2.
https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/05/blog-post_65.html?m=1
Τό ερώτημα ήταν : Πώς είναι δυνατό νά μήν έχει όνομα ο Θεός,
όταν ο Κύριος, απευθυνόμενος πρός τόν πατέρα, λέγει... "εφανέρωσά σου τό
όνομα τοίς ανθρώποις". Προηγουμένως έχει πεί : "3 αὕτη
δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ ὃν ἀπέστειλας
᾿Ιησοῦν Χριστόν.".
Ο Κύριος απευθύνεται, πρώτον, στόν Θεό καί δεύτερον, στόν
Πατέρα. Τρίτον δε, η όλη αρχιερατική Προσευχή τού Κυρίου, αποδίδει τήν εν
Πνεύματι αγίω αναφορά. Δηλαδή, αναφορά στήν Μία -αγία, ομουσία καί αδιαίρετη -
Τριάδα, στόν ένα Θεό, στήν μία θεότητα, η οποία (Αγία Τριάς είναι μία, η
Εκκλησία επίσης) καί, καθώς γράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς στίς Πράξεις
Αποστολών, δέν έχει πρόσωπο, ότι ...
"34 ᾿Ανοίξας δὲ Πέτρος τὸ στόμα αὐτοῦ
εἶπεν· ἐπ᾿ ἀληθείας καταλαμβάνομαι ὅτι οὐκ ἔστι προσωπολήπτης ὁ Θεός, 35 ἀλλ᾿
ἐν παντὶ ἔθνει ὁ φοβούμενος αὐτὸν καὶ ἐργαζόμενος δικαιοσύνην δεκτὸς αὐτῷ ἐστι.
(Πρ.ι').
Σέ παρένθεση, η λέξη "έθνος" σημαίνει άνθρωποι καί
άνθρωπος. Ώς πρός τήν δικαιοσύνη, νοητέον η εν αληθεία τοιαύτη. Δηλαδή, η εν
Χριστώ καί Θεό ημών αλήθεια καί δικαιοσύνη. Η παρένθεση καί ο ημέτερος ατελής
λόγος κλείνει εδώ.
Περισσότερα δέν έχω νά γράψω, ούτε επιθυμώ νά ασχοληθώ,
διότι η πολυλογία - καί η υπερβάλλουσα πολυγραφία - "ουκ εκφεύξεται
αμαρτίας". Ευχαριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου