Πολλές στρεβλώσεις προκαλεί ο σχολαστικισμός και η διάκριση των Προσώπων του Θεού με ατομικά ονόματα. Έτσι λοιπόν, Πατέρας είναι ο ένας, Υιός ο δεύτερος και Άγιο Πνεύμα το τρίτο Πρόσωπο. Ωστόσο αυτά παραμένουν ως θεωρίες και κατά την ορθοδοξία τον Προσωπικό διαχωρισμό τον κάνουμε μόνο λεκτικά με την αναφορά στα υποστατικά τους ιδιώματα. Όμως ο διαχωρισμός των Προσώπων σταματάει να υφίσταται όταν απομακρύνονται αυτά.
Για παράδειγμα όταν λέει ο Χριστός:«Πάτερ ἄφες αὐτοῖς· οὐ γάρ οἴδασι τί
ποιοῦσι» (Κατά Λουκάν ΚΓ', 34). Αυτό δεν το λέει στο Πρόσωπο του Θεού πατέρα
επειδή όπως ξέρουμε ο Χριστός θα Κρίνει τον κόσμο. Ξέρουμε ότι ο Χριστός βίωσε
το πάθος και την ταπείνωση. Όπως Αυτός ο ίδιος πόνεσε ανθρωπίνως, έτσι και τώρα
το λέει ανθρωπίνως στην δική Του Θεότητα και στον Τριαδικό Θεό. Το λέει για να
ακούσουμε ότι ήδη τους συγχώρησε και δεν παραδίδει κάπου αλλού την κρίση.
Ωστόσο ας δούμε πιο αναλυτικά το ποιος καλείται Άγιο Πνεύμα μια και περί
Αυτού ο λόγος.