Περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ :

 Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἄν εὑρεθῇ ἐνώπιον προτάσεως περί κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα ἤ οἱασδήποτε ἄλλης ἑορτῆς μετά τῶν ἑτεροδόξων, ὀφείλει νά ἀρνηθῇ καί συζήτησιν κἄν περί τοῦ θέματος. Τοιαύτη συζήτησις πρέπει νά ἀποκλεισθῇ παντί σθένει καί πάσῃ θυσίᾳ, διότι ἀποτελεῖ ἀνατροπήν ἐκ τῶν θεμελίων τῆς Ὀρθοδόξου Δογματικῆς καί ἰδίᾳ τῆς Ἐκκλησιολογίας. Ἤ πιστεύομεν ὅτι εἴμεθα ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία ἤ δέν πιστεύομεν. Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία πεποιθυΐα ὅτι αὕτη καί μόνη εἶνε τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ὁ στύλος καί τό ἑδραίωμα τῆς Ἀληθείας, τό Ταμεῖον τῆς Χάριτος, τό Ἐργαστήριον τῆς Σωτηρίας, ἐνδιαφέρεται μέν ζωηρότατα περί τῆς εἰς αὐτήν ἐπιστροφῆς τῶν πεπλανημένων, ἀδιαφορεῖ ὅμως τελείως περί τῶν ἐσωτερικῶν αὐτῶν ζητημάτων, ἐν ὅσῳ οὗτοι μένουν ἐν τῇ πλάνῃ. Ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἠθέλησε νά θεσπίσῃ κοινόν ἑορτασμόν, ἀλλά διά τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας, οὐχί διά τούς ἐκτός αὐτῆς εὑρισκομένους. Δέν συνεζήτησεν οὔτε μετά τῶν Γνωστικῶν, οὔτε μετά τῶν Μαρκιωνιτῶν, οὔτε μετά τῶν Μανιχαίων, οὔτε μετά τῶν Μοντανιστῶν, οὔτε μετά τῶν Δονατιστῶν, ἵνα εὕρῃ βάσιν συνεννοήσεως περί κοινῶν ἑορτασμῶν. Καί ὅτε βραδύτερον ἀπεκόπησαν ἐκ τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας οἱ Ἀρειανοί, οἱ Νεστοριανοί, οἱ Μονοφυσῖται οἱ Εἰκονομάχοι κ.λπ. κ.λπ., ἡ Ἐκκλησία οὐδέποτε διενοήθη νά προέλθῃ εἰς συνεννοήσεις μετ᾽ αὐτῶν πρός θέσπισιν κοινοῦ ἑορτασμοῦ εἴτε τοῦ Πάσχα εἴτε οἱασδήποτε ἄλλης ἑορτῆς. Ἡ Ἐκκλησία ρυθμίζει τά ζητήματα Αὐτῆς, λαμβάνουσα ὑπ᾽ ὄψιν ἀποκλειστικῶς καί μόνον τό συμφέρον τῶν μελῶν Αὐτῆς καί οὐχί τάς ἐπιθυμίας τῶν ἐκτός Αὐτῆς εὑρισκομένων. Ἄν οἱ ἑορτασμοί τῶν αἱρετικῶν συμπίπτουν μετά τῶν τοιούτων τῆς Ἐκκλησίας, ἄς συμπίπτουν. Ἄν δέν συμπίπτουν, ἄς μή συμπίπτουν. Ἡ Ἐκκλησία δέν συσκέπτεται ἐπί ἴσοις ὅροις μετά τῶν αἱρετικῶν. Διαλέγεται βεβαίως μετ᾽ αὐτῶν, ἀλλ᾽ ἵνα δείξῃ εἰς αὐτούς τήν ὁδόν τῆς ἐπιστροφῆς. Τό νά συγκροτῶνται ‘Οἰκουμενικά Συμπόσια’ ἤ ἄλλου τύπου Συνέδρια μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων καί τῆς πανσπερμίας τῶν αἱρετικῶν καί ἐν αὐτοῖς νά συσκεπτώμεθα περί καθορισμοῦ κοινῶν ἑορτασμῶν, ἐμμενόντων ὅμως καί τῶν μέν καί τῶν δέ (Ὀρθοδόξων καί αἱρετικῶν) ἐν τοῖς οἰκείοις Δογματικοῖς χώροις, τοῦτο ἄγνωστον καί ἀδιανόητον ὄν εἰς τήν ἱστορίαν τῆς Ἐκκλησίας, ὄζον δέ ἀπαισίου θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ καί τεῖνον εἰς τήν καθιέρωσιν τῆς ἁρμονικῆς καί ἀδιαταράκτου συνυπάρξεως ἀληθείας καί πλάνης, φωτός καί σκότους, μόνον ὡς ‘σημεῖον τῶν καιρῶν’ δύναται νά ἑρμηνευθῆ.

Ο Δημήτριος Χατζηνικολάου σχολίασε την ανάρτηση "1η Ἀπόφασις τῆς Συνόδου τοῦ 1583"

Ξέχασες τόν ἄλλον κρυπτο-οικουμενιστήν, τόν π. Ἐπιφάνιον Θεοδωρόπουλον, ὡς τόν «φόβον καί τρόμον» τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ.! Ἤ τόν κρατᾶς γιά ἄλλο «σχόλιον», ὥστε νά εἰσπράξῃς ἄλλο ἕνα €0,60; Εἰς τήν λυσσώδη μανίαν του νά πολεμήσῃ τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ., περιέπεσεν ὁ δυστυχής εἰς τήν φοβεράν αἵρεσιν τοῦ «Δυνητισμοῦ», ὅτι ὁ 15ος Κανών τῆς ΑΒ Συνόδου δίδει δῆθεν τήν ἐπιλογήν τῆς κοινωνίας μέ τούς Οἰκουμενιστάς, ἐνῷ, ἀντιθέτως, ὅλες οἱ Γραφές, ὅλες οἱ Σύνοδοι καί ὅλοι οἱ Πατέρες ἀπαγορεύουν τήν κοινωνίαν μέ τήν αἵρεσιν: «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι καί πᾶσαι αἱ θεῖαι Γραφαί φεύγειν τούς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καί τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι» (Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός, Patrologia Graeca, τόμος 160, σ. 101). Σημειωτέον ὅτι ὁ Ἅγιος δέν ὁμιλεῖ κἄν γιά αἱρετικούς, ἀλλά γιά «ἑτερόφρονας»! Εἶναι, βλέπεις, ΔΟΓΜΑ πίστεως τό ὑποχρεωτικόν τῆς ἀποτειχίσεως ἀπό τήν αἵρεσιν, ἀκόμη καί πρίν αὐτή κατακριθῇ ὑπό Συνόδου! Βλ. Δοσιθέου Ἱεροσολύμων «Τόμον Χαρᾶς», σελ. 573, ὅπου ὁ Ἅγιος Μελέτιος Γαλησιώτης, μαζί μέ τόν συν-ομολογητήν του Γαλακτίωνα Γαλησιώτην ἐκράτησαν τήν ἀκόλουθον στάσιν πρός τόν διώκτην των, τόν ἑνωτικόν (=οἰκουμενιστήν) αὐτοκράτορα Μιχαήλ Η' Παλαιολόγον τόν ἀζυμίτην: «τρανῶς ὡμολόγουν τοῦ τῶν πατέρων εἶναι δόγματος καί μή κοινωνεῖν αἱρέσει, πρός τῶν πατέρων ἀριδήλως καί πρό τοῦ γενέσθαι ἀπελεγχθείσῃ». Συνεπῶς, ὅπως ἔχω ἀποδείξει εἰς μίαν σειράν πέντε ἄρθρων μου στόν «Ὀρθόδοξον Τύπον», ἡ ἀποτείχισις εἶναι ὑποχρεωτική ἀκόμη καί ἀπό ἀκρίτους αἱρετικούς! Αὐτά γιά τήν αἵρεσιν τοῦ «Δυνητισμοῦ», τό δεκανίκι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὁ ὁποῖος θά κατέρρεε χωρίς αὐτό τό δεκανίκι. Ὁ ἄλλος «φόβος καί τρόμος» τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ. εἶναι ὁ ἐπίσης δυστυχής π. Εὐθύμιος, ὁ ὁποῖος ἐπίσης ἀγωνίζεται λυσσωδῶς κατά τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ π.ἑ. καί ὑπέρ τῆς αἱρέσεως τοῦ ν.ἑ., ἐπιστρατεύοντας ψεύδη (ὅπως ὅτι δῆθεν οἱ τοῦ π.ἑ. εἶναι ... «ἡμερολάτραι») καί χονδροειδεῖς διαστρεβλώσεις τῆς Ἀληθείας, παραθεωρώντας σκανδαλωδῶς τό ΓΕΓΟΝΟΣ ὅτι τό ν.ἑ., ὡς ἕν ἀκόμη δεκανίκι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ποδοπατεῖ φανερά τέσσερα δόγματα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί σιωπηρῶς ἀνατρέπει ὁλόκληρον τήν Ὀρθοδοξίαν! Ὅλ' αὐτά ἀποδεικνύονται εἰς τά ἀκόλουθα ἄρθρα μου:

https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/12/blog-post_16.html
https://orthodox-voice.blogspot.com/2022/12/blog-post_11.html
https://orthodox-voice.blogspot.com/2019/08/blog-post_768.html
https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/10/blog-post_62.html
https://orthodox-voice.blogspot.com/2024/04/blog-post_9.html#more

https://www.triklopodia.gr/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%E1%BD%91/

https://orthodox-voice.blogspot.com/2024/09/blog-post.html