Θα φάμε του Ευαγγελισμού 25η Μαρτίου, όχι τών
Βαϊων ( όχι και τις δύο φορές )
Σχετικά σημειώνει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης:
" Όθεν νεώτερον χέρι είναι εκείνο όπου έγραψεν είς τά τυπωμένα Τυπικά καί είς τα Τριώδια να καταλύομεν οψάριον καί είς την εορτήν τών Βαϊων ( δηλ. δύο φορές μέσα στήν Μεγάλη Σαρακοστή ). Διά τούτο άς ακολουθώμεν είς τούς τύπους τών Αγίων, καί ουχί είς τα νεωτερίσματα τών αιρετικών, στήν κοιλία μας χαριζόμενοι .
( "Ιερόν Πηδάλιον" σ.92 )
13 σχόλια:
Δεν μας τα λέει καλά και εδώ ο Άγιος Νικόδημος.Η εορτή είναι Δεσποτική.Μήπως η Παναγία είναι ανώτερη από τον Θεό της και επιτρέπεται την ημέρα του Ευαγγελισμού να τρώνε ψάρι οι Ορθόδοξοι ενώ δεν επιτρέπεται σε μια Δεσποτική εορτή(και μάλιστα Κυριακή ημέρα,στην οποία απαγορεύεται η νηστεία από κρασί και λάδι);Μήπως ο Άγιος Νικόδημος είναι μεγαλύτερος Άγιος από τον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη(ο Άγιος Θεόδωρος επιτρέπει την κατάλυση ιχθύος γιατί υπάρχει ΔΕΣΠΟΤΙΚΗ εορτή).Άρα,τα τυπικά καλά τα γράφουν και ο Άγιος Νικόδημος κάνει και εδώ λάθος.
Μην αλλάζεις το όλο νόημα:
Nηστεύομεν δε την Αγίαν Μεγάλην Τεσσαρακοστήν, κατά την μίμησιν του Κυρίου, οπού ενήστευσεν επί του όρους ημέρας τεσσαράκοντα.
Σημείωσαι ότι εις όλην την μ΄ μίαν μόνην φοράν καταλούμεν οψάριον, εις την εορτήν δηλ. του Ευαγγελισμού μόνον, καθώς τα χειρόγραφα Τυπικά του Αγίου Όρους διορίζουν. Πλην αν ο Ευαγγελισμός τύχη εις την μεγάλην εβδομάδα, οίνον μόνον και έλαιον καταλούμεν κατά τα Τυπικά, τα χειρόγραφα και τυπωμένα. Όθεν νεώτερον χέρι είναι εκείνο οπού έγραψεν εις τα τυπωμένα Τυπικά και εις τα Τριώδια να καταλύωμεν οψάριον και εις την εορτήν των Βαΐων. Και Νικόλαος δε ο Πατριάρχης εν τοις στίχοις, εις μόνην την εορτήν του Ευαγγελισμού λέγει να εσθίωνται οψάρια. Δι' ο τούτο μανθάνοντες, ας ακολουθώμεν εις τους τύπους των Αγίων, και ουχί εις τα νεωτερίσματα των αιρετικών, τη κοιλία χαριζόμενοι. (ΠΗΔΑΛΙΟΝ σελ. 92).
αγαπητέ άνακτα,ποίον είναι το πρόβλημα σου;φάγε ψάρι όπως καταλαβαίνεις την ερμηνεία
των Αγίων ή πνευματική αδεία.
ούτως ή άλλως στην εν ελλάδι ορθοδοξία άπαντες έχουν προσωπική γνώμη,άρα και δίκαιον.
το ευλόγησον είναι άγνωστη λέξη δι ημάς τους ορθολογούντες.
κατά το δοκούν πιστεύουμε αυτά που πλησιάζουν περισσότερο,στο τρόπο που ζούμε.
αυτό που μας ταιριάζει,μας πάει,όπως η ενδυμασία τρόπον τινά.
καλή Μεγάλη Εβδομάδα και καλή Ανάσταση.
Δεν αλλάζω κανένα νόημα.Αν είναι νεοτεριστής και αιρετικός ο Άτλαντας της Ορθοδοξίας Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης,τότε έχει δίκιο ο Άγιος Νικόδημος.Ούτε είναι 40 ημέρες νηστείας όπως γράφει.Οι Άγιοι Απόστολοι απαγορεύουν την νηστεία τα Σαββατοκύριακα.Άρα,ούτε 35 ημέρες νηστεία υπάρχει μαζί με την νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας.Και εδώ κάνει λάθος ο Άγιος Νικόδημος.Όπως έγραψα,ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης επέτρεπε στους Μοναχούς να τρώνε ψάρι την ΔΕΣΠΟΤΙΚΗ ημέρα των Βαΐων.Είναι πολύ μικρός ο Άγιος Νικόδημος μπροστά στον Μέγα Ομολογιτή και Μάρτυρα του Χριστού Θεόδωρο τον Στουδίτη.Η δικαιολογία που χρησιμοποιεί ο Μέγας άγιος αυτός,κ.Κωνσταντίνε,είναι ότι η εορτή αυτή είναι Δεσποτική.Σε όλες τις Δεσποτικές εορτές υπάρχει κατάλυση σε κρασί,ψάρι και λάδι.Και αυτό που γράφει για την ημέρα του Ευαγγελισμού, δηλαδή να τρώνε λάδι την ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας(όπως κάνουν μερικές φορές οι Παλαιοημερολογίτες),δεν σωστό.Είναι δυνατόν να φάνε λάδι οι Ορθόδοξοι το Μεγάλο Σάββατο και να μην έχουν τύψεις στην καρδιά τους.Απαγορεύεται από τους Ιερούς Κανόνες η κατάλυση οίνου και ελαίου το Μεγάλο Σάββατο.Άρα,και πάλι δεν μας τα λέει Ορθόδοξα ο Άγιος Νικόδημος.
Ο/Η Άναξ είπε...
Δεν αλλάζω κανένα νόημα. Αν είναι νεοτεριστής και αιρετικός ο Άτλαντας της Ορθοδοξίας Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης,τότε έχει δίκιο ο Άγιος Νικόδημος.
Ούτε νεωτεριστής, ούτε αιρετικός είναι ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης (γνώριζα ότι ο τίτλος "άτλαντας της Ορθοδοξίας" ήταν για τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό. Τι γίνεται είχα λάθος ή με μπερδεύεις;).
Μπορεί να το είπε αυτό ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, όπως είπε και ο Άγιος Νεκτάριος για τον Λατινόφρονα Βέκκο, τον εχθρό της Κυρίας Θεοτόκου και του Υιού Της, ότι ήταν Ορθοδοξότατος.
Και οι Άγιοι κάνουν λάθη, μόνο οι Άγιες Οικουμενικές Σύνοδοι δεν έχουν λάθη, διότι τους Κανόνες, τους έχουν δεχθεί Κλήρος και Λαός. (Αυτά γνωρίζω, αν δεν κάνω λάθος και εγώ).
Επίσης,καλό Πάσχα.
Διάβασε και το σχόλιο 5:40 και σχολίασέ το αν θέλεις.
Τελικά,αδελφέ μου,ποιος Άγιος από τους δύο έχει δίκιο κατά την γνώμη σου(για να γράψω και άλλα) ;Άτλαντας είναι και ο Μάρκος,Άτλαντας είναι και ο Μάξιμος,Άτλαντας είναι και ο Θεόδωρος και μερικοί ακόμα.
Ο/Η Άναξ είπε...
Τελικά,αδελφέ μου,ποιος Άγιος από τους δύο έχει δίκιο κατά την γνώμη σου
Υποθέτω ο Άγιος Νικόδημος διότι εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας.
Γιατί,ο Άγιος Θεόδωρος δεν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας;Μην ξεχνάς ότι τον Άγιο Νικόδημο τον αγιοποίησαν οι Οικουμενιστές.Εγω πάντως έφαγα 9 κομμάτια μπακαλιάρο και τα ευχαριστήθηκα.Δεσποτική γιορτή και να μην φας ψάρι;Και ο π.Θεόδωρος Ζήσης έφαγε σήμερα ψάρι.
Ο/Η Άναξ είπε...
Εγώ πάντως έφαγα 9 κομμάτια μπακαλιάρο και τα ευχαριστήθηκα.
Συ έφαγες 9 κομμάτια διότι είσαι ο Άναξ (Βασιλεύς γαρ)!
Και ο π.Θεόδωρος Ζήσης έφαγε σήμερα ψάρι.
Πως το ξέρεις;
Υπόθεση έκανα κ.Κώστα.Έχει ομιλία του την ημέρα των Βαΐων και την ονομάζει "ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΣΠΟΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ".Θα τον πάρω τηλέφωνο να τον ρωτήσω για να δω αν έκανα καλή πρόβλεψη(ή θα τον ρωτήσω το Πάσχα που θα τον δω από κοντά).
Καλό Πάσχα να έχεις.
Ο/Η Άναξ είπε...
Θα τον πάρω τηλέφωνο να τον ρωτήσω για να δω αν έκανα καλή πρόβλεψη(ή θα τον ρωτήσω το Πάσχα που θα τον δω από κοντά).
Καλό Πάσχα να έχεις.
Θα περιμένω την απάντησή του. Αν και δεν θα με επηρεάσει διότι με ανάπαυσε η λέξη του Αγίου Νικοδήμου ότι ακολουθεί την Παράδοση.
Ευχαριστώ, επίσης Καλή Ανάσταση!
Η Κυρία Θεοτόκος σκέπη και καταφυγή μας!
Εχω γραψει σχολιο σε στην κατωθι καινουργια αναρτηση
'' Εις τα ζητήματα της πίστεως δεν χωρούν ανθρώπινοι συναισθηματισμοί ''
Το γραφω κι εδω συντομα
Ερωτηση προς π.Ε.Τ. και π.Θ.Ζ. και ολους τους αποτειχισμενους
ΣΕ ποιον επισκοπο βγαζουν μεριδα στην προσκομιδη και σε ποιανου αντιμηνσιο λειτουργουν
Θα τα ξαναπουμε λιγες μερες μετα το Πασχα γιατι απο τις απαντησεις προκυπτουν αλλες ερωτησεις και κατα δευτερον να ηρεμησουμε και λιγο αυτες τις μερες
Καλη ανασταση σε ολους
Δημοσίευση σχολίου