔκτροπα, ὥστε φοβοῦμαι πώς ἔχουμε πέσει σέ ἕνα εἶδος πνευματικοῦ μιθριδατισμοῦ. Πάθαμε σαν ἐκεῖνον τόν παροιμιώδη Μιθριδάτη, πού λίγο-λίγο εἶχε συνηθίσει στήν χρήση δηλητηρίου καί τελικά δέν ἔνιωθε τό φαρμάκι. Ἔτσι ἴσως ἐξηγεῖται πῶς ἕνα πρόσωπο καί μάλιστα ἐπίσημο, συγκεκριμένα ἡ κ. ὑπουργός «παιδείας, διά βίου μάθησης καί θρησκευμάτων» εἶχε το θράσος νά δηλώσει σέ ἐκπομπή τῆς ΝΕΤ ἐπί λέξει: «Γιά νά σωθεῖ ἡ χώρα, ἐγώ θά συνεργασθῶ καί με τόν διάβολο». Μποροῦμε, λοιπόν, νά κοιμόμαστε ἥσυχοι. Ἡ κ. ὑπουργός μέ τόν πολυμήχανο συνεργάτη της σίγουρα θά μᾶς... σώσει!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)