Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ἑρμηνεύει τὸ σχετικὸν χωρίον στὸ Πηδάλιον κατὰ τὸν ἴδιον τρόπον: " Ἐὰν οἱ ρηθέντες πρόεδροι, (ἐπίσκοποι), εἶναι αἱρετικοί, καὶ κηρύσσουν τὴν αἵρεσίν τους δημόσια, καὶ γι’ αὐτὸ χωρίζονται οἱ ὑποκείμενοι σ’ αὐτούς, καὶ πρὶν νὰ γίνη ἀκόμα συνοδικὴ κρίσις γι’ αὐτὴν τὴν αἵρεσιν, οἱ χωριζόμενοι αὐτοί, ὄχι μόνον γιὰ τὸν χωρισμὸν δὲν καταδικάζονται, ἀλλὰ καὶ τιμῆς τῆς πρεπούσης, ὡς Ὀρθόδοξοι εἶναι ἄξιοι, ἐπειδὴ δὲν προξένησαν στὴν Ἐκκλησίαν σχίσμα μὲ τὸν χωρισμὸν αὐτόν, ἀλλὰ μᾶλλον ἐλευθέρωσαν τὴν Ἐκκλησίαν ἀπὸ τὸ σχίσμα καὶ τὴν αἵρεσιν τῶν ψευδεπισκόπων αὐτῶν." Ἱερὸν Πηδάλιον, ἔκδ. 1886, σελ. 292.
Τοὺς ἁγίους Πατέρες καὶ Διδασκάλους μιμήθηκαν καὶ οἱ Ἁγιορεῖτες Ὁσιομάρτυρες πού μαρτύρησαν ἐπὶ Βέκκου τοῦ Λατινόφρονος καὶ ἔγραψαν τὴν περίφημη ἐκείνη ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Αὐτοκράτορα Μιχαὴλ τὸν Παλαιολόγον, ἡ ὁποία εἶναι θεολογικώτατη καὶ πλήρης Θείων ἀληθειῶν. Στὴν ἐπιστολὴ αὐτὴ μεταξὺ ἄλλων περιλαμβάνονταν καὶ τὰ ἑξῆς: " Ἐμπεριέχεται δὲ καὶ στὸν ΙΕ' Κανόνα τῆς ἁγίας καὶ μεγάλης Α' καὶ Β' ἐπονομασθείσης Συνόδου, ὅτι ὄχι μόνον ἀνεύθυνοι εἶναι ἀλλὰ καὶ ὅτι πρέπει νὰ ἐπαινοῦνται αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι ἀποσχίζονται ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ εἶναι προφανῶς αἱρετικοὶ καὶ διδάσκουν δημόσια, αἱρετικὰ διδάγματα, καὶ πρὶν νὰ ὑπάρξη συνοδικὴ καταδίκη τους, ἀκριβῶς, ἐπειδὴ ἡ Ὀρθόδοξος του Χριστοῦ Ἐκκλησία τὴν ἀναφορὰν τοῦ ὀνόματος τοῦ ἀρχιερέως, κατὰ τὴν τέλεσιν τῆς ἀναίμακτου θυσίας, τὴν θεωροῦσε πάντοτε συγκοινωνίαν τελείαν μὲ τὸν μνημονευόμενον ἀρχιερέα καὶ τὸ φρόνημά του. Διότι ἔχει γραφεῖ στὴν ἐξήγησιν τῆς Θείας Λειτουργίας ὅτι ἀναφέρει ὁ ἱερουργῶν καὶ τὸ ὄνομα τοῦ ἀρχιερέως ... καὶ ὅτι εἶναι κοινωνὸς αὐτοῦ καὶ τῆς πίστεως καὶ διάδοχος τῶν Θείων μυστηρίων ... (καί) ὅτι μολυσμὸν ἔχει ἡ κοινωνία μὲ μόνην τὴν ἀναφορὰν αὐτοῦ, ἔστω καὶ ἂν εἶναι ὀρθόδοξος ὁ ἀναφέρων". Δοκίμιον Ἱστορικόν, περὶ τοῦ σχίσματος τῆς δυτικῆς ἐκκλησίας ἀπὸ τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολικῆς - καὶ τῶν ἐν Φλωρεντίᾳ συνόδω γενομένων δολιοτήτων καὶ ἐκβιασμῶν εἰς βάρος τῶν Ὀρθοδόξων - συγγραφὲν ὑπὸ τοῦ Ἁγιορείτου Μοναχοῦ Καλλίστου Βλαστοῦ, Ἅγιον Ὅρος 1895, ἐπανέκδοσις 1991, σελ. 106-107. Οἱ Ἁγιορεῖτες οἱ ἐπὶ Βέκκου μαρτυρήσαντες κηρύσσουν, ὅτι ἐπαινοῦνται ὅσοι, πρὸ συνοδικῆς διαγνώμης, ἀποσχίζονται ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ εἶναι προφανῶς αἱρετικοὶ καὶ διδάσκουν δημόσια αἱρετικὰ διδάγματα, καὶ πρὶν ὑπάρξει συνοδικὴ καταδίκη τους. Οἱ Ὁσιομάρτυρες ἔκοψαν τὸ μνημόσυνο τῶν Λατινοφρόνων πρὸ Συνοδικῆς διαγνώμης! Τοὺς Λατινόφρονες δὲν εἶχε ἀκόμη καταδικάσει καμμία σύνοδος... Ἦταν βεβαίως καθηρημένοι καὶ ἀναθεματισμένοι οἱ Λατινόφρονες κατὰ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες, ἀλλὰ καί κατὰ τοὺς α' καὶ β' τῆς Γ' Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἐκπίπτουν οἱ τοιοῦτοι τῆς ἱερωσύνης. Βλ. καὶ τὸν α' τῆς Ζ'. Βέβαια τήν διακοπή τοῦ μνημοσύνου τῶν αἱρετικῶν τὸ πλήρωσαν μὲ τὴ ζωή τους!...
-------------------
@ 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 1:24 π.μ., 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 7:42 π.μ.: «άρα στον 15ο εμπεριέχονται όλες οι δυνατές περιπτώσεις. ... δηλώνει ότι ή θα κοινωνείτε μ’αυτόν είτε όχι. ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ τα δέχεται ... Δημήτριε, ακόμη περιμένω να μου εξιστορήσεις τα χαμένα μου επεισόδια ... Λοιπόν, όσα χωρία κι αν μου δείξεις δε κερδίζεις τπτ!»
Σχόλιον: Λοιπόν, ἀδερφέ, ἐκτός ἀπό πεπλανημένος, εἶσαι καί πολύ θρασύς! Ζητεῖς νά ξαναπιάσω ἀπό τήν ἀρχήν ἕν θέμα γιά τό ὁποῖον ἔχω γράψει πολλά ἄρθρα καί ἑκατοντάδες (ἴσως καί χιλιάδες) σχόλια, προκειμένω νά πείσω ἐσένα! Καί πῶς θά σέ πείσω ὅταν ὁ ἴδιος ὁμολογεῖς ὅτι δέν δέχεσαι τά χωρία πού σοῦ παρέθεσα ἀπό τό ἱερόν Εὐαγγέλιον, τίς ἀποφάσεις τῶν Συνόδων καί τά συγγράμματα τῶν Ἁγίων Πατέρων; Λές νά ἔχω χρόνον γιά πέταμα; Ὅταν διαβάζῃς τόν 15ον Κανόνα τῆς ΑΒ μέ τά μεροληπτικά «γυαλιά» τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί συμπεραίνῃς ὅτι αὐτός δῆθεν σέ καλύπτει καί ὅτι δῆθεν «δέχεται» καί τούς μή ἀποτειχισμένους ἀπό τήν αἵρεσιν, τότε ἀντιλα;μβάνομαι ὅτι χρειάζεσαι νά μάθῃς ἀνάγνωσιν καί θεολογίαν. Ἐπιγραμματικῶς, σοῦ λέγω ὅτι ὁ Κανών ἐγράφη μόνον γιά τούς ἀποτειχισμένους, διότι αὐτό ἦτο τό θέμα τῆς τότε ἐποχῆς. Οἰ μή ἀποτειχισμένοι δέν ἐμπίπτουν στό θέμα του. Ὁ Κανών αὐτός δέν ἀποτελεῖ γενικόν καί πλήρη ὁδηγόν γιά τό τί δέον γενέσθαι ἐν καιρῷ κηρυσσομένης αἱρέσεως. Ἄλλωστε, δέν ἐχρειάζετο κἄν νά ἐκδώσῃ ἕνα τέτοιο κανόνα ἡ ΑΒ Σύνοδος, πού ν' ἀναφέρεται καί στούς μή ἀποτειχισμένους δηλαδή, καθότι ἡ διδασκαλία τῶν Γραφῶν, τῶν Συνόδων καί τῶν Πατέρων (τήν ὁποίαν σοῦ παρέθεσα, ἀλλά ὁμολογεῖς ὅτι δέν δέχεσαι!) εἶναι κρυσταλλίνη ἐπ' αὐτοῦ: ἡ ἐν γνώσει κοινωνία μέ τήν αἵρεσιν σέ καθιστᾶ ἐχθρόν τοῦ Θεοῦ! Λοιπόν, φρόντισε πρῶτα νά μάθῃς ἀνάγνωσιν, ἀδερφέ, κατόπιν νά ἐξετάσῃς τό ἐνδεχόμενον νά δεχθῇς τήν διδασκαλίαν τῶν Γραφῶν, τῶν Συνόδων καί τῶν Πατέρων, τοὐτέστιν νά γίνῃς Ὀρθόδοξος, καί μετά κουνᾶς καί σ' ἐμᾶς τούς ταλαιπώρους τό δάκτυλον γιά ἔλλειψιν ταπεινώσεως, ὅπου ὁμολογῶ ὅτι εἶναι τό μόνον σωστόν πού ἔγραψες.
-------------------------
@ 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 1:36 μ.μ.
Τελικῶς, δέν ἔχεις καταλάβει κἄν ποιό εἶναι τό θέμα τοῦ «διαλόγου»! Εἰς τήν σημερινήν ἀπάντησίν μου πρός τόν κ. Τόμπρον (βλ. προηγουμένην ἀνάρτησιν, ὅπου ἐσχολίασες κι ἐσύ), ἐξήγησα ἐν ὀλίγοις τούς λόγους γιά τούς ὁποίους ἡ εἰσαγωγή τοῦ «Καλανταρίου τῶν Λατίνων» εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν ἀνεμένετο νά προκαλέσῃ σχίσμα, διό καί ἐπί 3,5 αἰῶνες οἱ Ὀρθόδοξοι τήν ἀπέρριπταν. Εἶδες πουθενά σ' αὐτούς τούς λόγους νά ὑπάρχῃ κάποιος ἔρωτας γιά τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον; Ἄν «εἶδες», τότε θά ἦταν ὅπως καί στήν περίπτωσιν τοῦ 15ου Κανόνος τῆς ΑΒ, ὅπου «εἶδες» νά «δέχεται» καί τούς μή ἀποτειχισμένους ἀπό τήν αἵρεσιν. Ἀλλά, γιά κάποιον πού γνωρίζει στοιχειωδῶς ἀνάγνωσιν, δέν μπορεῖ νά ἰδῇ κανένα ἔρωτα τῶν Ὀρθοδόξων γιά κανένα ἡμερολόγιον! Ἑπομένως, ποίαν θέσιν ἔχει τό τρικαμηνικόν ψευδο-επιχείρημα περί Μακεδονικοῦ ἡμερολογίου; Οὐδεμίαν! Ἁπλῶς, ἐλλείψει ἐπιχειρημάτων καί λόγῳ ὑπερτροφικοῦ ἐγωϊσμοῦ, πού δέν σᾶς ἀφήνει νά ἰδῇτε τήν πλάνην σας, σκιαμαχεῖτε καί ἀερολογεῖτε. Τέλος, τέλος!
15 σχόλια:
Δεν τους καταδικάζουμε αλλά ως εξαίρεση τους τιμούμε!
Ως εξαίρεση του κανόνα που λέει ότι προ συνοδικής αποφάσεως δε καταδικάζουμε κανέναν ως αιρετικό!
Άρα όσοι δεν αποκόπτονται από τον αιρετικό επίσκοπο προ συνοδικής απόφασης δεν έχουν πρόβλημα.
Απλά πράματα μια χαρά διατυπωμένα χωρίς αστερίσκους!
Όλη η ευθύνη, λοιπόν, στους αποτειχισμενους από όλους τους επισκόπους γιατί τάχα μολύνονται όλοι οι επισκοποι μιας και κοινωνούν με έναν ή δύο αιρετικούς μη καταδικασμένους συνοδικα!!!
Ο,τι άλλο πούμε είναι παραπανίσιο..
Προσέξτε γιατί αποτειχισμενοι κ παλαιοημερολογίτες έχετε την τάση να στήνετε κι από μια ομάδα ο καθένας και ο λόγος του Κυρίου, "Πάσα βασιλεία μερισθείσα καθ’ εαυτής ερημούται και πάσα πόλις η οικία μερισθείσα καθ’ εαυτής ου σταθήσεται."
είναι επίκαιρος όσο ποτέ!!!
Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης :
....Το θέμα της κοινωνίας με τους αιρετικούς, ως και της εν συνεχεία κοινωνίας με τους κοινωνούντες, οι οποίοι με την πράξη τους αυτή αποβαίνουν ακοινώνητοι, είναι το μείζον και επείγον θέμα στην σημερινή εκκλησιαστική ζωή. Το εκκλησιαστικό σώμα νοσεί επικίνδυνα· υπεύθυνοι για την νόσο είμαστε όλοι, όχι μόνον οι κοινωνούντες με τους ετεροδόξους, αλλά και όσοι κοινωνούμε με τους κοινωνούντες· η εκτροπή και η παράβαση μοιάζει με τα συγκοινωνούντα δοχεία, με την μόλυνση του περιβάλλοντος, η οποία δεν περιορίζεται στον προκαλούντα την μόλυνση. Μνημονεύοντας τους πατριάρχες, αρχιεπισκόπους και επισκόπους στις ιερές ακολουθίες, συμμετέχουμε στην οικουμενιστική αποστασία.
Παίζετε εν ου παικτοίς!!!
Δε σας βγαίνει με μόνον τον 15ο Κανόνα και εμπλέκετε κι άλλον!
Τι τους μπερδεύετε τους κοινωνούντας μετά των αιρετικών;;; Δε σας φτάνει ο αιρετικός αλλά μη καταδικασθείς συνοδικά επίσκοπος;; Για να τον θεωρούν αιρετικό θα έχει κοινωνία με την αιρεση, πώς αλλιώς!!, άρα στον 15ο εμπεριέχονται όλες οι δυνατές περιπτώσεις.
Λοιπόν, ο 15ος κανόνας μιλά για αιρετικό επίσκοπο που δεν έχει καταδικασθεί και αμέσως αμέσως δηλώνει ότι ή θα κοινωνείτε μ’αυτόν είτε όχι. ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ τα δέχεται.
Είναι κρίμα να «πνίγεστε» σε μια κουταλιά νερό!!!
Αντώνης,οι νεοημερολογίτες και ο Νεοημερολογιτισμός,είναι καταδεδικασμένοι και αναθεματισμένοι υπό των Πανορθοδόξων Συνόδων του 16ου αιώνος ,επί Αγίου Ιερεμίου του Τρανού.
@ 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 12:26 π.μ.: «Άρα όσοι δεν αποκόπτονται από τον αιρετικό επίσκοπο προ συνοδικής απόφασης δεν έχουν πρόβλημα».
Σχόλιον: Μόλις ὡμολόγησες, Ἀντώνιε, ὅτι ἀνήκεις στήν Οἰκουμενιστικήν «ἐκκλησίαν» καί ὄχι εἰς τήν Ὀρθόδοξον, ἡ ὁποία διδάσκει ὅτι οἱ ἐν γνώσει κοινωνοῦντες μέ ΕΤΕΡΟΦΡΟΝΑΣ (κατά μείζονα δέ λόγον μέ αἱρετικούς, ὅπως τόν Βαρθολομαῖον, τόν Ἱερώνυμον κ.ἄ.) εἶναι ἐχθροί τοῦ Θεοῦ! Ἰδού μικρόν μόνον δεῖγμα αὐτῆς τῆς διδασκαλίας:
1. «Τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος; τίς δέ συμφώνησις Χριστῷ πρός Βελίαλ; ἤ τίς μερίς πιστῷ μετά ἀπίστου; ... διό ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καί ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καί ἀκαθάρτου μή ἅπτεσθε» (Β´ Κορ. 6:14-18).
2. «Οἵτινες τήν ὑγιῆ πίστιν προσποιοῦνται ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δέ τοῖς ἑτερόφροσι, τούς τοιούτους, εἰ μετά παραγγελίαν μή ἀποστῶσι, μή μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλά μηδέ ἀδελφούς ὀνομάζειν» (Μέγας Βασίλειος, Patrologia Graeca ἤ ἐν συντομίᾳ P.G., τόμος 160, σ. 101).
3. «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι καί πᾶσαι αἱ θεῖαι Γραφαί φεύγειν τούς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καί τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι» (Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός, P.G. 160, σ. 101).
4. «Ἐχθρούς γάρ Θεοῦ ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας, μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου, P.G. 99, σ. 1049).
5. «Τοῖς κοινωνοῦσιν ἐν γνώσει τοῖς ὑβρίζουσι καί ἀτιμάζουσι τάς σεπτάς Εἰκόνας, Ἀνάθεμα γ´» (Συνοδικόν τῆς Ὀρθοδοξίας, Τριώδιον, Ἐκδ. Φῶς, σελ. 161).
Ἀκούεις;
Δεν διαστρέφεις μόνο έναν Ιερό Κανόνα(και ένα παιδάκι καταλαβαίνει την διαστροφή που κάνεις),αλλά ολόκληρη την διδασκαλία του Χριστού και των Αποστόλων.Ούτε τους Αγίους δεν διαβάζεις και παραμένεις σε κοινωνία με τον ίδιο τον διάβολο. Ξύπνα τάλα και γύρνα στην Εκκλησία.
Δημήτριε,
ακόμη περιμένω να μου εξιστορήσεις τα χαμένα μου επεισόδια σχετικά με τις ημερομηνίες του Πάσχα κ τα σχετικά άρα μάλλον εσύ κωφεύεις!!!
Λοιπόν, όσα χωρία κι αν μου δείξεις δε κερδίζεις τπτ! Τα βρίσκετε σκούρα και κατεβάζετε τους μισούς Κανόνες της Εκκλησίας!
Τον 15ο κανόνα επικαλείσθε κι αυτός μας δίνει τη λύση!
Ο κατηγορούμενος επί αιρέσει Επίσκοπος είναι και κοινωνός αυτής και όμως ο 15ος Κανών δεν καταδικάζει όσους κοινωνούν μ'αυτόν λόγω του ότι δεν έχει καταδικασθεί συνοδικά.. απλά και μόνο μας λέει ότι δεν θα κατηγορηθεί κάποιος αν αποτειχισθεί από αυτόν!!
Που έχετε δυσκολία;
Μάλλον σε ένα πράγμα μόνο, στο να ταπεινωθείτε κ να παραδεχτείτε ότι παρασυρθήκατε διότι είναι τόσο ξεκάθαρος ο 15ος που μόνο αν έχεις θέμα δεν τον καταλαβαίνεις.
Χαρίλαε,
αν είναι έτσι όπως τα λες θα μας τα έλεγε κ ο άγιος Νικόδημος στο Πηδάλιο... Δεν αναφέρει ο άγιος καμία τέτοια Σύνοδο***
Κάπου χωλαινουν αυτά που μας λες.. ξαναδεστα
***
Μπορεί να είστε ολίγον θολωμένοι στο συγκεκριμένο ζήτημα αλλά ομολογώ ότι έχετε όρεξη κ είστε μελετημένοι -πως το λέει ο απόστολος; Ζήλον Θεού έχουσιν, αλλά ου κατ' επίγνωσιν!
Λοιπόν, κάπου ο άγιος Νικόδημος αναφέρει μια εν Αντισιοδωρω Σύνοδο και καιρό τώρα ψάχνω να βρω κάτι σχετικό μ'αυτην... Μήπως έχει κάποιος από εσάς λεπτομέρειες γι'αυτη τη Σύνοδο;
@ 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 1:24 π.μ., 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 7:42 π.μ.: «άρα στον 15ο εμπεριέχονται όλες οι δυνατές περιπτώσεις. ... δηλώνει ότι ή θα κοινωνείτε μ’αυτόν είτε όχι. ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ τα δέχεται ... Δημήτριε, ακόμη περιμένω να μου εξιστορήσεις τα χαμένα μου επεισόδια ... Λοιπόν, όσα χωρία κι αν μου δείξεις δε κερδίζεις τπτ!»
Σχόλιον: Λοιπόν, ἀδερφέ, ἐκτός ἀπό πεπλανημένος, εἶσαι καί πολύ θρασύς! Ζητεῖς νά ξαναπιάσω ἀπό τήν ἀρχήν ἕν θέμα γιά τό ὁποῖον ἔχω γράψει πολλά ἄρθρα καί ἑκατοντάδες (ἴσως καί χιλιάδες) σχόλια, προκειμένω νά πείσω ἐσένα! Καί πῶς θά σέ πείσω ὅταν ὁ ἴδιος ὁμολογεῖς ὅτι δέν δέχεσαι τά χωρία πού σοῦ παρέθεσα ἀπό τό ἱερόν Εὐαγγέλιον, τίς ἀποφάσεις τῶν Συνόδων καί τά συγγράμματα τῶν Ἁγίων Πατέρων; Λές νά ἔχω χρόνον γιά πέταμα; Ὅταν διαβάζῃς τόν 15ον Κανόνα τῆς ΑΒ μέ τά μεροληπτικά «γυαλιά» τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί συμπεραίνῃς ὅτι αὐτός δῆθεν σέ καλύπτει καί ὅτι δῆθεν «δέχεται» καί τούς μή ἀποτειχισμένους ἀπό τήν αἵρεσιν, τότε ἀντιλα;μβάνομαι ὅτι χρειάζεσαι νά μάθῃς ἀνάγνωσιν καί θεολογίαν. Ἐπιγραμματικῶς, σοῦ λέγω ὅτι ὁ Κανών ἐγράφη μόνον γιά τούς ἀποτειχισμένους, διότι αὐτό ἦτο τό θέμα τῆς τότε ἐποχῆς. Οἰ μή ἀποτειχισμένοι δέν ἐμπίπτουν στό θέμα του. Ὁ Κανών αὐτός δέν ἀποτελεῖ γενικόν καί πλήρη ὁδηγόν γιά τό τί δέον γενέσθαι ἐν καιρῷ κηρυσσομένης αἱρέσεως. Ἄλλωστε, δέν ἐχρειάζετο κἄν νά ἐκδώσῃ ἕνα τέτοιο κανόνα ἡ ΑΒ Σύνοδος, πού ν' ἀναφέρεται καί στούς μή ἀποτειχισμένους δηλαδή, καθότι ἡ διδασκαλία τῶν Γραφῶν, τῶν Συνόδων καί τῶν Πατέρων (τήν ὁποίαν σοῦ παρέθεσα, ἀλλά ὁμολογεῖς ὅτι δέν δέχεσαι!) εἶναι κρυσταλλίνη ἐπ' αὐτοῦ: ἡ ἐν γνώσει κοινωνία μέ τήν αἵρεσιν σέ καθιστᾶ ἐχθρόν τοῦ Θεοῦ! Λοιπόν, φρόντισε πρῶτα νά μάθῃς ἀνάγνωσιν, ἀδερφέ, κατόπιν νά ἐξετάσῃς τό ἐνδεχόμενον νά δεχθῇς τήν διδασκαλίαν τῶν Γραφῶν, τῶν Συνόδων καί τῶν Πατέρων, τοὐτέστιν νά γίνῃς Ὀρθόδοξος, καί μετά κουνᾶς καί σ' ἐμᾶς τούς ταλαιπώρους τό δάκτυλον γιά ἔλλειψιν ταπεινώσεως, ὅπου ὁμολογῶ ὅτι εἶναι τό μόνον σωστόν πού ἔγραψες.
Αυτό είναι το εντυπωσιακό, έχετε κάνει χιλιάδες σχόλια και όμως ακόμη δεν καταλάβατε ότι σύμφωνα μ'αυτα που λέτε κ πιστεύετε είστε αποστάτης και ό,τι άλλο κακό καταλογίζετε στους "νεοημερολογίτες" μιας και δεν τηρείτε τον κανόνα να εορτάζετε το Πάσχα την Κυριακή μετά την πρώτη εαρινή Πανσέληνο και πολλές φορές το εορτάζετε κι ένα μήνα μετά ...
Εγώ τώρα θα σας συνετίσω με 2-3 σχόλια;; Δε υπάρχει περίπτωση..
Σχετικά με τον 15ο Κανόνα και φυσικά δεν είναι έτσι όπως τα θέλετε!
Φυσικά κ είναι γραμμένος για τους αποτειχισμενους κ μάλιστα ως επιτήμιό τους θέτει την καθαίρεσή τους για τινα εγκλήματα του προϊσταμένου τους ενώ τους αθωώνει για την περίπτωση που ο προϊστάμενος κηρύττει αίρεση γυμνή τη κεφαλή! Όλα αυτά προ συνοδικής απόφασης!
Οι μη αποτειχισμενοι δεν εμπίπτουν στον κανόνα τούτο γιατί δεν προβαίνουν σε σχίσμα. Τόσο απλό! Και πρέπει να ξέρεις ότι προ Συνοδικής απόφασης δε καταδικάζεται κανείς! Γι'αυτό εξάλλου θέσπισαν τον 15ο Κανόνα γιατί θα είχαμε πολλά σχίσματα.
Εγώ δέχομαι ολα τα χωρία που καταθέτεις αλλά όχι ως αποδεικτικά των απόψεων σου!
@ 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 11:11 π.μ.
Μία ἀκόμη ἐπιβεβαίωσις τοῦ γνωστοῦ ρητοῦ: «ἡ αἵρεσις εἶναι ἀσθένεια τοῦ νοός»! Τέλος.
Προτού βάλω κι εγώ ένα τέλος θα ήθελα να δείτε και τούτο που αν δε σας βγάλει από τις λάθος θέσεις σας τότε δεν υπάρχουν ελπίδες... αλλά ο Κύριος είναι Μεγάλος, είθε να σας λυπηθεί.
«Μετά τούτον ουν τόν έκτον μήνα αρχήν η Μαρία της συλλήψεως έλαβεν· όθεν καί εννέα μήνας αριθμούντες, εις τόν παρόντα τούτον απαντησόμεθα μήνα. Έστιν ουν ο πρώτος μήν της συλλήψεως του Δεσπότου Απρίλλιος, ός εστι Ξανθικός· μεθ’ όν Αρτεμίσιος, Δέσιος, Πάνεμος, Λώϊος, Γορπιαίος, Υπερβερεταιος, Δίος, Απελλαίος, καί ούτος ο μήν ο ενεστώς, καθ΄ όν τήν ημέραν επιτελούμεν»
Τι είναι αυτό; Τμήμα από την ομιλία Εις τήν γενέθλιον ημέραν του Σωτήρος, PG 49, 358. του Ιερού Χρυσοστόμου..
Όπου ο άγιος στο λόγο του προς τους πιστούς αναφέρεται στους μήνες του έτους !!!!
Ποιους μήνες;;; Του μακεδονικού ημερολογίου παρακαλώ!!!
Δλδ το οικείο ημερολόγιο ήταν το Μακεδονικό!!!
Και φυσικά κάποια στιγμή είχαμε αλλαγή αυτού και υιοθέτηση του Ιουλιανού!!!!
Αναίμακτα!!
Πάλι καλά δε ζούσατε τότε, Δημήτριε, θα είχαμε ακόμη το Μακεδονικό ημερολόγιο!!!
Έλεος, Δημήτριε!!!
Και στα δύο θέματα, αστοχήσατε!!
Καλή μετάνοια..
@ 18 Σεπτεμβρίου 2021 - 1:36 μ.μ.
Τελικῶς, δέν ἔχεις καταλάβει κἄν ποιό εἶναι τό θέμα τοῦ «διαλόγου»! Εἰς τήν σημερινήν ἀπάντησίν μου πρός τόν κ. Τόμπρον (βλ. προηγουμένην ἀνάρτησιν, ὅπου ἐσχολίασες κι ἐσύ), ἐξήγησα ἐν ὀλίγοις τούς λόγους γιά τούς ὁποίους ἡ εἰσαγωγή τοῦ «Καλανταρίου τῶν Λατίνων» εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν ἀνεμένετο νά προκαλέσῃ σχίσμα, διό καί ἐπί 3,5 αἰῶνες οἱ Ὀρθόδοξοι τήν ἀπέρριπταν. Εἶδες πουθενά σ' αὐτούς τούς λόγους νά ὑπάρχῃ κάποιος ἔρωτας γιά τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον; Ἄν «εἶδες», τότε θά ἦταν ὅπως καί στήν περίπτωσιν τοῦ 15ου Κανόνος τῆς ΑΒ, ὅπου «εἶδες» νά «δέχεται» καί τούς μή ἀποτειχισμένους ἀπό τήν αἵρεσιν. Ἀλλά, γιά κάποιον πού γνωρίζει στοιχειωδῶς ἀνάγνωσιν, δέν μπορεῖ νά ἰδῇ κανένα ἔρωτα τῶν Ὀρθοδόξων γιά κανένα ἡμερολόγιον! Ἑπομένως, ποίαν θέσιν ἔχει τό τρικαμηνικόν ψευδο-επιχείρημα περί Μακεδονικοῦ ἡμερολογίου; Οὐδεμίαν! Ἁπλῶς, ἐλλείψει ἐπιχειρημάτων καί λόγῳ ὑπερτροφικοῦ ἐγωϊσμοῦ, πού δέν σᾶς ἀφήνει νά ἰδῇτε τήν πλάνην σας, σκιαμαχεῖτε καί ἀερολογεῖτε. Τέλος, τέλος!
1.36
Και Π.Δ. υπήρχε πριν την Κ Δ
Όταν δεν υπήρχε ο νόμος δεν υπάρχει και παρανομία.
Η εκκλησία θέσπισε το Ιουλιανό
Συνεπώς οποίος αντιτάσσεται σε καθολική απόφαση της εκκλησίας αντιτάσσεται στον Θεό.
Κατά δεύτερον το Ιουλιανό είναι ένα λειτουργικό εργαλείο για την Ομόνοια και την ενότητα όλων των τοπικών εκκλησιών και έτερον ουδέν.
Κατά τρίτον θυμίζω τα αναθέματα της Ζ οικουμενικής...σε όποιον καταργήσει κάτι από την παράδοση της εκκλησίας.
Κατά τέταρτον ο ιδρυτής του νέου Χρυσόστομος πριν γίνει αρχιεπίσκοπος γνωμοδότησε ως καθηγητής της θεολογικής εναντίον διότι εάν η κρατούσα ακολουθήσει το νέο αυτό την καθιστά σχισματική εκκλησία απέναντι στις άλλες.
Τι ετι χρειαν έχομεν μαρτύρων;;
Περαιτέρω
Στο επιχείρημα και οι οικουμενιστες με Ιουλιανό είναι...σε ενημερώνω ότι και οι μονοφυσίτες και οι εικονομάχοι κλπ με το Ιουλιανό ήταν.
Το θέμα είναι καθαρά πνευματικό
Ο σατανάς σε διατάζει να αλλάξεις την παράδοση της εκκλησίας άσε που το γράφει καθαρά η εγκύκλιος του 1920 κι εσύ λες αφεριμ αφέντη.
Εδώ είναι το θέμα και πουθενά αλλού.
Όταν σε διατάζει ο διάβολος...και το ελάχιστο γίνεται όλος ο νόμος.
Τι να πουν και οι μακαββαιοι που μαρτύρησαν φρικτά για δύο σουβλάκια...
Εσύ σήμερα τι θα έκανες σε περίοδο νηστείας;;;;;;;
Στο δια ταύτα
Εμείς δεν πιστεύουμε στα άστρα όπως εσείς οι Νγιτες γι αυτό και είστε ακραιφνώς ημερολατρες αστρολατρες.
Εμείς πιστεύουμε στην παράδοση της εκκλησίας εν προκειμένω χρησιμοποιείται ένα λειτουργικό εργαλείο το Ιουλιανό για την λειτουργική ενότητα αλλιώς θα το είχαν διορθώσει οι προηγούμενοι. Τίποτα παραπάνω τίποτα παρακάτω.
Υσ
Περί αποτειχισης
Άλλο ο ένας αιρετικός τύπου Νεστόριος και άλλο όλα τα πατριαρχεία του πλανήτη.
Τα ευκόλως εννοούμενα καταλιμπανονται.
Υσ 2
Δεν μπαίνω σε διάλογο για θέματα που έχω χύσει ένα τόνο ιντερνετικό μελάνι
Το σχόλιο ήταν απαξ
Ιερομ Γρηγόριος
Αποτειχιεμενοι από γοχ
1.36
Και Π.Δ. υπήρχε πριν την Κ Δ
Όταν δεν υπήρχε ο νόμος δεν υπάρχει και παρανομία.
Η εκκλησία θέσπισε το Ιουλιανό
Συνεπώς οποίος αντιτάσσεται σε καθολική απόφαση της εκκλησίας αντιτάσσεται στον Θεό.
Κατά δεύτερον το Ιουλιανό είναι ένα λειτουργικό εργαλείο για την Ομόνοια και την ενότητα όλων των τοπικών εκκλησιών και έτερον ουδέν.
Κατά τρίτον θυμίζω τα αναθέματα της Ζ οικουμενικής...σε όποιον καταργήσει κάτι από την παράδοση της εκκλησίας.
Κατά τέταρτον ο ιδρυτής του νέου Χρυσόστομος πριν γίνει αρχιεπίσκοπος γνωμοδότησε ως καθηγητής της θεολογικής εναντίον διότι εάν η κρατούσα ακολουθήσει το νέο αυτό την καθιστά σχισματική εκκλησία απέναντι στις άλλες.
Τι ετι χρειαν έχομεν μαρτύρων;;
Περαιτέρω
Στο επιχείρημα και οι οικουμενιστες με Ιουλιανό είναι...σε ενημερώνω ότι και οι μονοφυσίτες και οι εικονομάχοι κλπ με το Ιουλιανό ήταν.
Το θέμα είναι καθαρά πνευματικό
Ο σατανάς σε διατάζει να αλλάξεις την παράδοση της εκκλησίας άσε που το γράφει καθαρά η εγκύκλιος του 1920 κι εσύ λες αφεριμ αφέντη.
Εδώ είναι το θέμα και πουθενά αλλού.
Όταν σε διατάζει ο διάβολος...και το ελάχιστο γίνεται όλος ο νόμος.
Τι να πουν και οι μακαββαιοι που μαρτύρησαν φρικτά για δύο σουβλάκια...
Εσύ σήμερα τι θα έκανες σε περίοδο νηστείας;;;;;;;
Στο δια ταύτα
Εμείς δεν πιστεύουμε στα άστρα όπως εσείς οι Νγιτες γι αυτό και είστε ακραιφνώς ημερολατρες αστρολατρες.
Εμείς πιστεύουμε στην παράδοση της εκκλησίας εν προκειμένω χρησιμοποιείται ένα λειτουργικό εργαλείο το Ιουλιανό για την λειτουργική ενότητα αλλιώς θα το είχαν διορθώσει οι προηγούμενοι. Τίποτα παραπάνω τίποτα παρακάτω.
Υσ
Περί αποτειχισης
Άλλο ο ένας αιρετικός τύπου Νεστόριος και άλλο όλα τα πατριαρχεία του πλανήτη.
Τα ευκόλως εννοούμενα καταλιμπανονται.
Υσ 2
Δεν μπαίνω σε διάλογο για θέματα που έχω χύσει ένα τόνο ιντερνετικό μελάνι
Το σχόλιο ήταν απαξ
Ιερομ Γρηγόριος
Αποτειχισμενος
από γοχ
Αν εμείς πιστεύουμε στα άστρα τότε ο Μέγας Μωϋσής, 3000 χρόνια πριν που έθεσε τον Κανόνα να εορτάζεται το Πάσχα - Νομικό Φάσκα για εμάς - την τεσσαρεσκαιδεκάτη ημέρα του μηνὸς του πρώτου (Νισάν) δλδ την πρώτη πανσέληνο μετά την Εαρινή Ισημερια τι κάνει;;;
Κι όλοι οι Κανόνες, Αποστολικοί ή Συνοδικοί, αυτόν τον Κανόνα του Μωϋσή συνεχίζουν!! Τι έκαναν όλοι τους, πίστευαν στα άστρα;
Λοιπόν, Δημήτριε, δεν έχετε έρωτα με το Ιουλιανό αλλά πάθος! Και ως γνωστόν τα πάθη σκοτίζουν το νου!
Για αλλά ψευδοαντεπιχειρήματα έχετε μελάνι και συνεχίζετε να σχολιάζετε αν κ βαάλατε τέλος.
Αυτό όμως που, σύμφωνα με τα δικά σας λόγια και πιστεύω σας καθιστά αποστάτη κ αξιοκατάκριτο, μιας και καταργείτε παράδοση 3000 χρόνων δε το ακουμπάτε καθόλου!!!
Πείτε μας, λοιπόν, πώς τολμάτε και παραβαίνετε τέτοιον Κανόνα και εορτάζετε το Πάσχα όχι ακριβώς μετά την εαρινή Ισημερία αλλά ένα μήνα μετά;;
Σε κάποια χρόνια μπορεί να το εορτάζετε και στο θερινό ηλιοστάσιο!
Έλεος!
Παράδοση ήταν και το μακεδονικό ημερολόγιο και πάλι καλά δεν υπήρχαν τότε χριστιανοί σαν εσάς που ωσάν άλλη Μεσαιωνική Καθολική εκκλησία με την επίπεδη Γη της θα εμπόδιζε την αντικατάστασή του από το Ιουλιανο!
Μόνο μ'αυτους μπορείτε να συγκριθείτε και φυσικά τους έχετε ξεπεράσει σε όλα!
Είστε άπαιχτοι!!!
Δημοσίευση σχολίου