ΜΑΣ ΥΒΡΙΖΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ,
ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΣΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ!
______Στον ιστότοπο «www.ekklisiaonline.gr» δημοσιεύθηκε η παρακάτω αναδημοσιευομένη επιστολή του Πανοσ. Αρχιμανδρίτου π. Γερασίμου Φραγκουλάκη, Εφημερίου στο Αννόβερο της Γερμανίας.
_______Από τη θέση αυτή τον ευχαριστούμε θερμότατα! Οι ύβρεις επιπολαίων τινων κληρικών προς την αναξιότητά μας ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΥΣΗΜΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΗΜΑ δι' ημάς! Όπως π.χ. εκείνο το αλησμόνητο «Σκάσε πια, Αμβρόσιε»!του Διακόνου από την Μεσσηνία!
_____Εάν ο υβριστής μας π. Γεράσιμος ήθελε πράγματι να βοηθήσει στην αποκατάσταση της αληθείας, θα ώφειλε να προβεί σε αναίρεση των θέσεών μας. Να αποδείξει δηλ. ότι
- α) Οι Αποφάσεις στο Κολυμπάρι της Κρήτης ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΙΑ OΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ, ότι δηλ. δεν υπάρχει Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, ΑΛΛ' ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ υπάρχουν πολλές Εκκλησίες! Ότι δηλ οι Προτεστάντες π.χ. ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟΚΟΜΜΑ, δηλ. ενα κομμένο παρακλάδι, ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΜΟ ΤΗΣ ΜΙΑΣ και ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΑΛΛ' ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ...Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ!
- β) Η ανάμειξη του σεπτού Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου στην Ουκρανία και η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΣ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ως Κανονικής Εκκλησίας ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ!
____Για να αποδείξουμε, λοιπόν, πρός τόν Πανοσιολογιώτατο υβριστή μας π. Γεράσιμο Φραγκουλάκη, ότι ΔΕΝ ΙΔΡΩΝΕΙ ΤΟ ΑΥΤΙ μας απο τις ύβρεις μερικών αφελών αδελφών μας μετά την δημοσίευση της υβριστικής προς ημάς επιστολής του, δημοσιεύουμε και τα ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΒΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣ ΗΜΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ, ΔΗΜΟΣΙΕΎΟΥΜΕ το
_______Αγαπητέ π. Γεράσιμε,
Τελεία και παύλα στην θεολογική και την λεκτική μας αντιπαράθεση! Γράψτε ό,τι θέλετε! Συζητώ μόνον με τούς καλής πίστεως συνομιλητάς μου. Σας συγχωρώ και σας αποχαιρετώ με τήν αγάπη του Χριστού μας. Σας εύχομαι ΚΑΛΗΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑΝ!
ΠΟΡΙΣΜΑ Θεολογικής Ημερίδας
“Το Ουκρανικό αυτοκέφαλο
και η νέα εκκλησιολογία του Φαναρίου”
διά του οποίου καταδεικνύεται το ΕΓΚΛΗΜΑ του Οικουμενικού Πατριαρχείου εις βάρος της Αγίας Ορθοδοξίας μας. _______Αγαπητέ π. Γεράσιμε,
Τελεία και παύλα στην θεολογική και την λεκτική μας αντιπαράθεση! Γράψτε ό,τι θέλετε! Συζητώ μόνον με τούς καλής πίστεως συνομιλητάς μου. Σας συγχωρώ και σας αποχαιρετώ με τήν αγάπη του Χριστού μας. Σας εύχομαι ΚΑΛΗΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑΝ!
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αίγιον, 15 Ιουλίου 2019
Αίγιον, 15 Ιουλίου 2019
******************
ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΥΒΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Ανοιχτή επιστολή προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο.
-Σεβασμιώτατε, ακολουθώντας το δικό σας παράδειγμα αποφασίζω να σας απευθύνω δημοσίως αυτή την επιστολή χωρίς να ενημερώσω κανέναν εκ των φυσικών μου προϊσταμένων ως οφείλω. Και είναι συνειδητή αυτή η κατά τρόπον τινά παράβασή μου, παρότι γνωρίζω πολύ καλά πως ιεραρχούνται τέτοιου είδους ενέργειες μέσα στην Εκκλησία, καθότι φέτος έχω την ευλογία να συμπληρώνω 40 έτη διακονίας στον αμπελώνα του Κυρίου εκ των οποίων τα 30 υπηρέτησα παράλληλα και ως εκπαιδευτικός και επομένως γνωρίζω επαρκώς και τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.
-Σεβασμιώτατε, ακολουθώντας το δικό σας παράδειγμα αποφασίζω να σας απευθύνω δημοσίως αυτή την επιστολή χωρίς να ενημερώσω κανέναν εκ των φυσικών μου προϊσταμένων ως οφείλω. Και είναι συνειδητή αυτή η κατά τρόπον τινά παράβασή μου, παρότι γνωρίζω πολύ καλά πως ιεραρχούνται τέτοιου είδους ενέργειες μέσα στην Εκκλησία, καθότι φέτος έχω την ευλογία να συμπληρώνω 40 έτη διακονίας στον αμπελώνα του Κυρίου εκ των οποίων τα 30 υπηρέτησα παράλληλα και ως εκπαιδευτικός και επομένως γνωρίζω επαρκώς και τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.
Ανέγνωσα στο διαδίκτυο την ανοικτή επιστολή σας προς την Α.Θ. Παναγιότητα τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο στην οποία έχετε ως υπέρτιτλο την φράση: «ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΕ, ΜΟΛΥΝΕΤΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΝ ΜΑΣ».
Έμπλεος αγανακτήσεως απευθύνομαι προς την Σεβασμιότητά σας και ενσυνειδήτως, στεντορεία τη φωνή σας λέγω: Φτάνει πια! Ως εδώ και μη παρέκει!
Αρκετά μας έχετε προκαλέσει τα τελευταία χρόνια με τις ανίερες επιθέσεις σας κατά του Πνευματικού μας Πατέρα, του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ.Βαρθολομαίου. Τολμάτε να λέτε και να γράφετε ότι ο Πατριάρχης μας μολύνει την Ορθοδοξία;
Ε, μάθετε λοιπόν ότι η Ορθοδοξία, όπως την παρουσιάζεται εσείς, μυρίζει μούχλα και ναφθαλίνη, την έχετε καταντήσει αν-Ορθοδοξία.
Μέσα από ένα τέτοιο καθεστώς ναφθαλίνης ανέσυρε ο Παναγιώτατος την Εκκλησία και την ανέδειξε και έκανε γνωστή την Ορθοδοξία απ’ άκρου ως άκρον, στα πέρατα της οικουμένης.
Και τολμάτε εσείς, που κανονικά θα έπρεπε να ήσασταν συγκυρηναίος στο σήκωμα του βαρύ σταυρού του, να τον κατηγορείτε ότι μολύνει την Ορθοδοξία;
Έλεος Σεβασμιώτατε! Έχουμε επισημάνει τις «ανορθογραφίες» σας, τις αντιφάσεις σας, τις ήξεις αφήξεις σας, όμως αυτή τη φορά το παρακάνατε.
Θέλετε να έχετε λόγο σε όλα, να ελέγχετε και να κρίνετε τους πάντες, παλιές σας ίσως συνήθειες οι οποίες όμως πρέπει να αντιληφθείτε ότι δεν έχουν πέραση σήμερα. Νομίζετε πως με τις κατά καιρούς τοποθετήσεις σας και τις επιθέσεις σας εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχου μας τυγχάνετε της επιδοκιμασίας αυτών που σας ακούνε ή σας διαβάζουν;
Ε, λοιπόν κάνετε μεγάλο λάθος! Σας πληροφορώ ότι έχουμε κουραστεί να δικαιολογούμε τις παρεκτροπές σας. Για το καλό της Εκκλησίας, κάθε φορά που ο λόγο σας σκανδαλίζει, προσπαθούμε να σας δικαιολογούμε σε αυτούς που σκανδαλίζονται.
Και αναρωτιόμαστε προσωπικώς:
Τι είναι αυτό που σας ωθεί σε αυτές τις ενέργειες; Ανικανοποίητες φιλοδοξίες, ίσως; Παρερμηνεία του ρόλου και της αποστολής σας ως πνευματικού ηγέτου, ως μητροπολίτου; Παρανόηση της ιδιότητος σας ως ποιμένος ή η προβεβηκυία ηλικία σας;
Αν δεν συμβαίνει κάτι από όλα αυτά, μοιραίως θα σκεφθούμε; «τίνος σχέδια και σκοπούς εξυπηρετείτε!».
Οι ενέργειές σας κατά καιρούς, δείχνουν πως ό,τι κάνετε δεν το πράττετε πάντα ενσυνειδήτως. Αλλιώς δεν θα υπήρχε λόγος, κάθε φορά που αντιλαμβάνεσθε ότι οι τοποθετήσεις σας έχουν προκαλέσει, να ζητείτε γονυπετής από της Ωραίας Πύλης συγγνώμη ή να προσπαθείτε να δημιουργήσετε συναισθηματική φόρτιση με την αναγγελία σε συγκεκριμένο χρόνο της αποχώρησής σας από τον μητροπολιτικό θρόνο, κάτι το οποίο στη συνέχεια με διάφορα τεχνάσματα αποφεύγετε, μη διστάζοντας να «επιστρατεύσετε» ακόμη και την Παναγία μας για αυτό τον σκοπό!
Μολύνει την Ορθοδοξία ο Πατριάρχης! Μεγάλη και βαριά προσβολή όχι μόνο προς το σεπτό πρόσωπό του, αλλά και προς όλους εμάς, τις εκατοντάδες χιλιάδες, τα εκατομμύρια πνευματικά του παιδιά.
Μολυσμένο είναι το περιβάλλον που δημιουργείτε εσείς, και κάποιοι άλλοι, λίγοι ευτυχώς, σαν κι εσάς μέσα στην Εκκλησία. Μόλυνση για την Εκκλησία και την Κοινωνία Σεβασμιώτατε είναι αυτό που εσείς αποκαλείτε «γλυκιά ελπίδα» για το έθνος, μόλυνση για την Εκκλησία και την Κοινωνία είναι η προσπάθεια κομματικοποιήσεως των φυσικών καταστροφών, όπως κάνατε με τις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού. Μόλυνση για την Εκκλησία και την Κοινωνία μας είναι Σεβασμιώτατε η προσπάθεια σπίλωσης του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου μας που κάνετε εσείς, με την ασφάλεια που σας παρέχει η ιδιότητά σας ως μητροπολίτου. Έχετε αλήθεια επιλύσει όλα τα προβλήματα της επαρχίας σας και σας μένει χρόνος για να ασχοληθείτε και με τα προβλήματα άλλων; Δεν είναι εγωιστικό για έναν αρχιερέα να νομίζει πως αυτός είναι ο σωστός και οι υπόλοιποι και μάλιστα συνεπίσκοποί του λάθος;
Δεν είναι κακό Σεβασμιώτατε να αλλάζει κάποιος τις θέσεις του. Θελήσατε τώρα να αναδειχθείτε όψιμος αντιοικουμενιστής, με την έννοια του Οικουμενισμού, όπως αυτή αποδίδεται από κάποιους αρρωστημένους νόες. Δικαίωμά σας! Προσέξτε όμως, γιατί έχετε πάνω σε αυτό τον τομέα ένα παρελθόν που σας αποκαλύπτει ή μάλλον σας προδίδει.
Προσωπικώς διαφωνούμε κάθετα με τις δήθεν αντιοικουμενιστικές σας θέσεις. Έχοντας όμως γνώση του παρελθόντος σας, ως πρόεδρου της Επιτροπής Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος επί αρχιεπισκοπίας του μακαριστού Χριστοδούλου, δεν μπορούμε να μην σας υπενθυμίσουμε τα λόγια του Κυρίου μας «τί δὲ βλέπεις τὸ κάρφος τὸ ἐν τῷ ὀφθαλμῷ τοῦ ἀδελφοῦ σου, τὴν δὲ ἐν τῷ σῷ ὀφθαλμῷ δοκὸν οὐ κατανοεῖς; ἢ πῶς ἐρεῖς τῷ ἀδελφῷ σου, ἄφες ἐκβάλω τὸ κάρφος ἀπὸ τοῦ ὀφθαλμοῦ σου, καὶ ἰδοὺ ἡ δοκὸς ἐν τῷ ὀφθαλμῷ σου; ὑποκριτά, ἔκβαλε πρῶτον τὴν δοκὸν ἐκ τοῦ ὀφθαλμοῦ σου, καὶ τότε διαβλέψεις ἐκβαλεῖν τὸ κάρφος ἐκ τοῦ ὀφθαλμοῦ τοῦ ἀδελφοῦ σου.» (Μτθ. 7, 3-5).
Με τον σεβασμό που επιβάλλει το αρχιερατικό σας αξίωμα,
Αρχιμανδρίτης Γεράσιμος Φραγκουλάκης
Αννόβερο-Γερμανίας
Την παραπάνω Διακήρυξη,
εκθυμως την προσυπογράφουμε και ημείς!
Ο ταλαίπωρος και ανάξιος Δούλος του Ιησού Χριστού
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αννόβερο-Γερμανίας
***************
ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΥΒΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ!
ΠΟΡΙΣΜΑ Θεολογικής Ημερίδας
“Το Ουκρανικό αυτοκέφαλο
και η νέα εκκλησιολογία του Φαναρίου”
και η νέα εκκλησιολογία του Φαναρίου”
Μεγάλη επιτυχία εσημείωσε η Θεολογική Ημερίδα με τον ως άνω τίτλο, την οποία διοργάνωσαν στο ξενοδοχείο PORTO PALACE της Θεσσαλονίκης το Σάββατο 22 Ιουνίου και ώρες 09.00-13.30 τρία χριστιανικά σωματεία της πόλεως και η «Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών».
Σε μία υπερπλήρη τεράστια αίθουσα παρέστησαν πάνω από εξακόσια πρόσωπα. Άκουσαν με ενδιαφέρον τις συγκροτημένες και καλά θεμελιωμένες εισηγήσεις οκτώ ειδικών επιστημόνων και προβληματίσθηκαν για τον διαφαινόμενο κίνδυνο να επεκταθεί η σχισματική κατάσταση στην Ουκρανία σε όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία. Με βάση τις εισηγήσεις και την διεξαχθείσα συζήτηση προέκυψαν τα εξής βασικά πορίσματα:
1. Η Εκκλησία της Ουκρανίας είναι κανονικό έδαφος της Εκκλησίας της Ρωσίας με πανορθόδοξη μέχρι σήμερα αναγνώριση, ακόμη και από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η γνώμη ότι ανήκει στην Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως οφείλεται σε παρερμηνεία και απόκρυψη εγγράφων.
2. Η υπερόρια εισπήδηση της Κωνσταντινουπόλεως σε δικαιοδοσία άλλης αυτοκέφαλης εκκλησίας αποτελεί βαρύτατο κανονικό παράπτωμα.
3. Ούτε ο θεσμός του εκκλήτου δικαιολογεί την υπερόρια επέμβαση, διότι ισχύει μόνον για τους κληρικούς που ανήκουν στην δικαιοδοσία της Κωνσταντινουπόλεως.
4. Η αποκατάσταση των σχισματικών της Ουκρανίας από την Κωνσταντινούπολη είναι άκυρη και ανυπόστατη, διότι έγινε χωρίς τις απαιτούμενες κανονικές προϋποθέσεις· δεν υπήρξε δήλωση μετανοίας των σχισματικών· πολλοί εξ αυτών δεν είχαν Ιερωσύνη για να επανέλθουν εις αυτήν, αφού ήσαν αυτοχειροτόνητοι. Και το σημαντικότερο· η αποκατάσταση έπρεπε να γίνει από την Εκκλησία της Ρωσίας, η οποία τους καθήρεσε και τους αναθεμάτισε, και όχι από άλλη υπερόρια εξουσία που σφετερίζεται ξένη δικαιοδοσία.
5. Επειδή οι σχισματικοί της Ουκρανίας παραμένουν σχισματικοί, όσοι αναγνωρίσουν το ψευδοαυτοκέφαλο καθίστανται και αυτοί σχισματικοί και ακοινώνητοι.
6. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μέχρι σήμερα καμμία από τις αυτοκέφαλες εκκλησίες δεν αναγνώρισε την αυτοκεφαλία των σχισματικών. Αναγνωρίζουν ως κανονικό μητροπολίτη Κιέβου τον υπαγόμενο στην δικαιοδοσία της Μόσχας μητροπολίτη Ονούφριο, ο οποίος δεν ζήτησε αυτοκεφαλία, και, αν ζητήσει, θα το πράξει μέσω της Εκκλησίας της Ρωσίας, στην δικαιοδοσία της οποίας ανήκει.
7. Η αντισυνοδική, αυθαίρετη και αυταρχική ενέργεια της Κωνσταντινουπόλεως να χορηγήσει αυτοκεφαλία στους σχισματικούς της Ουκρανίας δημιουργεί παράλληλη εκκλησία και δικαιοδοσία στον ίδιο τόπο. Αυτό εκτός του ότι αντιβαίνει στους Ιερούς Κανόνες που απαγορεύουν την ύπαρξη δύο επισκόπων στον ίδιο τόπο, προκαλεί μεταξύ των δύο μερών συγκρούσεις και έριδες. Ήδη έχουν καταγραφή και δημοσιοποιηθή διώξεις και βιαιότητες εκ μέρους της νέας ψευδοαυτοκέφαλης εκκλησίας εις βάρος επισκόπων, ιερέων και ενοριτών της κανονικής Εκκλησίας, τη συνεργία ακραίων εθνικιστικών κύκλων. Αντί να αποκατασταθεί η ενότητα αυξάνουν οι διαιρέσεις και τα σχίσματα, ακόμη και εντός της ψευδοαυτοκέφαλης «εκκλησίας» των σχισματικών, από την οποία αποσχίσθηκε προ ολίγων ημερών ο πρωτοστήσας στην χορήγηση της ψευδοαυτοκεφαλίας «πατριάρχης» Φιλάρετος Ντενισένκο.
8. Αυτή είναι η μόνη αληθινή εικόνα για την εκκλησιαστική κατάσταση στην Ουκρανία, την οποία προσπαθούν να συγκαλύψουν με ψευδή επιχειρηματολογία και ψευδείς ειδήσεις (fake news) οι στρατολογημένοι από το Φανάρι ιστορικοί, θεολόγοι και κανονολόγοι, ενθαρρυνόμενοι από ισχυρά πολιτικά κέντρα με εμφανείς γεωπολιτικούς στόχους. Όσοι προβάλλουμε την ιστορική και ιεροκανονική αλήθεια, στρατευμένοι στην Φίλη Ορθοδοξία, και μεταδίδουμε αληθινές ειδήσεις (real news) διωκόμεθα και υβριζόμεθα.
9. Το Φανάρι, μη έχοντας τώρα σύμμαχο τον Χριστιανό Ορθόδοξο αυτοκράτορα, όπως συνέβαινε στην ένδοξη Ρωμηοσύνη του Βυζαντίου, βρήκε σύμμαχο το βαθύ κράτος της Αμερικής, το οποίο κατευθυνόμενο από εχθρικές προς τον Χριστιανισμό και την Ορθοδοξία δυνάμεις, επιδιώκει να διαλύσει την ενότητα των Ορθοδόξων και να αποδυναμώσει το μόνο ισχυρό ορθόδοξο κράτος της Ρωσίας, για να κατευθύνει ανεμπόδιστα την ιστορία σε αντίχριστη και αντορθόδοξη πορεία. Το ενδιαφέρον Αμερικανών υπουργών και πρέσβεων υπέρ της ψευδοαυτοκεφαλίας των σχισματικών της Ουκρανίας αποδεικνύει του λόγου το ασφαλές, όπως έγινε άλλωστε και με την ψευδοσύνοδο της Κρήτης.
10. Επειδή δεν υπάρχουν ορθόδοξες βάσεις και ιεροκανονικά θεμέλια στις ενέργειες του Φαναρίου, διεμόρφωσε με τους θεολόγους του νέα εκκλησιολογία με δύο βασικά αιρετίζοντα γνωρίσματα. Κατήργησε στην ψευδοσύνοδο της Κρήτης τα όρια της Εκκλησίας και εισήγαγε μέσα εις αυτήν παλαιούς και νέους αιρετικούς, και αποδυνάμωσε την συνοδικότητα, μεταβάλλοντας τα «πρεσβεία τιμής» του πρώτου, του πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, σε «πρωτείο εξουσίας» κατά τα παπικά πρότυπα. Ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως δεν είναι πλέον ο «πρώτος μεταξύ ίσων» (primus inter pares), αλλά «πρώτος άνευ ίσων» (primus sine paribus). Ξεπέρασε και τον πάπα στην πρωτειομανία, διότι, ενώ εκείνος θεμελιώνει το πρωτείο του στον Απόστολο Πέτρο, η βλάσφημη φαναριώτικη εκκλησιολογία θεμελιώνει το πρωτείο του πατριάρχη στο πρωτείο του Πατρός μέσα στην Αγία Τριάδα. Η ενδοτριαδική μοναρχία του Πατρός είναι το αρειανικό πρότυπο του μονάρχη της φαναριώτικης εκκλησιολογίας.
11. Η Εκκλησία της Ελλάδος είναι η μόνη από τις αυτοκέφαλες εκκλησίες που δεν έχει μιλήσει για το Ουκρανικό «αυτοκέφαλο», μολονότι και αυτή μέχρι τώρα δεν το έχει αναγνωρίσει. Αν κάνει το λάθος και ακολουθήσει την γνώμη των δύο συνοδικών επιτροπών, στις οποίες παρέπεμψε το θέμα, και οι οποίες, όπως έγινε γνωστόν, προτείνουν την αναγνώριση της «αυτοκεφαλίας», θα βλάψει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, θα υποστεί μεγάλη ζημία και η ίδια και θα συντελέσει στην παγίωση ενός μεγάλου πανορθοδόξου σχίσματος. Θα βλάψει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, διότι θα το ενθαρρύνει να ακολουθήσει το δρόμο της απομόνωσης και της για πρώτη φορά αμφισβήτησης του συντονιστικού του ρόλου, λόγω των «πρεσβείων τιμής». Θα βλαβεί η ίδια, διότι θα ενεργήσει με εθνοφυλετικά και όχι με ορθόδοξα εκκλησιαστικά κριτήρια και θα οδηγήσει άλλες αυτοκέφαλες εκκλησίες, αλλά και πολλούς από το δικό της ποίμνιο, σε διακοπή κοινωνίας και αποτειχίσεις. Θα δυσαρεστήσει ιδιαίτερα το μεγάλο, ισχυρό και ομόδοξο έθνος των Ρώσων με δυσμενείς συνέπειες και για τα εκκλησιαστικά και για τα εθνικά μας θέματα. Θα καταστεί επίσης συνένοχη και συνυπεύθυνη για ένα μεγάλο πανορθόδοξο σχίσμα, με φοβερές σωτηριολογικές συνέπειες. Αν οι Ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και σηκώσουν το «βάρος της ημέρας», ευθυγραμμιζόμενοι με την πανορθόδοξη θέση, την πατερική και ιεροκανονική Παράδοση, θα βοηθήσουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο να ανακρούσει πρύμναν, να αναγνωρίσει το λάθος του και να επανέλθει στην ορθή εκκλησιολογική γραμμή, αποκρούοντας τους έξωθεν πειρασμούς των γεωπολιτικών σχεδιασμών και των παπικών πρωτείων.
12. Προς την κατεύθυνση αυτή επιβάλλεται η απόσυρση του δήθεν ενωτικού τόμου της αυτοκεφαλίας, η αποκατάσταση των σχισματικών από την Εκκλησία που τους ετιμώρησε με προηγούμενη δήλωση μετανοίας, και η εκ νέου έναρξη της διαδικασίας για την χορήγηση αυτοκεφαλίας κατά τον κανονικό τρόπο, με αίτημα και πρωτοβουλία της κανονικής υπό τον μητροπολίτη Ονούφριο Εκκλησίας, αποδοχή του αιτήματος από την Μητέρα Εκκλησία της Ρωσίας και διαβίβασή του προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ώστε να επιτευχθεί η πανορθόδοξη συναίνεση και αναγνώριση. Η Εκκλησία της Ουκρανίας δικαιούται και πρέπει να λάβει αυτοκεφαλία, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με καλό και κανονικό τρόπο, κατά τα πανορθοδόξως ισχύοντα και αποφασισθέντα. Το καλό της ενότητας πρέπει να επιτευχθεί και με καλό τρόπο. Στην Ορθόδοξη Παράδοση δεν ισχύει το αξίωμα των Ιησουϊτών «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», αλλά και τα μέσα πρέπει να είναι καλά και άγια, διότι «το καλόν ου καλόν, όταν μη καλώς γένηται». (Ζωναράς, Ερμηνεία 66ουΑποστολικου Κανόνος)
Θεσσαλονίκη, 26 Ιουνίου 2019
Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Πρωτοπρεσβύτερος ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ
Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Πρωτοπρεσβύτερος ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
Θεολόγος
Θεολόγος
Πρωτοπρεσβύτερος ΦΩΤΙΟΣ ΒΕΖΥΝΙΑΣ
Μαθηματικός
Μαθηματικός
Μοναχός ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗΣ
Θεολόγος
Θεολόγος
ΦΩΤΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ιατρός
Ιατρός
ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΚΕΛΙΔΗΣ
Νομικός
Νομικός
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΟΥΛΑΚΗΣ
Συνταγματάρχης ε. α.
Συνταγματάρχης ε. α.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΚΟΣΜΙΔΗΣ
Φυσικός
Φυσικός
Την παραπάνω Διακήρυξη,
εκθυμως την προσυπογράφουμε και ημείς!
Ο ταλαίπωρος και ανάξιος Δούλος του Ιησού Χριστού
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Σημείωσις διά τόν π. Γεράσιμον: Εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν όλοι οι Αρχιερείς είναι ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, διά τούτο δε και ισότιμοι! Ως συνυπεύθυνοι και ισότιμοι, όλοι διαθέτουν μίαν ψήφον! Σε περίπτωση ισοψηφίας επικρατεί η ψήφος του Προέδρου είτε της Οικουμενικής, είτε της Επαρχιακής Συνόδου. Και τούτο συμβαίνει, διότι όλοι οι Αρχιερείς είναι ΙΣΟΤΙΜΟΙ, διά τούτο δε και ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ! Τα Πρεσβεία χειροτονίας δεν αναιρούν την ισοτιμίαν! Εις την Ορθοδοξίαν αναγνωρίζεται μόνον τό προβάδισμα τιμής ΚΑΙ ΟΧΙ βέβαια ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΠΑ!
+Ο Κ και Αι. Α.
Ετών 81 και βάλε...
Εξ ων, κατά τό έλεος του Κυρίου μας, τα 43 εις την Αρχιερωσύνην και βάλε..!
Ετών 81 και βάλε...
Εξ ων, κατά τό έλεος του Κυρίου μας, τα 43 εις την Αρχιερωσύνην και βάλε..!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου