Μία απάντηση --- Kyprianos Christodoulides

2.

https://orthodox-voice.blogspot.com/2023/05/blog-post_65.html?m=1

 

Τό ερώτημα ήταν : Πώς είναι δυνατό νά μήν έχει όνομα ο Θεός, όταν ο Κύριος, απευθυνόμενος πρός τόν πατέρα, λέγει... "εφανέρωσά σου τό όνομα τοίς ανθρώποις". Προηγουμένως έχει πεί : "3 αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ ὃν ἀπέστειλας ᾿Ιησοῦν Χριστόν.".

 

Ο Κύριος απευθύνεται, πρώτον, στόν Θεό καί δεύτερον, στόν Πατέρα. Τρίτον δε, η όλη αρχιερατική Προσευχή τού Κυρίου, αποδίδει τήν εν Πνεύματι αγίω αναφορά. Δηλαδή, αναφορά στήν Μία -αγία, ομουσία καί αδιαίρετη - Τριάδα, στόν ένα Θεό, στήν μία θεότητα, η οποία (Αγία Τριάς είναι μία, η Εκκλησία επίσης) καί, καθώς γράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς στίς Πράξεις Αποστολών, δέν έχει πρόσωπο, ότι ...

 "34 ᾿Ανοίξας δὲ Πέτρος τὸ στόμα αὐτοῦ εἶπεν· ἐπ᾿ ἀληθείας καταλαμβάνομαι ὅτι οὐκ ἔστι προσωπολήπτης ὁ Θεός, 35 ἀλλ᾿ ἐν παντὶ ἔθνει ὁ φοβούμενος αὐτὸν καὶ ἐργαζόμενος δικαιοσύνην δεκτὸς αὐτῷ ἐστι. (Πρ.ι'). 

 

Σέ παρένθεση, η λέξη "έθνος" σημαίνει άνθρωποι καί άνθρωπος. Ώς πρός τήν δικαιοσύνη, νοητέον η εν αληθεία τοιαύτη. Δηλαδή, η εν Χριστώ καί Θεό ημών αλήθεια καί δικαιοσύνη. Η παρένθεση καί ο ημέτερος ατελής λόγος κλείνει εδώ.

 

Περισσότερα δέν έχω νά γράψω, ούτε επιθυμώ νά ασχοληθώ, διότι η πολυλογία - καί η υπερβάλλουσα πολυγραφία - "ουκ εκφεύξεται αμαρτίας". Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: