Κύριε διαχειριστά του ιστολογίου
Επειδή ο κ.Δ.Χ σε ορισμένα σχόλια
παρερμηνεύει τον 37ο κανόνα της εν Λαοδικεία Συνόδου σας παρακαλώ να
δημοσιεύσετε το παρακάτω.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ο 37ος κανόνας της Εν Λαοδικεία Συνόδου λέει:
«Ὅτι οὐ δεῖ παρὰ τῶν Ἰουδαίων ἢ αἱρετικῶν, τὰ
πεμπόμενα ἑορταστικὰ λαμβάνειν, μηδὲ συνεορτάζειν αὐτοῖς.(37Ος ΚΑΝΟΝΑΣ).
Οπότε το πρόβλημα είναι ποια είναι η ερμηνεία
του «συνεορτάζειν».
ΣΤΟ ΠΗΔΆΛΙΟ του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη
ο κανόνας αυτός συνδέεται
Α. Με τον ΜΕ΄ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΚΑΝΟΝΑ ο οποίος λέει:
«Επίσκοπος ή
πρεσβύτερος η διάκονος αιρετικοίς συνευξάμενος, μόνον αφοριζέσθω, ει δε
επέτρεψεν αυτοίς ως κληρικοίς ενεργήσαι τις,καθαιρέσθω».
Β. Με τον -70ο - ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΚΑΝΟΝΑ
ο οποίος λέει:
«Εἴ τις ἐπίσκοπος, ἢ
πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, ἢ ὅλως τοῦ καταλόγου τῶν κληρικῶν, νηστεύοι μετὰ
Ἰουδαίων, ἢ ἑορτάζοι μετ᾿ αὐτῶν, ἢ δέχοιτο παρ᾿ αὐτῶν τὰ τῆς ἑορτῆς
ξένια, οἷον ἄζυμα ἤ τι τοιοῦτον, καθαιρείσθω· εἰ δὲ λαϊκὸς εἴη, ἀφοριζέσθω».
Επομένως η ερμηνεία του «συνεορτάζειν» θα
πρέπει να γίνει σε συνδυασμό με τους παραπάνω ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΥΣ κανόνες.
Ο συνεορτασμός με τους Ιουδαίους αφορά μόνο την
εορτή του Πάσχα και αυτός έχει λυθεί από τους Όρους της Α Οικουμενικής για τον
καθορισμό της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα. Στην ερμηνεία του Ο
Αποστολικού κανόνα ο Άγιος Νικόδημος επικεντρώνεται ως επί το πλείστον στον
συνεορτασμό του Πάσχα ΟΡΘΟΔΌΞΩΝ και ΙΟΥΔΑΙΩΝ.
Το ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΕΙΝ με τους άλλους αιρετικούς περιλαμβάνει: