Για την έξοδο από την κρίση δεν αρκούν μόνο τα μέτρα
Τα κόμματα που μας κυβερνούν από τα τέλη του Ιανουαρίου 2015 χαρακτηρίζονται, μεταξύ άλλων, και από μια σειρά αρνητικών επιδόσεων στον τομέα της Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.
Τα εκπαιδευτικά κατορθώματα των κυβερνώντων εστιάζονται κυρίως σε τρεις τομείς:
Α) Επίθεση κατά της αριστείας. Ο πρώην υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς χαρακτήρισε την αριστεία «ρετσινιά»! Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία υποβαθμίστηκαν, ενώ έδιναν την ευκαιρία δωρεάν παιδείας υψηλού επιπέδου σε αριστούχους όλων των κοινωνικών στρωμάτων. Και μόλις προχθές ανακοινώθηκε ότι η κυβέρνηση καταργεί την επιλογή των σημαιοφόρων στο δημοτικό σχολείο με βάση την αριστεία και τη μετατρέπει σε επιλογή με κλήρωση. Δηλαδή και ο μαθητής που δεν διαβάζει, δεν προσπαθεί, δεν ενδιαφέρεται θα μπορεί, αν κληρωθεί, να εκπροσωπήσει το σχολείο και να αισθανθεί τιμώμενο πρόσωπο!
Β) Αλλοίωση της εθνικής μας ταυτότητας. Τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά υπέστησαν μετάλλαξη και μετατράπηκαν σε ένα συγκρητιστικό συνονθύλευμα θρησκειολογικών και κοινωνιολογικών δοξασιών. Χρειάστηκε η δυναμική παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για να περισωθεί ό,τι μπορεί να περισωθεί. Ο «Επιτάφιος του Περικλέους» (καταγραφή Θουκυδίδη) καταργήθηκε από το λύκειο και παρ’ ολίγον να κινδυνεύσει και η «Αντιγόνη» του Σοφοκλέους. Για το μάθημα της Ιστορίας το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ανακοίνωσε μια απαράδεκτη πρόταση για αλλαγή της ύλης, με στόχο να ξεχαστούν οι ήρωες του Ελληνισμού και να αμφισβητηθεί η διαχρονική συνέχεια του έθνους.
Φτάσαμε στο σημείο οι ξένοι επισκέπτες να υμνούν τα εθνικά μας επιτεύγματα και τα παιδιά μας να τα αγνοούν. Χαρακτηριστικά θυμίζω ότι ο τέως πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα ήλθε τον Δεκέμβριο του 2016 στην Αθήνα και αναφέρθηκε τιμητικά στον «Επιτάφιο του Περικλέους» -τον οποίο κατήργησε το υπουργείο Παιδείας- και στον Ελληνα επίσκοπο που ύψωσε το λάβαρο της Επαναστάσεως, δηλαδή τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, τον οποίο αμφισβητεί το σχολικό εγχειρίδιο της Γ΄ γυμνασίου.
Γ) Λαϊκισμός εις βάρος των ΑΕΙ. Με τον νόμο που ψηφίστηκε στις 2/8/2017 ο πρύτανης και οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται με χωριστά ψηφοδέλτια ώστε να καλλιεργείται κλίμα κομματισμού και διχόνοιας στη διοίκηση των πανεπιστημίων. Με τον ίδιο νόμο διευρύνεται και παρανοείται τελείως η έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου, με κίνδυνο να διαπράττονται πάσης φύσεως παρανομίες και παραβάσεις εντός του πανεπιστημιακού χώρου και η Αστυνομία να αδυνατεί να παρέμβει.
Για την έξοδο από την οικονομική και την κοινωνική κρίση δεν αρκούν μόνο τα οικονομικά μέτρα. Χρειάζεται, επιπροσθέτως, ουσιαστική Παιδεία -με Π κεφαλαίο-, η οποία θα καλλιεργεί τις ελληνικές αρετές της ευγενούς άμιλλας, της υπεύθυνης δημοκρατικότητας, της αλληλεγγύης. Παιδεία που θα παρέχει κίνητρα και πρότυπα. Παιδεία ελληνορθόδοξη, η οποία θα συνδυάζει το «αιέν αριστεύειν» και το «αγαπάτε αλλήλους».
Κωνσταντίνος Χολέβας
*Πολιτικός επιστήμων
Τα κόμματα που μας κυβερνούν από τα τέλη του Ιανουαρίου 2015 χαρακτηρίζονται, μεταξύ άλλων, και από μια σειρά αρνητικών επιδόσεων στον τομέα της Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.
Τα εκπαιδευτικά κατορθώματα των κυβερνώντων εστιάζονται κυρίως σε τρεις τομείς:
Α) Επίθεση κατά της αριστείας. Ο πρώην υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς χαρακτήρισε την αριστεία «ρετσινιά»! Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία υποβαθμίστηκαν, ενώ έδιναν την ευκαιρία δωρεάν παιδείας υψηλού επιπέδου σε αριστούχους όλων των κοινωνικών στρωμάτων. Και μόλις προχθές ανακοινώθηκε ότι η κυβέρνηση καταργεί την επιλογή των σημαιοφόρων στο δημοτικό σχολείο με βάση την αριστεία και τη μετατρέπει σε επιλογή με κλήρωση. Δηλαδή και ο μαθητής που δεν διαβάζει, δεν προσπαθεί, δεν ενδιαφέρεται θα μπορεί, αν κληρωθεί, να εκπροσωπήσει το σχολείο και να αισθανθεί τιμώμενο πρόσωπο!
Β) Αλλοίωση της εθνικής μας ταυτότητας. Τα Ορθόδοξα Θρησκευτικά υπέστησαν μετάλλαξη και μετατράπηκαν σε ένα συγκρητιστικό συνονθύλευμα θρησκειολογικών και κοινωνιολογικών δοξασιών. Χρειάστηκε η δυναμική παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για να περισωθεί ό,τι μπορεί να περισωθεί. Ο «Επιτάφιος του Περικλέους» (καταγραφή Θουκυδίδη) καταργήθηκε από το λύκειο και παρ’ ολίγον να κινδυνεύσει και η «Αντιγόνη» του Σοφοκλέους. Για το μάθημα της Ιστορίας το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ανακοίνωσε μια απαράδεκτη πρόταση για αλλαγή της ύλης, με στόχο να ξεχαστούν οι ήρωες του Ελληνισμού και να αμφισβητηθεί η διαχρονική συνέχεια του έθνους.
Φτάσαμε στο σημείο οι ξένοι επισκέπτες να υμνούν τα εθνικά μας επιτεύγματα και τα παιδιά μας να τα αγνοούν. Χαρακτηριστικά θυμίζω ότι ο τέως πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα ήλθε τον Δεκέμβριο του 2016 στην Αθήνα και αναφέρθηκε τιμητικά στον «Επιτάφιο του Περικλέους» -τον οποίο κατήργησε το υπουργείο Παιδείας- και στον Ελληνα επίσκοπο που ύψωσε το λάβαρο της Επαναστάσεως, δηλαδή τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, τον οποίο αμφισβητεί το σχολικό εγχειρίδιο της Γ΄ γυμνασίου.
Γ) Λαϊκισμός εις βάρος των ΑΕΙ. Με τον νόμο που ψηφίστηκε στις 2/8/2017 ο πρύτανης και οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται με χωριστά ψηφοδέλτια ώστε να καλλιεργείται κλίμα κομματισμού και διχόνοιας στη διοίκηση των πανεπιστημίων. Με τον ίδιο νόμο διευρύνεται και παρανοείται τελείως η έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου, με κίνδυνο να διαπράττονται πάσης φύσεως παρανομίες και παραβάσεις εντός του πανεπιστημιακού χώρου και η Αστυνομία να αδυνατεί να παρέμβει.
Για την έξοδο από την οικονομική και την κοινωνική κρίση δεν αρκούν μόνο τα οικονομικά μέτρα. Χρειάζεται, επιπροσθέτως, ουσιαστική Παιδεία -με Π κεφαλαίο-, η οποία θα καλλιεργεί τις ελληνικές αρετές της ευγενούς άμιλλας, της υπεύθυνης δημοκρατικότητας, της αλληλεγγύης. Παιδεία που θα παρέχει κίνητρα και πρότυπα. Παιδεία ελληνορθόδοξη, η οποία θα συνδυάζει το «αιέν αριστεύειν» και το «αγαπάτε αλλήλους».
Κωνσταντίνος Χολέβας
*Πολιτικός επιστήμων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου