Όσοι Μοναχοί εξέπεσαν από
την αντίσταση κατά της αιρέσεως και συμβιβάσθηκαν, επικρίνονται δριμέως ως
παράδειγμα απωλείας.
Ο Άγιος Θεόδωρος ο
Στουδίτης επικρίνει δριμέως τον Ηγούμενο Θεόφιλο που προτίμησε, και μάλιστα σε
χρόνο υφέσεως του εικονομαχικού διωγμού, να επιστρέψει για δεύτερη φορά με τους
Μοναχούς του στο Μοναστήρι, συγκαταβαίνοντας στην αίρεση, παρά να διώκεται μακριά
από το Μοναστήρι του, όπως τόσοι άλλοι Ορθόδοξοι:
«Γιατί δεν νουθέτησες όλους να διώκονται μαζί σου με τον ίδιο τρόπο ή, αν δεν ήθελαν, γιατί δεν τους εγκατέλειψες ως μισοχρίστους, ως φιλοσάρκους, ως απειθείς, και όχι ως τέκνα; Έτσι θα επανόρθωνες και την [προηγούμενη] ήττα σου και θα γινόσουν χρηστό υπόδειγμα στους υφισταμένους, στην δε Εκκλησία του Χριστού θα φαινόσουν οικοδομή, αντί για την προηγούμενη κατεδάφιση [...]
Χάρις σ' αυτό, λένε, [την υποχώρηση] και οι αδελφοί σώθηκαν και οι ναοί ανέγγιχτοι. Τι πώρωση! Τι θεομαχία! Ο Χριστός δεχόταν άρνηση, καθώς η Εικόνα Του αθετείτο, και η Θεοτόκος και όποιος άλλος Άγιος· και δια τούτο ο Αρχιερεύς ήταν υπό διωγμόν, Επίσκοποι υπό περιορισμό και Ηγούμενοι το ίδιο, Μοναχοί και Μοναχές, λαϊκοί και λαϊκές, άλλοι υφίσταντο κτυπήματα, άλλοι ήταν υπό φρούρηση, άλλοι πέθαιναν από την πείνα, άλλους τους εξέσχιζαν, άλλοι ήταν στις θάλασσες, άλλοι θανατώνονταν, άλλοι εκρύπτοντο, άλλοι δραπέτευαν. Γεμάτες οι ερημιές και τα σπήλαια, γεμάτα τα όρη και οι κοιλάδες: σάρκες κομμένες, αίματα να τρέχουν, όλη η γνωστή μας οικουμένη να "κουδουνίζει" από το διωγμό, ολόκληρη η υφήλιος σαν να λέμε να στενάζει και να καταθρηνεί και συ, τρισάθλιε, ενέδωσες στην ψυχοφθόρα κοινωνία [με την αίρεση] και παραμένοντας στο "ολετήριον" (διότι έτσι είναι, και όχι μοναστήριον) λέγεις ότι είσαι καλά και κοροϊδεύεις τους Χριστοφόρους, ή μάλλον τον ίδιο τον Χριστό, χάριν του οποίου εκείνοι πάσχουν. Ποιόν Ναό διέσωσες, αφού μόλυνες τον Ναό του Θεού, τον εαυτό σου; Ποιούς αδελφούς προφύλαξες, αφού διεφθάρησαν από την κοινωνία με σένα, έστω και μόνο με τα [κοινά με την αίρεση] φαγητά; Είσαι σκάνδαλο του κόσμου, υπόδειγμα αρνήσεως, προτροπή απωλείας, σάρκα και όχι πνεύμα, σκοτιστής και όχι φωτιστής. Η ίδια η αλήθεια τα φωνάζει αυτά προς αυτούς που έτσι ασεβούν. Τους οποίους, αν δεν μετανοήσουν που έκαναν επιλογή τέτοιας αθεΐας, δεν πρέπει να τους νομίζει κανείς Χριστιανούς».
«Γιατί δεν νουθέτησες όλους να διώκονται μαζί σου με τον ίδιο τρόπο ή, αν δεν ήθελαν, γιατί δεν τους εγκατέλειψες ως μισοχρίστους, ως φιλοσάρκους, ως απειθείς, και όχι ως τέκνα; Έτσι θα επανόρθωνες και την [προηγούμενη] ήττα σου και θα γινόσουν χρηστό υπόδειγμα στους υφισταμένους, στην δε Εκκλησία του Χριστού θα φαινόσουν οικοδομή, αντί για την προηγούμενη κατεδάφιση [...]
Χάρις σ' αυτό, λένε, [την υποχώρηση] και οι αδελφοί σώθηκαν και οι ναοί ανέγγιχτοι. Τι πώρωση! Τι θεομαχία! Ο Χριστός δεχόταν άρνηση, καθώς η Εικόνα Του αθετείτο, και η Θεοτόκος και όποιος άλλος Άγιος· και δια τούτο ο Αρχιερεύς ήταν υπό διωγμόν, Επίσκοποι υπό περιορισμό και Ηγούμενοι το ίδιο, Μοναχοί και Μοναχές, λαϊκοί και λαϊκές, άλλοι υφίσταντο κτυπήματα, άλλοι ήταν υπό φρούρηση, άλλοι πέθαιναν από την πείνα, άλλους τους εξέσχιζαν, άλλοι ήταν στις θάλασσες, άλλοι θανατώνονταν, άλλοι εκρύπτοντο, άλλοι δραπέτευαν. Γεμάτες οι ερημιές και τα σπήλαια, γεμάτα τα όρη και οι κοιλάδες: σάρκες κομμένες, αίματα να τρέχουν, όλη η γνωστή μας οικουμένη να "κουδουνίζει" από το διωγμό, ολόκληρη η υφήλιος σαν να λέμε να στενάζει και να καταθρηνεί και συ, τρισάθλιε, ενέδωσες στην ψυχοφθόρα κοινωνία [με την αίρεση] και παραμένοντας στο "ολετήριον" (διότι έτσι είναι, και όχι μοναστήριον) λέγεις ότι είσαι καλά και κοροϊδεύεις τους Χριστοφόρους, ή μάλλον τον ίδιο τον Χριστό, χάριν του οποίου εκείνοι πάσχουν. Ποιόν Ναό διέσωσες, αφού μόλυνες τον Ναό του Θεού, τον εαυτό σου; Ποιούς αδελφούς προφύλαξες, αφού διεφθάρησαν από την κοινωνία με σένα, έστω και μόνο με τα [κοινά με την αίρεση] φαγητά; Είσαι σκάνδαλο του κόσμου, υπόδειγμα αρνήσεως, προτροπή απωλείας, σάρκα και όχι πνεύμα, σκοτιστής και όχι φωτιστής. Η ίδια η αλήθεια τα φωνάζει αυτά προς αυτούς που έτσι ασεβούν. Τους οποίους, αν δεν μετανοήσουν που έκαναν επιλογή τέτοιας αθεΐας, δεν πρέπει να τους νομίζει κανείς Χριστιανούς».
28 σχόλια:
Πώ, πώ, φοβερόν καί ἄκρως ἐπίκαιρον κείμενον! Ἀκουέτωσαν οἱ "δυνητισταί" ὀπαδοί τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου.
Ἀγαπητέ μου Κωνσταντῖνε, ποιά εἶναι ἡ πηγή τοῦ θαυμασίου αὐτοῦ κειμένου;
Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης δεν έκανε σχίσματα για τα ημερολόγια και εορτολόγια!
Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης δεν παρίστανε τον αντιοικουμενιστή, ενώ ήταν σχισματικός λόγω ημερολογίων.
Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης θα ήταν σήμερα Αντιοικουμενιστής, όχι παλαιοημερολογίτης σχισματικός για τα ασήμαντα ημερολόγια.
Πολύ καλά έκαν ο Κωνσταντίνος και το έβαλε.
ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ
Από πού προέρχεται από το κείμενο; Είναι από παλαιοημερολογίτη; Ποιός ο συγγραφέας;
Εγώ πιστεύω ότι αν ζούσε σήμερα ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης θα συμφωνούσε μαζί με τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.
Ή τουλάχιστον θα ήταν μαζί στον Αντιοικουμενιστικό αγώνα. Και οι δύο είναι Άγιοι.
Και ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης και ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.
Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης θα ήταν σήμερα μαζί με τους Αντιοικουμενιστές, όχι με τους ημερολογιολάτρες.
12.22 και 12.23 ξερετε να διαβαζετε Ελληνικα ;
ειστε χειροτεροι κι απο οπαδους πολιτικων κομματων ή ποδοσφαιρικων ομάδων
σας παρουσιαζουνε επιστολη του Αγιου και λετε αν ειναι απο Παλαιοημερολογιτη !!!
και στον υπνο σας παλιοημερολογιτες θα βλεπετε
βιβλιο ολοκληρο υπαρχει με σχετικούς λογους και πραξεις Αγιων
αφήστε τους απλούς Πιστούς να αναζητησουνε χωρις να ακουνε τις επαλαμβανομενες βλακειες σας
Ακουσαμε δεκαδες φορες για τον τάχα τρανο Γεροντα Επιφανιο (που τώρα καταλήξατε ότι είναι κι Αγιος)
Εχετε ΕΝΑ Αγιοπατερικο επιχειρημα (Ιερό Κανόνα, διδασκαλία της Αγίας Γραφής ή της Ιεράς Παραδόσεως) που να τεκμηριωνει την θεωρια του ;
αλλιως τα κουβαδακια σας και σ΄αλλη παραλία
εντεταλμενοι ή απλώς κολλημένοι ή βολεμένοι στον εύκολο δρόμο, ουδόλως με ενδιαφέρει
Σας μιλησαν καποιοι με καλο τροπο, αλλα δεν βλεπω ελπιδα για εσας
Σταύρο άφησε τις κουταμάρες και πες μας αν είσαι παλαιοημερολογίτης.
Είσαι Σταύρο Τ. παλαιοημερολογίτης;
Καλά κάνουν και ρωτούν αν είναι παλαιοημερολογίτης αυτός που έγραψε. Θέλουμε να ξέρουμε ποιοί τα γράφουν για να ξέρουμε αν είναι καλή η μετάφραση τους και να τα λένε όπως τα είπε ο άγιος.
Πού το πρόβλημα σου Σταύρο Τ.; Τί φοβάσαι Σταύρο Τ.;
Πάρε το κουβαδάκι σου και πήγαινε σε παλαιοημερολογίτικη παραλία. Εδώ θα ακούς και την αντιπαλαιοημερολογίτικη κριτική και όλα.
Σου μίλησαν με το καλό αλλά δεν καταλαβαίνεις. Δεν βλέπω ελπίδα για εσένα Σταύρο Τ. αν δεν μετανοήσεις.
Πολλά είναι τα Αγιοπατερικά επιχειρήματα των ορθόδοξων αντιοικουμενιστών. Αλλά πρέπει να βγάλεις τις παλαιοημερολογίτικες τσίμπλες από τα μάτια σου για να τα δεις Σταύρο Τ.
Όταν το κάνεις, θα τα δεις τα Αγιοπατερικά επιχειρήματα των ορθόδοξων αντιοικουμενιστών που διαφωνούνε με το παλαιοημερολόγιτικο σχίσμα.
Και άφησε τους φθηνούς χαρακτηρισμούς γιατί δεν στέκουν. Σύμφωνοι;
Ούτε εντεταλμένοι, ούτε κολλημένοι ούτε βολεμένοι, απλά ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ. Όχι σχισματικοί.
Τους κολλημένους, βολεμένους και εντεταλμένους και τους λοιπούς να τους αναζητήσεις αλλού Σταύρο Τ. ....
Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης θα ήταν σήμερα μαζί με τους Αντιοικουμενιστές, όχι με τους ημερολογιολάτρες.
Ποτέ ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης δεν ήταν ημερολογιολάτρης. ΠΟΤΕ.
Το τι ειμαι και ποιο ειναι το πληρες ονομά μου φαινεται σε αρκετά δημοσιευμενα κείμενά μου. Κάποια links σας τα γραψα στα σχολια, αλλα ως γνωστον απαντατε την καραμελα πριν διαβασετε τι λεει ο άλλος
Oύτε ενα επιχείρημα λοιπόν δεν γνωριζετε παρα μόνο παπαγαλία τα ίδια
αντε βάλτε και κανα φίλο σας να σας κανει like...αυτο ειναι δυστυχως το επίπεδό σας
Αυτό το "δυνητισταί" πολύ πετυχημένο. Είναι η αίρεσης του δυνητισμού, κοινώς του κάνε ο, τι θέλεις μόνο μην φύγεις από την αίρεση, και συνέχιζε να κοιμάσαι. Αυτοί που εμπιστεύτικες την ψυχή σου σε ξεπούλησαν.
Ορθόδοξος
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Ἀγαπητέ μου Κωνσταντῖνε, ποιά εἶναι ἡ πηγή τοῦ θαυμασίου αὐτοῦ κειμένου;
Αγαπητέ κ. Χατζηνικολάου, δεν γνωρίζω.
Στα σαράντα μου ο Κύριος δυναμικά με γύρισε στην Εκκλησία Του. Σε ηλικία τεσσάρων ετών, από τους κομμουνιστές έχασα τον πατέρα μου. Ακολούθησαν οι τραυματικές εμπειρίες της ορφάνιας. Τότε ήταν η ώρα του διαβόλου να με κάνει να αμφισβητήσω την δικαιοσύνη του Θεού. Γιατί τα άλλα παιδιά είχαν τους γονείς του ενώ εγώ όχι. Άρα ο Θεός δεν είναι δίκαιος! Θαύματα αναρίθμητα, αλλά δεν είχε έρθει η ώρα. Στα σαράντα που με γύρισε ο Κύριος δυναμικά, άρχισα συνεχώς να μελετώ Αγία Γραφή και Πατερικά κείμενα. Αυτά που νόμιζα ότι με ενδιαφέρουν περισσότερο, τα κρατούσα στο αρχείο μου. Τότε δεν με "ενδιέφερε" ο συγγραφέας. Έχω χιλιάδες μικρά κείμενα. Δεν είχα ποτέ φαντασθεί ότι θα άνοιγα ιστοσελίδα, διότι δεν έχω τις απαιτούμενες θεολογικές γνώσεις αλλά ούτε και τις γραμματικές. Με πίεσε υπερβολικά ο Πρόεδρος της Αδελφότητας του Μόντρεαλ "Ορθόδοξη Φωνή", να ανοίξω σελίδα στο ιντερνέτ, και τελικά δέχθηκα. Τώρα, όπως αντιλαμβάνεσθε, δεν θα αφήσω τα διαμάντια των Πατέρων μας στο αρχείο μου επειδή τότε δεν κρατούσα τις πηγές των. Λυπάμαι αλλά τι μπορώ να κάνω;
Εύχομαι να έχετε υγεία, καλό αγώνα υπέρ της Ορθοδοξίας μας, η Κυρία Θεοτόκος σκέπη και καταφυγή μας!
Νομίζω δεν χρειάζεται να σας πω, ότι η "Ορθόδοξη Φωνή" χαίρεται να έχει τα Ορθόδοξα κείμενά σας για πνευματική ωφέλεια εμού και των αδελφών μας.
Εν Χριστώ,
Κωνσταντίνος
Ἀγαπητέ ἐν Χριστῷ ἀδελφέ, Κωνσταντῖνε, χαῖρε ἐν Κυρίῳ.
Σ' εὐχαριστῶ πού μοιράσθηκες μαζί μας τήν ἱστορίαν σου, τήν ὁποίαν βρίσκω ἐξαιρετικῶς ἐνδιαφέρουσαν, καθώς βεβαίως καί τήν "πρόσκλησιν" πού ἔλαβες στά 40 σου ἀπό τόν Κύριον. Σ' εὐχαριστῶ θερμότατα καί γιά τήν ἐξήγησιν γιατί μερικά κείμενα πού ἀναρτᾶς δέν ἔχουν πηγές. Τώρα καταλαβαίνω καί ἀσφαλῶς σοῦ εἶμαι εὐγνώμων πού μᾶς τά παραθέτεις.
Εὔχομαι ὁλοψύχως ὁ Κύριος νά σοῦ χαρίζῃ ὑγείαν καί φώτισιν καί ἡ Κυρία Θεοτόκος καί ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος νά πρεσβεύουν ὑπέρ σου.
Σ' εὐχαριστῶ καί γιά τά καλά σου λόγια γιά τήν προσπάθειάν μου νά κάνω κάτι ὑπέρ τῆς Ἀληθείας, πού πολεμεῖται πανταχόθεν σήμερα, καί βεβαίως πού ἀναρτᾶς τά κείμενά μου.
Το δημοσιευθέν κείμενο προέρχεται από εδώ
Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου, Επιστολή (432) Θεοφίλω Ηγουμένω, Theodori Studitae Epistulae, τόμ. 2, επιμ. Γ. Φατούρου, εκδ. De Gruyter, Corpus Fontium Historiae Byzantinae, Series Berolinensis 31, Berlin 1992, σελ. 606-608.
Γιατί χρησιμοποιείς 17-9-2019 2:06 μ.μ. άλλων την υπογραφή ψευτοορθόδοξε;
Αυτή είναι υπογραφή που έχει χρησιμοποιήσει άλλος, αληθινός Ορθόδοξος που δεν πιστεύει στην υποχρεωτική αποτείχιση. Βρες δική σου υπογραφή και μην βάζεις άλλων την υπογραφή "Ορθόδοξος".
Διάλεξε εσύ την υπογραφή "Ημερολάτρης". Σου πηγαίνει καλύτερα "καταναγκαστικός"!
"Νομίζω δεν χρειάζεται να σας πω, ότι η "Ορθόδοξη Φωνή" χαίρεται να έχει τα Ορθόδοξα κείμενά σας για πνευματική ωφέλεια εμού και των αδελφών μας".
Οι Ορθόδοξοι λυπούνται με τις μπαρουφολογίες του κ. Χατζηνικολάου. Εσείς ως μη μορφωμένος, κ. Κώστα, χαίρεστε γιατί δεν καταλαβαίνετε τις πλάνες του.
Σταύρο Τ. δεν μας ενδιαφέρει ποιός είστε σαν όνομα. Ούτε και έχει βάλει κανένα δικό σας άρθρο το παρόν μπλογκ. Δεν είναι προσωπικό το θέμα.
Απλά θέλουμε να ξέρουμε αν είστε παλαιοημερολογίτης. Το πλήρες όνομα σας και άλλα στοιχεία σας, δεν μας νοιάζουν.
Είστε παλαιοημερολογίτης;
όχι. απλώς εορτάζει τα Χριστούγεννα με τους ρώσους,
της Παναγίας στο Άγιο όρος,τα Φώτα στον Ιορδάνη να δει
και τα νερά που στρέφονται στα οπίσω άμα έχεις ακουστά.
σε προτρέπω να πάεις κάποια φορά,να κάνεις και καλή δημοσκόπηση.
με καταγραφές,όχι αστεία.να δεις ειναι κανείς παλιοημερολογίτης;
τη σαρακοστή,Πάσχα και λοιπές δεσποτικές εορτές κάθεται αθήνα,
να μη ξοδεύει και χρήματα. ελπίζω να σε κάλυψα!
ααα ξέχασα!!!
έαν πας στον Ιορδάνη κοίτα..δε θέλω
να σε απογοητεύσω....μη πάς μωρέ 6 Ιανουαρίου
με το τρικαμηνικό ημερολόγιο,γιατί θα πρέπει
να περιμένεις 13 μερούλες μέχρι να δεις τα
νερά να γυρίζουν.καλού κακού συζήτησέ το και
με τον πνευματικό σου..
ΠΡΟΣΟΧΗ Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΊΖΕΙ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΠΙΦΑΝΙΟ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ
@ Ἀνώνυμον τῆς 17 Σεπτεμβρίου 2019 - 3:10 μ.μ.
Εὐχαριστῶ πολύ διά τήν παραπομπήν. Βρῆκα κι ἐγώ ὅτι ἡ ἀνάρτησις αὐτή ἀποτελεῖται ἀπό ἀποσπάσματα ἀπό τήν Ἐπιστολήν ΠΘ’ (89) – Θεοφίλῳ Ἡγουμένῳ, Ἁγίου Θεοδώρου Στουδίτου Ἔργα 3, Ἐπιστολαί, Ἐκδόσεις «Ὀρθόδοξος Κυψέλη», σελ. 402-404.
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΣ.
ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ ΠΟΥ ΘΕΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!
Ο ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΗΤΑΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΛΑΤΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΟ ΣΧΙΣΜΑ
Ο ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Για να στηρίξη την πλάνη του περί δυνητικότητας, εκτός των άλλων ανακριβειών και αυθαιρεσιών, χρησιμοποίησε και κείμενο της Αγίας Γραφής διαβολικώ τω τρόπω. Έγραψε ότι η δυνητικότητα και προαιρετικότητα του 15ου κανόνος της Πρωτοδευτέρας Συνόδου, στηρίζεται στην Καινή Διαθήκη, πλαστογραφώντας λόγους περί νηστείας του Αποστόλου Παύλου. Ενώ ο Απόστολος λέει ""ο εσθίων τον μη εσθίοντα μη εξουθενείτω και ο μη εσθίων τον εσθίοντα μη κρινέτω"" (προς Ρωμαίους ΙΔ΄ 3), ο Επιφάνιος το αντικατέστησε με το ""ο μνημονεύων τον μη μνημονεύοντα μη εξουθενείτω και ο μη μνημονεύων τον μνημονεύοντα μη κρινέτω"" ****. Έτσι εξαπάτησε και παρέσυρε στην αίρεση του Οικουμενισμού τους καλοπροαίρετους πιστούς, κληρικούς και λαικούς.
Ο αθεόφοβος Επιφάνιος, στη θέση της νηστείας - η οποία είναι προαιρετική και εξατομικευμένη - έβαλε την αποτείχιση, δηλαδή την διακοπή της κοινωνίας των Ορθοδόξων από τους εχθρούς του Θεού τους αιρετικούς, η οποία είναι άκρως απαραίτητη και υποχρεωτική για την σωτηρία της Εκκλησίας.
Ποιος του έδωσε το δικαίωμα να διαστρέφει τον Λόγο του Θεού??
Με ποιο δικαίωμα διασκεύασε το Ευαγγέλιο???
Με τέτοιες μεθόδους και με πλήθος από ψέματα και ανακρίβειες στο βιβλίο του “ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ” ο δυστυχής Επιφάνιος προώθησε την Παναίρεση του Οικουμενισμού τόσο, όσο κανείς άλλος.
****(Ἀρχιμανδρίτης Ἐπιφάνιος Ἰ. Θεοδωρόπουλος,
"Τὰ Δύο Ἄκρα - Οἰκουμενισμὸς & Ζηλωτισμός",
Ἔκδοσις Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζῆνος,
Ἔκδοσις Γ΄ , 2008,
σ. 114-118)
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΣ.
ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ ΠΟΥ ΘΕΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!
Δημοσίευση σχολίου