Αι εργασίαι της Συνόδου εν Φλωρεντία ήρχισαν την 26ην
Φεβρουαρίου ημέραν Πέμπτην της Β΄ εβδομάδος των Νηστειών. Αι διαλέξεις δεν
εγίνοντο πλέον περί της προσθήκης, αλλά περί του αν αληθώς το Άγιον Πνεύμα
εκπορεύεται και εκ του Υιού. Μολονότι δε οι Λατίνοι κατησχύνθησαν υπό των όρων
των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και έμειναν αναπολόγητοι, εν τούτοις ηγωνίσθησαν
να υπερτερήσωσι τους ημετέρους, ισχυριζόμενοι ότι έχουσι να επιδείξωσι ρητά
Δυτικών Αγίων παλαιών, λέγοντα ότι το Πνεύμα το Άγιον εκπορεύεται και εκ του
Υιού. Την μάχην δια την ανασκευήν της κακοδοξίας ταύτης έδωκε και πάλιν ο Άγιος
Μάρκος, ο λαμπρός και μόνος άξιος της αληθείας αγωνιστής. Επτά διαλέξεις έγιναν
εις το παλάτιον του Πάπα και εις όλας ο Άγιος Μάρκος ηγωνίζετο ελέγχων τα
σοφίσματα των Λατίνων και ανατρέπων τα επιχειρήματα αυτών. Βλέπων ο αυτοκράτωρ
τον Άγιον Μάρκον και τον Ηρακλείας Αντώνιον ισχυρώς διαλεγομένους προς τους
Λατίνους, αυτούς δε απορούντας και μη δυναμένους να αποκριθούν, εγκατέλειψε τας
διαλέξεις και εζήτει μόνον εύσχημον τρόπον ενώσεως. Ευρόντες ευκαιρίαν οι
Λατίνοι παρουσίασαν ρητά Δυτικών Αγίων, δεκτά από αμφοτέρας τας Εκκλησίας, εις
τα οποία δήθεν ανεφέρετο ότι το Άγιον Πνεύμα εκπορεύεται και εκ του Υιού,
εζήτουν δε απάντησιν. Κατ’ αρχάς ο βασιλεύς διέταξε τους ημετέρους να δώσουν
την ζητουμένην απάντησιν. Ενδιαφερόμενος όμως μόνον δια την ένωσιν και σκεφθείς
ότι αν ο Άγιος Μάρκος έδιδεν απόκρισιν, θα έλεγεν ότι τα ρητά ταύτα ως
ψευδεπίγραφα και διεφθαρμένα δεν είναι δεκτά από την Ανατολικήν Ορθόδοξον
Εκκλησίαν, δεν έδιδεν άδειαν να γίνουν του λοιπού διαλέξεις, αλλ’ εζήτει να
εύρη τρόπον ενώσεως.
Συνεχίζεται
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου