O Συναξαριστής της ημέρας.
Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016
Ευλαμπίου, Ευλαμπίας μαρτύρων.
Ἔζησαν στὰ χρόνια
του αὐτοκράτορα Μαξιμιανοῦ (296 μ.Χ.). Ὁ διωγμὸς κατὰ τῶν χριστιανῶν ἦταν
σκληρὸς καὶ ἀνελέητος. Γι’ αὐτό, ὁ Εὐλάμπιος καὶ ἡ ἀδελφή του Εὐλαμπία
κρύβονταν μαζὶ μὲ ἄλλους χριστιανοὺς στὸ βουνό. Ἐκεῖ, ζοῦσαν καλλιεργώντας τὴν
προσευχὴ καὶ τὴ μελέτη τῶν Ἱερῶν Γραφῶν. Κάποια μέρα, ὁ Εὐλάμπιος πῆγε στὴ Νικομήδεια νὰ
προμηθευθεῖ τροφές. Ἀλλὰ οἱ εἰδωλολάτρες τὸν ἀναγνώρισαν καὶ ἀμέσως τὸν
συνέλαβαν. Βέβαια, στὴν ἐρώτηση τοῦ βασιλιὰ ἂν πιστεύει στὸ Χριστό, ὁμολόγησε
φανερὰ ὅτι εἶναι χριστιανός, ὁπότε τὸν ἔβαλαν μέσα σὲ εἰδωλολατρικὸ ναὸ γιὰ νὰ
θυσιάσει μὲ τὴ βία. Ὁ Εὐλάμπιος, ὅμως, διὰ τῆς προσευχῆς συνέτριψε τὸ εἴδωλο
τοῦ θεοῦ Ἄρη. Καὶ ἐνῷ ἄρχισαν νὰ τὸν μαστιγώνουν μὲ τὸν πιὸ ἀπάνθρωπο τρόπο,
ὅρμησε ἡ ἀδελφή του Εὐλαμπία, καὶ ἀφοῦ τὸν ἀγκάλιασε, παρακάλεσε τὸ Θεὸ νὰ τὴν
ἀξιώσει νὰ συμμαρτυρήσει μὲ τὸν ἀδελφό της. Τότε ἔβαλαν καὶ τοὺς δυὸ σὲ ἕνα
καζάνι μὲ βραστὸ νερό. Ἀλλὰ διὰ θαύματος αὐτοὶ δροσίζονταν, καὶ ἔτσι βγῆκαν
σῶοι καὶ ἀβλαβεῖς. Αὐτὸ ἔκανε νὰ
πιστέψουν στὸ Χριστὸ 200 εἰδωλολάτρες, οἱ ὁποῖοι μαζὶ μὲ τὸν Εὐλάμπιο καὶ τὴν
Εὐλαμπία ἀποκεφαλίστηκαν ὑπὲρ τῆς ἀλήθειας τοῦ Κυρίου.
Καὶ ὅπως λέει ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, «Δόξα καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη παντὶ τῷ ἐργαζομένῃ τὸ ἀγαθόν». Δηλαδή, δόξα καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη θὰ ἀποδοθεῖ στὸν καθένα ποὺ ἐργάζεται τὸ ἀγαθὸ καὶ πεθαίνει γι’ αὐτό.
Καὶ ὅπως λέει ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, «Δόξα καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη παντὶ τῷ ἐργαζομένῃ τὸ ἀγαθόν». Δηλαδή, δόξα καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη θὰ ἀποδοθεῖ στὸν καθένα ποὺ ἐργάζεται τὸ ἀγαθὸ καὶ πεθαίνει γι’ αὐτό.
Ο αδελφός μας Ηλίας Διονυσιάδης άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή "Συγκρίνατε την "Ορθοδοξία" του Μικτού Μοναστηρίου ...":
Στο Διονυσιάτικο Αγιολόγιο Αγίου Ορους Έκδοση Ιερά Μονής Αγίου Διονυσίου Αγίου
Ορους (2011) στον βίο του Οσίου Φιλοθέου αναφέρει ότι ο 'Οσιος έμεινε αρχικά σε
μοναστήρι που ήταν χωρισμένο σε δύο τμήματα το ένα για μοναχούς και το άλλο για
μοναχές, που εποιμαίνοντο από έναν πνευματικό ποιμένα στη Νεάπολη (Σημερινή
Καβάλα) σελ 20 αρχαίο κείμενο και σελ 21 μετάφραση. Αυτό για απάντηση στις
κατηγορίες για το Μικτό Μοναστήρι του Γέροντα" Σωφρόνιου Εσσεξ.
Συμφωνώ πάντως να χωρίσουν η γυναικεία με την ανδρική αδελφότητα, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες για να γίνει κάτι τέτοιο, ειδικά σε μία ξένη χώρα.
Συμφωνώ πάντως να χωρίσουν η γυναικεία με την ανδρική αδελφότητα, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες για να γίνει κάτι τέτοιο, ειδικά σε μία ξένη χώρα.
Με Σεβασμό και Τιμή.
Ηλίας Διονυσιάδης
Ηλίας Διονυσιάδης
****
Παραθέτω ένα
κομμάτι διαμαρτυρίας, στον «ΟΡΘΟΔΟΞΟ
ΤΥΠΟ» κατά της μικτής μονής
Έσσεξ—της Κρυσταλλίας Κιλαδίτου, 15-12-1989—)
:
Η μικτή μονή του Έσσεξ Αγγλίας του Γέροντα Σωφρονίου!
Όταν ο Μέγας
Αρσένιος είπε εις την Ρωμαία συγκλητική που του ζήτησε να προσεύχεται γι αυτήν:
«είθε ο Θεός να εξαλείψει το μνημόσυνό σου από την σκέψι μου» και αυτό ο
Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας Θεόφιλος το ανέλυσεν ότι δεν εννοούσε ο Άγιος κάτι
το κακό αλλά δεν ήθελε να την φέρνη εις την σκέψιν, καθ’ ότι ο διάβολος, είπε,
πολεμεί τους μοναχούς δια των γυναικών. Τώρα εάν οι μοναχοί της ωραίας Αγγλίας
είναι ανώτεροι του Μεγάλου Αρσενίου και δεν πολεμούνται πλέον διά των γυναικών,
τότε είναι άξιοι προσκυνήσεως. Αλλά κι άξιοι προσκυνήσεως εάν είναι, το ότι το
παράδειγμα των αγίων αυτών δημιουργεί προηγούμενον εις την Εκκλησίαν, αυτό και
μόνον νομίζω είναι ένας λόγος να τους παρακαλέσωμεν να διορθώσουν τα του οίκου
των.
***
Σ.σ. :
«Απόστρεψον
οφθαλμόν από γυναικός ευμόρφου, και μη καταμάνθανε κάλλος αλλότριον· εν κάλλει
γυναικός πολλοί επλανήθησαν» (Σειρ. θ:8).
«Μήτε ἐν ἀνδρώω Μοναστηρίω γυνή, μήτε ἐν γυναικείω ἀνήρ, καθευδέτω. Παντὸς γὰρ προσκόμματος καὶ σκανδάλου ἔξω εἶναι δεῖ τοὺς πιστοὺς καὶ πρὸς τὸ εὔσχημον καὶ εὐπρόσεδρον τῷ Κυρίῳ, τὸν ἑαυτῶν εὐθετίζειν βίον. εἰ δὲ τις τοῦτο πράξοι, εἴτε Κληρικός εἴη, εἴτε λαϊκός, ἀφοριζέσθω.
(ΜΖʼ Ἱεροῦ Κανόνος Στʼ Οἰκουμενικῆς Συνόδου).
«Ἀπό τοῦ παρόντος ὁρίζομεν μὴ γίνεσθαι διπλοῦν Μοναστήριον, ὅτι σκάνδαλον καὶ
πρόσκομμα τοῖς πολλοῖς γίνεται τοῦτο... Μὴ διαιτάσθωσαν ἐν ἑνί Μοναστηρίω.
Μοναχοί καί Μοναχαί. μοιχεία γὰρ μεσολαβεῖ τὴν συνδιαίτησιν. Μὴ εχέτω Μοναχός
παρρησίαν πρὸς Μονάστριαν ἤ Μονάστρια πρὸς Μοναχόν, ἰδία προσομιλεῖν. Μὴ
κοιταζέσθω Μοναχός ἐν γυναικίω Μοναστηρίω, μηδέ συνεσθιέτω Μονάστρια κατὰ
μόνας...»
(Κ΄ Ἱεροῦ Κανόνος Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου).
Η Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος κατεδίκασε το
1987 διὰ συνοδικοῦ δικαστηρίου εἰς τὴν ἐσχάτην ποινήν τῆς καθαιρέσεως τὸν
ἱερομόναχον Ἄγγελον Ἀναστασίου, μὲ πρωτίστην κατηγορίαν «τὴν σύμπηξιν μικτῆς
μοναστικῆς ἀδελφότητος» ἐν Ἀθήναις .
Ο αδελφός μας Ηλίας Διονυσιάδης άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Συγκρίνατε την "Ορθοδοξία" του Μικτού Μοναστηρίου ...":
Στο Διονυσιάτικο Αγιολόγιο Αγίου Ορους Έκδοση Ιερά Μονής Αγίου Διονυσίου Αγίου
Ορους (2011) στον βίο του Οσίου Φιλοθέου αναφέρει ότι ο 'Οσιος έμεινε αρχικά σε
μοναστήρι που ήταν χωρισμένο σε δύο τμήματα το ένα για μοναχούς και το άλλο για
μοναχές, που εποιμαίνοντο από έναν πνευματικό ποιμένα στη Νεάπολη (Σημερινή
Καβάλα) σελ 20 αρχαίο κείμενο και σελ 21 μετάφραση. Αυτό για απάντηση στις
κατηγορίες για το Μικτό Μοναστήρι του Γέροντα" Σωφρόνιου Εσσεξ.
Συμφωνώ πάντως να χωρίσουν η γυναικεία με την ανδρική αδελφότητα, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες για να γίνει κάτι τέτοιο, ειδικά σε μία ξένη χώρα.
Συμφωνώ πάντως να χωρίσουν η γυναικεία με την ανδρική αδελφότητα, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες για να γίνει κάτι τέτοιο, ειδικά σε μία ξένη χώρα.
Με Σεβασμό και Τιμή.
Ηλίας Διονυσιάδης
Ηλίας Διονυσιάδης
****
Παραθέτω ένα
κομμάτι διαμαρτυρίας, στον «ΟΡΘΟΔΟΞΟ
ΤΥΠΟ» κατά της μικτής μονής
Έσσεξ—της Κρυσταλλίας Κιλαδίτου, 15-12-1989—)
:
Η μικτή μονή του Έσσεξ Αγγλίας του Γέροντα Σωφρονίου!
Όταν ο Μέγας
Αρσένιος είπε εις την Ρωμαία συγκλητική που του ζήτησε να προσεύχεται γι αυτήν:
«είθε ο Θεός να εξαλείψει το μνημόσυνό σου από την σκέψι μου» και αυτό ο
Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας Θεόφιλος το ανέλυσεν ότι δεν εννοούσε ο Άγιος κάτι
το κακό αλλά δεν ήθελε να την φέρνη εις την σκέψιν, καθ’ ότι ο διάβολος, είπε,
πολεμεί τους μοναχούς δια των γυναικών. Τώρα εάν οι μοναχοί της ωραίας Αγγλίας
είναι ανώτεροι του Μεγάλου Αρσενίου και δεν πολεμούνται πλέον διά των γυναικών,
τότε είναι άξιοι προσκυνήσεως. Αλλά κι άξιοι προσκυνήσεως εάν είναι, το ότι το
παράδειγμα των αγίων αυτών δημιουργεί προηγούμενον εις την Εκκλησίαν, αυτό και
μόνον νομίζω είναι ένας λόγος να τους παρακαλέσωμεν να διορθώσουν τα του οίκου
των.
***
Σ.σ. :
«Απόστρεψον
οφθαλμόν από γυναικός ευμόρφου, και μη καταμάνθανε κάλλος αλλότριον· εν κάλλει
γυναικός πολλοί επλανήθησαν» (Σειρ. θ:8).
«Μήτε ἐν ἀνδρώω Μοναστηρίω γυνή, μήτε ἐν γυναικείω ἀνήρ, καθευδέτω. Παντὸς γὰρ προσκόμματος καὶ σκανδάλου ἔξω εἶναι δεῖ τοὺς πιστοὺς καὶ πρὸς τὸ εὔσχημον καὶ εὐπρόσεδρον τῷ Κυρίῳ, τὸν ἑαυτῶν εὐθετίζειν βίον. εἰ δὲ τις τοῦτο πράξοι, εἴτε Κληρικός εἴη, εἴτε λαϊκός, ἀφοριζέσθω.
(ΜΖʼ Ἱεροῦ Κανόνος Στʼ Οἰκουμενικῆς Συνόδου).
«Ἀπό τοῦ παρόντος ὁρίζομεν μὴ γίνεσθαι διπλοῦν Μοναστήριον, ὅτι σκάνδαλον καὶ
πρόσκομμα τοῖς πολλοῖς γίνεται τοῦτο... Μὴ διαιτάσθωσαν ἐν ἑνί Μοναστηρίω.
Μοναχοί καί Μοναχαί. μοιχεία γὰρ μεσολαβεῖ τὴν συνδιαίτησιν. Μὴ εχέτω Μοναχός
παρρησίαν πρὸς Μονάστριαν ἤ Μονάστρια πρὸς Μοναχόν, ἰδία προσομιλεῖν. Μὴ
κοιταζέσθω Μοναχός ἐν γυναικίω Μοναστηρίω, μηδέ συνεσθιέτω Μονάστρια κατὰ
μόνας...»
(Κ΄ Ἱεροῦ Κανόνος Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου).
Η Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος κατεδίκασε το
1987 διὰ συνοδικοῦ δικαστηρίου εἰς τὴν ἐσχάτην ποινήν τῆς καθαιρέσεως τὸν
ἱερομόναχον Ἄγγελον Ἀναστασίου, μὲ πρωτίστην κατηγορίαν «τὴν σύμπηξιν μικτῆς
μοναστικῆς ἀδελφότητος» ἐν Ἀθήναις .
Ο αδελφός μας Ηλίας Διονυσιάδης άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Συγκρίνατε την "Ορθοδοξία" του Μικτού Μοναστηρίου ...":
Στο Διονυσιάτικο Αγιολόγιο Αγίου Ορους Έκδοση Ιερά Μονής Αγίου Διονυσίου Αγίου
Ορους (2011) στον βίο του Οσίου Φιλοθέου αναφέρει ότι ο 'Οσιος έμεινε αρχικά σε
μοναστήρι που ήταν χωρισμένο σε δύο τμήματα το ένα για μοναχούς και το άλλο για
μοναχές, που εποιμαίνοντο από έναν πνευματικό ποιμένα στη Νεάπολη (Σημερινή
Καβάλα) σελ 20 αρχαίο κείμενο και σελ 21 μετάφραση. Αυτό για απάντηση στις
κατηγορίες για το Μικτό Μοναστήρι του Γέροντα" Σωφρόνιου Εσσεξ.
Συμφωνώ πάντως να χωρίσουν η γυναικεία με την ανδρική αδελφότητα, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες για να γίνει κάτι τέτοιο, ειδικά σε μία ξένη χώρα.
Συμφωνώ πάντως να χωρίσουν η γυναικεία με την ανδρική αδελφότητα, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες για να γίνει κάτι τέτοιο, ειδικά σε μία ξένη χώρα.
Με Σεβασμό και Τιμή.
Ηλίας Διονυσιάδης
Ηλίας Διονυσιάδης
****
Παραθέτω ένα
κομμάτι διαμαρτυρίας, στον «ΟΡΘΟΔΟΞΟ
ΤΥΠΟ» κατά της μικτής μονής
Έσσεξ—της Κρυσταλλίας Κιλαδίτου, 15-12-1989—)
:
Η μικτή μονή του Έσσεξ Αγγλίας του Γέροντα Σωφρονίου!
Όταν ο Μέγας
Αρσένιος είπε εις την Ρωμαία συγκλητική που του ζήτησε να προσεύχεται γι αυτήν:
«είθε ο Θεός να εξαλείψει το μνημόσυνό σου από την σκέψι μου» και αυτό ο
Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας Θεόφιλος το ανέλυσεν ότι δεν εννοούσε ο Άγιος κάτι
το κακό αλλά δεν ήθελε να την φέρνη εις την σκέψιν, καθ’ ότι ο διάβολος, είπε,
πολεμεί τους μοναχούς δια των γυναικών. Τώρα εάν οι μοναχοί της ωραίας Αγγλίας
είναι ανώτεροι του Μεγάλου Αρσενίου και δεν πολεμούνται πλέον διά των γυναικών,
τότε είναι άξιοι προσκυνήσεως. Αλλά κι άξιοι προσκυνήσεως εάν είναι, το ότι το
παράδειγμα των αγίων αυτών δημιουργεί προηγούμενον εις την Εκκλησίαν, αυτό και
μόνον νομίζω είναι ένας λόγος να τους παρακαλέσωμεν να διορθώσουν τα του οίκου
των.
***
Σ.σ. :
«Απόστρεψον
οφθαλμόν από γυναικός ευμόρφου, και μη καταμάνθανε κάλλος αλλότριον· εν κάλλει
γυναικός πολλοί επλανήθησαν» (Σειρ. θ:8).
«Μήτε ἐν ἀνδρώω Μοναστηρίω γυνή, μήτε ἐν γυναικείω ἀνήρ,
καθευδέτω. Παντὸς γὰρ προσκόμματος καὶ σκανδάλου ἔξω εἶναι δεῖ τοὺς πιστοὺς καὶ
πρὸς τὸ εὔσχημον καὶ εὐπρόσεδρον τῷ Κυρίῳ, τὸν ἑαυτῶν εὐθετίζειν βίον. εἰ δὲ
τις τοῦτο πράξοι, εἴτε Κληρικός εἴη, εἴτε λαϊκός, ἀφοριζέσθω.
(ΜΖʼ Ἱεροῦ Κανόνος Στʼ Οἰκουμενικῆς Συνόδου).
«Ἀπό τοῦ παρόντος ὁρίζομεν μὴ γίνεσθαι διπλοῦν Μοναστήριον, ὅτι σκάνδαλον καὶ
πρόσκομμα τοῖς πολλοῖς γίνεται τοῦτο... Μὴ διαιτάσθωσαν ἐν ἑνί Μοναστηρίω.
Μοναχοί καί Μοναχαί. μοιχεία γὰρ μεσολαβεῖ τὴν συνδιαίτησιν. Μὴ εχέτω Μοναχός
παρρησίαν πρὸς Μονάστριαν ἤ Μονάστρια πρὸς Μοναχόν, ἰδία προσομιλεῖν. Μὴ
κοιταζέσθω Μοναχός ἐν γυναικίω Μοναστηρίω, μηδέ συνεσθιέτω Μονάστρια κατὰ
μόνας...»
(Κ΄ Ἱεροῦ Κανόνος Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου).
Η Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος κατεδίκασε το
1987 διὰ συνοδικοῦ δικαστηρίου εἰς τὴν ἐσχάτην ποινήν τῆς καθαιρέσεως τὸν
ἱερομόναχον Ἄγγελον Ἀναστασίου, μὲ πρωτίστην κατηγορίαν «τὴν σύμπηξιν μικτῆς
μοναστικῆς ἀδελφότητος» ἐν Ἀθήναις .
Συγκρίνατε την "Ορθοδοξία" του Μικτού Μοναστηρίου του "Γέροντα" Σωφρόνιου Εσσεξ Αγγλίας με το Μοναστήρι του Αγίου Βησσαρίωνα...
Ακούσατε και εν παράδοξον θαύμα όπου έγινεν εν έτει αψμα΄
(1741), καθ’ ο έτος εξήλθον οι αλλόφυλοι εξ Αλβανίας λησταί, και ελεηλάτουν τον
κόσμον ανηλεώς τε και απηνώς· εκ ταύτης της αιτίας οι χωρικοί των πέριξ χωρίων
εβίασαν τους Πατέρας να βάλουν τας γυναίκας των εις το Μοναστήριον δια να
προφυλαχθούν από την αιχμαλωσίαν. Αλλ’ ο Άγιος Βησσαρίων, όπου με αράς
φρικτοτάτας και αφορισμούς αλύτους ημπόδιζε την είσοδον των γυναικών, δεν
ήργησε να θαυματουργήση δια της θείας δυνάμεως, και εύθυς έγινε μέγας σεισμός
φοβερός μόνον εις το Μοναστήριον, και έγινεν αίφνης μία τρομερά βροντή και
αστραπή, όπου ολίγον έλειψε να καταφλεγή το Μοναστήριον· και τότε εσχίσθη το
μεγάλον κυπαρίσσιον, το οποίον ήτο εν τω μέσω του Μοναστηρίου, εκ του οποίου
ευρίσκονται κατασκευασμέναι μέχρι του νυν αι τράπεζαι των Πατέρων. Όθεν οι
Πατέρες βλέποντες την τοσαύτην ορμήν του Αγίου και τον κίνδυνον του
Μοναστηρίου, ευθύς εδίωξαν τας γυναίκας από το Μοναστήριον και εκόπασεν ο θυμός
του Αγίου και ο κίνδυνος· ο δε εκ Σθλατίνης πνευματικός Ιωσήφ, ο συμβουλεύσας να
βάλουν τας γυναίκας εις το Μοναστήριον, ευρέθη μετά θάνατον άλυτος, ίσως δια
τούτο το αίτιον.
(Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας τ. θ σελ. 384)
***
Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Συγκρίνατε την "Ορθοδοξία" του
Μικτού Μοναστηρίου ...":
+Ι.Γ.Ζ.
Αυτός που έδωσε ευλογία να εισέλθουν οι γυναίκες στο ανδρικό Μοναστήρι βγήκε άλυωτος...
Αυτοί που έβαλαν όλες τις αιρέσεις στην Εκκλησία πως θα βγούν;
Οι λαϊκοί που τους ακολουθούν;
+Ι.Γ.Ζ.
Αυτός που έδωσε ευλογία να εισέλθουν οι γυναίκες στο ανδρικό Μοναστήρι βγήκε άλυωτος...
Αυτοί που έβαλαν όλες τις αιρέσεις στην Εκκλησία πως θα βγούν;
Οι λαϊκοί που τους ακολουθούν;
Συγκρίνατε την "Ορθοδοξία" του Μικτού Μοναστηρίου του "Γέροντα" Σωφρόνιου Εσσεξ Αγγλίας με το Μοναστήρι του Αγίου Βησσαρίωνα...
Ακούσατε και εν παράδοξον θαύμα όπου έγινεν εν έτει αψμα΄
(1741), καθ’ ο έτος εξήλθον οι αλλόφυλοι εξ Αλβανίας λησταί, και ελεηλάτουν τον
κόσμον ανηλεώς τε και απηνώς· εκ ταύτης της αιτίας οι χωρικοί των πέριξ χωρίων
εβίασαν τους Πατέρας να βάλουν τας γυναίκας των εις το Μοναστήριον δια να
προφυλαχθούν από την αιχμαλωσίαν. Αλλ’ ο Άγιος Βησσαρίων, όπου με αράς
φρικτοτάτας και αφορισμούς αλύτους ημπόδιζε την είσοδον των γυναικών, δεν
ήργησε να θαυματουργήση δια της θείας δυνάμεως, και εύθυς έγινε μέγας σεισμός
φοβερός μόνον εις το Μοναστήριον, και έγινεν αίφνης μία τρομερά βροντή και
αστραπή, όπου ολίγον έλειψε να καταφλεγή το Μοναστήριον· και τότε εσχίσθη το
μεγάλον κυπαρίσσιον, το οποίον ήτο εν τω μέσω του Μοναστηρίου, εκ του οποίου
ευρίσκονται κατασκευασμέναι μέχρι του νυν αι τράπεζαι των Πατέρων. Όθεν οι
Πατέρες βλέποντες την τοσαύτην ορμήν του Αγίου και τον κίνδυνον του
Μοναστηρίου, ευθύς εδίωξαν τας γυναίκας από το Μοναστήριον και εκόπασεν ο θυμός
του Αγίου και ο κίνδυνος· ο δε εκ Σθλατίνης πνευματικός Ιωσήφ, ο συμβουλεύσας να
βάλουν τας γυναίκας εις το Μοναστήριον, ευρέθη μετά θάνατον άλυτος, ίσως δια
τούτο το αίτιον.
(Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας τ. θ σελ. 384)
Παναγία Μυρτιδιώτισσα (Το Θαύμα της ίασης του παραλύτου)
...Κάποιος εὐλαβὴς Χριστιανός, ... ὁδηγηθεὶς ἀπὸ κάποιαν θεωρίαν
ὁποῦ εἶδεν εἰς τὸν ὕπνον του, ἔχωντας περισσὴν εὐλάβειαν
εἰς τὴν Κυρίαν Θεοτόκον, ἐπήγαινε συχνότερα εἰς αὐτὸν τὸν τόπον·
καὶ στέκωντας ἐκεῖ, στοχαζόμενος τοῦ τόπου τὴν ἀγριότητα,
ἤκουσε φωνὴν ἀοράτως ὁποῦ τοῦ ἔλεγεν· ἂν μὲ γυρεύσῃς ἐδῶ σιμὰ
εὑρίσκεις τὴν Εἰκόνα μου, καὶ εἶναι καιρὸς ὁποῦ ἦλθα, καὶ εὑρίσκομαι ἐδῶ,
διὰ νὰ δώσω βοήθειαν ἐτούτου τοῦ τόπου.Ἀκούωντας δὲ τὴν φωνὴν ὁ εὐλαβὴς
ἐκεῖνος Χριστιανός,καὶ στρεφόμενος ἔνθεν κᾀκεῖθεν, τάχα νὰ ἰδῇ ποῖος εἶναι
ὁποῦ ὡμίλησε, καὶ μὴ θεωρῶντας τινά, ἔμεινε περίφοβος...
ὁποῦ εἶδεν εἰς τὸν ὕπνον του, ἔχωντας περισσὴν εὐλάβειαν
εἰς τὴν Κυρίαν Θεοτόκον, ἐπήγαινε συχνότερα εἰς αὐτὸν τὸν τόπον·
καὶ στέκωντας ἐκεῖ, στοχαζόμενος τοῦ τόπου τὴν ἀγριότητα,
ἤκουσε φωνὴν ἀοράτως ὁποῦ τοῦ ἔλεγεν· ἂν μὲ γυρεύσῃς ἐδῶ σιμὰ
εὑρίσκεις τὴν Εἰκόνα μου, καὶ εἶναι καιρὸς ὁποῦ ἦλθα, καὶ εὑρίσκομαι ἐδῶ,
διὰ νὰ δώσω βοήθειαν ἐτούτου τοῦ τόπου.Ἀκούωντας δὲ τὴν φωνὴν ὁ εὐλαβὴς
ἐκεῖνος Χριστιανός,καὶ στρεφόμενος ἔνθεν κᾀκεῖθεν, τάχα νὰ ἰδῇ ποῖος εἶναι
ὁποῦ ὡμίλησε, καὶ μὴ θεωρῶντας τινά, ἔμεινε περίφοβος...
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες κείμενο
Οι Τσάμηδες και δύο παλιοί (καλοί) φίλοι
Οι δηλώσεις του επιτρόπου που σκαλίζει το θέμα δεν είναι τυχαίες
Οι εχθροί είναι όπως τα αρπακτικά: οσμίζονται την αρρώστια, την αδυναμία ή εντοπίζουν τα απομονωμένα ζώα και επιτίθενται. Σήμερα, λοιπόν, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, οι υπαρκτοί, δυστυχώς, εχθροί μας, η Τουρκία και η Αλβανία, θεωρούν την κρίση μας ευκαιρία τους και προσπαθούν να προωθήσουν τα συμφέροντά τους σε βάρος μας. Αυτοί δε οι δύο συνδέονται ιστορικά και η Τουρκία έχει διεισδύσει πολλαπλώς, οικονομικά, στρατιωτικά, με ισλαμικό χρήμα και ιδρύματα, στην Αλβανία. Αλλωστε, το κατασκεύασμα του αλβανικού «έθνους» είναι ακριβώς δημιούργημα της Υψηλής Πύλης, της Αυστροουγγαρίας, της Ιταλίας και της δικής μας αβελτηρίας.
Οι δηλώσεις του Γερμανού επιτρόπου, του Χάαν, που σκαλίζει το θέμα των Τσάμηδων, δεν είναι τυχαίες. Οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες αποτελούν πανευρωπαϊκά σπάνια περίπτωση μαζικού δοσιλογισμού, προδοσίας και εγκλημάτων πολέμου, με συντριπτική συμμετοχή μιας συγκεκριμένης κοινότητας κατά αθώων συμπολιτών τους.
Οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες που ζούσαν στην Ηπειρο, ως εχθροί και αρπακτικά, θεώρησαν τη γερμανική κατοχή ευκαιρία τους για να εκτελέσουν εθνοκάθαρση των Ελλήνων με όργιο φόνων, βιασμών, λεηλασιών, να υφαρπάξουν την περιουσία τους και να υλοποιήσουν το σοβινιστικό όνειρό τους κλέβοντας ελληνική γη και ενώνοντάς την με την Αλβανία. Οι αρχηγοί των Τσάμηδων προδοτών και εγκληματιών πολέμου ήταν η φάρα των Ντιναίων.
Οι εχθροί είναι όπως τα αρπακτικά: οσμίζονται την αρρώστια, την αδυναμία ή εντοπίζουν τα απομονωμένα ζώα και επιτίθενται. Σήμερα, λοιπόν, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, οι υπαρκτοί, δυστυχώς, εχθροί μας, η Τουρκία και η Αλβανία, θεωρούν την κρίση μας ευκαιρία τους και προσπαθούν να προωθήσουν τα συμφέροντά τους σε βάρος μας. Αυτοί δε οι δύο συνδέονται ιστορικά και η Τουρκία έχει διεισδύσει πολλαπλώς, οικονομικά, στρατιωτικά, με ισλαμικό χρήμα και ιδρύματα, στην Αλβανία. Αλλωστε, το κατασκεύασμα του αλβανικού «έθνους» είναι ακριβώς δημιούργημα της Υψηλής Πύλης, της Αυστροουγγαρίας, της Ιταλίας και της δικής μας αβελτηρίας.
Οι δηλώσεις του Γερμανού επιτρόπου, του Χάαν, που σκαλίζει το θέμα των Τσάμηδων, δεν είναι τυχαίες. Οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες αποτελούν πανευρωπαϊκά σπάνια περίπτωση μαζικού δοσιλογισμού, προδοσίας και εγκλημάτων πολέμου, με συντριπτική συμμετοχή μιας συγκεκριμένης κοινότητας κατά αθώων συμπολιτών τους.
Οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες που ζούσαν στην Ηπειρο, ως εχθροί και αρπακτικά, θεώρησαν τη γερμανική κατοχή ευκαιρία τους για να εκτελέσουν εθνοκάθαρση των Ελλήνων με όργιο φόνων, βιασμών, λεηλασιών, να υφαρπάξουν την περιουσία τους και να υλοποιήσουν το σοβινιστικό όνειρό τους κλέβοντας ελληνική γη και ενώνοντάς την με την Αλβανία. Οι αρχηγοί των Τσάμηδων προδοτών και εγκληματιών πολέμου ήταν η φάρα των Ντιναίων.
Μύρον και δροσιά -- του αείμνηστου Στεργίου Σάκκου Ομ. Καθηγητού ΑΠΘ
Στην υλόφρονη και
κατά τεκμήριο αντιπνευματική εποχή μας το γεγονός της Πεντηκοστής αφήνει
αδιάφορους τους πολλούς, ανυποψίαστους για την ατίμητη προσφορά του αγίου
Πνεύματος. Κι όμως είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται και διακαώς επιθυμεί η
ψυχή μας. Στην τόση κακοφωνία της συγχύσεως, που ξεχύνεται γύρω και μέσα μας,
στο θόρυβο των ντεσιμπέλ, που αμβλύνουν την ακοή και ταλαιπωρούν το νευρικό μας
σύστημα, στην ανασφάλεια και την αβεβαιότητα που ταλανίζει την κοινωνία μας,
λαχταρά η ψυχή μας να αφουγκρασθεί τους ψιθυρισμούς του Πνεύματος· να αισθανθεί
τη θωπεία του ως «αύρας λεπτής»· να οσφρανθεί τη θεία ευωδία του, να ζωογονηθεί
από το θείο «ρείθρον ζωής» που αυτό παρέχει.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)