Τοιουτοτρόπως έδωσε και δίδει συνεχώς εις όλους όσοι
πιστεύουν εις Αυτόν τας ενεργείας της χάριτος, δια να καταργούν και αυτοί τον
διάβολον και κάθε θάνατον και κάθε πειρασμόν (πρβλ. Εβρ. 2, 14, 15, 18). Αυτή η
θεανδρική ζωή υπάρχει όλη εις το θεανθρώπινον σώμα του Χριστού—την
Εκκλησίαν—και βιούται συνεχώς από αυτήν, και από το επίγειον-επουράνιον πλήρωμά
της και από τα επί μέρους μέλη της, κατά το μέτρον της πίστεώς των. Η ζωή των
αγίων είναι εις την πραγματικότητα αυτή η ζωή του Θεανθρώπου Χριστού, η οποία
διοχετεύεται εις τους ακολουθούντας Αυτόν και βιούται από αυτούς εν τη Εκκλησία
Του. Διότι, ακόμη και το κάθε τι αυτής της ζωής έρχεται πάντοτε εκ του Χριστού,
επειδή Αυτός είναι η ζωή (Ιωάνν. 14, 6. 1, 4), ζωή άπειρος και ατελεύτητος και
αιωνία, που με την θείαν δύναμίν της ανιστά από κάθε θάνατον και νικά όλους
τους θανάτους. Όπως ακριβώς λέγει το παναληθές Ευαγγέλιον του Παναληθούς
Κυρίου: «Εγώ ειμι η ανάστασις και η ζωή» (Ιωάνν. 11, 35). Ο θαυμαστός Κύριος, ο
Οποίος είναι όλος «η ανάστασις και η ζωή», κατοικεί με όλον το είναι Του, ως
θεανθρωπίνη πραγματικότης, εις την Εκκλησίαν Του, δι΄ αυτό και δεν υπάρχει
τέλος εις την διάρκειαν της πραγματικότητος αυτής. Η ζωή Του συνεχίζεται εις
όλους τους αιώνας, κάθε χριστιανός είναι σύσσωμος του Χριστού (Εβρ. 3, 6), και
δι΄ αυτό είναι χριστιανός διότι ζη την θεανθρωπίνην ζωήν αυτού του σώματος του
Χριστού, ως οργανικόν κύτταρόν του.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου