Ένας εκ των παλαιοτάτων
τρόπων σκανδαλισμού ήτο και ο προερχόμενος εκ της εξωτερικής περιβολής των
ατόμων. Μαρτυρείται δε ότι σημαντικός αριθμός γυναικών εκυκλοφόρει κατά τρόπον
ανάρμοστον εις την ζωήν. Συνηγορεί μάλλον περί αυτού και αρχαίος προφητικός έλεγχος
του Ησαϊου, ο οποίος απευθυνόμενος προς τας νέας γυναίκας της εποχής του λέγει:
Περιπατείτε με υπερηφάνειαν και με μάτια γεμάτα πονηρίαν. Λυγίζετε προκλητικώς
το σώμα, λικνίζετε με σημασίαν το φόρεμα και κτυπάτε συνθηματικώς εις τον
δρόμον τα τακούνια σας. Προλέγων δε και τας επερχομένας δυσαρέστους, εκ της
αταξίας, συνεπείας προσθέτει:
Ενθυμίζετε στερφομοσχίδας, που σκιρτούνε εις την καταπράσινον κοιλάδα, και δεν δύνανται να φαντασθούν ότι ώρα με την ώραν κινδυνεύουν να σφαγούν. Δι΄ αυτό ξυπόλυτοι και αιχμάλωτοι εις την ξενιτείαν θα πάτε. Και αντί φούστας, τσουβάλια θα ντυθήτε. Αντί ζώνης απαλής με σπάρτινο σχοινί θα προσδεθήτε. Και αντί αρωμάτων μεθυστικών με λάσπην από σκόνην και ιδρώτα θα λουσθήτε. Η εικών, όμως, εκείνη, όσον ζοφερά κι αν ζωγραφίζεται, υπερακοντίζεται από την σύγχρονον πραγματικότητα. Και τούτο, διότι κάτω από τον μανδύαν της δήθεν μόδας και προόδου, κυριαρχεί ένας ολόκληρος οίστρος ξεγυμνώματος, προ του οποίου ωχριούν και αυτοί ακόμη αι τολμηραί τοιχογραφίαι της Πομπηϊας, η οποία εζεματίσθη και ενεταφιάσθη κάτω από τα μαύρα σάβανα της λάβας. Οι «Αρχιτσέλιγγες» της μόδας θησαυρίζουν με τας προκλητικάς επινοήσεις των ως προς την ένδυσιν, ιδίως των νέων γυναικών, αδιαφορούντες δια τας επιπτώσεις. Και αι επιπτώσεις είναι πολλαί. Επιπλέον πιστοποιείται ότι οι διάφοροι σερβιτόροι της παρδαλής μόδας με το προκλητικόν «μίνι» πανί των, ερεθίζουν τον ταύρον της ανηθικότητος, ο οποίος μαινόμενος κερατίζει την αγνότητα και κουρελιάζει πάσαν ηθικήν αξίαν εις την αρέναν της ζωής. Την τρομακτικήν θραύσιν του αφηνιασμένου κτήνους μαρτυρεί η παρατηρουμένη εκφυλιστική άμιλλα. Όπως άλλωστε και το σύγχρονον ηθικόν ξεχαρβάλωμα, του οποίου καταστάλαγμα είναι η ανύψωσις της βρωμεράς λίμνης των νοσημάτων του «σεξ», τα οποία κραυγάζουν ότι μέγα πλήθος ατόμων είναι σάπιο. Και φέρει επάνω του την σφραγίδα του θανάτου. Μεγάλη, επίσης, συμφορά συντελείται εις τον οικογενειακόν τομέα, καθώς τούτο πιστοποιούν τα συνήθη ανήθικα συμπλέγματα αλλά και η ατελείωτος σειρά των υποψηφίων, οι οποίοι αναμένουν να λάβουν διαζύγιον και να φορτώσουν τα συντρίμμια του οικογενειακού ναυαγίου εις την κοινωνίαν. Η πορεία, όμως, αυτή είναι καλπασμός προς την αυτοκτονίαν και οφείλει να ανασταλή. Τούτο απαιτεί ειλικρινή αγώνα συγκερασμένον υπό φιλοτίμου συμβοηθείας των συγχρόνων γυναικών, μεταφραζομένης υπό τύπον σεμνότητος, αξιοπρεπείας και ευθύνης ζωής. Αι γυναίκες και αι νεάνιδες, αι οποίαι ακολουθούν την προκλητικήν έκδοσιν, οφείλουν να αντιληφθούν ότι έχουν υψηλόν σκοπόν και αποστολήν. Βεβαίως έχουν το αυθαίρετον δικαίωμα της αναισχυντίας και της σκανδαλοθηρίας. Η μέθοδος, όμως, αυτή δεν επιτρέπεται εις πρόσωπα, τα οποία σέβονται τον εαυτόν των και έχουν εθνικοθρησκευτικά ιδανικά, ζυμωμένα με τα αίματα των προγονικών μόχθων. Εάν υπάρχουν γυναικεία πρόσωπα αναίσθητα, προτιθέμενα να ασχημονούν και επί των ιερών χώρων, διότι αυτό τα ικανοποιεί, ουδείς πρόκειται να τα εμποδίση. Οφείλουν, όμως, καλώς να αναλογισθούν τας ευθύνας, τας οποίας επωμίζονται και να μη λησμονούν τα καυστικά «ουαί» του Νομοθέτου. Πριν φθάσωμεν, όμως, εις αυτά, καλόν είναι να συνετισθούν και να συμμορφωθούν, ώστε να ζήσουν σεμνοπρεπώς και να σωθούν.
Ενθυμίζετε στερφομοσχίδας, που σκιρτούνε εις την καταπράσινον κοιλάδα, και δεν δύνανται να φαντασθούν ότι ώρα με την ώραν κινδυνεύουν να σφαγούν. Δι΄ αυτό ξυπόλυτοι και αιχμάλωτοι εις την ξενιτείαν θα πάτε. Και αντί φούστας, τσουβάλια θα ντυθήτε. Αντί ζώνης απαλής με σπάρτινο σχοινί θα προσδεθήτε. Και αντί αρωμάτων μεθυστικών με λάσπην από σκόνην και ιδρώτα θα λουσθήτε. Η εικών, όμως, εκείνη, όσον ζοφερά κι αν ζωγραφίζεται, υπερακοντίζεται από την σύγχρονον πραγματικότητα. Και τούτο, διότι κάτω από τον μανδύαν της δήθεν μόδας και προόδου, κυριαρχεί ένας ολόκληρος οίστρος ξεγυμνώματος, προ του οποίου ωχριούν και αυτοί ακόμη αι τολμηραί τοιχογραφίαι της Πομπηϊας, η οποία εζεματίσθη και ενεταφιάσθη κάτω από τα μαύρα σάβανα της λάβας. Οι «Αρχιτσέλιγγες» της μόδας θησαυρίζουν με τας προκλητικάς επινοήσεις των ως προς την ένδυσιν, ιδίως των νέων γυναικών, αδιαφορούντες δια τας επιπτώσεις. Και αι επιπτώσεις είναι πολλαί. Επιπλέον πιστοποιείται ότι οι διάφοροι σερβιτόροι της παρδαλής μόδας με το προκλητικόν «μίνι» πανί των, ερεθίζουν τον ταύρον της ανηθικότητος, ο οποίος μαινόμενος κερατίζει την αγνότητα και κουρελιάζει πάσαν ηθικήν αξίαν εις την αρέναν της ζωής. Την τρομακτικήν θραύσιν του αφηνιασμένου κτήνους μαρτυρεί η παρατηρουμένη εκφυλιστική άμιλλα. Όπως άλλωστε και το σύγχρονον ηθικόν ξεχαρβάλωμα, του οποίου καταστάλαγμα είναι η ανύψωσις της βρωμεράς λίμνης των νοσημάτων του «σεξ», τα οποία κραυγάζουν ότι μέγα πλήθος ατόμων είναι σάπιο. Και φέρει επάνω του την σφραγίδα του θανάτου. Μεγάλη, επίσης, συμφορά συντελείται εις τον οικογενειακόν τομέα, καθώς τούτο πιστοποιούν τα συνήθη ανήθικα συμπλέγματα αλλά και η ατελείωτος σειρά των υποψηφίων, οι οποίοι αναμένουν να λάβουν διαζύγιον και να φορτώσουν τα συντρίμμια του οικογενειακού ναυαγίου εις την κοινωνίαν. Η πορεία, όμως, αυτή είναι καλπασμός προς την αυτοκτονίαν και οφείλει να ανασταλή. Τούτο απαιτεί ειλικρινή αγώνα συγκερασμένον υπό φιλοτίμου συμβοηθείας των συγχρόνων γυναικών, μεταφραζομένης υπό τύπον σεμνότητος, αξιοπρεπείας και ευθύνης ζωής. Αι γυναίκες και αι νεάνιδες, αι οποίαι ακολουθούν την προκλητικήν έκδοσιν, οφείλουν να αντιληφθούν ότι έχουν υψηλόν σκοπόν και αποστολήν. Βεβαίως έχουν το αυθαίρετον δικαίωμα της αναισχυντίας και της σκανδαλοθηρίας. Η μέθοδος, όμως, αυτή δεν επιτρέπεται εις πρόσωπα, τα οποία σέβονται τον εαυτόν των και έχουν εθνικοθρησκευτικά ιδανικά, ζυμωμένα με τα αίματα των προγονικών μόχθων. Εάν υπάρχουν γυναικεία πρόσωπα αναίσθητα, προτιθέμενα να ασχημονούν και επί των ιερών χώρων, διότι αυτό τα ικανοποιεί, ουδείς πρόκειται να τα εμποδίση. Οφείλουν, όμως, καλώς να αναλογισθούν τας ευθύνας, τας οποίας επωμίζονται και να μη λησμονούν τα καυστικά «ουαί» του Νομοθέτου. Πριν φθάσωμεν, όμως, εις αυτά, καλόν είναι να συνετισθούν και να συμμορφωθούν, ώστε να ζήσουν σεμνοπρεπώς και να σωθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου