Το χαροποιόν πένθος εις την Ορθόδοξον ασκητικοησυχαστικήν Παράδοσιν της Εκκλησίας

Τοῦ κ. Παναγιώτου Σωτ. Γκιουλὲ

«Οὐκ ἐγκληθησόμεθα, ὦ οὗτοι, οὐκ ἐγκληθησόμεθα ἐν ἐξόδω ψυχῆς, διότι οὐ τεθαυματουργήκαμεν, οὐδ᾽ ὅτι οὐ τεθεολογήκαμεν, οὐδ᾽ ὅτι θεωρητικοὶ οὐ γεγόναμεν· ἀλλὰ λόγον πάντως δώσομεν τῷ Θεῷ, διότι ἀδιαλείπτως οὐ πεπενθήκαμεν» (Κλῖμαξ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου, λόγος 7ος, στίχος 73ος).

Ὡς εὔηχον σάλπισμα, ἀδιαλείπτου ἡσυχαστικοῦ πένθους, ἀντηχοῦν στὶς ἀκοὲς τῶν ὀρθοδόξων πιστῶν, οἱ ἀσκητικοησυχαστικοὶ αὐτοὶ λόγοι τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου, ποὺ διασαλπίζουν διαχρονικὰ σ᾽ ὁλόκληρο τὸ πλήρωμα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ὅτι κατὰ τὴν ἔξοδο τῆς ψυχῆς μας τὴν ὥρα τοῦ θανάτου, δὲν θὰ κατηγορηθοῦμε ἐνώπιον τοῦ φοβεροῦ βήματος τοῦ Χριστοῦ, γιατὶ δὲν θαυματουργήσαμε ἢ γιατὶ δὲν γίναμε θεωρητικοί, οὔτε γιατὶ δὲν θεολογήσαμε· ἀλλ᾽ ὁπωσδήποτε ὅμως θὰ δώσουμε λόγο στὸν Θεό, γιατὶ ἀδιαλείπτως δὲν ἐπενθήσαμε σ᾽ ὁλόκληρη τὴν ζωὴ μας γιὰ τὸ ἀπύθμενο βάθος τῆς ἁμαρτωλότητὸς μας!… Γιατὶ εἶναι ἀλήθεια, πὼς κι ἄν ἀκόμη δὲν ἀξιωθήκαμε νὰ λάβουμε, «τὰ κρείττονα χαρίσματα» τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (Α´ Κορινθ. ιβ´ 31), ἐν τούτοις, δὲν θὰ κατηγορηθοῦμε, κατὰ τὸν Ἅγιον Ἰωάννην τῆς Κλίμακος, ἐνώπιον τοῦ φοβεροῦ βήματος τοῦ Χριστοῦ, γιὰ τὴν ἔλλειψη αὐτὴ τῶν θαυματουργικῶν καὶ θεολογικῶν μας ἱκανοτήτων, ἀλλὰ γιὰ τὴν ἔλλειψη ἐπιγνώσεως τοῦ συνεχοῦς καὶ ἀδιαλείπτου πένθους σ᾽ ὁλόκληρη τὴν ζωὴν μας…

Διαβάζουμε ἕνα φοβερὸ παράδειγμα φιλαργυρίας καὶ ἴασή της στὸν βίο τοῦ Ὁσίου Παρθενίου Λαμψάκου.

Κάποτε περνώντας ὁ Ὅσιος ἀπὸ κάποια πόλι, βρῆκε τὸν Μητροπολίτη της πολὺ ἄρρωστο. Ὁ Ὅσιος κατάλαβε τὴν αἰτία τῆς ἀσθενείας του, ἡ ὁποία προερχόταν ἀπὸ τὴν φιλαργυρία καὶ μάλιστα ἀδικοῦσε τοὺς πτωχούς, καὶ τοῦ λέγει. «Γνώριζε ὅτι ἡ θλίψη αὐτὴ προῆλθε σὲ σένα ἀπὸ ψυχικὴ ἀσθένεια καὶ μάλιστα ἐπειδὴ ἀδίκησες πτωχούς. Ἐὰν ἀποδώσης τὸ ἄδικο, θὰ γίνης καλὰ καὶ στὴν ψυχή σου καὶ στὸ σῶμα. Ἐὰν ὅμως περιφρονήσης τὰ λόγια μου, οὔτε τὸ σῶμα θὰ γιατρευτῆ, οὔτε καὶ ἡ ψυχή σου». Πράγματι ὁ Ἀρχιερεὺς μετανόησε γιὰ τὴν ἀδικία ποὺ εἶχε κάνει, ἐξομολογήθηκε καὶ κάλεσε τὸν οἰκονόμο του νὰ φέρη τὸ ταμεῖο του. Τότε ὁ Μητροπολίτης τὸ ἔδωσε στὸν Ἅγιο νὰ τὸ κάνη ὅπως θέλει. Ὁ Ἅγιος ὅμως τοῦ εἶπε τὸ ἑξῆς: «Ἐσὺ πρέπει νὰ τὸ μοιράσης μὲ τὰ ἴδια τὰ χέρια σου». Ἔτσι ἔκανε ὁ Μητροπολίτης, μοίρασε ὅσα εἶχε ἄδικα συγκεντρώσει καὶ θεραπεύτηκε τελείως σωματικὰ καὶ ψυχικά.

Τη Ι΄ (10η) του Αυγούστου, μνήμη των Αγίων Μαρτύρων ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΥ Αρχιδιακόνου, ΞΥΣΤΟΥ Πάπα Ρώμης και ΙΠΠΟΛΥΤΟΥ.

Λαυρέντιος, Ξύστος και Ιππόλυτος οι Άγιοι Μάρτυρες ήκμασαν κατά τους χρόνους του βασιλέως Δεκίου εν έτει σν΄ (250). Εκ τούτων ο μεν Άγιος Ξύστος κατήγετο εξ Αθηνών, εις τας οποίας εδιδάχθη τα μαθήματα της φιλοσοφίας· μεταβάς δε εις Ρώμην εχειροτονήθη Επίσκοπος, αφού εμαρτύρησεν ο Άγιος Στέφανος ο Πάπας της Ρώμης. Επειδή δε τότε προητοιμάζετο ο κατά των Χριστιανών διωγμός, διέταξεν ο Άγιος Ξύστος τον Αρχιδιάκονόν του Άγιον Λαυρέντιον να οικονομήση τα σκεύη της Εκκλησίας της Ρώμης, ο δε θείος Λαυρέντιος διεμοίρασε ταύτα εις τους πτωχούς.

Η ομογένεια απαιτεί την παραίτηση του Ελπιδοφόρου!

Την παραίτηση του Αρχιεπίσκοπου Ελπιδοφόρου ζητούν ομογενείς στην Αμερική, σημειώνοντας ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος πρέπει να λάβει μέτρα για την απομάκρυνσή του.

Με πρωτοβουλία της Μαρίας Πρασσάκου, οι ομογενείς καλούν σε ψήφισμα τους πολίτες, να υπογράψουν την αίτηση παραίτησής του στο change.org.

Οι ομογενείς στρέφονται κατά του Αρχιεπίσκοπου Αμερικής σημειώνοντας ότι αφού παρέλασε με κομμουνιστές κακοποιούς της BLM, πήγε στα εγκαίνια του Τουρκικού Οίκου στη Νέα Υόρκη και συμμετείχε στη γιορτή του Ερντογάν, προσβάλλοντας την Ελληνοαμερικανική κοινότητα και το ελληνικό έθνος.

--------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Θερμά συγχαρητήρια στούς ὁμογενεῖς πού συνέταξαν καί ἐδημοσίευσαν τό παρόν κείμενον! Δέν θά πρέπῃ, ὅμως, νά μή σταματήσουν σ' αὐτό. Οὔτε νά περιμένουν ἀπό τόν ὁμόφρονα τοῦ Ἐλπιδοφόρου Βαρθολομαῖον νά τόν ἀπομακρύνῃ ἀπό τόν θρόνον. Θά πρέπῃ νά συνεχίσουν τόν ἀγῶνά των, ξεσηκώνοντας ὁλόκληρον τήν ὁμογένειαν καί φυσικά ν' ἀποτειχισθοῦν ἀπό αὐτούς τούς αἱρεσιάρχας. Πέρυσι τό καλοκαῖρι, ὁ Ἐλπιδοφόρος (κατ' ἄλλους Ἐλπιδοκτόνος) ἐκήρυξε τήν Πανθρησκείαν, εἰπών ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι μονοπάτια πού ὁδηγοῦν εἰς τόν Θεόν, αὐτά πού ἔχουν πεῖ καί οἱ «πατριάρχαι» Ἀθηναγόρας καί Βαρθολομαῖος. Εἶπεν ἐπίσης ὅτι δέν ὑπάρχουν αἱρετικοί, αἱρετικοί εἶναι μόνον οἱ «καυγατζῆδες»!!! Ἄν δέν τόν διώξουν, θά τόν δοῦμε σέ λίγο εἰς τόν θρόνον τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ὅπου «διορίζεται» ὁ πλέον αἱρετικός ἀπό ὅλους!

-------------------

 Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 9 Αυγούστου 2022 - 1:22 μ.μ. Ἐπανάληψις εἰς τό ὀρθόν:
«Δέν θά πρέπῃ, ὅμως, νά σταματήσουν σ' αὐτό».

Ζητῶ συγγνώμην πού ἀρκετές φορές μοῦ ξεφεύγουν ὀρθογραφικά, συντακτικά καί ἄλλα λάθη. Δέν τά διορθώνω πάντοτε, ἄν καί τά βλέπω ἐκ τῶν ὑστέρων, γιά νά μήν κουράζω τόν Διαχειριστήν, ἐλπίζων εἰς τήν κατανόησιν τῶν ἀναγνωστῶν.

Κάποτε ρώτησε ὁ Ἀββᾶς Ἰωσὴφ τὸν Ὅσιο Σισώη.

- Πόσο καιρὸ χρειάζεται ὁ ἄνθρωπος νὰ κόψη τὰ πάθη;                                            

- Τὰ χρονικὰ διαστήματα θέλεις νὰ μάθης; Ἀπάντησε ὁ Ὅσιος.                                 

- Ναί, τοῦ ἀπάντησε ὁ Ἀββᾶς.                                                                                        

- Τὴν ὥρα ποὺ ἔρχεται τὸ πάθος, ἀμέσως κόψε το, ἀπάντησε ὁ Ὅσιος. Διότι ἐὰν δὲν τὸ κόψης, λέγει ὁ Σολομών, «δι᾽ ὧν τις ἁμαρτάνει, διὰ τούτων κολάζεται» (Σοφία Σολ. 11-17).