Επιβάλλεται η επιστροφή στις ρίζες με σεβασμό στην Ορθοδοξία
Η Τουρκία του Ερντογάν διεκδικεί κατοικημένα νησιά μας, όπως το Αγαθονήσι, ενώ απειλεί με πόλεμο την Κύπρο με μήλον της έριδος τους ενεργειακούς πόρους. Ο σύμμαχος του Ερντογάν, ο Εντι Ράμα, προσβάλλει την Ιστορία μας μιλώντας για τη Μεγάλη Αλβανία. Η εθνική ομοψυχία, η ενίσχυση της εθνικής ταυτότητας και η επίγνωση της ιστορικής μας κληρονομιάς είναι απαραίτητα εφόδια για να αντιμετωπίσουμε ως Έλληνες τις παντοειδείς προκλήσεις.
Κι όμως, ο κυβερνών συριζαϊσμός κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση: Επιχειρεί να αποκόψει την Παιδεία μας από τις ελληνορθόδοξες ρίζες, οι οποίες πότισαν επί αιώνες το δέντρο του Ελληνισμού και μας βοήθησαν να αντιμετωπίσουμε κατακτήσεις, πολέμους και άλλα δεινά. Αμφισβητεί τα ορθόδοξα Θρησκευτικά και στη θέση τους προωθεί ένα πολυθρησκειακό συνονθύλευμα. Αναθέτει την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας σε πρόσωπα που στερούνται νηφαλιότητος και ορθής τεκμηριώσεως. Αντί για τη συνέχεια του Ελληνισμού, θέλουν να διδάξουν αποτυχημένες υλιστικές θεωρίες. Αντί να προβάλουν τους ήρωες της διαχρονικής μας Ιστορίας, ενδιαφέρονται για αμφιλεγόμενες κοινωνιολογικές θεωρήσεις και για την... περιγραφή εμπορευμάτων. Αντί να καλλιεργήσουν την εθνική ενότητα, αναθέτουν τα νέα προγράμματα σε οπαδούς ιδεολογικά φορτισμένων αντιλήψεων.
Το Σύνταγμα αναφέρει ότι σκοπός της Παιδείας είναι η καλλιέργεια εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως στα Ελληνόπουλα. Οι πρόσφατες πρωτοβουλίες του συριζαϊσμού στον χώρο της εκπαιδεύσεως κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Είναι υποχρέωση όλων μας να αντιδράσουμε. Η Ιστορία που θα διδάσκεται στα σχολεία μάς αφορά όλους. Δικαίωμα λόγου δεν έχουν μόνο λίγοι αυτοαποκαλούμενοι «ειδικοί». Με τρόπο ψύχραιμο, δημοκρατικό και ιστορικά θεμελιωμένο, πρέπει να αποδομήσουμε τους αποδομητές. Να μην επιτρέψουμε νέα φαινόμενα «συνωστισμού» στα βιβλία των παιδιών μας.
Σε κάθε δύσκολη περίοδο, ο Ελληνισμός επέστρεφε στις ρίζες του για να αντλήσει θάρρος και να αναγεννηθεί. Οταν το 1204 οι σταυροφόροι κατέλαβαν την Κωνσταντινούπολη, ο αυτοκράτωρ του ελληνικού κράτους της Νικαίας Ιωάννης Βατάτζης ζήτησε από τους λογίους της εποχής να συγκεντρώσουν όλα τα αρχαία ελληνικά χειρόγραφα για να τα μελετήσουν οι νέοι και να συνειδητοποιήσουν την ελληνική καταγωγή τους.
Ο πρώτος κυβερνήτης της νεωτέρας Ελλάδος, ο Ιωάννης Καποδίστριας, διεκήρυξε ότι η Παιδεία πρέπει να βασίζεται στην ορθόδοξη χριστιανική αγωγή και στα κλασικά κείμενα της αρχαιότητος. Ο Διονύσιος Σολωμός στον «Υμνον εις την Ελευθερίαν» επικαλείται τους 300 του Λεωνίδα για να τονίσει τη διαχρονική συνέχεια του έθνους. Μετά την πτώχευση του 1893 και την ήττα του 1897, ο Κωστής Παλαμάς γράφει επικά ποιήματα, που αναφέρονται στον βυζαντινό Ελληνισμό, για να προετοιμάσει την Εθνική Αναγέννηση. Ετσι οδηγηθήκαμε στους νικηφόρους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-13.
Επιστροφή στις ρίζες, λοιπόν, με σεβασμό στην Ορθοδοξία και σωστή διδασκαλία της Ιστορίας μας.
Κωνσταντίνος Χολέβας
* Πολιτικός επιστήμων
Η Τουρκία του Ερντογάν διεκδικεί κατοικημένα νησιά μας, όπως το Αγαθονήσι, ενώ απειλεί με πόλεμο την Κύπρο με μήλον της έριδος τους ενεργειακούς πόρους. Ο σύμμαχος του Ερντογάν, ο Εντι Ράμα, προσβάλλει την Ιστορία μας μιλώντας για τη Μεγάλη Αλβανία. Η εθνική ομοψυχία, η ενίσχυση της εθνικής ταυτότητας και η επίγνωση της ιστορικής μας κληρονομιάς είναι απαραίτητα εφόδια για να αντιμετωπίσουμε ως Έλληνες τις παντοειδείς προκλήσεις.
Κι όμως, ο κυβερνών συριζαϊσμός κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση: Επιχειρεί να αποκόψει την Παιδεία μας από τις ελληνορθόδοξες ρίζες, οι οποίες πότισαν επί αιώνες το δέντρο του Ελληνισμού και μας βοήθησαν να αντιμετωπίσουμε κατακτήσεις, πολέμους και άλλα δεινά. Αμφισβητεί τα ορθόδοξα Θρησκευτικά και στη θέση τους προωθεί ένα πολυθρησκειακό συνονθύλευμα. Αναθέτει την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας σε πρόσωπα που στερούνται νηφαλιότητος και ορθής τεκμηριώσεως. Αντί για τη συνέχεια του Ελληνισμού, θέλουν να διδάξουν αποτυχημένες υλιστικές θεωρίες. Αντί να προβάλουν τους ήρωες της διαχρονικής μας Ιστορίας, ενδιαφέρονται για αμφιλεγόμενες κοινωνιολογικές θεωρήσεις και για την... περιγραφή εμπορευμάτων. Αντί να καλλιεργήσουν την εθνική ενότητα, αναθέτουν τα νέα προγράμματα σε οπαδούς ιδεολογικά φορτισμένων αντιλήψεων.
Το Σύνταγμα αναφέρει ότι σκοπός της Παιδείας είναι η καλλιέργεια εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως στα Ελληνόπουλα. Οι πρόσφατες πρωτοβουλίες του συριζαϊσμού στον χώρο της εκπαιδεύσεως κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Είναι υποχρέωση όλων μας να αντιδράσουμε. Η Ιστορία που θα διδάσκεται στα σχολεία μάς αφορά όλους. Δικαίωμα λόγου δεν έχουν μόνο λίγοι αυτοαποκαλούμενοι «ειδικοί». Με τρόπο ψύχραιμο, δημοκρατικό και ιστορικά θεμελιωμένο, πρέπει να αποδομήσουμε τους αποδομητές. Να μην επιτρέψουμε νέα φαινόμενα «συνωστισμού» στα βιβλία των παιδιών μας.
Σε κάθε δύσκολη περίοδο, ο Ελληνισμός επέστρεφε στις ρίζες του για να αντλήσει θάρρος και να αναγεννηθεί. Οταν το 1204 οι σταυροφόροι κατέλαβαν την Κωνσταντινούπολη, ο αυτοκράτωρ του ελληνικού κράτους της Νικαίας Ιωάννης Βατάτζης ζήτησε από τους λογίους της εποχής να συγκεντρώσουν όλα τα αρχαία ελληνικά χειρόγραφα για να τα μελετήσουν οι νέοι και να συνειδητοποιήσουν την ελληνική καταγωγή τους.
Ο πρώτος κυβερνήτης της νεωτέρας Ελλάδος, ο Ιωάννης Καποδίστριας, διεκήρυξε ότι η Παιδεία πρέπει να βασίζεται στην ορθόδοξη χριστιανική αγωγή και στα κλασικά κείμενα της αρχαιότητος. Ο Διονύσιος Σολωμός στον «Υμνον εις την Ελευθερίαν» επικαλείται τους 300 του Λεωνίδα για να τονίσει τη διαχρονική συνέχεια του έθνους. Μετά την πτώχευση του 1893 και την ήττα του 1897, ο Κωστής Παλαμάς γράφει επικά ποιήματα, που αναφέρονται στον βυζαντινό Ελληνισμό, για να προετοιμάσει την Εθνική Αναγέννηση. Ετσι οδηγηθήκαμε στους νικηφόρους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-13.
Επιστροφή στις ρίζες, λοιπόν, με σεβασμό στην Ορθοδοξία και σωστή διδασκαλία της Ιστορίας μας.
Κωνσταντίνος Χολέβας
* Πολιτικός επιστήμων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου