Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων

Το πρωί της 22ας Φεβρουαρίου 1913 οι πρώτες μονάδες του ελληνικού στρατού παρέλασαν στην πόλη υπό τις επευφημίες των κατοίκων. Τα Ιωάννινα, μετά από 483 χρόνια δουλείας, ήταν και πάλι ελεύθερα. Το χαρμόσυνο άγγελμα για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων έγινε αμέσως γνωστό στην Αθήνα, σκορπώντας φρενίτιδα ενθουσιασμού. 

Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων, πέρα από την εξουδετέρωση κάθε σοβαρής τουρκικής απειλής στην Ήπειρο και την κυρίευση σημαντικού πολεμικού υλικού, είχε επίδραση στο ελληνικό γόητρο, το οποίο μετά την επιτυχία αυτή εξυψώθηκε διεθνώς. Οι επιχειρήσεις στο Μπιζάνι σήμαναν ουσιαστικά και τη λήξη του Α' Βαλκανικού Πολέμου στο στρατιωτικό πεδίο. Τις επόμενες ημέρες ο ελληνικός στρατός κινήθηκε βορειότερα και ως τις 5 Μαρτίου 1913 είχε απελευθερώσει τη Βόρειο Ήπειρο.

ΚΗΡΥΓΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ


Η Σύγχρονη ειδωλολατρία -- του αείμνηστου Στεργίου Σάκκου Ομ. Καθηγητου ΑΠΘ

Η ειδωλολατρία και η τυπολατρία δεν αποτελούν καταστάσεις μόνο του παρελθόντος ούτε ανήκουν αποκλειστικά σε καθορισμένες κατηγορίες ανθρώπων, αλλά και σήμερα μάς απειλούν και μας προσβάλλουν όλους. Θεοί της μυθολογίας συνήθως δεν κατονομάζονται, κι όταν κατονομάζονται ελάχιστα ενδιαφέρουν τους λάτρεις οι οποίοι τους προβάλλουν. Οι σημερινοί νοσταλγοί της ειδωλολατρίας γνωρίζουν πολύ καλά π.χ. ότι είναι ανύπαρκτος ο Δίας, η Ήρα, η Αφροδίτη κι όποια άλλη ειδωλολατρική θεότητα. Ωστόσο, επιθυμούν να ρυθμίζεται η ζωή τους από αυτές τις ανύπαρκτες θεότητες, δηλαδή από τα πάθη που καλύπτονται πίσω από τους υποτιθέμενους θεούς. Ξεκινά ο σύγχρονος άνθρωπος τη μέρα του, αφού πρώτα συμβουλευθεί το ωροσκόπιό του· «Τι λένε τα ζώδια σήμερα για τη δουλειά μου, για τις ευκαιρίες μου, για τα αισθήματά μου;». Αρχίζει την εργασία του και τις επικοινωνίες του φορώντας τη μάσκα που τελευταία έχει θαυμάσει στο πρόσωπο του τάδε επιχειρηματία, του δείνα πολιτικού, του άλφα καλλιτέχνη, του βήτα αθλητή ή ακόμη και κάποιου υποκειμένου του υποκόσμου, φθάνει να είναι της επικαιρότητος. Οι σχέσεις του και οι δραστηριότητές του κανονίζονται σύμφωνα με τις προσταγές του κοσμοκράτορα «του αιώνος τούτου»· «Πάνω απ΄ όλα το εγώ και το συμφέρον!». Ο σύγχρονος άνθρωπος στον ελεύθερο χρόνο του «που όλο και τον επεκτείνει καταργώντας απασχολήσεις και δραστηριότητες πολύτιμες – προσκυνά την τηλεόραση, υποκλίνεται στα πάθη του, αφιερώνεται με μανία σε ασχολίες περίεργες και ανούσιες. Έτσι περνά ο χρόνος και τα χρόνια της ζωής στη μ. Χ. (μετά Χριστόν) αλλά χωρίς Χριστό εποχή μας και έτσι ζωντανεύουν στις ημέρες μας η ειδωλολατρία και η τυπολατρία.

Orthodox Hymns -- Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοι πύλας Ζωοδότα


O Συναξαριστής της ημέρας.

Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016

Εύρεσις των λειψάνων των αγίων Αποστόλων Ανδρονίκου και Ιουνίας.


Τὰ ἱερὰ λείψανα εὑρέθηκαν ἐπὶ βασιλείας τοῦ Ἡρακλείου (610 – 641 μ.Χ.) καὶ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Θωμὰ Α’ (607 – 610 μ.Χ.) κείμενα στὴ γῆ. Μετὰ δὲ ἀπὸ ἀρκετὸ χρόνο ἀποκαλύφθηκε μὲ θεία ἐπιφάνεια στὸν κληρικὸ Νικόλαο, ποὺ ἦταν καλλιγράφος, ὅτι τὰ ἱερὰ λείψανα ἀνῆκαν στοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους Ἀνδρόνικο καὶ Ἰουνία, τοὺς ὁποίους ὁ Ἀπόστολος Παῦλος μνημονεύει στὴν πρὸς Ρωμαίους ἐπιστολή του.

π. Θ. Ζήσης για τις καρναβαλικές εκδηλώσεις:

… Όσα σχετικά λέγει ο Άγιος Νικόδημος για τις καρναβαλικές εκδηλώσεις και την ζημία που προκαλούν το τελειώνει λέγοντας πως είναι αφροσύνη να καταστρέφουμε προκαταβολικά και να αχρηστεύουμε την Αγία Τεσσαρακοστή· προτρέπει επίσης τους αρχιερείς, τους πνευματικούς και τους διδασκάλους να εμποδίσουν το μεγάλο αυτό κακό. Τώρα οι μεν αρχιερείς και οι πνευματικοί σιωπούν, ενώ έπρεπε να μη ησυχάζουν μπροστά στην επέκταση του κακού, πολλοί δε από τους δασκάλους και τους γονείς οργανώνουν οι ίδιοι για τα παιδιά τους καρναβαλικές εκδηλώσεις: «Ασυγκρίτως γαρ είναι μεγαλυτέρα η βλάβη, όπου προσλαμβάνουν εις τας αποκρέας, πάρεξ η ωφέλεια όπου λαμβάνουν από την ερχομένην Τεσσαρακοστήν· ίλεως, ίλεως, ίλεως, να γίνη ο Θεός! Και αυτός είθε να φωτίση τους αγίους Αρχιερείς και πνευματικούς και διδασκάλους να εμποδίσουν τα τοιαύτα κακά, με αφορισμούς και επιτίμια, καθώς προστάζει και ο ξβ΄ κανών της αγίας και Οικουμενικής στ΄ Συνόδου».

π.Αθ.Μυτιληναίος.''Τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών''.


ΣΥΝΕΡΓΕΙ ΦΑΝΕΡΑ ΚΑΙ ΚΡΥΦΑ.

«Ο Θεός δεν αφήνει ποτέ εκείνους, που προσέρχονται ανεπιφύλακτα σε Αυτόν», μας λέγει ο Άγιος Συμεών ο Ν. Θεολόγος στα «Πρακτικά και Θεολογικά Κεφάλαιά» του, «δεν τους αφήνει να πέσουν στην αμαρτία χωρίς σηκωμόν, αλλά όταν βλέπει ότι δεν έχουν την δύναμη, συμπράττει και βοηθεί, τους προσφέρει ενίσχυση από ψηλὰ και τους φέρνει κοντά του. Συνεργεί και φανερά και κρυφά, και έτσι, που αυτοί να μη το συνειδητοποιούν, και αλλιώς, με τρόπον συνειδητόν, έως ότου, αφού ανεβούν όλην την κλίμακα, προσεγγίσουν σε Αυτόν και ενωθούν εξ ολοκλήρου με Αυτόν και λησμονήσουν όλα τα επίγεια και βρεθούν μαζί του εκεί ψηλὰ —είτε με το σώμα τους είτε χωρίς το σώμα, δεν γνωρίζω— να ζουν μαζί του και να απολαμβάνουν τα απόρρητα αγαθά».

Η Αλβανία, για μια ακόμη φορά, προκαλεί με τους «Τσάμηδες»

Η Αλβανία, για μια ακόμη φορά, προκαλεί με τους «Τσάμηδες»

                                                                               Εν Δελβινακίω τη  21η Φεβρουαρίου 2016
ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ, έκανε τις ακόλουθες Δηλώσεις:
             « Η Αλβανία, για μια ακόμη φορά, προκαλεί με τους «Τσάμηδες» την Ελλάδα. Και δεν φανερώνει απροκάλυπτα πλέον την αχαριστία της προς την Χώρα μας, από την οποία εχόρτασε το ψωμί, μετά την πτώση του Χοτζικού κομμουνιστικού καθεστώτος και για μακρά σειρά ετών · δείχνει και την περιφρόνησή της προς την απόφαση του Στρατοδικείου Ιωαννίνων, που καταδίκασε ερήμην τους περιβόητους «Τσάμηδες», αμέσως μετά τον Β  Παγκόσμιο Πόλεμο, για τα ανήκουστα εγκλήματά τους στην περιοχή της Θεσπρωτίας, κατά την διάρκεια πρώτα της Ιταλικής και στην συνέχεια της Γερμανικής Κατοχής. Το πιο φοβερό έγκλημά τους ήταν η εκτέλεση από τους Γερμανούς (με «τσάμικη» παρότρυνση και υπόδειξη) των 49 (σαράντα και εννέα) Προκρίτων της Παραμυθιάς, στις 29 Σεπτεμβρίου 1943.
             Ήδη οι «Τσάμηδες», με παρακίνηση ασφαλώς της Κυβερνήσεως των Τιράνων, έκαναν προσφυγή στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης εναντίον της Χώρας μας. Και διεκδικούν αποζημιώσεις πολλών δισεκατομμυρίων, καθώς και εδάφη της Ηπείρου σε περιοχές, μεταξύ των οποίων η Ηγουμενίτσα και η Πάργα !
            Την προσφυγή χαιρέτισαν με ενθουσιώδεις ανακοινώσεις οργανώσεις των «Τσάμηδων» στην Αλβανία και στις Η.Π.Α. Στην παράδοση του φακέλλου παρέστησαν εκπρόσωποί τους, οι οποίοι μάλιστα εδήλωσαν απροκάλυπτα, ότι στην κίνησή τους αυτή έχουν την υποστήριξη των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και χωρών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως ! Δεν ξεύρω αν ο ισχυρισμός αυτός αληθεύει. Όμως, το μόνο βέβαιο είναι ότι στο πλευρό των «Τσάμηδων» έχουν ταχθή οι ακραίες εθνικιστικές Οργανώσεις των Αλβανών του Κοσσυφοπεδίου. Το περιεχόμενο του Φακέλλου είναι σε τρεις γλώσσες : αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά. Στο πλαίσιο της κινήσεως αυτής των «Τσάμηδων», συγκροτήθηκε στην Ολλανδία, περί τα τέλη Σεπτεμβρίου του περασμένου χρόνου, το «Εθνικό Συμβούλιο για την Τσαμουριά»...
            Αλλ’ ενώ οι εγκληματίες «Τσάμηδες» κινούν πάντα λίθον για να πάρουν ό,τι δεν τους ανήκουν, οι εν Ελλάδι κυβερνώντες κάνουν ταξιδάκια αναψυχής δεξιά κι’ αριστερά και μιλάνε επί παντός επιστητού. Μόνο για την Βόρειο Ήπειρο δεν μιλάνε, ενώ δεν φαίνεται να παρακολουθούν και τις κινήσεις των «Τσάμηδων», οι οποίοι, τελικά, «μας πιάσανε στον ύπνο»!
             Για μια ακόμη φορά, κρούω, όχι τον κώδωνα, αλλά την καμπάνα του εθνικού κινδύνου. Και ζητώ να σταματήση η νωχέλεια και η αδιαφορία μας. Για να διεκδικήσουμε όσα μας ανήκουν. Και όσα μας κάνουν εθνικά υπερήφανους σαν Έλληνες. Αλλοιώτικα, και η Βόρειος Ήπειρος και η εθνική ακεραιότητα της Ελλάδος θα κινδυνεύσουν τα έσχατα. Η ευθύνη όλων μας είναι τεράστια. Γι’ αυτό, ας πράξουμε όλοι το καθήκον μας, προτού να είναι - τραγικά και ανεπανόρθωτα - αργά  ».

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ

«Την πάνσεπτον εγκράτειαν εναρξώμεθα φαιδρώς, ακτίνας απολάμποντες των αγίων εντολών, Χριστού του Θεού ημών· αγάπης την λαμπρότητα, προσευχής την αστραπήν, αγνείας καθαρότητα, ανδρείας την ισχύν· όπως λαμπροφόροι προφθάσωμεν εις την αγίαν Ανάστασιν…» Εκκλ. Υμνογραφία.

Με πόσην νοσταλγίαν και χαράν ο πνευματικός άνθρωπος περιμένει την αγίαν περίοδον της Μεγ. Τεσσαρακοστής! Γνωρίζει ότι όλος ο κύκλος των ημερών αυτών ανταποκρίνεται περισσότερον προς τας ανάγκας της πεπτωκυίας ανθρωπίνης φύσεως. Όλαι, βεβαίως, αι ημέραι του έτους είναι άγιαι και εκάστη εξ αυτών θα μας φέρη κάποιο μήνυμα, ενός, δύο ή περισσοτέρων αγίων, που εορτάζουν την γενέθλιον ημέραν της τελειώσεώς των, είτε μαρτυρικώς, είτε «εν ειρήνη». Επίσης άλλαι ημέραι αναφέρονται εις τον εορτασμόν γεγονότων, σχετιζομένων με την επί γης παρουσίαν του Κυρίου και το απολυτρωτικόν του έργον. Όλα εις την Εκκλησίαν είναι με μεγάλην και θείαν σοφίαν ρυθμισμένα υπό των αγίων Πατέρων, ώστε να υπάρχη συγκερασμένον δι΄ όλου του εορταστικού κύκλου το κατά Θεόν πένθος με την πνευματικήν χαράν. Θα έλεγε κανείς, ότι ο χριστιανός έχει πάντοτε εορτήν εις την καρδίαν του, ότι ο χριστιανισμός, επαγγελλόμενος την αιωνίαν εν φωτί αποκατάστασιν του ανθρώπου, δημιουργεί εις την Εκκλησίαν εορταστικήν ατμόσφαιραν. Ένα μόνον είναι κακόν, το οποίον λυπεί την Εκκλησίαν και την κάμνει να πενθή και να σκυθρωπάζη. Η αμαρτία, αι αμαρτίαι των τέκνων της. Αλλά και τότε το πένθος τούτο δεν είναι άμοιρον κάποιας χαρμονής, την οποίαν παράγει η ελπίς επί τον Θεόν του ελέους. Είναι ένα πένθος, όπως το ωνόμασαν οι άγιοι Πατέρες, χαρμολυπούμενον, περιέχον και λύπην και χαράν. Λύπην δια την αμαρτίαν, χαράν μυστικήν επ΄ ελπίδι της αφέσεως.