ΙΕΡΟΥ ΓΕΝΝΑΔΙΟΥ ΣΧΟΛΑΡΙΟΥ
Γράμμα προς τους εκκλησιαστικούς, τον μέγα εκκλησιάρχη Σίλβεστρο και τον μέγα χαρτοφύλακα Αγαλλιανό, το οποίο απέστειλε κατά την ημέρα που προσεκλήθησαν οι εκκλησιαστικοί στο παλάτι του Ξυλαλά. Και αυτή ήταν η πρώτη πρόσκλησις, αφ' ότου ο καρδινάλιος και οι τρεις αρχιερείς του έτους εκείνου είχαν μυστικά προσχεδιάσει τα πάντα (για την ένωσι). 15η Νοεμβρίου (1452).
Ο ιερός Γεννάδιος ο
Σχολάριος, σοφός και άγιος Μοναχός, εμόνασε πλησίον της Κωνσταντινουπόλεως.
Τις παραμονές της πτώσεως της Πόλεως διαβλέπει τα ερχόμενα δεινά. Καλεί σε
μετάνοια για την αποσόβησί τους. Δεν ενδίδει στις πανταχόθεν πιέσεις
(εκκλησιαστικών και πολιτικών) για αναγνώρισι της ψευδοσυνόδου της Φλωρεντίας.
Η θεία Πρόνοια τον
αναδεικνύει μετά την άλωσι πρώτο Πατριάρχη και Εθνάρχη.
Η Πόλις εάλω. Αλλά η
Ορθοδοξία εσώθη και δια της ομολογίας του ιερού Γενναδίου.
Έτσι έχουμε ελπίδα σωτηρίας.
Το κατωτέρω
κείμενο-επιστολή απευθύνεται προς εκκλησιαστικά πρόσωπα. Απoτελεί μία ύστατη προσπάθεια
να αποσοβηθή η υποταγή στις παπικές αξιώσεις για να σωθή η Πόλις. Έχουν
προηγηθή πολλές ομιλίες προς τον λαό, πολλά διαβήματα προς τους πολιτικούς
άρχοντας, εις ώτα όμως μη ακουόντων.
Τον Νοέμβριο του 1452 γράφεται η
επιστολή. Ένα μήνα αργότερα, στις 12 Δεκεμβρίου, συλλειτουργούν
δυστυχώς οι Ορθόδοξοι με τους Λατίνους στην Αγια-Σoφιά. Ο ιερός άνδρας, σε
κείμενό του που μπορεί να τιτλοφορηθή Θρήνοι Γενναδίου, χαρακτηρίζει το
γεγονός ως «των χριστιανικών συμφορών το κεφάλαιον».
Η «ένωσις» δεν έσωσε την
Πόλι. Δεν ήταν άλλωστε δυνατόν. Είναι αναπόδραστη
νομοτέλεια, η αποστασία από την Ορθόδοξο Πίστι να ακολουθήται από εθνικές
συμφορές.
------------------------
Το γράφουν μόνοι τους
Διαχείριση... του θέματος ώστε να μην γίνει σχίσμα τουτέστιν το παραμύθι
πήγε σύννεφο και πανηγύρισαν την ένωση με την ΡΟΕΔ αντί να τους καθαιρέσουν την
ίδια μέρα για την ιεροσυλία που διέπραξαν.
Το 1976 δεύτερη ιεροσυλία όταν έτερος επίσκοπος
δήλωσε στο δικαστήριο ότι έλκει αποστολική διαδοχή από ΡΟΕΔ και όχι από Ματθαίο
ώστε να δικαιωθεί.. όπερ και εγένετο και την επόμενη με το αθωωτικό βούλευμα στο
χέρι ξανακήρυξε ότι είναι κανονικός από Ματθαίο.
Κι αυτόν τον θεομπαίχτη ιερόσυλο όχι μόνο δεν τον
καθαίρεσαν για να μην γίνει σχίσμα ( αυτή η δικαιολογία μόνο για τους ματθαιϊκούς
επιτρέπεται..) η "αγία" σύνοδος που δεν "ήξερε"
τίποτα.... αλλά τον έκαναν και αρχιεπίσκοπο.
Υσ
Μέχρι να διάολο στείλετε όλους τους δράστες και τους συνεργάτες θα έχετε στον σβέρκο το προπατορικό αμάρτημα του 71
Τέλος
Π Γρηγόριος
Άγιοι πατέρες, εγώ ήθελα να έλθω, όπως κάνω πάντοτε. Αλλά δεν γνωρίζω καλά σε τι αποβλέπει αυτή η συνάντησις. Μάθετε εσείς τον λόγο που σας προσκαλούν. Εάν μεν είναι παρών και ο καρδινάλιος και θέλει να ειπή κάτι, ή η σύσκεψις αυτή αφορά στο να έλθη άλλοτε και να ομιλήση ενώπιόν σας και ενώπιον πάντων και να απολογηθήτε σ' αυτόν εκκλησιαστικώς, τότε ας έλθουν κάποιοι απεσταλμένοι σας με ένα επιπλέον άλογο, με διαταγή βασιλική, και θα έλθω. Εσείς μη καταπιασθήτε να ακούσετε ή να ειπήτε κάτι χωρίς εμένα. Ό,τι γνωρίζω θα είναι στην διάθεσί σας.
Εάν όμως η σύναξις αυτή γίνεται για να πάρουν την συγκατάθεσι των εκκλησιαστικών για την ένωσι που έκανε ήδη η πολιτεία -αλλοίμονο! αυτό θα είναι χωρισμός από τον Θεό-, τότε αφήστε με, μη με πειράζετε. Την γνώμη μου γι' αυτό την γνωρίζει χίλιες φορές και ο αυθέντης μας ο αυτοκράτωρ και οι σύμβουλοί του και εσείς όλοι. Επίσης προ ολίγων ημερών του έστειλα με τον τιμιώτατο ιερομόναχο κυρ Ιγνάτιο δώδεκα κεφάλαια (άρθρα-θέσεις) περί της υποθέσεως αυτής, τα οποία είδατε και εσείς. Εγώ ποτέ δεν θα πω κάτι άλλο, απ' αυτό που λέγω πάντοτε.
Εκείνη την σύνοδο της Φλωρεντίας την έχω όπως την έχει και ο Θεός και η αλήθεια και όλοι οι χριστιανοί, τα γνήσια τέκνα της Ανατολικής Εκκλησίας. Για να το πω σαφέστερα, ακολουθώντας την γνώμη των αγίων Πατέρων και ταπεινά την συνείδησί μου: θεωρώ την σύνοδο αυτή ψευδοοικουμενική, όπως εκείνη επί Κωνσταντίνου, η οποία ανήρεσε όπως νόμιζε το ομοούσιον. Η γνώμη μου είναι η εξής: Όποιος θα μνημονεύση τον Πάπα ή θα έχη κοινωνία με αυτούς που τον μνημονεύουν ή θα συμβουλεύση ή θα παραινέση κάποιον να μνημονεύση, θα τον θεωρήσω όπως ακριβώς και η αγία και μεγάλη σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως, η οποία εξήτασε το λατινικό δόγμα και κατεδίκασε όσους το πίστεψαν, τον Βέκκο δηλαδή και τους ομόφρονάς του.
Έπειτα δεν θεωρώ μικρό πράγμα το μνημόσυνο του Πάπα ή οποιουδήποτε επισκόπου. Άλλωστε η πνευματική κοινωνία των ομοδόξων και η τελεία υποταγή προς τους γνησίους ποιμένας εκφράζεται με το μνημόσυνο. Οι σύνοδοι και οι άλλοι Πατέρες ορίζουν ότι: αυτών που αποστρεφόμεθα το φρόνημα πρέπει να αποφεύγωμε και την κοινωνία. και όλα τα σχετικά που γνωρίζετε ότι ορίζουν. Πάνω απ' όλα όμως ο Κύριός μας λέγει: «Αλλοτρίω δε ου μη ακολουθήσωσιν, αλλά φεύξονται απ' αυτού, ότι ουκ οίδασι των αλλοτρίων την φωνήν» (Ιω. ι', 5).
Μη γένοιτο να κάνω αιρετική την εκκλησία μου, την αγία μητέρα των Ορθοδόξων, δεχόμενος το μνημόσυνο του Πάπα, εφ' όσον ο Πάπας ομολογεί και πιστεύει εκείνα, για τα οποία δεν τον δέχεται η Εκκλησία μας. Όποιος, λοιπόν, ομολογήσει ότι εκείνος (ο Πάπας) ορθοτομεί τώρα τον λόγο της αληθείας, ομολογεί ότι οι δικοί μας πρόγονοι είναι αιρετικοί.
Η γνώμη μου λοιπόν ήταν και θα είναι αυτή. Και θα είμαι οπωσδήποτε πάντοτε ακοινώνητος προς τον Πάπα και όσους έχουν κοινωνία μ' αυτόν, όπως οι Πατέρες μας. Διότι πρέπει να μιμούμεθα την ευσέβειά τους, αφού δεν έχομε την αγιωσύνη και την σοφία τους.
Ακούω ότι οι πατέρες του λατινισμού υποψιθυρίζουν κρυφά ότι η ένωσις θα γίνη υπό όρους και για ωρισμένο χρονικό διάστημα, εξαπατώντας έτσι τον πολύ λαό και συγκαλύπτοντας τον εκλατινισμό. Αυτά τα θεωρώ ξένα προς το εκκλησιαστικό και χριστιανικό ήθος και αντίθετα στον Θεό και τον ορθό λόγο.
Πού ακούσθηκε πίστις και εκκλησιαστική ένωσις υπό όρους; Εάν είναι καλή αυτή η ένωσις, γιατί να είναι για ωρισμένο χρονικό διάστημα και όχι μόνιμη; Και εάν είναι κακή, γιατί να γίνη έστω και για μία μόνο ημέρα; Και ποιος άλλος μπορεί να είναι ο όρος για την ένωσι των ορθώς πιστευόντων και φρονούντων, παρά οι ενούμενοι να φρονούν και να ομολογούν τα ίδια;
Θα ήταν σκόπιμο να τεθούν ο εξής όρος και η εξής διορία: ο Πάπας να αφαιρέση το και εκ του Υιού από το Σύμβολο, όπως και εμείς δεν λέγομε το εκ μόνου του Πατρός και το ουκ εκ του Υιού, αν και είναι δόγμα αρχαίο της Ανατολικής Εκκλησίας, πράγμα που επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι διδάσκαλοι των Λατίνων. Και γι' αυτά τα θέματα ας γίνεται συζήτησις, τό Σύμβολο όμως να λέγεται και από μας και από τον Πάπα, όπως ήτον αρχικά.
Αυτά όμως που λέγουν εκείνοι, δηλαδή να αναβάλουμε προσωρινά την εξέτασι του θέματος, δεν είναι προσωρινή εκκλησιαστική οικονομία. Είναι προσωρινή συγκατάθεσίς μας στην προσθήκη (του filioque) και στην ένωσι που στην Φλωρεντία κακώς επικυρώθηκε. Είναι πρόσκαιρος εκλατινισμός -αν θα είναι βέβαια πρόσκαιρος και όχι αιώνιος!- συμπεραίνοντας από τα πρόσωπα που τον πραγματοποιούν.
Δεν είχαν ανακινηθή τα θέματα αυτά και στα χρόνια του προηγουμένου βασιλέως από κάποιους διεφθαρμένους πολίτας και αποδείξαμε εμείς ότι όλα αυτά είναι παράλογα και ασυνείδητα και κατακριτέα από όλους τους ανθρώπους, ομοδόξους και ετεροδόξους; Διότι, προηγείται το αν θα ενωθούμε ή όχι με τους Λατίνους. και τότε ακολουθούν τα υπόλοιπα και από τις δύο πλευρές, όσα δηλαδή σχετίζονται με το αν θα ενωθούμε ή θα είμαστε χωρισμένοι.
Αυτή είναι η γνώμη μου, όπως ήδη την γνωρίζετε και εσείς και οι πάντες, και θα είναι η ίδια πάντοτε στο μέλλον. Όποιος θέλει να έχη κοινωνία μαζί μου, ας αποδεχθή την γνώμη μου. Όποιος δεν θέλει, ας κάνη ό,τι νομίζει. Η ευθύνη δική του.
Όσον αφορά το συμφέρον της Πόλεως,
λέγω ότι η σωτηρία της εξαρτάται από την εφαρμογή εκείνων που είπα στο μοναστήρι
του Παντοκράτορος. Αν εφαρμοσθούν, δεν χρειάζεται τίποτε άλλο. Όμως δεν θα
εφαρμοσθούν. Το εγνώριζα ότι δεν θα εφαρμοσθούν. Αλλά πρέπει ο Θεός και εγώ ο
ανάξιος δούλος του να είμαστε αναίτιοι.
Επίσης έστειλα μήνυμα στον μέγα δούκα. Μάλλον του έγραψα εκτεταμένη
επιστολή, όπως γνωρίζει ο τιμιώτατος μέγας εκκλησιάρχης και ο τιμιώτατος
δικαιοφύλαξ. Του έγραψα να αναφέρη στον βασιλέα ότι αυτά που σκέπτονται να
κάνουν θα έχουν το κρίμα από τον Θεό και τους ανθρώπους, τους δικούς μας και
τους ξένoυς, τους εχθρούς και τους συμμάχους. Και μάλιστα, ούτε ένωσις θα είναι αυτή
ούτε μη ένωσις. Ούτε πλέον η εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως θα έχη λόγο προς
τους Ορθοδόξους από τώρα, εάν γίνουν αυτά όπως τα σκέπτεσθε. Αλλά σας λέγω και
σας συμβουλεύω αυτό που από την αρχή εζήτησα, ευθύς μόλις ήρθε ο καρδινάλιος,
αλλά δεν θελήσατε: Να έλθω στο παλάτι. και ας είναι οι τρεις τάξεις
των πολιτών, η σύγκλητος, η εκκλησία και η πολιτεία. ας έρθη και ο
καρδινάλιος έχοντας όσους Βενετίκους και Γενουίτας θέλει. και να
δείξω πως, αυτό που λέγει ο καρδινάλιος, είναι ασύμφορο για τα δύο μέρη. Το δε
συμφέρον κατά την παρούσα ταραχή των πραγμάτων είναι το εξής: τα εκκλησιαστικά
να μείνουν όπως έχουν και να μη αλλάξουν καθόλου, ούτε στο ένα μέρος ούτε στα
άλλο.
Επειδή αυτοί υπόσχονται να βοηθήσουν την Πόλι, όταν ειρηνεύση η Πόλις
είτε με την βοήθειά τους είτε όχι, εξάπαντος να γίνη ένα από τα δύο: Ή να έλθουν
δικοί τους αντιπρόσωποι με εξουσιοδότησι να κάνουμε εδώ σύνοδο, ή να υπάγουν
εκεί έξι τουλάχιστον από τα αξιολογώτερα εκκλησιαστικά πρόσωπα, και να
συζητηθούν τα περί της ενώσεως εκκλησιαστικώς και πνευματικώς και ελευθέρως.
Διότι, αν γίνη προηγουμένως ειρήνη, θα έχωμε και την συμβουλή και την γνώμη των
εγγύς ομοδόξων, των Αγιορειτών δηλαδή και των αγιωτάτων πατριαρχών. Και ό,τι γίνει,
είτε πάμε εκεί είτε έλθουν εκείνοι εδώ -το καλύτερο-, αυτό θα είναι και στον
Θεό αρεστό, επειδή θα έγινε με ελπίδα σ' Αυτόν ελευθέρως και πνευματικώς, και
στους Χριστιανούς ανεπίληπτο. Μέχρι τότε όλοι εμείς να είμαστε μεταξύ μας
ενωμένοι και ο βασιλεύς απροσπαθής.
Με τον τρόπο αυτό ενδέχεται να βγη κάτι καλό, εάν βεβαίως ο Θεός, για τον
οποίο είναι δυνατά όσα για τους ανθρώπους είναι αδύνατα, ελεήση τους Χριστιανούς
και δώση οδό και τρόπο αληθινής ενώσεως, κατά τον οποίο οι ειδήμονες και σοφοί
από τα δύο μέρη θα συμφωνήσουν κινούμενοι με ορθή συνείδησι εκ Θεού.
Σας είπα ότι, εάν το θελήσετε, εγώ θα έλθω και θα αναπτύξω αυτά εις πλάτος
και θαρρώ ότι θα τους καταπείσω αποδεικνύοντας τα ανώφελα και βλαβερά που θα
ακολουθήσουν το σκεπτικό τους και τις ωφέλειες από το δικό μου σκεπτικό.
Επίσης, επειδή ελπίζετε και για κάποια βοήθεια από εκεί, αυτή η ανταλλαγή
απόψεων αφ' ενός θα αποκαλύψη τι είδους είναι εκείνες οι ελπίδες και αφ' ετέρου
δεν θα προσκρούετε στον Θεό.
Εάν, αντίθετα, πραγματοποιήσετε πρώτα αισχρώς τον εκλατινισμό που θέλετε,
και τότε για να εξαπατήσετε τους απλουστέρους βάλετε χρονικά όρια τάχα και
ελπίδες λόγων και συζητήσεων, το συμπέρασμα του κακού αυτού διαβήματος θα είναι
αυτό που πολλές φορές είπα. Εγώ τότε, έστω κι αν όλη η Ανατολή πάη στην Δύσι,
δεν πηγαίνω. και αν όλη η Δύσις έλθη στην Ανατολή, εγώ θα σιωπήσω.
και ήδη από τώρα σιωπώ. Διότι, αν όλοι εσείς και η δήθεν σύναξίς σας γίνετε
Λατίνοι, με ποιους και για ποιους και τι να ομιλή πλέον ο ταπεινός Γεννάδιος
υπέρ του πατρίου δόγματος;
Αυτά τα έγραψα εκτενέστερα και στον μέγα δούκα, όπως γνωρίζουν οι
τιμιώτατοι που ανέφερα. Τώρα μόνο τα κυριώτερα σταχυολόγησα. Έχω κοντά μου και
αντίγραφο του γράμματος εκείνου, στο οποίο μου απήντησε ο μέγας δούκας με τρόπο
που με εξέπληξε: «Ματαίως κοπιάζεις, πάτερ, διότι αποφασίσθηκε να επαναφέρωμε
το μνημόσυνο του Πάπα και είναι αδύνατο να γίνη αλλοιώς. Με την προϋπόθεσι ότι
δεν θα φέρης κανένα εμπόδιο, διότι τίποτα δεν θα πετύχης, έλα να βοηθήσης να
το κάνουμε». Και εγώ του απήντησα: «Έλεγα (ότι θα έλθω), με την προϋπόθεσι ότι
δεν θα γίνετε Λατίνοι. Εάν αποφασίσατε να γίνετε, και ήδη εγίνατε, όλα
τελείωσαν και εγώ δεν έχω ευθύνη γι' αυτό».
Λοιπόν, πατέρες άγιοι, δεν αμέλησα και γι' αυτό το συμφέρον της Πόλης.
Μάλιστα ουδόλως αμέλησα για την Πίστι και για το συμφέρον της Πόλης, το οποίο
κυρίως εξαρτάται από τον Θεό και την προς Αυτόν ορθόδοξο Πίστι μας. Είθε ο
Κύριος να ανοίξη τα μάτια όλων. Ειδ' άλλως, τουλάχιστον εσάς και τους πιο
εκλεκτούς από σας να φυλάξη σταθερούς στην Πίστι των Πατέρων, ώστε εξ αιτίας
σας να υπάρχη κάποια ελπίδα εκ Θεού. Με τις ευχές σας να ελεήση και εμένα τον
αμαρτωλό. Πάντως λυπούμαι πολύ.
Την
μετάνοιά μου. Να αναγνωσθή δημοσίως, ώστε να ακουσθή από όλους.
(Από το τεύχος 21, σελίς
21-28).
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ , ΜΑΪΟΣ 2006
9 σχόλια:
Ο ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΣΕ ΟΣΑ ΓΝΩΡΊΖΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΤΘΑΙΙΚΟΥΣ
Επίσκοπος Κήρυκος προς επίσκοπο Αμφιλόχιο
Καί επίσης θα ηθελα να σας πω, οτι προ ολιγων ημερων, μου εδοθησαν απο το διαδικτυον προς μελετην δυο αγνωστες μεχρι τωρα, αλλα πολύ σημαντικες, γνωματευσεις, ητοι:
1) "Περι σωματειοποιησεως της Εκκλησιας των ΓΟΧ" (γενομενην υπο του Καλλιοπιου [1] απο του ετους 1961 με πολλας εις την συνεχειαν Τροποποιησεις καί
2) "Περί ενταξεως παλαιοημερολογιτων εις τόν νόμον του 2014 περί των Θρησκευτικων Κοινοτητων", (ως ετεροδοξων και ετεροθρησκων). Παρακαλω να τις μελετησετε. Εξ αυτων καταφαινεται οτι η υπόθεσις του 1971 δεν ειναι μια απλη υποθεσις, αλλα εντασσεται εις τα αντιεκκλησιαστικα οικουμενιστικα νεοημερολογιτικα και παλαιοημερολογιτικα κινηματα του προηγουμενου αιωνος και οτι το συγκεκριμενο κινημα ξεκινησε, ως φαινεται, εις αυτην την φασιν (εις την οποιαν συμπεριλαμβανεται και η μεταβασις δικων μας Αρχιερεων εις Αμερικην), με την από του 1961 ιδρυσιν καί "σωματειοποιησιν" υπό του Καλλιοπίου της "Ελληνικης Εκκλησιας των ΓΟΧ" και φθανει μεχρι των ημερων μας...
Καί δια του λόγου το αληθες καί πρός προβληματισμόν ολων μας σας ενημερωνομεν, (αν δεν το γνωριζετε), οτι οπως φαινεται απο τις μελετες αυτες, ολίγας ημερας μετα την επιστροφην της Εξαρχιας μας εξ Αμερικης καί μετα την επίσημον Πανηγυρικην θειαν Λειτουργιαν εις τον Ιερον Ναον Κοιμησεως της Θεοτοκου Καλλιθεας "επί τη ενωσει μετα των Ρωσων της Διασπορας", καί ενω δεν ειχε γινει ακομη γνωστη η αποφασις των Ρωσων της Διασπορας περί των Αρχιερεων Καλλίστου καί Επιφανιου, (διοτι την απεκρυψαν) συνεβη ενα πολυ συνταρακτικον, καθ ημας γεγονος, το οποιον ανατρεπει, κατα την γνωμην μου ολα τα μεχρι σημερον γνωστα δεδομενα δια το 1971.
Και το γεγονος αυτο συνεβη οταν τον Δεκεμβριον του 1971, συνεκλήθη υπό του Προεδρου της απο το 1961 "Σωματειοποηθεισης " "Ελληνικης Εκκλησιας των ΓΟΧ" Αρχιμ. Καλλιοπιου Γιαννακουλοπουλου, η Γενικη Συνελευσις, του Σωματειου Εκκλησιας, κατα την οποίαν εψηφισθη η "Τροποποιησις του Καταστατικου", την οποίαν σημειωτεον εκτος από τον Προεδρον αυτου Αρχιμ Καλλιοπιον, την υπεγραψαν ιδιοχειρως και ο Θεολόγος Ελευθεριος Γκουτζιδης, ο Αρχ/της Ματθαιος Μακρης (ο μετεπειτα Αττικης καί Μεγαριδος), καί ο Κων/νος Σαραντοπουλος Καλλινικος (ο σημερινος Αρχιεπίσκοπος των Φλωρινικων).
Κατοπιν τουτων, Σεβασμιωτατε Αμφιλόχιε, η προσκλησις σας "να επανελθω εις την προτεραν ομολογιαν μου" και "να επιδειξω συνεσιν" διοτι "κινδυνευω να κολαστω" νομιζω πως δεν αφορα μονον εμε, αλλα και την Σεβασμιοτητα σας και τους συνεργατας σας θεολογους και μη και ολους τους χριστιανους.
Εμπρος, λοιπον, Σεβασμιωτατε, Αμφιλοχιε, καιρος να αρχισωμεν τον διαλογον, με σοβαροτητα καί συνεσιν, ου μην αλλα και εν Αγαπη και Αληθεια Χριστου. Ευλογειτε. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΗΡΥΚΟΣ — LiveJournal
[1] https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2021/10/7.html#more
π. Γρηγοριος
Μία ερώτηση:
Αν καταλαβαίνω καλά από τους Ματθαιϊκούς η Σύνοδος του Στεφάνου είναι αυτή που έχει τους περισσότερους πιστούς. Η Σύνοδος του Στεφάνου έχει χειροτονίες από τους Ρώσους της Διασποράς; Εάν ναι, πότε έγιναν;
Εντάσσεται και αυτή η Σύνοδος του Στεφάνου στον νόμο του 2014 περί των Θρησκευτικών Κοινοτήτων;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντηση.
Όχι η σύνοδος Στέφανου δεν έχει τους περισσότερους πιστούς. Οι περισσότεροι είναι στο σχίσμα των πέντε σημερινού Χ. Τζανη ( δογματισαν στην εικόνα του συνθρονου )
Η σύνοδος Στέφανου δεν έχει καμία σχέση με τα ΘΝΠ του νόμου 2014 ούτε και κανείς άλλος ματθαιικος. Αντίθετα κάποιοι άλλοι φλωρινικοί κόβονται να μπουν.
Σε αυτή την είδηση του άρθρου όπως διαβάζουμε έριξαν την ιδεα και την ξεκίνησαν πρώτοι κάποιοι Ματθαιικοι την δεκαετία 60 ήτοι να κάνουν εκκλησια σωματείο λες και είσαι έμπορος στην λαχαναγορά και στο συνδικάτο των επαγγελματιών οδηγών
( Αυτοί οι δαιμονισμένοι κατάστρεψαν τον αγώνα γιατί όλα έγιναν για την κουτάλα...και την διοίκηση. Ουδεμία σχέση με τον αγώνα )
Την δεκαετία 90 οι φλωρινικοί έκαναν επίσημα την εκκλησία τους σωματείο όπως βλέπετε στο λινκ
Και το 2016 αναβαθμίστηκε η εκκλησία τους σε θρησκευτική κοινότητα ήτοι σέκτα.
Ευτυχώς ήρθε ο κορονοιος και τους φανέρωσε όλους
Π Γρηγόριος
Μόνο αυτό σου λέω
Ο σούπερ ματθαιικος καλλιοπιος που έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στην ΡΟΕΔ για τις κρυφές χειροτονίες των γοχ αρχές του 60 και γενικά έβριζε τους φλωρινικους...πήγε στους ΦΛΩΡΙΝΙΚΟΥΣ κι έγινε δεσπότης. Όπως και ο Καλλίνικος σημερινός αρχιεπίσκοπος των γοχ ΘΝΠ
Είναι κανείς που δεν κατάλαβε κάτι;;;
Π Γρηγοριος
ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ 1971 ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΤΘΑΪΚΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΡΟΕΔ
https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2021/10/1971.html
Ο/Η xristianorthodoxipisti.blogspot.gr είπε...
ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ 1971 ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΤΘΑΪΚΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΡΟΕΔ
https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2021/10/1971.html
Your search - https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2021/10/1971.html - did not match any documents.
Αδελφέ μας Τηλέμαχε Χαίρε εν Κυρίω!
Σε παρακαλώ κοίταξε τον σύνδεσμο που αναφέρεις. Πρέπει να υπάρχει κάποιο λάθος
ανοίγει κανονικά κατι άλλο συμβαίνει https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2021/10/1971.html
Your search - https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2021/10/1971.html - did not match any documents.
Δυστυχώς δεν το αναγνωρίζει!
Το γράφουν μόνοι τους
Διαχείριση...του θέματος ώστε να μην γίνει σχίσμα τουτέστιν το παραμύθι πήγε συνεφο και πανηγύρισαν την ένωση με την ΡΟΕΔ αντί να τους καθαιρεσουν την ίδια μέρα για την ιεροσυλία που διέπραξαν.
Το 1976 δεύτερη ιεροσυλία όταν έτερος επίσκοπος δήλωσε στο δικαστήριο ότι έλκει αποστολική διαδοχή από ΡΟΕΔ και όχι από Ματθαίο ώστε να δικαιωθεί..όπερ και εγένετο και την επόμενη μδ το αθωωτικο βούλευμα στο χέρι ξανακήρυξε ότι είναι κανονικός από Ματθαίο.
Κι αυτόν τον θεομπαιχτη ιερόσυλο όχι μόνο δεν τον καθαίρεσαν για να μην γίνει σχίσμα ( αυτή η δικαιολογία μόνο για τους ματθαιικούς επιτρέπεται..) η "αγία" σύνοδος που δεν "ήξερε" τίποτα....αλλά τον έκαναν και αρχιεπίσκοπο.
Υσ
Μέχρι να διάολο στείλετε όλους τους δράστες και τους συνεργάτες θα έχετε στον σβέρκο το προπατορικό αμάρτημα του 71
Τέλος
Π Γρηγόριος
Δημοσίευση σχολίου