Φύλαξόν με ἀπὸ παγίδος, ἧς συνεστήσαντό μοι, καὶ ἀπὸ σκανδάλων τῶν ἐργαζομένων τὴν ἀνομίαν.
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Γιά νά τελειώνουμε μέ τίς ἀντι-επιστημονικές ἀνοησίες καί τίς ψευτιές τοῦ κ.
ΧΣ, παραοπέμπω τόν κάθε ἐραστήν τῆς Ἀληθείας στό βιβλίον τοῦ (ἀληθινοῦ)
θεολόγου Ἀριστοτέλους Δελήμπαση μέ τίτλον Πάσχα Κυρίου, Ἀθῆναι 1985, σελ.
414-419, ὅπου τεκμηριώνονται ὅλα ὅσα ἔχω γράψει περί ἰσημερίας κ.λπ. Ἰδίως στήν
σελ. 418 ὁ συγγραφεύς παραπέμπει στήν Ἑλληνικήν Πατρολογίαν τοῦ Migne, P.G., τ.
92, σελ. 96, ὅπου ἀναφέρεται ὅτι τό Ἅγιον Πνεῦμα, διά τῶν Πατέρων τῆς Α' Οἰκουμενικῆς
Συνόδου, ἐδίδαξεν ὅτι ἡ ἐαρινή ἰσημερία νά ὑπολογίζεται τήν 21ην Μαρτίου.
Βεβαίως, ὁ κ. ΧΣ, ἔχων ἀπορρίψει τόν Ἅγιον Νικόδημον καί ὅλους τούς ἀστρονόμους
τῶν τελευταίων 200 ἐτῶν, δέν νομίζω νά ἔχῃ πρόβλημα ν' ἀπορρίψῃ καί τήν Ἑλληνικήν
Πατρολογίαν τοῦ Migne, καθώς καί τίς ἑκατοντάδες ἄλλες πηγές στίς ὁποῖες
παραπέμπει ὁ Ἀ. Δελήμπασης. Δέν μ' ἐνδιαφέρει ἄν τό κάνῃ, διότι δέν γράφω αὐτές
τίς γραμμές γι' αὐτόν -- αὐτός εἶναι ἀμετανόητος αἱρετικός -- ἀλλά γιά τούς ἀναγνώστας.
1 Σεπτεμβρίου 2022 - 6:52 π.μ. ( https://orthodox-voice.blogspot.com/2022/08/blog-post_36.html
)
Σχόλιο
Κυπριανός Χριστοδουλίδης
«19 ὥσπερ οὐκ ὅμοια πρόσωπα προσώποις, οὕτως οὐδὲ αἱ διάνοιαι τῶν ἀνθρώπων.»Κεφ.27
ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ
Γιά νά τελειώνουμε, λοιπόν, μέ τίς αντιεπιστημονικές ανοησίες (sic) καί τίς
ψευτιές τού κ. Χ(αριλάου) Σ(στουραΐτη), ως αναγνώστης γράφω τά κατωτέρω.
1) Διερωτώμαι πόσο επιστημονική είναι η επιστήμη τής Αστρονομίας, εφόσον τής
είναι αδύνατον νά προσδιορίσει μέ ακρίβεια τήν χρονική στιγμή τής πρώτης, μετά
Θεόν, ημέρας ; Πότε άρχισε τό έτος ένα (1) ; μετά τό «5 καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ
φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα
μία.» (Γν. α΄). Μέχρι ποίου σημείου πρέπει ή μπορούμε, νά γυρίσουμε πίσω τόν
χρόνο, ώστε νά είμαστε 100% βέβαιοι ότι δέν σφάλλουμε στήν χρονομέτρηση τών
ημερών ;
2) Δέν έχω διαβάσει τό βιβλίο «τοῦ (ἀληθινοῦ) θεολόγου Ἀριστοτέλους Δελήμπαση
μέ τίτλον Πάσχα Κυρίου, Ἀθῆναι 1985, σελ. 414-419, ὅπου τεκμηριώνονται (...)
ὅσα ἀναφέρει ὅτι τό Ἅγιον Πνεῦμα, διά τῶν Πατέρων τῆς Α' Οἰκουμενικῆς
Συνόδου, ἐδίδαξεν ὅτι ἡ ἐαρινή ἰσημερία νά ὑπολογίζεται τήν 21ην Μαρτίου.
Η γνώμη αυτή, μεταγενέστερη ούσα τής Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, αποτελεί ιδίαν
εκτίμηση του συγγραφέα. Σκοπός τής Συνόδου εκείνης ήταν νά εορτάζεται τό Πάσχα
από κοινού, μεταξύ Ανατολής καί Δύσης, βάσει μιάς σταθερής ημερομηνίας. Η
ισημερία - τήν γνώμη μου γράφω - διαφέρει από τόπο σέ τόπο, ανάλογα μέ τήν
γεωγραφική θέση, όπου γίνεται η μέτρηση τής ισημερίας. Ο χρόνος δέν συμπίπτει
νά είναι ίδιος καί οπωσδήποτε, ο συγγραφέας τού αναφερομένου βιβλίου, δέν έλαβε
υπόψη τό λάθος (!) τού αγίου Πνεύματος, που θά συμβεί μετά από 100 χρόνια.
Δηλαδή, ότι θά σπρώξουμε κι άλλο μπροστά τήν ισημερία ! Ειλικρινά, δέν γνωρίζω
άν οι μετακινήσεις τού άξονα τής γής μάς φέρουν κάποτε στό σημείο, ώστε εμείς
νά γίνουμε δυτικότεροι καί οι Δυτικοί ανατολικότεροι.
3) Καί τελευταίο. Άν ακολουθούμε πάντα τίς επιστημονικές αποδείξεις, που
ανέκαθεν αμφισβητούν τήν εν υποστάσει ελπίδας πίστη μας - παρενθετικά, η πίστη
ακυρώνεται από τίς αποδείξεις, καθόσον «24 τῇ γὰρ ἐλπίδι ἐσώθημεν· ἐλπὶς δὲ
βλεπομένη οὐκ ἔστιν ἐλπίς· ὃ γὰρ βλέπει τις, τί καὶ ἐλπίζει ;» (Ρμ. η΄) -
οφείλουμε, πλέον, νά οικοδομήσουμε ναούς πρός χάριν τής επιστήμης. Κατά
παράφραση δέ τού ρηθέντος υπό τού Πλάτωνος (Μενέξενος) γνωμικού : «Επιστήμη
χωριζομένη Θεολογίας πανουργία εστί καί ου σοφία φαίνεται».
Επιμύθιο
Όπως δέν μοιάζουν τά πρόσωπά μας, έτσι δέν μοιάζουν καί οι σκέψεις μας. Καιρός
οι Ορθόδοξοι νά τό καταλάβουμε, αδιάλειπτα προσευχόμενοι στόν Κύριο νά μάς φύλάξει
«9 ... ἀπὸ παγίδος, ἧς συνεστήσαντό μοι, καὶ ἀπὸ σκανδάλων τῶν ἐργαζομένων τὴν ἀνομίαν.»
(Ψ 140).