O Συναξαριστής της ημέρας.
Πέμπτη, 27
Ιουλίου 2017
Παντελεήμονος μεγαλομάρτυρος
ιαματικού.
Παντελεήμων ο ένδοξος Μεγαλομάρτυς ήκμασε κατά τους χρόνους του βασιλέως Μαξιμιανού εν έτει τδ΄ (304), καταγόμενος από την πόλιν της Νικομηδείας, υιός πατρός μεν ειδωλολάτρου, Ευστοργίου ονομαζομένου, μητρός δε εκ προγόνων ούσης χριστιανής, καλουμένης Ευβούλης. Όσην δε θέλησιν είχεν αυτός να θεραπεύη τα είδωλα, τόσην αγάπην και προθυμίαν είχεν εκείνη προς την ορθόδοξον πίστιν, και έτρεφε το τέκνον των (το οποίον ονομάζετο Παντολέων) όχι μόνον με τροφήν σωματικήν, αλλά περισσότερον με πνευματικήν, διδάσκουσα αυτό την πίστιν του Χριστού. Πλην εις ολίγα έτη ετελεύτησεν η μακαρία Ευβούλη. Ο δε Παντολέων εμάνθανε γράμματα πρώτον τα κοινά, έπειτα και την Ελληνικήν παίδευσιν.
Αυτοαδικούμαστε και αδικούμε -- του αειμνήστου Στεργίου Σάκκου, Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.
Πότε επιτέλους, θα το καταλάβουμε ότι δεν είναι
φανατισμός και μισαλλοδοξία η αποστροφή προς την οικουμενιστική κίνηση; Στο
όνομα της αγάπης και της ενότητος επιχειρείται η αλλοίωση της ποιότητος και της
ίδιας της οντότητος της Εκκλησίας. Αμφισβητείται η μοναδικότητά της. Αλλά για
ποιο Χριστό θα μιλήσουμε και σε ποια σωτηρία θα καλέσουμε τον κόσμο, όταν θα
έχουμε αλλοιώσει την ίδια την υπόσταση της Εκκλησίας; Με τέτοιες τακτικές
μπορεί να αρέσουμε στους ανθρώπους, αδυνατούμε, όμως, να τους προσφέρουμε αυτό
που μόνο η Εκκλησία διαθέτει. Το χειρότερο, καθιστούμε άχρηστη και αζήτητη την
σωτηρία, διότι εν ονόματι της απατηλής οικουμενιστικής αγάπης δημιουργούμε
στους αιρετικούς την ψευδαίσθηση ότι η πλάνη τους δεν διαφέρει από τη δική μας
αλήθεια, άρα δεν υπάρχει λόγος να μετανοήσουν και να επιστρέψουν στην Ορθόδοξη
Εκκλησία. Τους καταδικάζουμε, λοιπόν, να μείνουν για πάντα εκτός σωτηρίας.
Χαρακτηριστική επί του προκειμένου είναι η ομολογία του μεταστραφέντος πρώην
προτεστάντη F. Schaeffer: «Αποτελεί τραγική ειρωνεία το
γεγονός ότι οι χιλιάδες προτεστάντες, οι οποίοι έχουν πρόσφατα μεταστραφεί στην
Ορθοδοξία… δεν ήρθαν στην Ορθοδοξία από την Ορθόδοξη μαρτυρία στις
οικουμενιστικές συναντήσεις, αλλά συνέβη το ακριβώς αντίθετο. Το κύμα των
προσφάτων προτεσταντών προσηλύτων ήρθε μέσα στην Εκκλησία… εξ αιτίας της
αιώνιας πατερικής κι αποστολικής μαρτυρίας. Σ΄ αυτή μπορεί να συμπεριληφθεί και
η μαρτυρία εκείνη, η οποία διακηρύττει με δύναμη την αποκλειστική φύση της
Ορθόδοξης Εκκλησίας ως της αληθινής Εκκλησίας» (Χορεύοντας μόνος, μτφρ. Αρχιμ.
Αυ. Μύρου, σελ. 508-509). Πότε επιτέλους εμείς, οι Ορθόδοξοι χριστιανοί, που
δίνουμε την εντύπωση ότι εξισώνουμε την Ορθόδοξη πίστη μας με τις μύριες
αιρετικές παραφυάδες, θα αντιληφθούμε το τριπλό σφάλμα μας έναντι του ίδιου του
εαυτού μας, ότι: Δυσαρεστούμε και πικραίνουμε τον ίδιο τον Χριστό, περιφρονούμε
τη διδαχή των αποστόλων, και μιμούμενοι τους αιρετικούς διαγράφουμε όλους τους
αγίους πατέρες της Εκκλησίας, οι οποίοι αγωνίσθηκαν μέχρις αίματος γι΄ αυτή τη
διδαχή;
Τη ΚΣΤ΄ (26η) του αυτού μηνός Ιουλίου, μνήμη της Αγίας Μάρτυρος ΩΡΑΙΟΖΗΛΗΣ.
Ωραιοζήλη η Οσιοπαρθενομάρτυς, η καλλικέλαδος αηδών και καθαρά περιστερά
του Χριστού, ούτε πόθεν κατήγετο ούτε ποίους είχε γονείς γνωρίζομεν. Ότι δε
εγεννήθη υπό Ελλήνων γονέων, προσκυνούντων τα είδωλα, τούτο θέλει αποδειχθή
ευθύς κατόπιν· διότι από των χρόνων των θεοκηρύκων Αποστόλων, όταν διεδόθη εις
όλην την οικουμένην το κήρυγμα του Ευαγγελίου, από τότε εσαγηνεύθη δια των
λογικών δικτύων του Αγίου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου και η σεμνοτάτη αύτη
Ωραιοζήλη, και λυτρωθείσα εκ του βυθού της ειδωλολατρίας, εβαπτίσθη υπό του
Αποστόλου Ανδρέου κατά το έτος πεντήκοντα δύο (52) μ. Χ., φωτισθείσα δε
αφιερώθη εις μικράν τινα Εκκλησίαν του Αρχιστρατήγου Μιχαήλ, μεγάλην μετά ταύτα
καταστάσαν Μονήν κειμένην εις το μέγα Ρεύμα του Βοσπόρου, δεχθείσα ως γη αγαθή
τον σπόρον της διδασκαλίας του Αποστόλου, και τελεσφορήσασα πολύν και
εκατονταπλάσιον τον καρπόν.
Μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος ΕΡΜΟΛΑΟΥ και των συν αυτώ μαρτυρησάντων ΕΡΜΙΠΠΟΥ και ΕΡΜΟΚΡΑΤΟΥΣ.
Τη ΚΣΤ΄ (26η) του αυτού μηνός Ιουλίου, μνήμη του Αγίου
Ιερομάρτυρος ΕΡΜΟΛΑΟΥ και των συν αυτώ μαρτυρησάντων ΕΡΜΙΠΠΟΥ και ΕΡΜΟΚΡΑΤΟΥΣ.
Ερμόλαος ο Άγιος Ιερομάρτυς και οι συν αυτώ μαρτυρήσαντες Έρμιππος και
Ερμοκράτης ήσαν ιερείς εκ του κλήρου της εν Νικομηδεία Εκκλησίας, υπολειφθέντες
εκ των είκοσι χιλιάδων, οίτινες εκάησαν εν τη Εκκλησία υπό του τυράννου
Μαξιμιανού, εν έτει τδ΄ (304), εκρύπτοντο δε εις τινα οικίαν. Επειδή δε ο Άγιος
Παντελεήμων εδιδάχθη την πίστιν των Χριστιανών, συλληφθείς δε και ερωτηθείς υπό
του Μαξιμιανού, ποίος εδίδαξεν αυτόν, απεκρίθη γυμνήν και καθαράν την αλήθειαν,
ειπών ότι εδιδάχθη αυτήν παρά του Ιερέως Ερμολάου. Δια τούτο έστειλε παρευθύς ο
βασιλεύς και έφεραν τον Ερμόλαον και μετ’ αυτού τον Έρμιππον και τον Ερμοκράτην
εις το κριτήριον. Ερωτηθέντες λοιπόν οι Άγιοι, ωμολόγησαν μεν παρρησία ότι ο
Χριστός είναι Θεός αληθινός, εμυκτήρισαν δε τα είδωλα και όλους τους σεβομένους
αυτά, διο και οι τρεις αποκεφαλίσθησαν και ανέβησαν στεφανηφόροι εις τα
ουράνια.
Ποιός ήταν ο λόγος αυτής τής άκομψης θεατρικής παράστασης ; -- σχόλιο του Ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη
Ο Kyprianos Christodoulides άφησε ένα σχόλιο
για την ανάρτησή σας "Λάθος κατ εμέ της “Ορθόδοξης Φωνής” ...":
Σχεικά μέ τό βάπτισμα - ράντισμα τού Ιταλού πανεπιστημιακού καθηγητή στό άγιον Όρος. Σχόλια από τό φέησμπουκ
- Σχολιαστής Α.Π : Ποιο είναι το λάθος δηλαδή ;
- Κυπριανός Χ : Τό λάθος είναι ότι τους επιτρέπουμε νά μάς δουλεύουν.
Δημόσιες σχέσεις, αν και θά ήταν καλύτερα να γράψω "δημόσιες διαψεύσεις". Έχει συμφωνηθεί μεταξύ παπικής καί ορθόδοξης εκκλησίας η εκατέρωθεν αναγνώριση τών μυστήριων. Οπότε, αποκλειομένου τού αναβαπτισμού, ποιός ήταν ο λόγος αυτής τής άκομψης θεατρικής παράστασης ;
- Σχολιαστής V.K : Ἐφʼ ὅσον ἦτο ἐπιθυμία τοῦ νεοφωτίστου,ὀφείλομεν νά τήν σεβασθῶμεν.
- Κυπριανός Χ : Αυτό αντίκειται στά συμφωνηθέντα καί επισήμως υπογραφέντα. Οι αγιορείτες μαϊμουδίζουν. Θέλουν νά πείσουν τούς αδαείς ότι "κρατώμεν (τής ομολογίας) τών Παραδόσεων". Μάς κοροϊδεύουν.
Σχεικά μέ τό βάπτισμα - ράντισμα τού Ιταλού πανεπιστημιακού καθηγητή στό άγιον Όρος. Σχόλια από τό φέησμπουκ
- Σχολιαστής Α.Π : Ποιο είναι το λάθος δηλαδή ;
- Κυπριανός Χ : Τό λάθος είναι ότι τους επιτρέπουμε νά μάς δουλεύουν.
Δημόσιες σχέσεις, αν και θά ήταν καλύτερα να γράψω "δημόσιες διαψεύσεις". Έχει συμφωνηθεί μεταξύ παπικής καί ορθόδοξης εκκλησίας η εκατέρωθεν αναγνώριση τών μυστήριων. Οπότε, αποκλειομένου τού αναβαπτισμού, ποιός ήταν ο λόγος αυτής τής άκομψης θεατρικής παράστασης ;
- Σχολιαστής V.K : Ἐφʼ ὅσον ἦτο ἐπιθυμία τοῦ νεοφωτίστου,ὀφείλομεν νά τήν σεβασθῶμεν.
- Κυπριανός Χ : Αυτό αντίκειται στά συμφωνηθέντα καί επισήμως υπογραφέντα. Οι αγιορείτες μαϊμουδίζουν. Θέλουν νά πείσουν τούς αδαείς ότι "κρατώμεν (τής ομολογίας) τών Παραδόσεων". Μάς κοροϊδεύουν.
Λάθος κατ εμέ της “Ορθόδοξης Φωνής” που παρενέβει σε ένα τέτοιο ζήτημα που δεν την αφορά....
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την
ανάρτησή σας ...":
Δεν καταλαβαίνω γιατί έτσι στο άσχετο μας γράφεις για την κόντρα δύο ιστολογίων και για την απόφαση του κ. Τσολογιάννη να κόψει τα σχόλια? Τί μας νοιάζει εμάς? Μπορεί όλοι εσείς να υποστηρίζατε μαζικά και άκριτα το ιστολόγιο κατάνυξη το οποίο ως γνωστόν έχει πιο πολύ "τηλεθέαση" και αυτός να εκνευρίστηκε και να σας έκλεισε τα σχόλια! Ε και? Είναι γνωστό σε όλους ότι ο κύριος Τσολογιάννης είναι λίγο πιο "εκρηκτική" προσωπικότητα. Δεν είναι και ιερέας αλλά λαϊκός! Δικαίωμά του είναι! Το θέμα είναι αν έγινε βάπτιση ή απλά ράντισμα και η επιχειρηματολογία θα έπρεπε να μείνει εκεί και μόνο..... Αντιθέτως εσύ ήρθες εδώ και άρχισες με διπλωματικό τρόπο να υποστηρίζεις το ιστολόγιο κατάνυξη και με γαλιφιές προς τον Κωνσταντίνο να θες να δημοσιεύσει το σχόλιό σου εναντίον του άλλου ιστολογίου όπως και δυστυχώς έκανε. Μην ξαναμπαίνεις στο μαγαζί του..... τί μας το διατυμπανίζεις??? Λάθος κατ εμέ της Ορθόδοξης Φωνής που παρενέβει σε ένα τέτοιο ζήτημα που δεν την αφορά.... Γιατί εδώ αγαπητέ Κώστα το ζήτημα δεν έχει να κάνει τόσο με το αν έγινε ράντισμα ή βάπτιση. Το θέμα ξέφυγε και πλέον ασχολούμαστε με το πιο ιστολόγιο είναι πιο καλό και το πώς ο κύριος Τσολογιάννης τόλμησε να ασκήσει κριτική(ίσως λίγο υπερβάλλουσα) στην "αλάθητη" Κατάνυξη....
Δεν καταλαβαίνω γιατί έτσι στο άσχετο μας γράφεις για την κόντρα δύο ιστολογίων και για την απόφαση του κ. Τσολογιάννη να κόψει τα σχόλια? Τί μας νοιάζει εμάς? Μπορεί όλοι εσείς να υποστηρίζατε μαζικά και άκριτα το ιστολόγιο κατάνυξη το οποίο ως γνωστόν έχει πιο πολύ "τηλεθέαση" και αυτός να εκνευρίστηκε και να σας έκλεισε τα σχόλια! Ε και? Είναι γνωστό σε όλους ότι ο κύριος Τσολογιάννης είναι λίγο πιο "εκρηκτική" προσωπικότητα. Δεν είναι και ιερέας αλλά λαϊκός! Δικαίωμά του είναι! Το θέμα είναι αν έγινε βάπτιση ή απλά ράντισμα και η επιχειρηματολογία θα έπρεπε να μείνει εκεί και μόνο..... Αντιθέτως εσύ ήρθες εδώ και άρχισες με διπλωματικό τρόπο να υποστηρίζεις το ιστολόγιο κατάνυξη και με γαλιφιές προς τον Κωνσταντίνο να θες να δημοσιεύσει το σχόλιό σου εναντίον του άλλου ιστολογίου όπως και δυστυχώς έκανε. Μην ξαναμπαίνεις στο μαγαζί του..... τί μας το διατυμπανίζεις??? Λάθος κατ εμέ της Ορθόδοξης Φωνής που παρενέβει σε ένα τέτοιο ζήτημα που δεν την αφορά.... Γιατί εδώ αγαπητέ Κώστα το ζήτημα δεν έχει να κάνει τόσο με το αν έγινε ράντισμα ή βάπτιση. Το θέμα ξέφυγε και πλέον ασχολούμαστε με το πιο ιστολόγιο είναι πιο καλό και το πώς ο κύριος Τσολογιάννης τόλμησε να ασκήσει κριτική(ίσως λίγο υπερβάλλουσα) στην "αλάθητη" Κατάνυξη....
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΤΗΣ...":
Γέροντα, είσαι 82 ετών.
Φαντάζομαι έπειτα από τόσα χρόνια ότι έχεις καταλάβει ότι ο οικουμενισμός σχετίζεται με την αλλαγή του εορτολογίου.
Έτεροι αποτειχισμένοι ιερείς, όντας με την αποτείχισή τους επανέφεραν την λειτουργική τάξη με το εορτολόγιο πριν το 1924.
Εξήγησαν δε και εις το ποίμνιόν τους διατί είναι λειψή η διακοπή μνημοσύνου εκάστου επισκόπου, δίχως την επαναφορά αυτών των 13 ημερών, που τόσο μελάνι και αίμα, και χίλια δυο πράματα έχουν χυθεί, αφού είναι πασιφανές πλέον και στους λίθους των ναών , ότι ο ΜΟΝΟΣ λόγος αλλαγής του εορτολογίου είναι το αποτέλεσμα 100 ετών της εσχάτης αίρεσης από καταβολής κόσμου του επάρατου οικουμενισμού, διότι εάν δούμε στην εκκλησιαστική ιστορία, μία αίρεση για να γίνει αντιληπτή από κλήρο και λαό χρειάζονται από 80 έως 100 χρόνια.
Φαντάζομαι έπειτα από τόσα χρόνια ότι έχεις καταλάβει ότι ο οικουμενισμός σχετίζεται με την αλλαγή του εορτολογίου.
Έτεροι αποτειχισμένοι ιερείς, όντας με την αποτείχισή τους επανέφεραν την λειτουργική τάξη με το εορτολόγιο πριν το 1924.
Εξήγησαν δε και εις το ποίμνιόν τους διατί είναι λειψή η διακοπή μνημοσύνου εκάστου επισκόπου, δίχως την επαναφορά αυτών των 13 ημερών, που τόσο μελάνι και αίμα, και χίλια δυο πράματα έχουν χυθεί, αφού είναι πασιφανές πλέον και στους λίθους των ναών , ότι ο ΜΟΝΟΣ λόγος αλλαγής του εορτολογίου είναι το αποτέλεσμα 100 ετών της εσχάτης αίρεσης από καταβολής κόσμου του επάρατου οικουμενισμού, διότι εάν δούμε στην εκκλησιαστική ιστορία, μία αίρεση για να γίνει αντιληπτή από κλήρο και λαό χρειάζονται από 80 έως 100 χρόνια.
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "O Συναξαριστής της ημέρας.": --- Η αγία Παρασκευή είναι από τα μεγαλύτερα αναστήματα αγιότητας.
Η αγία Παρασκευή είναι από τα μεγαλύτερα αναστήματα αγιότητας. θα σας πω τι μου
είχε συμβεί όταν είχα επισκευθεί τον ναό του αγίου Γεωργίου στο Καρέα όπου
λειτουργούσε ο πατέρας Σάββας ο οποίος πρόσφατα κοιμήθηκε. Ήταν ένα νεαρό παιδί
δαιμονισμένο, ο ιερέας όταν άρχισε τις ευχές εκείνο ούρλιαζε, έβγαινε από το
στόμα του μια τσιριχτή φωνή, άγρια, φρικιαστική. Έβριζε χυδαία τον ιερέα, του
ακούμπησε την εικόνα της Παναγίας και εκείνο το παιδί κραύγαζε όχι, όχι, το
ράντιζε με αγιασμό και η φωνή που έβγαινε από μέσα του ήταν απερίγραπτη, με
καις, με καις όχι δε θέλω.. Ενώ έβλεπα όλα αυτά και πραγματικά εντυπωσιάστηκα
όταν ο ιερέας επικαλούνταν αγίους ξαφνικά μέσα από το πλήθος του κόσμου που παρακολουθούσε
το σκηνικό ακούγονταν κραυγές τρομακτικά ανατριχιαστικές. Φωνές όχι ανθρώπινες,
φωνές ζώων. Μουγκρητά όπως ακούει κανείς ένα βόδι, γκαρίσματα όπως του
γαιδάρου, συριγμοί όπως του φιδιού, η αλήθεια είναι ότι τρόμαξα. Αυτό όμως που
με εντυπωσίασε ήταν όταν ο ιερέας επικαλέστηκε με ευχή την αγία Παρασκευή.
Ακούστηκε μια κραυγή σαν να φώναξαν 10 άνθρωποι μαζί, όχι αυτήν, όχι αυτή ενώ
την έβριζε με χυδαίες βρισιές! Ειδικά αυτήν την αγία όταν την άκουσε το
δαιμόνιο που είχε μια γυναίκα μέσα στο ναό έκανε σαν τρελή!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)