«Τίποτε νὰ μὴ σὲ χωρίσει
ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ μᾶς παρέδωσε ὁ Χριστός, ποὺ εἶπε: “Μάθετε ἀπὸ μένα ὅτι εἶμαι πρᾶος
καὶ ταπεινὸς στὴν καρδιά”. Γιατί πρέπει νὰ φροντίζεις πάντοτε νὰ βρίσκεσαι σὲ εἰρηνικὴ
κατάσταση, ὥστε νὰ μὴ θολώνει ἡ καρδιά σου, οὔτε μὲ προφάσεις ποὺ μὲ τὴν πρώτη
ματιὰ φαίνονται δίκαιες. Βίαζε σὲ ὅλα τὸν ἑαυτό σου καὶ κόβε τὸ θέλημά σου. Καὶ
ὅταν, μὲ τὴν χάρη τοῦ Χριστοῦ συνηθίσεις ἀπὸ τὴν ἐπανάληψη νὰ τὸ κόβεις, τότε αὐτὸ
θὰ γίνεται ἀβίαστα καὶ χωρὶς νὰ θλίβεσαι, σὰν νὰ γίνεται πάντα τὸ δικό σου. Γιατί
δὲν θέλεις πιὰ νὰ γίνονται τὰ πράγματα ὅπως θέλεις, ἀλλὰ τὰ θέλεις ὅπως
γίνονται, καὶ ἔτσι ζεῖς μὲ ὅλους εἰρηνικά».
POST-PATRISTIC THEOLOGY FROM A CHURCH PERSPECTIVE
His
Eminence Metropolitan Ierotheos
of
Nafpaktos and St. Vlasios.
It has been well remarked that the
ideological, cultural and spiritual movements which appeared in the West, such
as the Enlightenment, Romanticism and Modernism, came to Greece some thirty to
thirty-five years later. So what appeared new to us, had already come to
dominate in the West many years before. The same is true of the phenomenon of post-Patristic theology, which has been
much talked about here in Greece. I think that the initiative of His Eminence
Metropolitan Serafeim of Piraeus and Faliron is worthy of attention and praise.
This phenomenon must be faced, because such movements represent secularization
in theology and the pastoral practices of the Orthodox Church.
Εκδηλώσεις για τον Αυτονομιακό Αγώνα της Β. Ηπείρου στο Δελβινάκι
Τιμήθηκε σήμερα
στο ακριτικό Δελβινάκι, με ιδιαίτερη λαμπρότητα, η Επέτειος του Αυτονομιακού Αγώνα της Β. Ήπείρου, που
έληξε με την υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας στις 17.5.1914. Το σημαντικό
αυτό πρωτόκολλο παραμένει ενεργό ως σήμερα και προβλέπει αυτονομία στη Β.
Ήπειρο. Φέτος, 100 χρόνια μετά την πρώτη από τις τρεις απελευθερώσεις της Β.
Ηπείρου από τον Ελληνικό στρατό και 99 χρόνια από τον Αυτονομιακό Αγώνα, η
κατάσταση στο Βορειοηπειρωτικό παραμένει ιδιαίτερα κρίσιμη.
H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more
Η ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΑΡΕΤΗ.
Στον ΝΕ´ Λόγον του ο
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος γράφει:
« Η μετάνοια είναι η υψηλότερη από όλες τις αρετές και το έργον της δεν μπορεί να τελειώση, παρά μόνον την ώρα του θανάτου. Γι᾽ αυτό η μετάνοια είναι απαραίτητη σε όλους πάντοτε και κανένα όριον τελειώσεως της
μετανοίας δεν υπάρχει…».
Άγιος Ισαάκ ο Σύρος γράφει:
« Η μετάνοια είναι η υψηλότερη από όλες τις αρετές και το έργον της δεν μπορεί να τελειώση, παρά μόνον την ώρα του θανάτου. Γι᾽ αυτό η μετάνοια είναι απαραίτητη σε όλους πάντοτε και κανένα όριον τελειώσεως της
μετανοίας δεν υπάρχει…».
Λύση ευρωπαϊκή και όχι ανανική!
Την προηγούμενη Κυριακή ασχολήθηκα ( Το λάθος του Ρεν για την Κύπρο...) με τον επίτροπο Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης Ολι Ρεν, που διετέλεσε και επίτροπος για τη διεύρυνση της Ενωσης. Εγραψα ότι κακώς πιέζει για επανένωση της Κύπρου αυτήν τη στιγμή που έχει άμεση προτεραιότητα η ανόρθωση της οικονομίας της Μεγαλονήσου. Για να μη νομισθεί ότι ως Ελληνες είμαστε αντίθετοι στη μελλοντική επανένωση και ειρηνική συμβίωση Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων κάνω σαφές ότι η αντίρρησή μου προς τον κ. Ρεν έχει δύο σκέλη: Το χρονικό και το ποιοτικό.
H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more
Οι «50 ομιλίες» του Αββά Μακαρίου του Αιγυπτίου
Μελέτημα 8ον.
1. Εκείνος που
και στην προσευχή είναι οκνηρός, και στην διακονία των αδελφών νωθρός και
αμελής, ονομάζεται από τον Απόστολο αργός και κρίνεται ανάξιος και γι΄ αυτό το
ψωμί του. «Ο αργός» είπε «ούτε να τρώει». Και αλλού: «Τους αργούς τους μισεί
και ο Θεός», και: «Ο αργός ούτε πιστός μπορεί να είναι». Πρέπει λοιπόν ο
καθένας μας να μη μένει αργός, για να μη βρεθεί άκαρπος σαν τη συκή και στερηθεί
τελείως των αιωνίων αγαθών.
2. Σ΄ εκείνους που λένε, ότι είναι αδύνατον να φτάσουμε την τελειότητα και ν΄ απαλλαγούμε ολότελα από τα πάθη μας, τους λέμε ότι μιλάνε αντίθετα προς την Αγία Γραφή. Έτσι ο Κύριος λέει: «Να γίνετε τέλειοι, όπως ο Ουράνιος Πατέρας σας είναι τέλειος». Το ίδιο νόημα έχουν και τα λόγια του Αποστόλου: «Για να παρουσιάσομε κάθε άνθρωπο τέλειο, σύμφωνο με το πρότυπο του Χριστού». Έτσι δεν μας κυριεύει η υπερηφάνεια, διότι τρέχομε προς το τέρμα της τελειότητας, συνεχίζοντας σ΄ όλη μας τη ζωή αδιάκοπο και εντατικό αγώνα.
3. Εκείνους που νομίζουν αδύνατη αυτήν την τελειότητα, που συντελείται με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, και που είναι «η καινή κτίσις» της καθαρής καρδιάς, ο Απόστολος τους παρομοιάζει μ΄ εκείνους τους Εβραίους που δεν αξιώθηκαν να μπούνε στη γη της επαγγελίας, λόγω της απιστίας τους, και γι΄ αυτό άφησαν τα κόκκαλά τους στην έρημο. Η απαλλαγή μας από τα πάθη είναι η αληθινή γη της επαγγελίας. Γι΄ αυτό και ο Απόστολος, μας συνιστά «Προσέχετε, αδελφοί μου, μήπως κανείς από σας έχει πονηρή καρδιά, γεμάτη απιστία, και απομακρυνθεί από τον αληθινό Θεό». Με τη λέξη «απομακρυνθεί» δεν εννοεί την άρνηση του Θεού, αλλά την απιστία στις υποσχέσεις Του. Μ΄ αυτή την απιστία κυριεύτηκαν οι Εβραίοι και δεν μπήκαν στη γη της Επαγγελίας. Ας γροντίσουμε λοιπόν να μπούμε σ΄ εκείνη την ανάπαυση. Και ποια είναι η αληθινή ανάπαυση των Χριστιανών, παρά η απολύτρωση από τα΄ αμαρτωλά πάθη και η ενεργός κατοίκηση του Αγίου Πνεύματος μέσα στην καθαρή καρδιά μας; Ο Απόστολος λέει: «Πόσο περισσότερο το αίμα του Ιησού θα καθαρίσει τη συνείδησή μας από τα έργα, που οδηγούν στο θάνατο…».
2. Σ΄ εκείνους που λένε, ότι είναι αδύνατον να φτάσουμε την τελειότητα και ν΄ απαλλαγούμε ολότελα από τα πάθη μας, τους λέμε ότι μιλάνε αντίθετα προς την Αγία Γραφή. Έτσι ο Κύριος λέει: «Να γίνετε τέλειοι, όπως ο Ουράνιος Πατέρας σας είναι τέλειος». Το ίδιο νόημα έχουν και τα λόγια του Αποστόλου: «Για να παρουσιάσομε κάθε άνθρωπο τέλειο, σύμφωνο με το πρότυπο του Χριστού». Έτσι δεν μας κυριεύει η υπερηφάνεια, διότι τρέχομε προς το τέρμα της τελειότητας, συνεχίζοντας σ΄ όλη μας τη ζωή αδιάκοπο και εντατικό αγώνα.
3. Εκείνους που νομίζουν αδύνατη αυτήν την τελειότητα, που συντελείται με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος, και που είναι «η καινή κτίσις» της καθαρής καρδιάς, ο Απόστολος τους παρομοιάζει μ΄ εκείνους τους Εβραίους που δεν αξιώθηκαν να μπούνε στη γη της επαγγελίας, λόγω της απιστίας τους, και γι΄ αυτό άφησαν τα κόκκαλά τους στην έρημο. Η απαλλαγή μας από τα πάθη είναι η αληθινή γη της επαγγελίας. Γι΄ αυτό και ο Απόστολος, μας συνιστά «Προσέχετε, αδελφοί μου, μήπως κανείς από σας έχει πονηρή καρδιά, γεμάτη απιστία, και απομακρυνθεί από τον αληθινό Θεό». Με τη λέξη «απομακρυνθεί» δεν εννοεί την άρνηση του Θεού, αλλά την απιστία στις υποσχέσεις Του. Μ΄ αυτή την απιστία κυριεύτηκαν οι Εβραίοι και δεν μπήκαν στη γη της Επαγγελίας. Ας γροντίσουμε λοιπόν να μπούμε σ΄ εκείνη την ανάπαυση. Και ποια είναι η αληθινή ανάπαυση των Χριστιανών, παρά η απολύτρωση από τα΄ αμαρτωλά πάθη και η ενεργός κατοίκηση του Αγίου Πνεύματος μέσα στην καθαρή καρδιά μας; Ο Απόστολος λέει: «Πόσο περισσότερο το αίμα του Ιησού θα καθαρίσει τη συνείδησή μας από τα έργα, που οδηγούν στο θάνατο…».
Η οικουμενιστική συμπροσευχή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Καρδινάλιου Angelo Scola
ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΚΕΝΤΡΟΝ
ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
“Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ”
600 66 ΜΕΘΩΝΗ – ΠΙΕΡΙΑΣ
e-mail : info@markoseugenikos.gr
1. Υπάρχει μια
“Βιβλική και Φυλλαδική Εταιρεία”, η οποία εδρεύει στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ.
2. Αποτελεί
δεξαμενή σκέψεως (think tank) που παράγει διδασκαλία με βάση την Βίβλο. Την διδασκαλία
αυτή την διοχετεύει διεθνώς μέσω των περιοδικών “Σκοπιά” και “Ξύπνα”, τα άρθρα
των οποίων είναι ανυπόγραφα.
3. Η διδασκαλία
της είναι αυθαίρετη και αντιφατική. Π.χ. επιχειρείται να προσδιοριστεί
χρονολογία δευτέρας ελεύσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, η οποία όμως
διεψεύσθη επανειλημμένως.
H συνέχεια, “κλικ’’ πιο κάτω στο: Read more
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)