Φώτης Κόντογλου -- Παπική Ελλάδα θα πει εξαφάνιση της Ελλάδας.
Να γιατί είπα πως είναι πολύ σπουδαίο ζήτημα αυτές οι ερωτοτροπίες που αρχίσανε κάποιοι κληρικοί δικοί μας με τους παπικούς, κι η αιτία είναι το ότι δεν νοιώσανε τι είναι Ορθοδοξία ολότελα, μ' όλο που είναι δεσποτάδες.
Το κακό είναι πως ο λαός δεν πήρε, καλά - καλά, είδηση για
τη συνωμοσία. Πίστη ασάλευτη στην Ορθοδοξία, που εμείς οι προκομμένοι την πήραμε
κληρονομιά και την πουλάμε «αντί πινακίου φακής» και ασπασμού της παντόφλας του
Πάπα!
Μα σε τέτοιο σημείο εκφυλισθήκαμε; Αιτία είναι η έμφυτη ματαιοδοξία μας, που μας κάνει να θέλουμε να φαινόμαστε έξυπνοι συγχρονισμένοι, προοδευτικοί, κι όχι καθυστερημένοι.
ΝΗΣΤΕΙΑ -- του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.
Α΄ Η σχέση της με την ελπίδα
Καθώς γύρω μας αυξάνουν καθημερινά τα καταναλωτικά μας αγαθά, καθώς απολαμβάνουμε συνεχώς και πλουσιώτερη την τροφή και καθώς συσσωρεύονται πάνω μας το ένα μετά το άλλο τα βάρη και οι συμφορές της καλοφαγίας και πολυφαγίας, συνειδητοποιούμε όλο και περισσότερο, όλο και καλλίτερα πόσο ωφέλιμη και πόσο αναγκαία είναι η νηστεία. Οι γιατροί και οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι πρέπει η δίαιτά μας να γίνει απλή και λιτή και έμμεσα ή άμεσα αναγνωρίζουν ότι οι διατάξεις της Εκκλησίας για γενική εγκράτεια στο φαγητό και για αποχή κατά καιρούς από ορισμένες τροφές είναι η πιο κατάλληλη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της πλημμύρας των αγαθών στην ζωή μας, είναι η πιο σωστή στάση για την υγεία και για την ευεξία μας. Όλοι συμφωνούν ότι ακόμη κι αν δεν υπήρχε ο θεσμός της νηστείας, θα έπρεπε να εφευρεθεί τώρα και να επιβληθεί για να μας σώσει από τον ολέθριο κίνδυνο του ευδαιμονισμού, που απειλεί να μας καταστρέψει περισσότερο από ό,τι μας απείλησε κάποτε η πείνα, η πενία, η απορία.
Ο κορονοϊός καί η Ελασσόνα 3/3/2021 --- Tου ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλίδη
Δέν είναι μόνο αυτό, που
γράφει ο υπότιτλος τής φωτογραφίας. Είναι καί κάτι άλλο, που δέν θυμάται, αλλά
έπρεπε νά το θυμηθεί μέ τήν ευκαιρία τού σεισμού στήν Ελασσόνα.
«Πρέπει νά μάθετε νά ζήτε μέ τόν κορονοϊό», θά ήταν χρήσιμο νά
προσθέσει, καθώς μάς έλεγε ο μακαρίτης πλέον Καθηγητής Σεισμολογίας Ιωάννης
Δρακόπουλος, τότε μέ τόν σεισμό τών Αλκυονίδων τό 1981 : «Πρέπει νά μάθουμε νά ζούμε μέ τούς σεισμούς», μάς προέτρεπε. Αυτό δέν ισχύει γιά τόν κορονοϊό, άν καί
τά αποτελέσματα είναι ίδια.
https://kyprianoscy.blogspot.com/
''ΘΕΟΤΟΚΑΡΙΟΝ''
«Ο Θεός, φησί, κάθηται επί
θρόνου αγίου αυτού» (Ψαλμ. μστ: 9), ύστερον επ΄ εσχάτων των χρόνων ήλθε
καθήμενος εν τη ελαφρά νεφέλη: ήτοι εν τη Κυρία Θεοτόκω, ήτις νεφέλη μεν λέγεται,
καθό ήτον υψηλοτέρα από την γην και τα γήϊνα, ελαφρά δε, καθό ήτον ελευθέρα από
κάθε βάρος προαιρετικής αμαρτίας μέχρι και ψιλής προσβολής εμπαθούς λογισμού·
τοιαύτη γαρ έπρεπε να είναι η γενομένη Μήτηρ του Θεού, ανεπίληπτος πάντη και
παντός μώμου υπερτέρα, καθώς ονομάζεται εν τω Άσματι, «Όλη καλή η πλησίον μου,
και μώμος ουκ έστιν εν σοι» (Άσμ. δ: 7)·
Τη Δ΄ (4η) Μαρτίου, μνήμη του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός ημών ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ του Αναχωρητού του Ιορδανίτου.
Γεράσιμος ο Όσιος και θεοφόρος Πατήρ ημών ο Αναχωρητής και Ιορδανίτης αποκαλούμενος υπήρξεν υιός ευπόρων και αυστηρών κατά τα ήθη γονέων, γεννηθείς εις την Λυκίαν της Μικράς Ασίας περί τα τέλη του Δ΄ μετά Χριστόν αιώνος. Η ακριβής χρονολογία της γεννήσεώς του δεν είναι γνωστή, η δε παραδιδομένη υπό των παλαιοτέρων εντύπων Συναξαριστών ως λαβούσα χώραν κατά τους χρόνους του βασιλέως Κωνσταντίνου Δ΄ του Πωγωνάτου του βασιλεύσαντος κατά τα έτη χξη΄ - χπε΄ (668 – 685) είναι εσφαλμένη. Τα περί του ζητήματος τούτου αναπτύσσομεν εν τη κάτωθεν του παρόντος παρατοθεμένη υποσημειώσει, ενταύθα δε παραθέτομεν τον Βίον αυτού ως παρελάβομεν τούτον εκ των παλαιοτέρων, αρκεσθέντες εις την διόρθωσιν μόνον της χρονολογίας γεννήσεως του Οσίου, βάσει των ελεγχθέντων στοιχείων. Αφηγούνται μεν πάντοτε το καλόν και επαινούσι τας αγαθάς πρόξεις αι Ιεραί και Θείαι Γραφαί, οδηγούσαι ημάς και προάγουσαι προς αρετήν, αλλ’ ημείς οι οκνηροί και χαύνοι, οι εν αναπαύσει βιούντες, αδρανούμεν προς αυτήν και υποστηρίζομεν, ότι η εργασία της αρετής είναι λίαν δυσχερής και δεν δύναται να κατορθωθή ευκόλως από τον καθένα, δια το προς τας ηδονάς επιρρεπές ημών και την προς τα πάθη αδυναμίαν.
3 Μαρτίου 1957: Μνήμη Εθνομάρτυρα Γρηγόριου Αυξεντίου
Ο Γρηγόρης Αυξεντίου γεννήθηκε στην κωμόπολη Λύση, της επαρχίας Αμμοχώστου, στις 22 Φεβρουαρίου 1928. Γονείς του Γρηγόρη ο Πιερής και η Αντωνού Αυξεντίου και αδελφή του η Χρυσταλλού Αυξεντίου – Σουρουλλά , σύζυγος του η Βασιλική Γρηγόρη Αυξεντίου.
Έπεσε στις 3 Μαρτίου 1957 κοντά στην Ιερά Μονή Μαχαιρά, σε μάχη εναντίον των Άγγλων.
Τί εἶναι Εὐρώπη; Ἡ Λευκή Δαιμονία -- Ὁ χωρισμός τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τόν Θεόν -- Αγίου Ιουστίνου (Πόποβιτς)
«Ἀδελφοί μου, ἡ συζήτησις ἐτελείωσεν εἰς τάς ἡμέρας μας. Ὁ Χριστός ἀπεμακρύνθη ἀπό τήν Εὐρώπην, ὅπως κάποτε ἀπό τήν χώραν τῶν Γαδαρηνῶν, ὅταν οἱ Γαδαρηνοί τό ἐζήτησαν. Μόλις ὅμως Αὐτός ἔφυγεν, ἦλθε πόλεμος, ὀργή, τρόμος και φρίκη, κατάρρευσις, καταστροφή. Ἐπέστρεψεν εἰς τήν Εὐρώπην ὁ προχριστιανικός βαρβαρισμός, ἐκεῖνος τῶν Ἀβάρων, τῶν Οὔνων, τῶν Λογγοβάρδων, τῶν Ἀφρικανῶν, μόνον ὅτι ἦτο ἑκατόν φορές φρικωδέστερος. Ὁ Χριστός ἐπῆρε τόν Σταυρόν Του και τήν εὐλογίαν Του καί ἀπεμακρύνθη. Ἔμεινε ζόφος καί δυσωδία. Καί σεῖς τώρα ἀποφασίστε μέ ποῖον θά ὑπάγετε, ποῖον θά ἀκολουθήσετε: τήν σκοτεινήν καί δυσώδη Εὐρώπην ἤ τόν Χριστόν; Τί νομίζετε ἐσεῖς διά τήν Εὐρώπην; Ἡ Ἀφρική καί ἡ Ἀσία ὀνομάζουν τούς Εὐρωπαίους "λευκούς δαίμονας". Ἑπομένως, θά ἠδύναντο νά ὀνομάσουν τήν Εὐρώπην: Λευκήν Δαιμονίαν. Θά τήν ὠνόμαζον "Λευκήν" ἕνεκα τοῦ χρώματος τοῦ δέρματος, "Δαιμονίαν" δέ ἕνεκα τῆς μελανότητος τῆς ψυχῆς της. Διότι ἡ Εὐρώπη ἠρνήθη τον μόνον ἀληθινόν Θεόν καί ἔλαβε τόν θρόνον καί τήν στάσιν τῶν Ρωμαίων καισάρων.
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ Ο ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ [ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ]
Ὑπό τοῦ Γέροντος Μαξίμου Ἰβηρίτου
Εἰς διάφορα συγγράμματα καί ὁμιλίας διατυποῦται καί ἐκφράζεται ὑπό τινων, ὅτι ἡ ἐλευθερία τοῦ ἡμετέρου Ἔθνους εἶναι ἐπίτευγμα τοῦ διαφωτισμοῦ. Ἀλλά ποίου διαφωτισμοῦ; Συνήθως δέν τό διευκρινίζουν καί ἀφήνουν νά ἐννοηθῇ ὅτι εἶναι ἐπίτευγμα τοῦ δυτικοῦ διαφωτισμοῦ! Κατ᾿ οὐσίαν πρόκειται διά παραπληροφόρησιν καί νόθευσιν τῆς ἀληθείας, καθότι ὁ λεγόμενος δυτικός διαφωτισμός ἤ σκοταδισμός, εἶχε σαφῶς ἀντιχριστιανικόν καί ἀντικληρικόν πνεῦμα. Ἕν πνεῦμα ὀρθολογιστικόν εἰς τήν βάσιν αὐτοῦ, τό ὁποῖον ἀπέῤῥιπτε τήν ἔννοιαν τοῦ ζῶντος καί ἐν Τριάδι προσκυνουμένου Θεοῦ, τήν αὐθεντίαν τῆς Ἐκκλησίας καί τήν πνευματικήν ἐξουσίαν τοῦ Κλήρου. Ἐβασίζετο εἰς τόν ψυχρόν ὀρθολογισμόν καί ἐμίσει τάς παραδόσεις τῶν λαῶν· ἐθεοποίει τήν λογικήν, ἐκαλλιέργει τήν θρησκευτικήν ἀδιαφορίαν καί ἐνόθευε τήν πατρογονικήν θρησκευτικήν παράδοσιν, εὐσέβειαν καί εὐλάβειαν τοῦ πιστοῦ λαοῦ μας· ἠνοχλεῖτο ἀπό τάς θρησκευτικάς πεποιθήσεις τῶν ἀνθρώπων καί ἐπεκρότει τόν ἐπίγειον εὐδαιμονισμόν, τήν ἄνεσιν, τήν ἀνάπαυσιν καί τήν κοσμικήν σοφίαν. Εἰς τήν παγίδα αὐτοῦ ἔπεσε, δυστυχῶς, καί ὁ κατά τά ἄλλα πατριώτης Ἀδαμάντιος Κοραῆς καί πλεῖστοι Ἕλληνες ψευδοδιαφωτισταί, οἵτινες ἐπέστρεψαν ἐν Ἑλλάδι ἐξ Εὐρώπης μέ φραγκικήν τιάραν.
Ο Άσωτος Καί Οι Αμετανόητοι --- Tου ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη
Τήν αφορμή γιά τά σχόλια
που θά διαβάσετε, τήν βλέπετε στήν επισυναπτόμενη φωτογραφία.
- Kyprianos Christodoulides
« Ὁ Θεός ἀγάπη ἐστίν.». Άν κάποιος ή εσύ Ιωάννη, γνωρίζετε τήν ετυμολογία τού
ρήματος "αγαπώ", καί τής συναφούς λέξης "αγάπη". θά
παρακαλούσα νά τό καταθέσει. Επειδή έχω υπόψη κάποιον άγνωστο, από τό λίαν
απόμακρο παρελθόν, ο οποίος ετυμολόγησε τό "αγαπώ" εκ τού
«άγαν+ποιώ». Δέν ήταν "επιστήμονας" τών γραμμάτων μέ τήν τρέχουσα
ορολογία - καί ετυμολογία - τής λέξης "επιστήμη" (επί+ίστημι).
Ευχαριστώ.